"Дюймовочка". Для дітей дошкільного віку із ЗНМ.

Про матеріал
Корекційно-розвиваюче заняття з дітьми дошкільного віку (5-6 р.) із ЗНМ нерізко вираженим. На занятті діти стають героями казки, виконують певні завдання, розгадують загадки, грають в цікаві ігри, виготовляють своїми руками паперову пташку.
Перегляд файлу

Корекційно-розвиваюче заняття з дітьми дошкільного віку (5-6 р.) із ЗНМ нерізко вираженим.

ЛЕКСИЧНА ТЕМА: казка «Дюймовочка».

МЕТА: Закріплювати знання дітей про ознаки пір року, збагачувати словниковий запас, добираючи слова-означення, зменшено-пестливі слова, слова-дії.  Розвивати театральні здібності, музично-ритмічні рухи, діафрагмальне дихання, дрібну моторику, логічне мислення. Вчити відтворювати різний емоційний стан. Розвивати фонематичні процеси (уявлення, сприймання, відтворення). Удосконалювати вміння дітей вимовляти, проспівуючи, шиплячі звуки в складах. Виховувати інтерес до творчої діяльності, любов до рідного краю та музичних творів.

ОБЛАДНАННЯ: Музичні інструменти, картки зі складами, схемами зображень емоційних станів, зображенням різних пір року, коробочки та мішечки для зерна, запис класичних музичних творів та співу пташок, паперові заготовки для виготовлення виробів.

                                         ХІД ЗАНЯТТЯ

І. Організаційний момент.

(Звучить музика, діти один за одним заходять до зали, стають в рядочок).

Логопед:

  • Доброго дня, діти. Сьогодні в нас незвичайне заняття, до нас прийшли гості, давайте привітаємось:
  • Добрий день, сонечко!  (пальчикова вправа «сонечко»)
  • Добрий день, квіточко!  (вправа «квіточка»)
  • Добрий день, пташечко!  (вправа «пташечка»)
  • Добрий день, курочко!  (вправа «курочка»)
  • Добрий день тобі, добрий день мені! (вказати рукою)
  • Добрий день, всім вам! (помахати рукою і посміхнутися)

ІІ. Основна частина.

  1. Розвиток логічного мислення.
  • Діти, сьогодні я зайшла до зали, а тут Пташечка в дзьобику принесла завдання для вас…Ой, то це загадки.

 

Сніг на полях,                           Тане сніг, дзвенять струмки,

Лід на річках,                           Сонце посміхається,

Віхола гуляє,                             Вже летять до нас пташки,                         

Коли це буває?                         Квітка прокидається.

 

 

Сонце пече,                               У садках, в гаях блукає,                  

Липа цвіте,                               Жовті шати одягає,

Вишня достигає,                      Золотисту стелить постіль,

Коли це буває?                          Жде сестрицю білу в гості.

 

  1. Психогімнастика.

Логопед:- Діти, а зараз ви по одному будете виходити , витягувати картку із зображенням якоїсь пори року і рухами тіла покажете працю чи відпочинок людей у цю пору, а ми маємо відгадати, яка пора року і що робить.

 

  1. Гра «Скажи навпаки»:
  • Взимку сніг падає, а весною…
  • Взимку холодно, а влітку…
  • Взимку дме холодний вітер, а влітку…
  • Навесні листочки на деревах з’являються, а восени…
  • Влітку листочки зелені, а восени…
  • Навесні пташки прилітають із теплих країв, а восени…

 

  1. Театралізоване дійство.

Логопед: - Пташка запрошує нас стати героями казки.

Колись давно жила жінка, в якої не було дітей, а вона так хотіла стати мамою.  Якось добра чаклунка подарувала їй зернятко і порадила посадити його в землю. Одного разу з того зернятка виросла чарівна квітка.

 

ТАНОК « Диво – квітка»

Із цієї квітки з’явилася маленька, гарна, ніжна дівчинка. Мама дуже зраділа і назвала свою донечку Дюймовочкою.

 

ПІСНЯ «Посмішка»

(Пісня супроводжується певними рухами в ритм мелодії).

Але одного разу, коли залишили Дюймовочку вдома саму, вона пішла прогулятися до озера, де жили жабки.

 

ТАНОК «Жабки»

(Діти виконують ритмічний танок, на приспів співають «ква - ква»).

Жабка: - Яка ти маленька, яка ти гарненька! Ми тебе заберемо до себе жити, будем разом гратися.

 

Гра «Впізнай за голосом»

(Ведучий – Комар стає в центрі кола із зав’язаними очима. Діти ідуть по колу і співають)

                   Скаче Жабка по доріжці,

                  Виставила вперед ніжки,

                  Побачила комара:

                 -Ква – ква – ква – ква – ква.

(Комар впізнає по голосу дитину. Гра проводиться кілька разів).

Але прилетів великий Жук – Хрущ, схопив Дюймовочку та забрав до своїх товаришів на велике дерево.

Жук: - Дюймовочко, не плач!

Я Жу-жу-жук, я із сонечком дружу,

І тебе я заберу, у таночок поведу.

Логопед: - Але, щоб затанцювати танок, треба підготуватися. У нас є картки із зображенням різних емоційних станів, шукаємо до них пари-пазли зі складами. Комахи і тварини, як і люди. Можуть мати різний настрій та емоції.

Отже, (логопед показує рухи)

Коли Жук веселий, співає ЖУ…і робить такі рухи…

Коли Жук сумний, співає ЖЕ…і робить ось так…

Коли Жук злий, співає ЖИ…і робить такі рухи…

  • А зараз під музику ви співаєте і робите відповідні рухи.

Логопед:

Отак Дюймовочка мала ціле літо провела. Ось минули літо, осінь і зима вже на порозі. Через поле йшла, бачить – мишача нора.

Мишка:

Ти не плач, моя маленька, не лякайсь, не жди біди,

Поспішай, серденько, швидше до нори.

Ти в дорогу не збирайся, в мене жити залишайся,

Будеш в мене прибирати і насіння сортувати.

(В коробках  насіння, крупа).

 

Вправи для долоньок:

Тремо дружно ми зернятка, розігрієм рученятка.

Логопед:

  • Діти, давайте пригадаємо, як називається насіння та крупа, з чого вони?

(Гарбузове, соняшникове насіння, пшенична, рисова, кукурудзяна крупа)

Тепер допоможемо Мишці пересипати зерно в мішечки й підписати їх.

Логопед: - Поряд жив поважний Кріт.

Кріт: - Добрий вечір. Почув гарний голос дівчини. Вона мені підходить, її я забираю, хай у хаті прибирає. Стань дружиною мені, будеш ритись у землі.

Дюймовочка: - Можна з сонцем попрощатись?

Логопед: - Дюймовочка побігла до лісу. В лісі почула пташиний спів.

 

ДИХАЛЬНА  ГІМНАСТИКА

Логопед: - Вийшли на килимок, полягали, слухаємо спів пташок. Робимо глибокий вдих, затримали повітря в животику, через ротик видихнули. Зараз сіли в кружечок. Давайте допоможемо Дюймовочці відгадати, що це за пташки співають (звучить пташиний спів).

 

Хто сидить на суку                            Маленький хлопчик

І співа: ку-ку, ку-ку?                          Швидко стрибав, зернятка збирав,

                                                                  «чів-чів-чів» казав. 

          

         «Тьох-тьох-тьох, тіву-тів»,

          Лине радісно з гаїв.

          То співаночка чия?

          Голосного…

 

ШУМОВИЙ  ОРКЕСТР

Прилетіла ластівка: - Квіт-квіт-квіт, дівчинко, сідай мені на спину. Я віднесу тебе в казковий край, де квітів гарних цілий гай.

(Під музику летять).

Дюймовочка: - А ось і теплий край. І сонце тут ясніше, і небо вдвічі вище, і море квітів – рай.

 

ІІІ. Заключна частина.

Логопед: - Діти, давайте пригадаємо, кого зустрічала Дюймовочка на своєму шляху.

ГРА «Хто у кого?» (гра з м’ячем)

  • Прошу всіх у коло стати, починаймо у гру грати,

Швидко слово добирайте, діток мами називайте.

У Жаби – Жабеня, у Комара – Комарик,

У Жука – Жучок, у Миші – Мишеня,

У Крота – Кротеня, у Ластівки – Ластовеня,

У Горобця – Горобеня, у Зозулі – Зозуленя.

Логопед: - А зараз візьміть у мене по одній картці, переверніть. Яка там буква…

  • Подумайте, яка назва кольору може починатися на такий звук, підійдіть до відповідної квітки (за кольором). А під нею лежить для вас завдання.

    ТВОРЧА РОБОТА: Виготовлення пташки із паперу.

Підсумок заняття.

Логопед:

- Героями якої казки ви були?

- В які ігри грали?

- Чи сподобалося вам заняття?

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
11 березня 2023
Переглядів
909
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку