«Джек Лондон «Жага до життя». Проблеми життя і смерті, дружби й зрадництва у творі. Характеристика героїв. Довкілля у зв’язках з головним героєм

Про матеріал
Урок на тему «Джек Лондон «Жага до життя».Проблеми життя і смерті, дружби й зрадництва у творі. Характеристика героїв. Довкілля у зв’язках з головним героєм" спрямований ознайомити учнів із особистістю американського письменника, оповіданням Джека Лондона; розвивати зв’язність мовлення, мислення учнів; навички роботи з художнім текстом, уміння виразно вдумливо читати, переказувати, характеризувати героїв,виділяти головну думку, висловлювати свої міркування та враження; прищеплювати прагнення учням до загартування духу й тіла, до збереження власної гідності
Перегляд файлу

КЗ «Високопільський ОЗЗСО»

 

 

 

 

 

Урок зарубіжної літератури в 6 клас

«Джек Лондон

«Жага до життя».

Проблеми життя і смерті,

дружби й зрадництва у творі. Характеристика героїв. Довкілля

у зв’язках з головним героєм

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                     вчитель зарубжної літератури

                                                                                                                           I кваліфікаційної категорії

                                                                                                                     КЗ «Високопільський ОЗЗСО»

                                                                                                                                 Згоник-Сафонова В.О.

Лютий, 2022 рік

Тема уроку: «Джек Лондон «Жага до життя». Проблеми життя і смерті, дружби й зрадництва у творі. Характеристика героїв. Довкілля у зв’язках з головним героєм

Мета:   навчальна: ознайомити учнів із особистістю американського письменника, оповіданням Джека Лондона;  з’ясувати, які риси вдачі письменника та факти його біографії відбились на особливостях  зображення характерів героїв  його твору; допомогти усвідомити ідейно-художню привабливість та морально-етичну спрямованість твору;

  •                  розвивальна: розвивати зв’язність мовлення, мислення учнів; навички роботи з художнім текстом, уміння  виразно вдумливо читати, переказувати, характеризувати героїв,виділяти головну думку, висловлювати  свої міркування та враження;
  •                  виховна: прищеплювати прагнення учням до  загартування духу й тіла, до збереження власної гідності 

Оснащення   уроку: підручники, портрет Джека Лондона, карта США та Аляски, репродукції картин  Р. Кента,  виставка книг, таблиці, використання мультимедійної дошки, тлумачний словник.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань та формування на їхній основі вмінь та навичок

Очікувані результати:

  •                    учні знають зміст оповідання;
  •                    виділяють і зачитують ключові епізоди;
  •                    характеризують з використанням цитат образ головного героя;
  •                    пояснюють сенс відсутності імені цього героя;
  •                    визначаючи роль опису довкілля в оповіданні.
  •                    висловлювати особисте ставлення до проблем, порушених у творі, аргументуючи свою точку зору прикладами і цитатами з тексту;

Методи, прийоми, форми роботи: «Мікрофон», «Психологічне налаштування», «Партнерський лист», «Закінчіть речення», «Порушена послідовність», «Асоціативний кущ», «Кола Вена», «Ми дослідники»

Словник уроку: оповідання, жага, любов, Аляска, Клондайк

Епіграф:                                                    Джек Лондон – співець сильних та благородних почуттів, яскравих

                                                                                                                                                                        вражень.

                                                                                                                                                                          В.Биков

Лише ті здатні відчути життя,

кому часто доводилось бути на краю  смерті.

Джавахарлал Неру

Хід уроку

  1.        Організаційний момент.
  • Привітання.
  •                   Надворі знову йде сніжок,

у всьому розпалі зима.

Природа-мати ще разок

Показує свої дива.

А ми продовжимо з книжок

Черпати мудрість золоту,

Щоб кожне слово   і рядок

Виховував в нас доброту.

Отож гарненько всі сідаймо

Й урок цікавий починаймо.

  1.      Психологічне налаштування

Учитель. Доброго дня! Рада зустрічі з вами!

Кожному з вас  я хочу побажати, щоб на уроці вибули:

У – усміхненими,

С – спокійними,

П – прогресивними,

І -  ініціативними,

Х – хоробрими.

Тобто, я бажаю вам УСПІХУ, а ще гарного настрою!

  1.             Мотивація навчальної діяльності
  1.                Мотивація.  Прийом «Партнерський лист» :
  •    Діти, свої очікування від нашого уроку напишіть на відповідних шаблонах , а спікери груп  озвучать їх прикріпивши до нашої «СКРИНІ ОЧІКУВАНЬ». А наприкінці уроку з’ясуємо чи справдилися вони.
  1.                 Актуалізація суб'єктного досвіду (робота з картою)

Бесіда:

- Що ми бачимо?

- Який материк зображено на карті?

- Що ви знаєте про Америку?

- Кого із  відомих американців- письменників, артистів ви знаєте?

- А з літературних персонажів?

  1.           Цілевизначення та планування.

1.     Повідомлення теми уроку

Ми недаремно розпочали урок із демонстрації карти США. Сьогодні ми помандруємо до цієї країни, щоб познайомитись з чудовим письменником — Джеком Лондоном. Це людина, чиє життя можна назвати суцільним випробуванням, адже на її долю випали незвичайні пригоди та подорожі, злидні й успіх, щастя й горе, любов і ненависть. Тому, запишемо в зошитах дату, тему уроку та епіграф.

(Запис теми, епіграфа — мультимедійна дошка).

На уроці нам потрібно буде  дати відповіді на важливі питання.  Вони будуть хвилювати нас все життя. Якою повинна бути справжня людина? Розібратися , що таке справжнє людське щастя, які шляхи ведуть до нього , наскільки цінним є людське життя, і на що варто його витратити, щоб зберегти людську гідність. Якої сили має бути її характер, щоб вижити в екстремальних умовах?

І я думаю, що в цьому нам допоможе знайомство  з біографією Джека Лондона  та дослідження   образу головного героя твору «Жага до життя»

Для успішної роботи на уроці ми скористаємося різними навчальними ситуаціями:

Ланцюжок навчальних ситуацій:

  1. Рольова гра «Інтерв'ю з письменником»
  2. Самостійна робота (заповнення таблиці «Джек Лондон»)
  3. «Порушена послідовність»
  4. Робота в групах
  5. Бліц-опитування
  6. «Кола Вена». Порівняльна характеристика героїв
  7. «Ми -дослідники»
  8. Рольова гра «Я в екстремальній ситуації»
  9. «Крісло автора»
  1.            Вивчення нового матеріалу
  1.                 Робота з портретом Джека Лондона
  • Яким зображений на портреті письменник? (Молодий чоловік, гарна зовнішність, приємний на вигляд…)
  • Що приваблює, вражає в цьому портреті? (вольове, мужнє, красиве обличчя, відкритий погляд..)
  1.                 Робота з епіграфом.
  • Які головні риси творчості Джека Лондона виділяє В.Биков? (порядність, благородство)
  1.                 Рольова гра «Інтерв'ю з письменником»                                           (5 хв.)

         Увас було випереджалене завдання прочитати статтю підручника про Джека Лондона  і підготувати запитання до письменника. І зраз у вас буде можливість задати  ці питання «самому Джеку Лондону».

                Уявіть, що ви -  кореспонденти відомих газет і журналів

Кореспондент.Назвіть ваше ім'я.

Джек Лондон. Мене звати Джон Гріффіт. Джек Лондон — це мій псевдонім.

Кореспондент.Де і коли ви народились?

Джек Лондон.12 січня 1876 року. Мої батьки тоді жили у Каліфорнії, у невеликому містечку Сан-Франціско.

Кореспондент.Чи мали ваші батьки якесь відношення до літератури? Вони були письменниками?

Джек Лондон.Ні. Мій рідний батько покинув матір ще до мого народження. Джон Лондон, мій вітчим, був фермером. Він виявився людиною простою і благородною, дуже добре і з великою турботою ставився до мене. Я взяв його прізвище за псевдонім. Мама, Флора Келлман, мріяла стати актрисою. Але нічого з того не вийшло.

Кореспондент.Які ваші найяскравіші спогади дитинства?

Джек Лондон.Їх було дуже мало. Адже змалку довелося заробляти, щоб допомогти вітчимові. З десяти років я розносив газети, працював на консервній фабриці, у пральні, у котельні.

Кореспондент.Чи правда, що ви були піратом?

Джек Лондон.Так. Щоб допомогти вітчимові, я працював по 10 годин в день, але грошей все одно не вистачало. Саме тоді я прибився до гурту “устричних піратів”. Вони промишляли браконьєрством і контрабандою, за вдалу ніч заробляли стільки, скільки я не міг отримати за декілька місяців каторжної роботи на фабриці.

Кореспондент.У вас була мрія?

Джек Лондон.Так. Мене вабило море. У сімнадцять років я найнявся на шхуну “Софі Сазерленд” і вирушив на промисел морських котиків до берегів Японії.

Кореспондент.Коли у вас з'явився інтерес до літератури?

Джек Лондон.Після повернення з плавання мені захотілося розповісти про побачене. Якось мама звернула мою увагу на літературний конкурс, який оголосила одна із газет Сан-Франціско. Саме за порадою мами я відправив на конкурс нарис “Тайфун біля берегів Японії”. Нарис був надрукований і зайняв перше місце, а я отримав грошову премію — 25 доларів! Це були для мене великі гроші — майже стільки я заробляв за місяць, важко працюючи.

Кореспондент.І ви стали письменником?

Джек Лондон.Ні, мені бракувало знань, тому я узявся до навчання, закінчив середню школу, вступив до університету.

Кореспондент.Як ви опинилися на Клондайку?

Джек Лондон.Як і всіх інших шукачів пригод та щастя, мене охопила “золота лихоманка”. У 1897 році я вирушив на Аляску, однак через рік повернувся в Штати: без золота, хворий на цингу, але з багатими враженнями, якими хотілося поділитися з іншими. Тому знову взявся за перо. Так з'явилися “Північні оповідання”.

Кореспондент.Які з ваших оповідань вам особливо дорогі?

Джек Лондон. Усі. Адже кожен твір — це частинка мого життя. Я люблю своє перше оповідання “За тих, хто в дорозі” так само, як і “Морського вовка”, “Жагу до життя”, “Поклик предків”, “Біле Ікло”.

  1.                 Заповнити таблицю “Джек Лондон”, використавши слова і вирази з довідки.               (3 хв.)

Людина, яка...

Риси характеру

Факти біографії

 багато пережила і витримала випробування на людяність.

 

 працьовитий, настирливий, наполегливий, цілеспрямований, не боявся труднощів, здатний до самопожертви, мрійливий, сильний характер, вольовий, людяний, терпеливий, впертий, життєлюбний

 Змалку багато працював, зазнав багато труднощів, любив рідних, не впадав у відчай, багато читав;

 

Довідка:

Змалку багато працював, зазнав багато труднощів, любив рідних, не впадав у відчай, багато читав;

працьовитий, настирливий, наполегливий, цілеспрямований, не боявся труднощів, здатний до самопожертви, мрійливий, сильний характер, вольовий, людяний, терпеливий, впертий, життєлюбний;

багато пережила і витримала випробування на людяність.

  1. Перевірка виконання завдання. Виставлення оцінки  до картки.
  2.                 Розповідь про Аляску

(Демонстрація карти Північної Америки)

Ми вже знаємо, що Джек Лондон написав «Північні оповідання» під враженням від перебування на Алясці, куди він вирушив, щоб покращити своє мотеріальне становище

Надається слово групі дослідників, що працювали з випереджальним завданням. Отже, слово «географу» та «історику»

Повідомлення «географів» про Аляску

  1. Аляску іще називають: Остання Межа, Земля Північного Сонця.
  2. Штат Аляска складається з материкової частини і великого числа островів. Омивається Північним Льодовитим і Тихим океанами.
  3. Північну частину штату вкриває тундра. Південніше розташовані ліси.
  4. На Тихоокеанському побережжі клімат помірний, морський, відносно м'який; у решти районів — арктичний і субарктичний, з суворими зимами.

Повідомлення “істориків” про Аляску

  1. Люди на Алясці живуть здавна. Групи племен перейшли перешийок (тепер Берингова протока) приблизно 12 тисяч років тому.
  2. Першим європейцем, що відвідав Аляску був Вітус Беринг у 1741 році. Аляска була колонією Росії з 1744 року.
  3. 18 жовтня 1867 року була продана Сполученим Штатам Америки. А через п'ять років там було виявлено великі поклади золота. Країну охопила “золота лихоманка” - люди з різних штатів їхали на Аляску з надією на краще життя.

Презентація «мистецтвознавців » репродукцій картин Рокуелла Кента (випереджувальне завдання) 

(Природа Північної Америки яскраво відображена на малюнках американського художника, скульптора і письменника Рокуелла Кента (1882 – 1971). Як і Джек Лондон,  він  перезимував на Алясці, але ще до відкриття родовищ золота. З його малюнків у всій красі постає сувора природа Півночі. На його картинах відобразилася велич просторів землі. Строгі, спокійні форми гір у пейзажах на картинах, високе небо, білосніжні хмари, неозора далечінь просторів. Перевага холодних кольорів (різних відтінків синього, дивовижні поєднання синьо-зеленого та яскравість білого) чудово передавали стриманість, величну суворість та незайману чистоту цього краю, заселеного сильними й мужніми людьми).

  1.                Складання асоціативного «куща» зі словом Північ

На відповідних стіках напишіть свої асоціації зі словом Північ

  1.                 Віртуальна екскурсія краєвидами Аляски та Клондайку

- Чи сподобались вам ці краєвиди? Зверніть увагу, які кольори переважають на них?

- Чи збігаються ваші уявлення про цей край з тим, що ви бачите на картинах?

- Чи є серед цих краєвидів такий, що схожий на описи природи в оповіданні Джека Лондона “Жага до життя”?

  1.                Слово вчителя. Вдома ви дочитали оповідання до кінця.
  • Чи задоволені ви кінцівкою?

Простежити  життєву стежку героїв оповідання, де сувора природа постійно випробовує героя  нам допоможе інтерактивна вправа "Закінчіть  речення".

  1.            Інтерактивна  вправа   "Закінчіть  речення".

Інтерактивна  вправа   "Закінчіть  речення".

1. Безіменний герой на початку оповідання підвернув…..

2. Два  дні у нього  не  було….

 3. Він боляче забив  об  каменюку…..

4. Його ноги  стали…..

5. Раз у раз він нахилявся , зривав та їв….. 

6. Двох пічкурів , завдовжки з мізинець, він….

7. Кілька разів він рахував …….

8. За ним йшов слідом …..

9.Рожевувато-білі чистенькі кістки і є…

1

2

3

4

5

6

7

8

9

  1.            Перевірте  виконання завдання (1-ногу, 2.- ріски в роті, 3. – пальця на нозі, 4.- суцільною раною, 5.-болотяні ягоди, 6.- з’їв просто сирими, 7.-сірники, 8.-хврий вовк, 9. - Біл). Виставте оцінки  до картки.
  2.            Слово вчителя. 

Ще одна вправа  «Порушена послідовність» допоможе нам з’ясувати наскільки добре ви засвоїли  зміст оповідання «Любов до життя»

«Порушена послідовність»

Завдання: розташувати пункти плану відповідно змісту твору.

1

«Зрада Біла»

2

«Боротьба з голодом»

3

«Помилка рибалки»

4

«Поєдинок з вовком»

5

«Зустріч з ведмедем»

6

«Фінал життя Білла»

7

«На китобійному судні «Бедфорд»

1

2

3

4

5

6

7

 

 

 

 

 

 

 

  1.            Перевірка виконання завдання. Виставлення оцінки  до картки.
  2.            Практична робота в групах над змістом оповідання «Жага до життя»

 

 

Практична робота в групах

над змістом оповідання «Жага до життя»

Практична робота в групах

над змістом оповідання «Жага до життя»

Завдання для першої групи

Поміркуйте, з якою метою автор приділяє багато уваги описам природи Півночі? Якими кольорами користується автор, описуючи стан природи? Зачитайте цитати з твору. Чи відповідає настрій картини Рокуелла Кента створеному автором пейзажу?                                                                        

Завдання для другої групи

Створити ланцюжок випробувань героя, які зустрілися на його шляху (підвернув ногу, два дні не було різки в роті, хтозна відколи не наїдався досхочу, збив об каменюку пальця на нозі, натерті ноги покривавили, дуже боліла кісточка, розпух суглоб, набрякла нога, охляв, розпух язик).

Практична робота в групах

над змістом оповідання «Жага до життя»

Завдання для третьої групи

Створити ланцюжок нещасть, які випали на долю героя твору

 (почало діймати серце, голова йде обертом, темніє в очах , темніє в очах , ноги стали суцільною раною, перетворився на сліпу безтямну істоту, загубив ножа і рукавицю, намокли сірники, не було ні багаття, ні окропу,  збився з дороги)

                               

 Кожна група учнів дає відповіді на питання.

Перевірка виконання завдання. Виставлення оцінки  до картки самоконтролю.

  1.                Висновок :  коментар учителя  

Герой оповідання – теперішня людина. Він знайшов у собі сили перемогти  холод, і голод, і страх, зважився на єдиноборство з вовком. Він також знайшов у собі сили викинути золото, заради якого ризикував життям, тому що в боротьбі за життя на перше місце виступають щирі цінності. Він не зрадив би, не залишив би в лиху годину пораненого друга.  До останнього подиху, зберігаючи достоїнство, мужність, любов, герой бореться за життя.

  1.                Робота над поняттям «анонімний»

 - Відчувається, що автор оповідання симпатизує герою. Чому ж він жодного разу не назвав імені головного героя? Чи випадково це?

  1.                Коментар учителя. Слово анонімний має грецьке походження і в перекладі означає – без імені автора. - Не даючи своєму герою імені, Дж. Лондон хотів підкреслити, що немає значення, як називати людину, головне, щоб вона залишалася Людиною.
  2.                Бліц-опитування
  1.                 Чому герой опинився посеред сірої тундри один?
  2.                 Якби на місці Білла був Невідомий, чи вчинив би він так, як Біілл? Доведіть це.
  3.                 Куди він збирався дійти і чи вдалося йому це зробити? (Герой збирався дійти до Країни Патичків, де було чимало всілякого харчу)
  4.                 Від яких речей і в якій послідовності позбавився герой упродовж своєї подорожі? (Упродовж подорожі герой поступово позбувся рушниці, золота, ножа…)
  5.                 Як змінювалася думка героя про те, що найважливіше у житті? (Від перевтоми, голоду та холоду, герой прийшов до висновку. що в боротьбі за життя золото не допоможе)
  6.                 Від чого він потерпав найбільше: від холоду, голоду чи ран? Відповідь підтвердіть цитатами з тексту.
  7.                 Чому людина перемагає ведмедя, вовка? (Людина перемогла звірів, бо вона була сильнішою за них і до того ж видавась їм дивною істотою)
  8.                 - Доведіть, що останки людини, які побачив герой оповідання, належали саме Біллові.
  9.                 З чим золотошукач порівнює шматок хліба наприкінці твору? Чому?  (герой порвнює хматок хліба наприкінці твору із золотом)
  10.             У воєнні роки народився вислів: «Я пішов би з ним у розвідку». Так говорили про людину, якій довіряли, у якій були впевнені, що вона не зрадить, не підведе. З ким із героїв оповідання ви пішли б у розвідку і чому саме з ним?
  1. Дані правильні відповіді сумарно внесіть у балах до картки самоконтролю
  2. «Кола Венна». Порівняльна характеристика героїв твору. (робота в парах)

-  Герої оповідання на початку твору разом повертаються з відмитим золотом додому. Чому їхні шляхи розійшлися? Чому кожен з них має свою кінцівку? Що на це вплинуло? Спираючись на опорні слова, доберіть характеристики, які притаманні Біллу й Невідомому.

(Сміливий, гордий, жадібний, має гідність, зраджує друга, мужній, відповідальний за свої вчинки, самовпевнений, егоїст, сильний духом, вольовий, вимогливий, підлий, ніколи б не покинув товариша, попри все вижив, ніс золото до кінця, боягузливий, терпеливий, любить життя, добрий, гідний звання людини)

Висновок: Отже, кожен з героїв оповідання надає перевагу певним життєвим цінностям. Ми визначили, що вони абсолютно різні. Один з них легко здався, втративши найдорожче, а інший витримав все, що підготувала йому доля , і залишився живим, хоча в це важко повірити.

  •                    Чи згодні ви, що поряд із сильними сторонами людини показані і слабкі.
  •                                   Хто з героїв, на вашу думку, сильніший фізично, але слабкіший духом? Так, це Біл.
  •                                   Ким виступає Біл в оповіданні по відношенню до безіменного героя? (Зрадником, поганим другом).
  •                                   Які риси йому притаманні? (Підлість, жорстокість, жадібність).
  •                                   А кого можна назвати людиною, яка виборола право жити? (безіменний герой)
  1. Робота над заголовком оповідання

- Існують два варіанти перекладу оповідання Джека Лондона - “Жага до життя” та “Любов до життя”.

  Як ви думаєте, який із перекладів є більш доцільним?

- Давайте звернемося до тлумачного словника.

 Повідомлення “мовознавця” 

Любов – внутрішній духовний потяг до чого чи до кого-небудь.

Жага – надзвичайно сильнее бажання, пристрасне прагення. Почуття.

- Які події з життя письменника можуть бути доказом того, що слово “жага” є більш правильним?

  1. Робота в групах «Ми- дослідники»

Завдання для першої групи

  • Пригадайте, який твір ми називаємо оповіданням? Доведіть, що твір Джека Лондона «Жага до життя» є оповіданням?
  • (Наявні усі ознаки:
  • Невеликий прозовий твір;
  • Невелика кількість героїв (двоє);
  • Однолінійний сюжет (тема: як людина бореться за життя в Білій Пустелі);
  • Невеликий проміжок часу (декілька тижнів);
  • Стислі описи.)

Завдання для другої групи

  • Пригадайте, що таке сюжет твору? Визначте елементи сюжету оповідання.
  • (Експозиція – опис Півночі та золотошукачів.
  • Зав’язка – Білл кидає свого хворого товариша.
  • Розвиток дій – герой бореться за життя.
  • Кульмінація – сутичка з вовком.
  • Розв’язка – порятунок героя.)

Завдання для третьої групи

  • Визначте ідею оповідання та проблеми, які автор порушує у творі

(Людина кидає виклик смерті і перемагає її)

(Проблеми людської гідності, життя і смерті, вірності у дружбі чи здатність зрадити її, гумор у стосунках між людьми.)

Презентація результатів роботи в группах. Виставлення  балів до картки самоконтролю

  1. Рефлексія
  1. Заключне слово вчителя.

              Отже, вирішальним фактором у боротьбі за життя, за перемогу стають не матеріальні цінності, а духовні якості людини, її воля. Письменник зображує не просто людину, а особистість, яка підноситься над оточенням завдяки своєму природному обдаруванню. Він доводить, що людина не безпомічна, що навіть у найважчих обставинах переважають її духовні якості, її моральна позиція. Коли людина бореться за життя, то вона виживе, подолає усі перешкоди, які зустрінуться на шляху. Потрібно тільки мати жагу до життя.

  1. Ситуативна гра «Я в екстремальній ситуації» (учні отримують ситуативні задачі)

Ситуативна гра «Я в екстремальній ситуації»

Завдання: знайдіть вихід із ситуації

Ситуація  для 1 групи

 Ситуативна гра «Я в екстремальній ситуації»

Завдання: знайдіть вихід із ситуації

Ситуація  для 2 групи

- Максим порізав ногу, тече яскраво-червона кров. Немає ні бинтів, ні ліків. Як йому допомогти?

- Якось взимку, катаючись на санчатах на річці, Миколка випадково потрапив у ополонку, яку пробили рибалки.

Ситуативна гра «Я в екстремальній ситуації»

Завдання: знайдіть вихід із ситуації

 Ситуація  для 3 групи

Під час походу закінчилась питна вода. «Нічого, - сказали хлопці, - ми нап'ємося з цього озерця. А що б ви зробили?

Виставлення  балів до картки самооцінювання

  1. Трихвилинне есе. Напишіть протягом трьох хвилин ваші думки про прочитане оповідання.
  2. «Крісло автора». Учні (за бажанням) читають есе.
  3. Виставлення  балів до картки самоконтролю .

Учні поступово протягом уроку виставляють бали  до картки контролю. Картки контролю має кожен учень.

Картка самоконтролю

Прізвище, ім’я учня____________________

 

  

Вид роботи

Оцінка (1-10)

1

 

 

2

 

 

3

 

 

4

 

 

5

 

 

6

 

 

7

 

 

8

 

 

9

 

 

10

 

 

11

 

 

12

 

 

Всього балів: ________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слово вчителя.

  1. Діти, чи справдилися ваші очікування?  Підрахуй свої бали і оголосіть оцінки за урок . Молодці.

 

Домашнє завдання.

 

docx
Додано
20 лютого 2022
Переглядів
3993
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку