Драматургія та театр 70-90 років ХІХ століття,творчість І.Я.Франка

Про матеріал
Перевірити знання учнів з драматургії 70-90 років ХІХ століття, виявити недоліки прививченні творчості І.Я.франка.
Перегляд файлу

Контрольна  робота       1 варіант                                                                                                            Українська  драматургія і театр  70-90 років  ХІХ  століття, творчість І.Я.Франка                                                                                                                                    1.Український професійний театр 70 -90 років ХІХ століття збагатився  таким  драматичним  жанром,  як                                                                              А інтермедія                                     В соціально –психологічна  драма                   Б інтерлюдія                                    Г релігійна драма                                                             2 Серед представників  «театру  корифеїв»  не було                                                    А Карпенка –Карого                       В М.Садовського                                                         Б Б.Грінченка                                   Г М.Заньковецької                                                   3 «Драматична  творчість  Карпенка – Карого – це найвище  досягнення  нашого класичного театру, театру корифеїв,  що стало школою для українських  драматургів нового часу», - писав Р.Пилипчук. До основних досягнень драматурга належать                                           А критично – викривальні тенденцїї                                                                             Б символістське спрямування                                                                                         В модерні  оформлення  та музичний  супровід                                                            Г використання  вічних  мотивів та образів                                                                         4 Основною ідеєю  трагікомедії І.Карпенка- Карого «Мартин Боруля» є                                                                                                                                                    А засудження батьківського деспотизму, який перешкоджає дітям здобувати своє особисте щастя

Б уславлення  народної мудрості та кмітливості, завдяки яким модна посміятися над панами.

В висміювання намагань людини вивищитися над іншими через здобуття не належного їй дворянського звання

Г засудження бездуховного, часто навіть пов’язаного з шахрайством, життя  чиновників

5.Продовжте речення.

Погляди Миколи й Марисі з твору І.Карпенка-Карого «Мартин Боруля» на рідну мову, працю, сім’ю та шлюб подають глядачеві й читачеві надію на те, що

А молоде покоління буде духовно багатшим

Б твір для всіх героїв закінчиться добре

В діти перевиховають батька

Г молоді люди одружаться й будуть щасливими

6. «Не знає свого щастя; сказано: молоде – дурне… Ої, діти-діти! Якби ви знали, як-то хочеться бачить вас хорошими людьми , щоб ви не черствий хліб їли… Якби-то знали…тоді б ви зрозуміли, що батьки не вороги вам… От трохи погримав, а вже й жаль !..» Ці слова належать

А Гервасієві Гуляницькому

Б Мартинові Борулі

В Націєвському

Г Трандалєву

7. Вічний революціонер цу вірші І. Франка «Гімн» -- це

А «дух, наука, думка, воля»

Б той, хто завжди й з усім бореться

В той, хто прагне здійснити науково-технічну революцію

Г той, хто постійно перебуває у в’язницях  за свою діяльнсть

8. Вірш І.Франка «Сікстинська мадонна» написано у формі

А поезії в прозі

Б сонета

В білого вірша

Г традиційного вірша

9. Поясніть виділене слово у вірші І.Франка «Чого являєшся мені…».

Вклонюся – навіть не зирнеш \\ І головою не кивнеш, \\ Хоч знаєш, знаєш, добре знаєш, \\ як я люблю тебе без тями…

А без душі

Б без пам’яті

В білого вірша

Г традиційного вірша

10. Поезія І. Франка «Ой ти, дівчино, з горіха зерня…» належить до лірики

А пейзажної

Б громадянської

В без кохання

Г без взаємності

11.  Позначте синонім до виділеного слова з уривку з вірша І.Франка «Декадент».

Я декадент? Се новина для мене! \\ Ти взяв один з мого життя момент…

А оптиміст

Б песиміст

В відступник

Г зрадник

12. Укажіть визначальні художні засоби в уривку з вірша І. Франка «Чого являєшся мені…»

І того дива золотого \\ Зазнає щастя молодого, \\ Бажаного, страшного того \\ Гріха!

А метафора й анафора

Б алегорія й алітерація

В епітети й інверсія

Г порівняння й тавтологія

13. Установіть послідовність епізодів трагікомедії І. Карпенка-Карого «Мартин Боруля», яким відповідають подані цитати.

1-- А поки-то вилізеш в люде, станеш на дворянську ногу, то багато клопоту!

2— Дай я ще надивлюся на них!.. Хоч герб оставить на пам’ять онукам, і грамоту прапрапрадіда, і атестат…

3 – Цілу ніч з досади не спав! Як прочитав Нефодій  Осипович бумагу, щоб мене безотлагательно виесті з іменія Красовського, що наче п’ять конів вскочило у груди і разом почали дряпать там своїми гострими кігтями!..

4 --  Дочка моя дворянка, а твій син… ні дворянин, ні чиновник… так не приходиться дворянці йти на простого хлібороба , я тепер на такій лінії…

14. Установіть відповідність епізодів у творі І. Франка «Легенда про вічне життя».

А Шкаралющу в огонь, а розкусиш зерно,

Дасть тобі молодим вічно жити воно.

Б І в тріскучий вогонь із пахучих полін

Чудодійний горіх бистро кидає він.

В Аскет мовить:

«Хоч се життя і трудне, і сумне,

Дай, щоб старість і смерть оминули мене».

Г Вічно жить молодій, а без нього? О ні! Краще він хай жтве, дасть безсмертя й мені!

15.  Установіть відповідність між висловлюванням і героєм твору І.Карпенка-Карого «Мартин Боруля», якому воно належить.

1 І розпрекрасно! А чк вийдете за мене заміж – ібо ми вже з папінькою вашим сіє діло покончили, не знаю, як ви, -- тоді ре будете жить, найдеться друга робота, болєє благородная … і руки побіліють… А по вечорам я буду вам грать на гитарі. Буде весело, у мене знакомих доволі..

2 За штатом?.. Не служиш?.. Не нужен?.. Земського суда нема?.. Ведіть мене!! Ведуть. За штатом!.. ( Кида буаги в піч) Горять червоно, як кров дворяська, горять!.. О-о-о! Нещасний хлоп Мартин Боруля!.. Тепер ти бидло! Бидло! А Степан – Теля (Ридає.) Пустіть! Рятуйте бумаги!.. Я сам поїду у дворянське собраніє, у сенат поїду…( Підбіга до печі.) Згоріли… Тисяча рублів згоріла, половина хозяйства пропала, і все таки – бидло! (Тихо плаче.)

3 А, господи милосердний! Верни ти спокій і мир у нашу сім’ю! Так уже вимучились всі, що, здається, і умерти було б краще, ніж щодня турбоваться і не бачить краю всім бідам і напастям! На дядюшку Гервасія уся надія…Чи ублагають же то його мати?

4 О, не я буду, -- ми йому докажемо! Всі ходи знаю, вже мені прошеній не вернуть за нехворменноє написаніє, ні! Як напишу, то прямо точная копія з форми – усе по пунктах.

А Трандалєв

Б Степан

В Мартин

Г Марися

Д Націєвський

16. Розкрийте головний конфлікт у творі І. Карпенка=Карого «Мартин Боруля».

17. Визначте художньо-виражальні засоби в наведених рядках. Поясніть їхню роль.

Степан. Да, сто правда – важко… Умственная робота – висшого порядка предмет! Я, брат, зразу аж плакав, як определилили мене в казначейство. Дали мені, знаєш, якусь відомость: одні графіки та цифри. Очі розбіглися – не знаю, котру поставив, котру ставить: проминув одну графіку, всунув цифру – не туди, нагородив харків-макогоників і заморочився так, що замість пісошниці взяв чорнильницю і покропив відомость. Злякався, щоб не прив’язали до столу, та й утік… А потім определили мене у земський суд. Тут зовсім другі діла… Два годи писав присяжні листи та всякі копії,а тепер і сочиняємо…

18. Визначте героя новели «Сойчине крило» за його портретом.

…Хлопець ледве 26-літній, рум’яний, ніжний, як панночка. Так мало говорив у товаристві… Рум’янівся при кожнім натяку на любов та на жіночий рід. Працював так пильно в татковій канцелярії. Був такий тихий, слухняний, такий делікатний та чемний у поводженні.

19. Установіть правильні послідовність подій у творі І. Франка «Мойсей».

А Як зійшлися колись дерева

на широким роздоллі.

Оберімо собі короля

на своїй вольній волі.

Б Аж тепер усумнився в своє

Реформаторське діло?

В Авірон Радить край Мадіон,

А Датан іще далі.

Г Під подертими шатрами спить

Кочовисько ледаче…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота 2 варіант

1. Згідно з царським Емським указом 1876 рокі заборонялося

А. видавати українською мовою історичні літературні пам’ятки

Б. друкувати художні твори

В. викладання української мови в Києво-Могілянській академії

Г. видавати твори, написані згідно з загальноросійською орфографією

 2. Серед тем, які порушувалися у виставах театру корифєїв , не було

 А. фантастичних

Б. історичних

В. етнографічно-побутових

Г. соціально-психологічних

 3. Характерною рисою українського театру другої половини ХІХ століття є

А.  далека від реалії часу умовність зображення

Б. національна своєрідність

В. етнографічно-фольклорна спрямованість

Г. беззмістовність

  4. Основною темою трагікомедії І.Карпенка-Карого «Мартин Боруля» є

А. зображення перешкод на шляху до щастя закоханих

Б. показ беззмістовного життя міських чиновників

В. зображення потягу багатих селян дорівнятися до дворянства

Г. показ побуту селян, які розбагатіли в пореформений період

 5. Продовжте речення.

П’єса І.Карпенко-Карого «Мартин Боруля» тематично близька до твору

А. В.Шекспіра  «Ромео і Джульєтта»

Б. Мольєра «Міщанин-шляхтич»

В. І. Котляревського «Наталка-Полтавка»

Г. П. Кальдерона «Життя – це сон»

6. Кому з героїв трагікомедії І.Карпенко-Карого «Мартин Боруля» належать ці слова?

-- Не знаю!..Посватать, замість тебе, дочку Котовнича, розбить свої надії, а з ними й серце – все одно що живим лягти у домовину!.. Знов же, не послухать батька, то прийдеться з ним посвариться! А тим часом ти, покірна волі свого батька, підеш за другого, тоді удвоє тяжча моя мука буде: я потеряю і батькову ласку, і тебе!.. О, чом я е дворянин?!

А Миколі

Ю Степанові

В Націєвському

Г Трандлєву

7. Революціонер у вірші І.Франка «Гімн» закликає до боротьбти за краще життя за допомогою

А сильної зброї

Б дипломатіїї

В науки, вільної думки

Г різних видів мистецтва

8. Заповніть пропуск в цитаті з вірша І.Франка.

Ой ти, дівчино, з горіха зерня,

Чом твоє серденько – колюче …?

А. терня

Б. слово

В. лихо

Г. гілля

9. Полотно «Сікстинська Мадонна», про яке згадується в однойменному вірші І.Франка, написане художником

А. Мікеланджело Буанаротті

Б. Андреа дель Сарто

В. Рафаелем Санті

Г. Леонардо да Вінчі

10. У «Другому жмутку» збірки І.Франка  «Зів’яле листя» переважають мотиви

А. фольклорно-пісенні

Б. історичні

В. героїко-романтичні

Г. громадянсько-патріотичні

11. Олександр Великий є героєм поетичного твору І.Франка

А. «Чого являєшся мені у сні?»

Б. «Легенда про вічне життя»

В. «Сикстинська Мадонна»

Г. «Гімн»

12. «…Так. Ти богиня! Мати, райське роже,

О глянь на мене з своєї висоти!» -- звертається ліричний герой твору І.Франка

А. до ліричної героїні поєзії «Чого являєшся мені у сні?»

Б. до Сикстинської Мадонни

В. до ліричної героїні поєзії «Ой ти, дивчино, з горіха зерня …»

Г. до красуні Роксани з «Легенди про вічне життя»

13. Установіть послідовність подій у трагікомедії І.Карпенко-Карого «Мартин Боруля».

А. Із Сенату Борулі надходить відмова.

Б. Микола повідомляє Марисі, що її батько не дав згоди на Їхнє одруження.

В. Мартин Боруля посилає Омелька в місто по «дворянські» продукти.

Г. Націєвський чує розмову батьків Марисі про кумів і дитину

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Poymanova Alekdandra
До підручника
Українська література 10 клас (Міщенко О.І.)
Додано
27 червня
Переглядів
121
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку