Джон Кітс. «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи…»)

Про матеріал
познайомити учнів з творчістю відомого англійського письменника Джона Кітса; формувати естетичні смаки і творчі здібності, уявлення про тісний зв’язок між людиною; розвивати навички виразного читання та початкового аналізу поезії; сприяти усвідомленню понять «вірш» та «пейзаж», «епітет», «метафора»; виховувати любов до природи, художнього слова.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Ми приходимо у світ для того, щоб зрозуміти красу і бути щасливими… Василь Сухомлинський

Номер слайду 4

Ліс Сім'я Море Відпочинок Друзі Здоров'я Родина Щастя

Номер слайду 5

Тут мало побачити - Треба вдивлятись, Тут мало почути – Треба вслухатись. Щоб душу ці звуки Наповнили дружньо… Микола Рилєнков

Номер слайду 6

Пейзаж – опис природи будь-якого незамкненого простору зовнішнього світу

Номер слайду 7

Види пейзажу Лісові Степові Морські Міські

Номер слайду 8

Джон Кітс «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи…»)

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Джон Кітс

Номер слайду 11

Вірш поняття, яке використовується в декількох значеннях: 1. Рядок віршованого твору, що характеризується ритміко – інтонаційною завершеністю, яка спричиняє обов’язкове відокремлення від іншого рядка кінцевою паузою. 2. Цілісний текст – віршований твір. 3. Антонім поняття проза, синонім поняття поезія (хоча слово поезія може вживатися й у ширшому значенні – як сукупність віршованих творів, особливість художнього мовлення). Найчастіше поняття вірш вживається у другому значенні – як цілісний текст.

Номер слайду 12

John Keats. On the Grasshopper and Cricket The poetry of earth is never dead: When all the birds are faint with the hot sun, And hide in cooling trees, a voice will run From hedge to hedge about the new-mown mead; That is the Grasshopper's – he takes the lead In summer luxury, – he has never done With his delights; for when tired out with fun He rests at ease beneath some pleasant weed. The poetry of earth is ceasing never: On a lone winter evening, when the frost Has wrought a silence, from the stove there shrills The Cricket's song, in warmth increasing ever, And seems to one in drowsiness half lost, The Grasshopper's among some grassy hills.

Номер слайду 13

Про коника та цвіркуна  Поезія землі не вмре ніколи. Опівдні, як мовчать серед гілок Птахи в гаю, невтомний голосок Обнизує покоси й частоколи. Це коник, він поймає гори й доли, На стернях довгий ведучи танок, А стомиться - стихає на часок У затінку стебла або стодоли. Поезія землі не оніміє: Коли зима в мовчання крижане Поля заковує, цвіркун у хаті Заводить пісню, що в теплі міцніє, Нагадуючи всім, хто задрімне, Спів коника в траві на сіножаті. (переклад В. Мисика)

Номер слайду 14

Словникова робота Опівдні – в обідню пору; Обнизує – охоплює звуком; Поймає – обіймає; Стодола – будівля для зберігання снопів, сіна, а також для молотьби, віяння; Сіножать – косіння трави на сіно.

Номер слайду 15

Знайдіть у тексті вірша: - На скільки частин ми можемо умовно поділити вірш? Чому?  - Доведіть, що у першій частині показано картину спекотного літнього полудня.  - Який образ у першій частині вірша виступає па передній план? Аргументуйте відповідь. - Доведіть рядками із тексту, що у другій частині показана картина суворої зими.  - Хто не кориться зимі? Про що він нагадує? 

Номер слайду 16

Дайте відповіді на запитання: Який прийом, з яким ви вже знайомі, використовує автор у побудові вірша? Що саме автор протиставляє у першій і другій частині вірша? Наведіть приклади протиставлення? Що допомагає поетам майстерно зобразити картини природи? Які художні засоби ви знаєте? Назвіть метафори, які ви знайшли у вірші Яка роль метафор у вірші? Які епітети використовує поет?

Номер слайду 17

Творча хвилинка. «Юні поети» Дібрати свої епітети до слів: Голосок Мовчання

Номер слайду 18

Що зацікавило вас на уроці? Про що нове ви дізнались? Який вид роботи сподобався найбільше?

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Домашнє завдання 1. Обов’язкове: опрацювати матеріал підручника (ст.123 - 129) 2. Творче: створити ілюстрацію до вірша Джона Кітса. 3. За бажанням: вивчити напам’ять вірш Дж. Кітса «Про коника та цвіркуна».

Номер слайду 21

ppt
Додано
7 жовтня 2019
Переглядів
7079
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку