Джон Бойн "Хлопчик у смугастій піжамі".Образи дітей у творі. Дружба хлопчиків і взаємодопомога

Про матеріал

Матеріал презентації допоможе здобувачам освіти перенестися у часи Другої світової війни, усвідомити, що в найскладнішій життєвій ситуації дружба людейі взаємодопомога допомагають вистояти.

Запропоновані форми, методи і прийоми сприяють формуванню у здобувачів освіти критичного мислення, життєвих компетенцій, розвиткові уміння знаходити спільні та відмінні риси характерів персонажів твору; розвивати навички виразного читання, інсценізації; спонукають школярів замислитися над морально-філософськими проблемами, що порушуються у творах, розуміти людей та себе;

Матеріали презентації сприятимуть вихованню людяності, почуття взаємодопомоги, співчуття у ставленні до людей; спонукати до роздумів про добро.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

ДЖОН БОЙН. «ХЛОПЧИК У СМУГАСТІЙ ПІЖАМІ» Образи дітей (німецький хлопчик Бруно, єврейський хлопчик Шмуль), їхня дружба і взаємодопомога.

Номер слайду 2

ВПРАВА «ТАК - НІ»Джон Бойн – польський письменник . Джон Бойн - автор десяти романів для дітей і п’яти романів для дорослих . Його книги перекладені більше ніж 51-ю мовою. Народився Джон Бойн 30 травня 1971 року в Дубліні. Навчався Дж. Бойн в Триніті Коледжі. За найкращий студентський твір у прозі став володарем премії Малкольма Бредбері Вчився письменницької майстерності у Малкольма Бредбері. Рання проза письменника представлена переважно романами . Всього Бойн видав близько 70 оповідань. Бойн написав твір «Фляга розваг») за 60 годин і закінчив 30 квітня 2004 року, у день смерті Адольфа Гітлера. Голоко́ст – геноцид єврейського народу в часи Другої світової війни, внаслідок якого загинуло приблизно 6 мільйонів євреїв. Аушвіц або Освенцим - один із найбільших нацистських концтаборів, що існував із кінця травня 1940 до січня 1945 року біля міста Освенцима (Франція).

Номер слайду 3

ДОВІДКАНаціона́л-соціалі́зм (нім. Nationalsozialismus), скорочено НАЦИЗМ(нім. Nazismus) -тоталітарна імперська політична ідеологія, яка була політичною доктриною керівництва Німеччини та правлячої Націонал соціалістичної робітничої партії Німеччини, а також у деяких інших країнах. Базується на тезах про історичну велич своєї нації , її належність до «вищої раси», що, на думку ідеологів нацизму, дає їй право на розширення так званого «життєвого простору», захоплюючи території інших держав та проводячи на них політику геноциду. Націонал - соціалізм у Німеччині заснований на теоріях антисемітизму, расової ієрархії і соціального дарвінізму.

Номер слайду 4

ГЕНОЦИ́Д (ВІДГРЕЦ.ΓΈΝΟΣ-РІД,ПЛЕМ'Я ТАЛАТ. CAEDO-ВБИВАЮ) – ЦІЛЕСПРЯМОВАНІ ДІЇ З МЕТОЮ ПОВНОГО АБО ЧАСТКОВОГО ЗНИЩЕННЯ ГРУП НАСЕЛЕННЯ ЧИ НАРОДІВ ЗА НАЦІОНАЛЬНИМИ, ЕТНІЧНИМИ, РАСОВИМИ, КОРИСЛИВИМИ АБО РЕЛІГІЙНИМИ МОТИВАМИ. ГЕНОЦИД–КРАЙНЯ ФОРМА ДИСКРИМІНАЦІЇ. ОЗНАКИ ГЕНОЦИДУ:руйнування культурних цінностей та історичної спадщини за допомогою передачі дітей однієї етнічної групи в іншу примусового та систематичного вилучення цивілізаційно культурних елементів,заборона на використання рідної мови систематичного знищення книг рідною мовою цієї групи;руйнування об'єктів історичної та культурної спадщини (пам'ятників, релігійних установ тощо);акти жорстоких агресій щодо окремих фізичних та соціальних осіб;насильницьке вторгнення у приватне життя представників конкретних груп;цілеспрямоване знищення історичної, культурної та економічної основ цих груп.

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Головною в романі «Хлопчик в смугастій піжамі» є тема ГОЛОКОСТУ– масового знищення євреїв нацистською Німеччиною в роки Другої світової війни. АУШВІЦ або Освенцим – фабрика смерті (нацистський концтабір біля міста Освенцима в Польщі.

Номер слайду 7

ПРИГАДАЙМО ЗМІСТ ТВОРУ

Номер слайду 8

Номер слайду 9

БРУНО (9 РОКІВ), МЕШКАЄ В П’ЯТИПОВЕРХОВОМУ БУДИНКУ БЕРЛІНА. Бруно був нижчим за однолітків, був малий для свого віку.«Ім'я Бруно звучить так, ніби хтось тре долонею об долоню, щоб зігрітися»«…Бруно широко розплющив очі, а його рот набув форми літери «о». Він відчув, що його руки витяглися по боках, як було завжди, коли щось дуже дивувало його». На сторінках роману звучать дитяча свідомість, дитяче мислення, дитяча уява.

Номер слайду 10

Це був дуже добрий будинок, який мав загалом п’ять поверхів, якщо врахувати підвальний поверх, де кухарка готувала їжу й де Марія та Ларс сиділи за столом, сперечалися й обзивали одне одного словами, яких Бруно не дозволяли вживати. І там була також маленька кімната нагорі з похиленими вікнами, з яких Бруно міг бачити весь Берлін, якщо ставав навшпиньки й міцно тримався за раму. Будинок у Берліні стояв на тихій вулиці, поруч із ним - інші великі будинки схожої форми, завжди було приємно дивитися на них. Там були крамниці з яскравими вітринами. Будинок у Берліні був величезним, і хоч Бруно жив у ньому протягом дев’ятьох років, він досі міг знайти там закапелки та щілини, яких він ще не дослідив. У тому будинку були навіть цілі кімнати такі, як батьків кабінет, наприклад, що залишалися поза межами його досяжності. Нічого не любив Бруно так сильно, як сідати на перила вгорі й ковзати через увесь дім із гучним свистом.

Номер слайду 11

РОДИНА БРУНОБатько Бруно –Ральф - «чоловік, на якого треба зважати».«чоловік, на якого треба зважати, і Фурор(фюрер)має великі сподівання на нього. І, крім того, він носить чудернацький однострій»«Його густе чорне волосся було недавно покрите лаком та зачесане, й коли Бруно дивився на нього згори, то відчував перед ним страх і благоговіння». Мама Бруно – Ельза.«... Бруно знав, що він був фаворитом (улюбленцем) матері»Бабуся і дідусь Бруно. Наталі і Матіас

Номер слайду 12

ПОЛЬЩА

Номер слайду 13

ЗУСТРІЧ БРУНО ІЗ ШМУЛЕМ

Номер слайду 14

ЗАПОВНІТЬ ТАБЛИЦЮ{0 FCD11 FD-622 E-498 A-B253-A845 D51 FC602}ШМУЛЬНароджені 15 квітня 1934 року. БРУНО1. РОДИНА1.2. ДІМ2.3. ДИТЯЧІ РОЗВАГИ3.4.ІНТЕРЕСИ4. ПО ЦЕЙ БІКДРОТУІ ПО ТОЙ

