Другорядні члени речення

Про матеріал
Презентація зі завданнями для п'ятого класу на закріплення знань за темою "Другорядні члени речення". Матеріал містить вправи, пояснення до них та покликання на тестування. Дана розробка буде корисною для дистанційної форми навчання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Другорядні члени речення. Тренувальні вправи

Номер слайду 2

ВПРАВА 1. Розкрийте дужки, поставивши слова у правильному відмінку. На які запитання відповідають ці слова? Яким членом речення виступають?Вітер з (гай) розмовляє, шепче з (осока). Хата швидко сповнилась м’якими вечірніми (тінь). Голубина ніч надворі позасвічувала (зоря).

Номер слайду 3

ВПРАВА 1. Розкрийте дужки, поставивши слова у правильному відмінку. На які запитання відповідають ці слова? Яким членом речення виступають?Вітер з гаєм розмовляє, шепче з осокою. Розмовляє з ким? З чим? З гаєм – орудний відмінок, додаток. Шепче з ким? З чим? З осокою – орудний відмінок, додаток. Хата швидко сповнилась м’якими вечірніми тінями. Сповнилась ким? Чим? Тінями – орудний відмінок, додаток. Голубина ніч надворі позасвічувала зорі. Позасвічувала кого? Що? Зорі – знахідний відмінок, додаток.

Номер слайду 4

ВПРАВА 2. Поставте запитання до виділених слів. Яким членом речення вони виступають?Над лісовим озером запалав рожевий ранок. На тихому плесі почали виринати зелені пуп‘янки. Золоті промені перетворили смарагдові бруньки на білосніжні чашечки.

Номер слайду 5

ВПРАВА 2. Поставте запитання до виділених слів. Яким членом речення вони виступають?Над лісовим озером озером запалав рожевий ранок. Над озером яким? – лісовим, означення. Ранок який? – рожевий, означення. На тихому плесі почали виринати зелені пуп‘янки. На плесі якому? – тихому, означенняпуп‘янки які? – зелені, означення. Золоті промені перетворили смарагдові бруньки на білосніжні чашечки. Промені які? – золоті, означення. Бруньки які? – смарагдові, означення. Чашечки які? – білосніжні, означення

Номер слайду 6

ВПРАВА 3. Поширте речення обставинами, відповідаючи на запитання в дужках. Березень підкрався (як?) …(коли?) … ночі стають довшими.(де?)… (як?) … світить сонце. Спів пташок чутно (звідки?)…

Номер слайду 7

ВПРАВА 3. Поширте речення обставинами, відповідаючи на запитання в дужках. Березень підкрався непомітно. Осінню ночі стають довшими. У небі яскраво світить сонце. Спів пташок чутно здалеку.

Номер слайду 8

Домашнє завдання.1. Виконайте тести та надішліть мені скрін результату.https://naurok.com.ua/test/start/458772. Вправа 422, ст. 157 .3. Підкресліть усі члени речення у таких реченнях: Веселу пісню заспівав соловей у гаю. Сьогодні надворі гралися дітлахи. Люблю дивитися на схід ранкового сонця.

pptx
Додав(-ла)
Вороняк Уляна
Додано
19 серпня
Переглядів
72
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку