ДПА. Українська мова. І варіант

Про матеріал

Завдання для проведення державної підсумкової атестації учнів 4 класів, розроблені згідно з орієнтовними вимогами до проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2018/2019 навчальному році, затвердженими Листом МОН України № 1/9-196 від 27.03.2019 р. «Щодо методичних рекомендацій про проведення державної підсумкової атестації у закладах загальної середньої освіти в 2018/2019 навчальному році».

Перегляд файлу

 

Робота

на державну підсумкову атестацію

з української мови

за курс початкової освіти

учня (учениці) 4-Б класу

     

 ________________________________________

                                     (ПІБ)

 

І варіант

1. Прочитай уважно текст.

ЧИ РОБЛЯТЬ ТАК ДРУЗІ?

Будинок, де жив Мишко, Толя, Ігор і Женя, був шестиповерховий. З подвір'я по стіні тяглася вгору пожежна драбина. Вона складалася з залізних скоб, вбитих у стіну, і здалеку нагадувала велетенського, смугастого змія. Перша скоба була досить високо від землі, і дотягтися до неї Мишко не міг.

 Підсади! крикнув він Толі, що був найвищий за всіх хлопців у дворі.

Може, не треба? промовив Толя. Справді, чого лізти? Хай Женька спочатку сама спробує, а тоді буде під'юджувати.

 – Підсади мене, огризнувся Мишко.

Толя знизав плечима й підсадив його. Мишко схопився за скобу, засовав ногами по стіні, підтягнувся і поліз. Діти мовчки дивилися на нього. Він ліз обережно. Коли він доліз до третього поверху, нога сковзнула, зірвалася і... Мишко повис на руках.

Усі завмерли. Женя закричала:

– Мишко, я вірю! Не треба, злазь! Але Мишко вже поліз далі.

На рівні четвертого пов(е,и)рху Мишко зуп(е,и)нився (пере)почити.  Випадково глянув (у)низ. Мишкові стало страшно, що він ледь не випустив (з)рук скобу. Хлопец... судорожно (с,з)ціпив пал..ці й (за)стиг. Він (по)думав із жахом, що упаде. Минула хв(и,е)лина. Унизу напружено мовчали. У (М,м)ишка вже й на думці (не)було лізти далі.

І раптом почувся хриплуватий голос Михайла Петровича:

– І далеко це ви, юначе, зібралися? Ану зараз же злазь!

На ґанку стояв Михайло Петрович.

Толя, Ігор і Женя не знали, куди подітися. А Мишко полегшено зітхнув і обережно почав спускатися. Наближаючись до землі, він вдавав, що злазить неохоче. Коли сплигнув на землю, ноги підігнулися, і хлопець присів. Він був блідий, губи тремтіли.

І чого ти поліз туди? спитав Михайло Петрович.

Мишко мовчав. Тоді Женя розповіла, як це сталося. Коли зайшла мова про хоробрість, Мишко почав хвалитися, що він нічого не боїться, а вона взяла і сказала, що він просто базікало, а якщо ні, то хай залізе по цій драбині на дах. Вона й не думала, що він справді полізе...

Хоробрість! промовив Михайло Петрович. Це дурощі, а не хоробрість! Інша справа коли необхідно, коли від цього залежить чиєсь життя або щось дуже важливе. Ну яка користь з того, якби ти розбився? І ви теж ... розумники! Теж мені друзі!

 Діти пригнічено мовчали. 

За Всеволодом Нестайко (334 слова)

 

2. Визнач жанр прочитаного твору.

А. оповідання

Б. легенда

В. казка

3. Поєднай стрілочками персонажів та їхні дії.

                            Мишко ●               ● розповіла, як це сталось.

                               Женя ●                знизав плечима й підсадив його.

                                Толя ●                полегшено зітхнув і обережно почав спускатися.

4. Допиши речення, як автор описує характер вчинків персонажів.

Мишко почав _______________________, що він нічого _______________________,

а Женя взяла і сказала, що він просто _________________________,  а якщо ні, то хай

залізе  по цій драбині на дах. Вона й _______________________, що він справді полізе.

5. Визнач,  у якому рядку записано словосполучення з прикметниками у формі чоловічого роду.

А. пожежна драбина, глуха стіна, шестиповерховий будинок.

Б. хриплуватий голос, велетенський змій, залізна скоба.

В. старовинний будинок, спокійний голос, смугастий змій

6. До поданих слів утворити спільнокореневі іменники та прикметники.

Мовчали –   ____________________ , ___________________________

Розповіла – ____________________ , ___________________________

7. Побудуй з поданих слів речення, підкресли головні члени речення.

 мовчки  Мишка  діти  на  дивилися

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

 

Виконай наступні завдання на окремому аркуші (в лінію):

8. Спиши виділену частину тексту. Встав пропущені букви і розкрий дужки.

9. Поясни, чи можна Толю, Ігоря й Женю назвати справжніми друзями Мишка. Напиши про це текст (3-4 речення).

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Вовканич Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Fylypyuk Nataliya
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 червня 2020
Переглядів
2374
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку