Довженко-людина-творець

Про матеріал
ознайомити учнів з життям і творчістю митця; виробляти уміння і навички логічного,творчого мислення;навички виразного читання;уміння висловлювати свої думки; виховувати в учнів повагу до творчості митця.
Перегляд файлу

                                                                              

                                            

Мета: а) ознайомити учнів з життям і творчістю митця;             

               б) виробляти уміння і навички логічного,творчого мислення;навички виразного читання;уміння висловлювати свої думки;

               в) виховувати в учнів повагу до творчості митця.   

ХІД УРОКУ:

1.Оголошення теми, мети уроку:

А) Вступне слово вчителя.

Шановні одинадцятикласники і гості! Сьогодні ми перенесемося на кілька хвилин у недалеке минуле,у часи,коли жив і творив О.П.Довженко, великий майстер слова, тонкий знавець рідної мови,справжній патріот України.

У нас урок з компютерною підтримкою, з елементами проектних технологій. Запропонований матеріал може використовуватися для дистанційного навчання. У роботі на уроці ми будемо спиратися на компютер і спобуємо

подарувати вам кілька приємних хвилин, бо коли ми говоримо про Довженка,то говоримо про красу і добро.

Б) Грамзапис комп’ютера.

В) Згадаймо сьогодні славну родину Довженка і поспілкуємося з ними ( питання кореспондента членам родини).

- Питання до батька (Що  для вас,було головним у житті?)

Я – хлібороб, я –українець, я - чоловік і батько. Тому для мене головними у житті була рідна земля і праця на ній, рідна сім’я і пісня, яка хоч трохи звеселяла моє нелегке життя. А не любив я начальства і царя, бо добре усвідомив, що всі наші народні біди і негаразди від них.

  • Питання до матері (Ви мати, берегиня роду. Що  найбільше хотіли
  • передати своїм дітям, чого хотіли їх навчити? Чи вийшло це у Вас?)

Так, я багатодітна мати. У мене було 14 дітей, і тільки двоє залишилися живими: це Олександр і Поліна. Я дуже любила землю і все, що росте на ній. Я мріяла, що мої діти були щасливі, працьовиті, сильні духом і щоб уміли долати труднощі. Коли у мене повмирало 12 дітей, то, повірте, то життя ніби зупинилося. Але Сашко і Поліна тримали мене на цьому світі. І я горда, що вони трудолюбиві, моральні і своєю працею дарують радість людям. Моя праця не пройшла марно!

  • Питання О. Довженку (Олександр Петрович! Які слова стали девізом Вашого життя?)

У мене були прекрасні батьки, дідусь, прабабуся, односельчани, які у мою родину з дитинства заклали невтомний грунт  (це любов до праці, до людини),  головне – дарувати людям радість. Я знайшов себе у літературі, у кіно, одним словом, у мистецтві. Я дарував людям радість. І від того був щасливим.

Г) Міні-проект (про творчість О. Довженка)

Д) Грамзапис про творчість 30-50-х років

Е) Уривок із «Зачарованої Десни» ( читає автор П.Панчук)

Є) Інсценування уривку з твору

Ж) Уривок читає учениця

З) Літературний момент

О.П.Довженко! Так

багато в тобі залишилося!

Шум дібров і спів солов’їний,

і міцне, добірне колосся!

 

Хоч прожив ти життя недовге,

та любив його серцем щиро.

Був і будеш ти добро творцем,

славним лицарем України.

 

Ти любив свою рідну мову,

працював завжди творчо й натхненно.

І нащадкам залишив напамять

кіноповісті, драми, поеми.

 

Будем завжди ми пам’ятати

твої твори такі чудові

І добро творити будемо,

сивочолий наш добротворець.

 

Низько кланяємося ми, Петровичу,

що навчив нас добру і любові.

Будемо жити красиво й щасливо,

і тебе не забудем ніколи!!!!

 

И) Підсумок (комп’ютер)

І) Учитель: Живе О.П.Довженко і його творчість у віршах, у кінофільмах, у піснях. Ми побували у творчій лабораторії письменника і зрозуміли, що О.П.Довженко –  справжній майстер своєї справи, патріот України, людина –творець.  І як сказав про нього О.Гончар «Він лишився, як дерево, що вічно цвіте, вічно плодоносить ,як великий мислитель, який може стояти поряд із Сократом і Гомером».

Ї) Домашнє завдання: прочитати повість «Зачарована Десна», виписати цитати, які найбільше запам’яталися, уривок напамять.

 

 

 

 

 

 

doc
До підручника
Українська література 10 клас (Міщенко О.І.)
Додано
22 жовтня 2020
Переглядів
384
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку