Тема: Джерела вивчення історії
Мета:
Обладнання: дошка, екран, проектор, ноутбук, підручник, роздатковий матеріал.
Тип уроку: комбінований.
Основні поняття: «історичні джерела», «археологія», «музей», «речові джерела», «писемні», «усні», «археологічні», «нумізматичні», «етнографічні», «геральдичні».
Основні дати: 1893, 1971.
Історичні особистості: Вікентій Хвойка, Борис Мозолевський.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Перевірка домашнього завдання (картки кожному учню або зображення на екрані)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
По горизонталі: |
По вертикалі: |
2. певний проміжок часу, ознакою якого є визначні події або процеси в природі, суспільстві, науці, мистецтві. 4. відрізок часу із тисячі років |
1. проміжок часу, дорівнює ста рокам 2. великий відрізок часу, більший за епоху чи період; в хронології початок літочислення, відповідна система літочислення 3. запис подій у послідовності 5. послідовність історичних подій у часі; часослів'я, опис і вивчення того, як саме відбувалися певні події в часі 6. часова характеристика історичного процесу
|
РІК |
СТОЛІТТЯ |
ТИСЯЧОЛІТТЯ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III. Мотивація навчальної діяльності учнів
Метод «Мікрофон»
IV. Вивчення нового матеріалу
Завданням історика є відтворення картини минулого. Щоб дізнатися про події минулого, історики звертаються до історичних джерел. Учені досліджують, порівнюють їх, роблять висновки. Адже саме історичні джерела є відображенням минулого, без яких це минуле неможливо відтворити.
Розгляньте зображення… Пропоную разом пояснити, дивлячись на екран (чи на картки), що таке історичні джерела та їх види.
Групова робота з підручником та інфографічним джерелом (2 групи)
Ст. 27-33 підручника – прочитайте текст, дайте відповіді на питання:
І група
ІІ група
Слово вчителя
Археологічні відкриття ХІХ-ХХстоліття
1893р 1971
Вікентій Хвойка Борис Мозолевський
Відкрив трипільську культуру Знайшов золоту пектораль
Музей
А яка ж подальша доля чекає речові пам’ятки після їх вивчення? Вони передаються в музей.
Музей – установа, в якій збирають, вивчають і виставляють для огляду знаряддя праці, предмети побуту, книги, монети, документи, картини тощо.
Які ж бувають музеї і що вони збирають?
Музеї бувають різних напрямків : краєзнавчі, художні, книгодрукування, Великої Вітчизняної війни, природничі, археологічні, літературні, технічні та інші. (Вчитель пояснює напрямки)
Чому музеї називають скарбницями історії?
V. Закріплення нових знань і вмінь учнів
Бесіда за питаннями:
VI. Підсумки уроку
VII. Домашнє завдання
1