ДПА. Українська мова. ІІ варіант

Про матеріал

Завдання для проведення державної підсумкової атестації учнів 4 класів, розроблені згідно з орієнтовними вимогами до проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2018/2019 навчальному році, затвердженими Листом МОН України № 1/9-196 від 27.03.2019 р. «Щодо методичних рекомендацій про проведення державної підсумкової атестації у закладах загальної середньої освіти в 2018/2019 навчальному році».

Перегляд файлу

 

Робота

на державну підсумкову атестацію

з української мови

за курс початкової освіти

учня (учениці) 4-Б класу

     

 ________________________________________

                                     (ПІБ)

 

ІІ варіант

  1. Прочитай уважно текст.

ГРА В ШАШКИ

У Києві, в одному з куточків, що зветься Русанівкою, жила дівчинка Уля. Щоранку після сніданку Уля із своєю бабусею виходили на прогулянку подихати свіжим повітрям, чи, як жартувала бабуся, «нагуляти дівочі рум'янці».

Одного разу, вертаючись додому, Уля побачила біля свого під'їзду хлопчика. Він сидів у легенькому, на велосипедних колесах візку, під парусовим шатриком від сонця, а на колінах у нього лежала груба, з барвистою обкладинкою книжка. Проте хлопчик зовсім не збирався гортати її. Він був примарнілий на личку, сумний і до всього байдужий.

А чого ти не йдеш погуляти над каналом? Там така краса!        

Хлопчик мить помовчав, а тоді ледве чутно прошепотів:

– Мені не можна. В мене хворі ноги.

Уля зрозуміла, що повелася не зовсім тактовно. В душі їй зворухнулося гостре співчуття до хлопчика. Щоб хоч якось загладити свою необачність, вона доторкнулася до його руки й запитала:

  А хочеш, пограємо в шашки?

Я б з радістю, сказав хлопчик. Та гравець з мене нікудишній.

Коли бабуся принесла їм шашки, Уля спритно розставила їх на дошці й великодушно запропонувала:

– Нехай твої будуть білі. За ними перший хід. А це хоч і маленький, але шанс перемогти.

Уля навчилася грати (в)шашки півроку тому. Дівчинка так натр(е,и)нувалася, що інколи навіть (ви)гравала в свого бат..ка. (За)раз вона (ви)рішила, що навмисне програє хлопч(и, е)кові . Хоч трохи ро(с,з)важит.. його. Тим часом хлопчик виявив наполегливий характер. Він ч(и,е)нив завзятий опір, і (У,у)ля поступово так (за)хопилася грою, що геть забула про свій намір.

О, який ти хитрик! щоразу роблячи свій хід, промовляла вона й раптом вибудувала таку мудру комбінацію, що хлопчик втратив аж три свої шашки, а її, Улину, пропустив у дамки. Тепер у нього не було вже надії на рятунок, і він, ніяково усміхнувшись, звів догори руки на ознаку того, що здається. Уля спам'яталася, та було пізно. Аби втішити хлопчика, вона сказала:

– Мій тато в таких випадках любить повторювати: «За одного битого двох небитих дають». Ти не засмучуйся. Ми тепер щодня з тобою гратимемо, й ти обов'язково натренуєшся. А зараз можна я тебе трохи покатаю?

За Анатолієм Григоруком (330 слів)

 

2. Визнач жанр прочитаного твору.

 А. легенда

 Б. казка

 В. оповідання

  1. Поєднай стрілочками персонажів та їхні дії?

                                             Уля                          ● принесла їм шашки.

              Хлопчик ●                       навчилась грати в шашки півроку тому.    

                                Бабуся ●                       виявив наполегливий характер.

4. Допиши речення, як автор описує характер вчинків персонажів.

Уля __________________________ , що повелася не зовсім _________________________. В душі їй зворухнулося гостре __________________ до хлопчика. Щоб хоч якось загладити свою ____________________________, вона доторкнулася до його руки.

5. Визнач, у якому рядку записано словосполучення з прикметниками у формі чоловічого роду.

А. сумний хлопчик, барвиста обкладинка, нікудишній гравець.

Б. наполегливий характер, завзятий опір, легенький візок.

В. груба книжка, маленький шанс, мудра комбінація.

6. До поданих слів утворити спільнокореневі іменники та прикметники.

Виходили  -  ____________________ , ___________________________

Навчилася - ____________________ , ___________________________

7. Побудуй з поданих слів речення, підкресли головні члени речення.

 під’їзду  хлопчика  Уля  біля  побачила

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

Виконай наступні завдання на окремому аркуші (в лінію):

8. Спиши виділену частину тексту. Встав пропущені букви і розкрий дужки.

9. Поясни, чи можна вчинок дівчинки до хворого хлопчика назвати милосердним? Напиши про це текст (3-4 речення).

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Fylypyuk Nataliya
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 червня 2020
Переглядів
2863
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку