Джон Бойн “Хлопчик у смугастій піжамі”. Образи Бруно і Шмуля. Підготувала: Світлана Уколенко, учителька зарубіжної літератури Авдіївського ліцею
Номер слайду 2
Дата народження 15 квітня 1934 рік. Бруно. Шмуль. Німець. Живе у Геть-Звідси. Син коменданта табору. Хоче стати дослідником. Хоче бути добрим солдатомЄврей•Живе за огорожею•Привезли із Польщі, із Кракова•Батько - годинникар•Мама була вчителькою•Знає німецьку мову•Хоче працювати в зоопарку“ - Ми як близнюки,- сказав Бруно.-Є трохи,- погодився Шмуль”.
Номер слайду 3
"Я - Бруно, і я маю дев'ять років. Я живу у Берліні, і у мене є все, чого тільки душа забажає. У мене є чудовий будинок, чудові батьки і чудова сестра. Я - щасливий хлопчик". "Я не розумію, чому ми тут. Я не розумію, чому ми не можемо повернутися додому". "Я хочу познайомитися з тими людьми, які живуть за колючим дротом. Я хочу знати, чому вони такі сумні". "Я не можу просто спокійно стояти і дивитися, як вони страждають".
Номер слайду 4
"Я - Шмуль, і я маю дев'ять років. Я живу у світі, який поділений на дві частини. У одній частині живуть хороші люди, а в іншій - погані люди. Я - один з тих, хто живе в поганій частині"."Я не знаю, чому мене називають "євреєм". Я просто хлопчик, як і ти". "Я б хотів, щоб я міг жити в твоєму світі. Я б хотів, щоб я міг бути твоїм другом"."Я знаю, що ти не хочеш, щоб я помер. Я теж не хочу". Шмуль мав великі очі кольору солодкої карамелі. Білки були дуже білі, й коли хлопчик подивився на нього, то Бруно здалося, що на його обличчі нічого немає, крім величезних засмучених очей.
Номер слайду 5
Гостро відчуває самотність і відсутність друзів;розумний, любить читати, допитливий, спокійний та неконфліктний;Прагне усамітнення;проявляє гідність, інтелігентність; І все ж понад усе вони мріють погратися разом, потиснути один одному руки...
Номер слайду 6
01020304 Завдяки знайомству зі Шмулем Бруно починає потроху усвідомлювати, що, окрім його світу, є світ інший, де немає крамниць, кав’ярень, людських усмішок… У тім світі раптово зникають дорослі, а діти ніколи не граються… А ще – всі ходять однаково: у смугастих піжамах... Що спонукало Бруно пробратися на територію табору?
Номер слайду 7
Бруно бачить, як змінюється його мама, лікуючи свій головний біль хересом… І одного дня вона вирішила з дітьми повертатися до Берліна. Бруно збагнув, що має зовсім обмаль часу на прощання зі Шмулем… А головне – перед розлукою їм треба встигнути разом погратися… До того ж Бруно прагне допомогти другові знайти його батька.
Номер слайду 8
... У газовій камері Бруно виявив, що досі тримає у своїй руці руку Шмуля, й ніщо у світі його не примусить її випустити. Як ви розумієте фінал роману:смерть Бруно разом зі Шмулем?
Номер слайду 9
Худо́жня дета́ль (фр. detail — частина, подробиця) — значимий, виділений елемент художнього образу, виразна подробиця у творі, що несе значне, змістове та ідейно-емоційне навантаження. Здебільшого художня деталь розкриває певні елементи портрету людини, опису природи чи окремого предмету. Які художні деталі автор застосовує у творі?Яка їх роль?( смугаста піжама, руки, очі й т.д.)
Номер слайду 10
Якою є ідея повісті Дж. Бойна “ Хлопчик у смугастій піжамі”?Чому , на вашу думку, твір так називається?
Номер слайду 11
STRATEGY N°1 STRATEGY N°3
Номер слайду 12
Everest Cantu. Повість “ Хлопчик у смугастій піжамі” екранізували 2008 року (Велика Британія, США; реж. М. Герман)