Джек Лондон «Жага до життя». Описи природи та їх роль у тексті. Значення назви оповідання.

Про матеріал
даний матеріал допоможе визначити роль і функції описів природи в оповіданні; провести паралелі між станом природи і внутрішнім станом головного героя твору; з’ясувати значення назви оповідання; розвивати в учнів креативне мислення, зв'язне мовлення, творчу уяву, навички аналізу художнього тексту; виховувати гуманізм, зацікавлення творчою спадщиною письменника.
Перегляд файлу

Тема: Джек Лондон «Жага до життя». Описи природи та їх роль у тексті. Значення назви оповідання.

Мета: визначити роль і функції описів природи в оповіданні; провести паралелі між станом природи і внутрішнім станом головного героя твору; з’ясувати значення назви оповідання; розвивати в учнів креативне мислення, зв'язне мовлення, творчу уяву, навички аналізу художнього тексту;

виховувати гуманізм, зацікавлення творчою спадщиною письменника.

                                                           Хід уроку

І.Організаційний момент.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Інтерактивна гра «Пароль».

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Робота на картках.

2. Робота біля дошки.

Обрати риси характеру, які допомогли герою вижити, обґрунтувати свою думку, навівши приклади з тексту.

 

3.Робота з висловлюваннями відомих людей (афоризмами).

 Прочитати висловлювання, поміркувати й дати відповідь, кого з героїв оповідання «Жага до життя» воно стосується.

 

ІV.Повідомлення теми і мети уроку.

Тема нашого уроку: Джек Лондон «Жага до життя». Описи природи та їх роль у тексті. Значення назви оповідання.

 V.Вивчення нового матеріалу.

 «Система образів оповідання».

1)Хто знаходиться в центрі оповідання?

2)З якими образами взаємодіє герой?

3)Яку взаємодію образів ми будемо розглядати сьогодні на уроці?

 2.Повідомлення учня-географа.

Коли ви читали оповідання, то, мабуть, звернули увагу, що автор використовує у творі географічні назви. Де ж відбуваються події оповідання? Про це підготував повідомлення учень-географ. 3.Словникова робота.

Отже, в оповіданні Дж.Лондона є багато описів картин природи Аляски.

Який термін має значення «опис природи»?

Пейзаж може використовуватися в різних видах мистецтва.

 4.Повідомлення учня-мистецтвознавця.

Природа Аляски захоплювала не тільки письменників, а й художників. Учень-мистецтвознавець підготував повідомлення про митця, якого Аляска надихнула на створення художніх картин.

 

5.Теорія літератури. Ви вже знаєте, як називається виразне читання віршованого чи прозового твору. (Декламація).

-         А якщо виразно читати під музику? (Мелодекламація).

-         Давайте згадаємо, що таке оригінал твору, а що таке переклад.

-         Якою  є мова оригіналу оповідання «Жага до життя»? Ви читали в оригіналі чи в перекладі? Хто зробив переклад твору?

 

6.Текстуальний аналіз твору.

1)Зачитайте переклад прослуханого уривка.

 

2) Робота з таблицею «Герой і природа».

VІ.Узагальнення і систематизація нових знань.

 

-         Яке слово має відношення і до фізичного, і до душевного стану людини, а яке так і залишається тільки душевним? Що є відчуттям, а що є почуттям?

-         Яка з цих назв здається вам точнішою до змісту оповідання?

-         Джека Лондона називають майстром short story. Перекладіть це словосполучення.

(Майстер коротких оповідань).

- У чому ж полягає майстерність Джека Лондона?

 

VІІ.Підсумок уроку.

 

2.Рефлексія.

- Чи вразило вас оповідання «Жага до життя», чим саме?

- Які висновки ви зробили для себе, коли прочитали твір Дж.Лондона?

 

3.Оцінювання.

 

VІІІ.Домашнє завдання.

 

docx
Додано
28 грудня 2023
Переглядів
314
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку