Джерела українських фразеологізмів. Ознайомлення із фразеологічним словником

Про матеріал
Матеріал досліджує коріння українських фразеологізмів, розкриває їх походження, навчає використовувати фразеологічні словники для пояснення виразів, розвиває навички усного та писемного висловлювання, здатність до логічного мислення та обґрунтованого висловлювання власної думки; сприяє формуванню вміння працювати з мовними джерелами; підтримувати і розвивати почуття шанобливого ставлення до рідної мови та культури.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Джерела українських фразеологізмів. Ознайомлення із фразеологічним словником

Номер слайду 2

Мета навчального заняття: дослідити коріння українських фразеологізмів, розкрити їх походження та значення; навчити використовувати фразеологічні словники для пояснення виразів; розвивати навички усного та писемного висловлювання, здатність до логічного мислення та обґрунтованого висловлювання власної думки; сприяти формуванню вміння працювати з мовними джерелами; підтримувати і розвивати почуття шанобливого ставлення до рідної мови та культури. Тип заняття: активізація й поглиблення знань, умінь та навичок учнів. Форма проведення: дослідницьке заняття. Необхідне обладнання: ілюстративна презентація, фразеологічні словники, схеми створення фразеологізмів, картки для роботи в групах.

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Тип заняття: активізація й поглиблення знань, умінь та навичок учнів. Форма проведення: дослідницьке заняття. Необхідне обладнання: ілюстративна презентація, фразеологічні словники, схеми створення фразеологізмів, картки для роботи в групах. Доброго дня! Подивіться своїм друзям в очі та подаруйте їм посмішку. Візьміть один одного за руки і обміняйтеся доброзичливими словами. Саморозвиток (учні повторюють за вчителем). Я — учень. Я — творча особистість.

Номер слайду 5

Сьогодні ми продовжуємо наш подорож країною Фразеології. Для цього нам знадобитися енергія, яку ми отримуємо за допомогою плідної праці, правильним і змістовним відповідям, позитивному настрою, ерудиції та оптимізму. Не забудьте занести дату і тему уроку до своїх зошитів. Ми пробуємо разом дослідити джерела створення українських фразеологізмів, вивчаємо навички використання фразеологічного словника та розвиваємо як усне, так і писемне мовлення.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

— Надайте визначення фразеологізму. Як називається галузь мовознавства, що досліджує фразеологізми? — Де можна знайти пояснення фразеологічних виразів? — Проведемо порівняльний аналіз наших висновків із відомостями з підручника. V. Вивчення нового матеріалу. Наша мова має коріння, що сягають далекого минулого, і в ній існує багато невідомого. Вона виразно названа образами, віразами, епітетами та синонімами. Чи замислювались ви над тим, звідки виходять фразеологізмами? Як вони з'являються і з якого приводу? Велика частина фразеологізмів виникла із словосполучень, які описували дії людей у ​​різних ситуаціях, а також взаємини в родині. (водити за ніс, гнути спину, бити себе в груди, мотати на вус)

Номер слайду 8

Спостереження за природними явищами, тваринами та рослинами; • Історичні обставини та події; • Різні ремесла і заняття; • Традиції народу, народна культура та фольклор.

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Чи достатньо фразеологізмів у нашій мові? Висловіть свою думку та аргументуйте її. Метод "Мікрофон": «На цьому уроці я засвоїв(ла)...» «Ці знання будуть корисні мені для...» Моя інтерпретація теми уроку: Що я розумію під темою уроку? Що я побачила(лася) нового? Самооцінка: Найцікавішим для мене було... Чому ця частина уроку мене зацікавила? Перешкоди та їх подолання: Виникли труднощі у... Я долав(ла) їх, роблячи... Мій настрій у течії уроку: На початку уроку я відчув(ла) себе... Під час уроку мій настрій змінився на... Побажання: Бажаю собі... Вчителю бажаю...

pptx
Додано
17 жовтня 2023
Переглядів
161
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку