Підготовка до ДПА. Українська мова

Про матеріал
Завдання для проведення державної підсумкової атестації учнів 4 класів, розроблені згідно з орієнтовними вимогами до проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2018/2019 навчальному році, затвердженими Листом МОН України № 1/9-196 від 27.03.2019 р. «Щодо методичних рекомендацій про проведення державної підсумкової атестації у закладах загальної середньої освіти в 2018/2019 навчальному році».
Перегляд файлу

Робота

на державну підсумкову атестацію

з української мови

за курс початкової освіти

учня (учениці) 4-Б класу

     

 ________________________________________

                                     (ПІБ)

 варіант

1. Прочитай уважно текст.

БДЖОЛА З ДІДОВОЇ ПАСІКИ

Біля кр(е,и)ниці стояла в(е, и)личезна дубова ді(ж, ш)ка з водою. Вода проти палючого сонця добре (на)грівалас.. . Варочка щодня пол(е,и)вала нею квіти та вишен..ки біля хати.

Якось Варочка зачерпнула води у (не)величке відеречко. Зирк — а у воді б(дж,дз)ола плаває. Борсає(тьс,цц)я, намагається (з, с)махнути змоклими крильцями. Та нічого (не)вдається зробити бідній комашці.

Варочка поставила відерце й почала пильно розглядати бджолу. Чи то бджолі закортіло скупатися, а чи води напитись? Вона безсило перебирала лапками. Але крильця намокли, й нічого з тих силкувань не виходило.

«Еге, вона ж не злетить, ще й потонути може!» — подумала Варочка. Проте дівчинка боялась навіть доторкнутися до бджоли. А раптом вжалить! І Варочка загукала:

— Дениску-у-у! Швидше йди сюди! Тут бджола тоне!

Дениско миттю шурхонув із вишні, де рвав ягоди на вареники. Швидко підбіг до Варочки.

— Хто тоне? Де?— почав заглядати в діжку.

— Глянь, бджола… У моєму відеречку…

Дениско — хлопчина метикуватий. Він швиденько знайшов тоненького прутика і вихопив бджолу з води.

— І що тепер з нею робити? — подивився на Варочку. А дівчинка ніяк не могла заспокоїтись.

— Мабуть, це бджола з пасіки діда Оксена,— сказала Варочка. — Давай віднесемо її туди!

Варочка знайшла коробочку з-під сірників. Помістили туди бджілку.

У липовому гаю є ціле містечко з голубих, білих, червоних будиночків. Вулики, мабуть, для того пофарбували в різні кольори, щоб легше було бджолам домівку знаходити.

Біля куреня, під старою грушею сидів дід Оксен, щось стругав.

— Ваша? — Дениско розчинив коробочку, в якій ледве повзала втомлена бджола.

Пасічник неквапливо вийняв з кишені окуляри, примружився:

— Авжеж, моя! Свою худібку я завжди впізнаю.

Діти розповіли йому, як вони допомогли бджолі. Дід слухав і примовляв:

— Ну й рятівнички! Оце я розумію! Дякую, що принесли мою красуню.

Він пригостив їх пахучим медом. А бджола тим часом вилізла з коробочки і раптом злетіла, та високо здійнятися не змогла, сіла дідові на бороду. Пасічник не займав її.

— Нехай зігріється,— сказав, усміхнувшись.

Коли бджола заметушилася, дід виплутав її з бороди, посадив на широчезну долоню. Бджола продзижчала щось, зблиснула золотою цяткою над столом і зникла у верховітті старої груші.             

За Василем Чухлібом (328  слів)

 

2. Визнач жанр прочитаного твору.

А. легенда

Б. оповідання

В. казка

 

3. Поєднай стрілочками персонажів та їхні дії.

                        Дід Оксен ●               пригостив пахучим медом.

                          Дениско ●                почала пильно розглядати бджолу.

                           Варочка ●                вихопив бджолу з води.

4. Допиши речення, як автор описує характер вчинків персонажів.

Чи то бджолі закортіло ______________________________, а чи води _____________________? Вона __________________________ перебирала лапками. Але крильця намокли, й нічого з тих силкувань ______________________________.

 

5. Визнач,  у якому рядку записано словосполучення з прикметниками у формі чоловічого роду.

А. синій будиночок, дубова діжка, липовий гай.

Б. пахучий мед, метикуватий хлопчина, голубий будиночок.

В. тоненький прутик, білий будиночок, стара груша.

 

6. До поданих слів утворити спільнокореневі іменники та прикметники.

Допомогли     ____________________ , ___________________________

Зблиснула – ____________________ , ___________________________

 

7. Побудуй з поданих слів речення, підкресли головні члени речення.

коробочку з-під Варочка сірників знайшла

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

 

Виконай наступні завдання на окремому аркуші (в лінію):

8. Спиши виділену частину тексту. Встав пропущені букви і розкрий дужки.

9. Поясни, чи можна назвати Варочку і Дениска рятівниками. Напиши про це текст (3-4 речення).

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Fylypyuk Nataliya
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 червня 2020
Переглядів
3437
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку