Довідка
про підсумки проведення
Тижня педагогічної майстерності учителів природознавства
Відповідно до річного плану роботи філії на 2019-2020 н.р., з метою активізації екологічного руху, формування екологічної культури, залучення молодших школярів до екологічних проблем місцевості, в початковій школі у період з 18 по 22 листопада 2019 року проводився Тиждень педагогічної майстерності учителів природознавства.
Перед учителями початкових класів постало питання організації освітнього простору під час занять та в позаурочний час: проведення з учнями позакласної діяльності з вивчення довкілля і заохочення їх до практичних справ щодо його збереження, залучення школярів до участі в соціально значимих екологічних проектах.
На методичному об’єднанні вчителів початкових класів був складений план Тижня педагогічної майстерності вчителів природознавства. Проведення тематичних тижнів стало однією з багаторічних традицій нашої початкової школи. Це своєрідна демонстрація надбань педагогів і знань школярів. Ці заходи завжди проходять яскраво, цікаво і неординарно, вони надзвичайно корисні як для вчителів, так і для учнів.
Учителі приділяють значну увагу використанню інтерактивних та інформаційно-комунікативних технологій, ефективних методів навчання і виховання, нетрадиційних нестандартних підходів до проведення класних та позакласних освітніх заходів з метою забезпечення якісного і результативного навчання, всебічного гармонійного розвитку особистості учнів школи І ступеня.
В перший день Тижня була проведена лінійка, де учні були налаштовані на участь у заходах протягом тижня. Бесіда «Люби природу і оберігай наш рідний веселковий край» збагатила знання дітей про природу, сприяла бережливому ставленню до тварин, рослин. До конкурсу стіннівок «Краса Землі» активно долучились батьки учнів початкових класів.
Педагоги глибоко розуміють основні екологічні проблеми сьогодення. Тому не випадково були презентовані чудові проекти «Ліс – легені планети» (вчитель Боднар І.В. з учнями 2 класу), «Бджола мала, а й та працює» (вчитель Стратійчук Н.В. з учнями 1 класу), «Моє рідне село…» (вчитель Пташнік О.В., з учнями 3 класу), урок-проект «Корисні копалини України» (вчитель Заліпухіна О.А. з учнями 4 класу).
Ігрові екологічні перерви, екологічні вікторини сприяли перевірці набутих знань і вмінь, осмисленню дітьми змісту малих форм усної народної творчості на основі власного досвіду та спостережень за навколишнім життям.
Діти із задоволенням грали, виконували ролі тварин, рослин, розвивали увагу, спостережливість, творчі здібності.
Одна з найважливіших ідей естетичного виховання школярів – формування потреби творити.
Створення виставки дитячих поробок з природних матеріалів захопило і вчителів, і учнів, і батьків. Це був справжній музей творчості! Головне завдання виставки полягало в тому, щоб залучити всіх дітей до активної діяльності щодо творення і збереження краси навколишнього середовища, в якому вони живуть, працюють, відпочивають.
Конкурс малюнків «Червона книга України», в якому взяли участь школярі 3-4 класів, сприяв усвідомленню краси природи як унікального явища. З кожним роком зникають багато видів рослин і тварин, з кожним роком стан природи в Україні лише погіршується. Тому бесіда про Червону книгу та Конкурс малюнків стали дуже важливим заходом Тижня педагогічної майстерності вчителів природознавства.
Системна робота з екологічного виховання сприяє тому, що діти бажають спілкуватися з природою в позаурочний час. Вже традиційною стала природоохоронна акція «Зустрічаємо пернатих друзів». Діти разом з батьками майструють шпаківні і розвішують на території філії. Вдячні птахи веселять жителів села своїм співом.
Ось таким повноцінним життя живуть вчителів та учні нашої початкової школи! Хочеться вірити, що досвіду, таланту вчителів, ентузіазму, вогника творчості вистачить на виховання ще не одного покоління. Педагоги початкової школи крокують в ногу з часом, не стоять осторонь нововведень, активно включаються в упровадження нового. Тому пошук нових форм, змісту і методів роботи триває…
РЕКОМЕНДУЮ:
Вчителям природознавства:
1. Продовжити роботу щодо організації позакласної роботи з природознавства, залучаючи всіх учнів філії.
2. Стимулювати підвищення мотивації участі учнів в позакласних заходах, удосконалюючи систему оцінювання учнів, враховуючи її виховну функцію.
3. Підготувати методичний бюлетень «Методика, досвід, пошук» для поширення досвіду організації позакласної роботи з природознавства.
Заступник завідувача філії Руда О.В.