Номер слайду 15

ЗАПОВНІТЬ ТАБЛИЦЮ{0 FCD11 FD-622 E-498 A-B253-A845 D51 FC602}Шмуль. Бруно. ЗУСТРІЧХлопчик сидів на землі із сумним обличчям. РОЗМОВИВиявилося, що їм обом по 9 років, і народилися вони в один день. СТАВЛЕННЯ ДО ЖИТТЯШмуль знав німецьку мову, бо його мама була вчителькою. СПРИЙМАННЯ ОДНЕ ОДНОГОДва хлопчики потиснули один одному руки й усміхнулися. ПО ЦЕЙ БІКДРОТУПО ТОЙ БІК

Номер слайду 16

«ЯКЩО МИ НЕ ЄВРЕЇ, ТО ХТО МИ ТАКІ?»{0 FCD11 FD-622 E-498 A-B253-A845 D51 FC602}ШМУЛЬБРУНОМРІЇВТІХИНАВЧАННЯКОЛІР ЖИТТЯПО ЦЕЙ БІК ДРОТУПО ТОЙ БІК

Номер слайду 17

ХАРАКТЕРИСТИКА ХЛОПЧИКІВ{0 FCD11 FD-622 E-498 A-B253-A845 D51 FC602}ШМУЛЬ Спільне. БРУНО«Бруно здавалося, що це ім’я звучить, як свистіння вітру».«Ім’я Бруно звучить так, ніби хтось тре долонею об долоню, щоб зігрітися.»Витривалий. Доброта,щирість,привітність, товариськість. Допитливий. Поміркований. Потаємний. Пристосувався до складнощів. УБИТЕ ДИТИНСТВОНаївний. Спокійний, слабкий. Активний, жвавий

Номер слайду 18

ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА:https://learning.ua/content/taskdat/20170728/241674.pnghttps://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D1%81%D1%82 https://www.ukrlib.com.ua/styslo-zl/printit.php?tid=10199&page=4https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D1%83%D1%88%D0%B2%D1%96%D1%86https://shumsk.info/%D0%92%D1%96%D0%B4-%D0%BF%D1%83%D0%BD%D0%BA%D1%82%D1%83-%D0%90-%D0%B4%D0%BE-%D0%BF%D1%83%D0%BD%D0%BA%D1%82%D1%83-%D0%AF-%D0%AF%D0%BA%D0%BE%D1%8 E-%D0%B2%D0%B8%D0%B9%D1%88%D0%BB%D0%B0-%D0%B0/https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D1%80%D0%B8%D0%BD%D1%96%D1%82%D1%96_%D0%9 A%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D0%B4%D0%B6_(%D0%94%D1%83%D0%B1%D0%BB%D1%96%D0%BD)https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3 A%2 F%2 Fnaurok.com.ua%2 Ftest%2 Fpozaklasne-chitannya-hlopchik-v-smugastiy-pizhami-dzhon-boyn-796069.html&psig=AOv. Vaw0_ea. Uh. BVn. Wdba. XJ08 UEC2c&ust=1667064909194000&source=images&cd=vfe&ved=0 CA0 Qj. Rxq. Fwo. TCJi. Wuqv. Ig_s. CFQAAAAAd. AAAAABADhttps://urok.osvita.ua/materials/in_lit/rozrobka-uroku-iz-zarubiznoi-literaturi-dzon-bojn-narod-1971-hlopcik-u-smugastij-pizami-zobrazenna-drugoi-svitovoi-vijni-kriz-doli-ditej-i-doroslih-temi-nacizmu-ta-golokostu-v-povisti/#google_vignettehttps://www.google.com/url?sa=i&url=https%3 A%2 F%2 Fwww.storyboardthat.com%2 Fstoryboards%2 Fru-examples%2 F----------------------------plot----------&psig=AOv. Vaw0_ea. Uh. BVn. Wdba. XJ08 UEC2c&ust=1667064909194000&source=images&cd=vfe&ved=0 CA0 Qj. Rxq. Fwo. TCJi. Wuqv. Ig_s. CFQAAAAAd. AAAAABAJ

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Клюйко Валентина Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Форсюк Олена Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
7 березня 2023
Переглядів
12804
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку