Контрольна робота 1 варіант Українська драматургія і театр 70-90 років ХІХ століття, творчість І.Я.Франка 1.Український професійний театр 70 -90 років ХІХ століття збагатився таким драматичним жанром, як А інтермедія В соціально –психологічна драма Б інтерлюдія Г релігійна драма 2 Серед представників «театру корифеїв» не було А Карпенка –Карого В М.Садовського Б Б.Грінченка Г М.Заньковецької 3 «Драматична творчість Карпенка – Карого – це найвище досягнення нашого класичного театру, театру корифеїв, що стало школою для українських драматургів нового часу», - писав Р.Пилипчук. До основних досягнень драматурга належать А критично – викривальні тенденцїї Б символістське спрямування В модерні оформлення та музичний супровід Г використання вічних мотивів та образів 4 Основною ідеєю трагікомедії І.Карпенка- Карого «Мартин Боруля» є А засудження батьківського деспотизму, який перешкоджає дітям здобувати своє особисте щастя
Б уславлення народної мудрості та кмітливості, завдяки яким модна посміятися над панами.
В висміювання намагань людини вивищитися над іншими через здобуття не належного їй дворянського звання
Г засудження бездуховного, часто навіть пов’язаного з шахрайством, життя чиновників
5.Продовжте речення.
Погляди Миколи й Марисі з твору І.Карпенка-Карого «Мартин Боруля» на рідну мову, працю, сім’ю та шлюб подають глядачеві й читачеві надію на те, що
А молоде покоління буде духовно багатшим
Б твір для всіх героїв закінчиться добре
В діти перевиховають батька
Г молоді люди одружаться й будуть щасливими
6. «Не знає свого щастя; сказано: молоде – дурне… Ої, діти-діти! Якби ви знали, як-то хочеться бачить вас хорошими людьми , щоб ви не черствий хліб їли… Якби-то знали…тоді б ви зрозуміли, що батьки не вороги вам… От трохи погримав, а вже й жаль !..» Ці слова належать
А Гервасієві Гуляницькому
Б Мартинові Борулі
В Націєвському
Г Трандалєву
7. Вічний революціонер цу вірші І. Франка «Гімн» -- це
А «дух, наука, думка, воля»
Б той, хто завжди й з усім бореться
В той, хто прагне здійснити науково-технічну революцію
Г той, хто постійно перебуває у в’язницях за свою діяльнсть
8. Вірш І.Франка «Сікстинська мадонна» написано у формі
А поезії в прозі
Б сонета
В білого вірша
Г традиційного вірша
9. Поясніть виділене слово у вірші І.Франка «Чого являєшся мені…».
Вклонюся – навіть не зирнеш \\ І головою не кивнеш, \\ Хоч знаєш, знаєш, добре знаєш, \\ як я люблю тебе без тями…
А без душі
Б без пам’яті
В білого вірша
Г традиційного вірша
10. Поезія І. Франка «Ой ти, дівчино, з горіха зерня…» належить до лірики
А пейзажної
Б громадянської
В без кохання
Г без взаємності
11. Позначте синонім до виділеного слова з уривку з вірша І.Франка «Декадент».
Я декадент? Се новина для мене! \\ Ти взяв один з мого життя момент…
А оптиміст
Б песиміст
В відступник
Г зрадник
12. Укажіть визначальні художні засоби в уривку з вірша І. Франка «Чого являєшся мені…»
І того дива золотого \\ Зазнає щастя молодого, \\ Бажаного, страшного того \\ Гріха!
А метафора й анафора
Б алегорія й алітерація
В епітети й інверсія
Г порівняння й тавтологія
13. Установіть послідовність епізодів трагікомедії І. Карпенка-Карого «Мартин Боруля», яким відповідають подані цитати.
1-- А поки-то вилізеш в люде, станеш на дворянську ногу, то багато клопоту!
2— Дай я ще надивлюся на них!.. Хоч герб оставить на пам’ять онукам, і грамоту прапрапрадіда, і атестат…
3 – Цілу ніч з досади не спав! Як прочитав Нефодій Осипович бумагу, щоб мене безотлагательно виесті з іменія Красовського, що наче п’ять конів вскочило у груди і разом почали дряпать там своїми гострими кігтями!..
4 -- Дочка моя дворянка, а твій син… ні дворянин, ні чиновник… так не приходиться дворянці йти на простого хлібороба , я тепер на такій лінії…
14. Установіть відповідність епізодів у творі І. Франка «Легенда про вічне життя».
А Шкаралющу в огонь, а розкусиш зерно,
Дасть тобі молодим вічно жити воно.
Б І в тріскучий вогонь із пахучих полін
Чудодійний горіх бистро кидає він.
В Аскет мовить:
«Хоч се життя і трудне, і сумне,
Дай, щоб старість і смерть оминули мене».
Г Вічно жить молодій, а без нього? О ні! Краще він хай жтве, дасть безсмертя й мені!
15. Установіть відповідність між висловлюванням і героєм твору І.Карпенка-Карого «Мартин Боруля», якому воно належить.
1 І розпрекрасно! А чк вийдете за мене заміж – ібо ми вже з папінькою вашим сіє діло покончили, не знаю, як ви, -- тоді ре будете жить, найдеться друга робота, болєє благородная … і руки побіліють… А по вечорам я буду вам грать на гитарі. Буде весело, у мене знакомих доволі..
2 За штатом?.. Не служиш?.. Не нужен?.. Земського суда нема?.. Ведіть мене!! Ведуть. За штатом!.. ( Кида буаги в піч) Горять червоно, як кров дворяська, горять!.. О-о-о! Нещасний хлоп Мартин Боруля!.. Тепер ти бидло! Бидло! А Степан – Теля (Ридає.) Пустіть! Рятуйте бумаги!.. Я сам поїду у дворянське собраніє, у сенат поїду…( Підбіга до печі.) Згоріли… Тисяча рублів згоріла, половина хозяйства пропала, і все таки – бидло! (Тихо плаче.)
3 А, господи милосердний! Верни ти спокій і мир у нашу сім’ю! Так уже вимучились всі, що, здається, і умерти було б краще, ніж щодня турбоваться і не бачить краю всім бідам і напастям! На дядюшку Гервасія уся надія…Чи ублагають же то його мати?
4 О, не я буду, -- ми йому докажемо! Всі ходи знаю, вже мені прошеній не вернуть за нехворменноє написаніє, ні! Як напишу, то прямо точная копія з форми – усе по пунктах.
А Трандалєв
Б Степан
В Мартин
Г Марися
Д Націєвський
16. Розкрийте головний конфлікт у творі І. Карпенка=Карого «Мартин Боруля».
17. Визначте художньо-виражальні засоби в наведених рядках. Поясніть їхню роль.
Степан. Да, сто правда – важко… Умственная робота – висшого порядка предмет! Я, брат, зразу аж плакав, як определилили мене в казначейство. Дали мені, знаєш, якусь відомость: одні графіки та цифри. Очі розбіглися – не знаю, котру поставив, котру ставить: проминув одну графіку, всунув цифру – не туди, нагородив харків-макогоників і заморочився так, що замість пісошниці взяв чорнильницю і покропив відомость. Злякався, щоб не прив’язали до столу, та й утік… А потім определили мене у земський суд. Тут зовсім другі діла… Два годи писав присяжні листи та всякі копії,а тепер і сочиняємо…
18. Визначте героя новели «Сойчине крило» за його портретом.
…Хлопець ледве 26-літній, рум’яний, ніжний, як панночка. Так мало говорив у товаристві… Рум’янівся при кожнім натяку на любов та на жіночий рід. Працював так пильно в татковій канцелярії. Був такий тихий, слухняний, такий делікатний та чемний у поводженні.
19. Установіть правильні послідовність подій у творі І. Франка «Мойсей».
А Як зійшлися колись дерева
на широким роздоллі.
Оберімо собі короля
на своїй вольній волі.
Б Аж тепер усумнився в своє
Реформаторське діло?
