Мета: а) ознайомити учнів з життям і творчістю митця;
б) виробляти уміння і навички логічного,творчого мислення;навички виразного читання;уміння висловлювати свої думки;
в) виховувати в учнів повагу до творчості митця.
ХІД УРОКУ:
1.Оголошення теми, мети уроку:
А) Вступне слово вчителя.
Шановні одинадцятикласники і гості! Сьогодні ми перенесемося на кілька хвилин у недалеке минуле,у часи,коли жив і творив О.П.Довженко, великий майстер слова, тонкий знавець рідної мови,справжній патріот України.
У нас урок з комп’ютерною підтримкою, з елементами проектних технологій. Запропонований матеріал може використовуватися для дистанційного навчання. У роботі на уроці ми будемо спиратися на комп’ютер і спобуємо
подарувати вам кілька приємних хвилин, бо коли ми говоримо про Довженка,то говоримо про красу і добро.
Б) Грамзапис комп’ютера.
В) Згадаймо сьогодні славну родину Довженка і поспілкуємося з ними ( питання кореспондента членам родини).
- Питання до батька (Що для вас,було головним у житті?)
Я – хлібороб, я –українець, я - чоловік і батько. Тому для мене головними у житті була рідна земля і праця на ній, рідна сім’я і пісня, яка хоч трохи звеселяла моє нелегке життя. А не любив я начальства і царя, бо добре усвідомив, що всі наші народні біди і негаразди від них.
Так, я багатодітна мати. У мене було 14 дітей, і тільки двоє залишилися живими: це Олександр і Поліна. Я дуже любила землю і все, що росте на ній. Я мріяла, що мої діти були щасливі, працьовиті, сильні духом і щоб уміли долати труднощі. Коли у мене повмирало 12 дітей, то, повірте, то життя ніби зупинилося. Але Сашко і Поліна тримали мене на цьому світі. І я горда, що вони трудолюбиві, моральні і своєю працею дарують радість людям. Моя праця не пройшла марно!
У мене були прекрасні батьки, дідусь, прабабуся, односельчани, які у мою родину з дитинства заклали невтомний грунт (це любов до праці, до людини), головне – дарувати людям радість. Я знайшов себе у літературі, у кіно, одним словом, у мистецтві. Я дарував людям радість. І від того був щасливим.
Г) Міні-проект (про творчість О. Довженка)
Д) Грамзапис про творчість 30-50-х років
Е) Уривок із «Зачарованої Десни» ( читає автор П.Панчук)
Є) Інсценування уривку з твору
Ж) Уривок читає учениця
З) Літературний момент
О.П.Довженко! Так
багато в тобі залишилося!
Шум дібров і спів солов’їний,
і міцне, добірне колосся!
Хоч прожив ти життя недовге,
та любив його серцем щиро.
Був і будеш ти добро творцем,
славним лицарем України.
Ти любив свою рідну мову,
працював завжди творчо й натхненно.
І нащадкам залишив напам’ять
кіноповісті, драми, поеми.
Будем завжди ми пам’ятати
твої твори такі чудові
І добро творити будемо,
сивочолий наш добротворець.
Низько кланяємося ми, Петровичу,
що навчив нас добру і любові.
Будемо жити красиво й щасливо,
і тебе не забудем ніколи!!!!
И) Підсумок (комп’ютер)
І) Учитель: Живе О.П.Довженко і його творчість у віршах, у кінофільмах, у піснях. Ми побували у творчій лабораторії письменника і зрозуміли, що О.П.Довженко – справжній майстер своєї справи, патріот України, людина –творець. І як сказав про нього О.Гончар «Він лишився, як дерево, що вічно цвіте, вічно плодоносить ,як великий мислитель, який може стояти поряд із Сократом і Гомером».
Ї) Домашнє завдання: прочитати повість «Зачарована Десна», виписати цитати, які найбільше запам’яталися, уривок напам’ять.