В Авірон Радить край Мадіон,
А Датан іще далі.
Г Під подертими шатрами спить
Кочовисько ледаче…
Контрольна робота 2 варіант
1. Згідно з царським Емським указом 1876 рокі заборонялося
А. видавати українською мовою історичні літературні пам’ятки
Б. друкувати художні твори
В. викладання української мови в Києво-Могілянській академії
Г. видавати твори, написані згідно з загальноросійською орфографією
2. Серед тем, які порушувалися у виставах театру корифєїв , не було
А. фантастичних
Б. історичних
В. етнографічно-побутових
Г. соціально-психологічних
3. Характерною рисою українського театру другої половини ХІХ століття є
А. далека від реалії часу умовність зображення
Б. національна своєрідність
В. етнографічно-фольклорна спрямованість
Г. беззмістовність
4. Основною темою трагікомедії І.Карпенка-Карого «Мартин Боруля» є
А. зображення перешкод на шляху до щастя закоханих
Б. показ беззмістовного життя міських чиновників
В. зображення потягу багатих селян дорівнятися до дворянства
Г. показ побуту селян, які розбагатіли в пореформений період
5. Продовжте речення.
П’єса І.Карпенко-Карого «Мартин Боруля» тематично близька до твору
А. В.Шекспіра «Ромео і Джульєтта»
Б. Мольєра «Міщанин-шляхтич»
В. І. Котляревського «Наталка-Полтавка»
Г. П. Кальдерона «Життя – це сон»
6. Кому з героїв трагікомедії І.Карпенко-Карого «Мартин Боруля» належать ці слова?
-- Не знаю!..Посватать, замість тебе, дочку Котовнича, розбить свої надії, а з ними й серце – все одно що живим лягти у домовину!.. Знов же, не послухать батька, то прийдеться з ним посвариться! А тим часом ти, покірна волі свого батька, підеш за другого, тоді удвоє тяжча моя мука буде: я потеряю і батькову ласку, і тебе!.. О, чом я е дворянин?!
А Миколі
Ю Степанові
В Націєвському
Г Трандлєву
7. Революціонер у вірші І.Франка «Гімн» закликає до боротьбти за краще життя за допомогою
А сильної зброї
Б дипломатіїї
В науки, вільної думки
Г різних видів мистецтва
8. Заповніть пропуск в цитаті з вірша І.Франка.
Ой ти, дівчино, з горіха зерня,
Чом твоє серденько – колюче …?
А. терня
Б. слово
В. лихо
Г. гілля
9. Полотно «Сікстинська Мадонна», про яке згадується в однойменному вірші І.Франка, написане художником
А. Мікеланджело Буанаротті
Б. Андреа дель Сарто
В. Рафаелем Санті
Г. Леонардо да Вінчі
10. У «Другому жмутку» збірки І.Франка «Зів’яле листя» переважають мотиви
А. фольклорно-пісенні
Б. історичні
В. героїко-романтичні
Г. громадянсько-патріотичні
11. Олександр Великий є героєм поетичного твору І.Франка
А. «Чого являєшся мені у сні?»
Б. «Легенда про вічне життя»
В. «Сикстинська Мадонна»
Г. «Гімн»
12. «…Так. Ти богиня! Мати, райське роже,
О глянь на мене з своєї висоти!» -- звертається ліричний герой твору І.Франка
А. до ліричної героїні поєзії «Чого являєшся мені у сні?»
Б. до Сикстинської Мадонни
В. до ліричної героїні поєзії «Ой ти, дивчино, з горіха зерня …»
Г. до красуні Роксани з «Легенди про вічне життя»
13. Установіть послідовність подій у трагікомедії І.Карпенко-Карого «Мартин Боруля».
А. Із Сенату Борулі надходить відмова.
Б. Микола повідомляє Марисі, що її батько не дав згоди на Їхнє одруження.
В. Мартин Боруля посилає Омелька в місто по «дворянські» продукти.
Г. Націєвський чує розмову батьків Марисі про кумів і дитину