Календарно-тематичне планування гуртка
козацько–лицарського виховання «Джура»
№ уроку |
Дата |
К-сть год. |
Зміст уроку |
|
|
|
І семестр |
|
|
2 |
1. Вступне заняття |
1-2 |
|
2 |
Ознайомлення з порядком і планом роботи гуртка. Загальні правила безпеки. Правила поведінки в кабінеті, спортзалі, спортивному майданчику, у навчальному закладі, під час екскурсій. |
|
|
14 |
3. Духовні цінності запорізьких козаків |
3 – 4 |
|
2 |
Основні заповідь українського козака: «Земля не дана нам від Бога навічно – ми позичили її у майбутніх поколінь» (екологічні аспекти козацько–лицарського виховання). Вирости сина, збудуй дім, посади сад. |
5 – 6 |
|
2 |
Традиції, звичаї, обряди українського козака
|
7 -14 |
|
8 |
Підготовка до свята Покрови Пресвятої Богородиці. 14 жовтня – День українського козацтва
|
15 - 16 |
|
2 |
Святкування Покрови Пресвятої Богородиці. 14 жовтня – День українського козацтва. |
|
|
24 |
2. «Мій рідний край». Подорож по карті козацької України. |
17 - 20 |
|
4 |
Збір історико–етнографічного матеріалу за завданнями навчальних закладів, бібліотек, музеїв.
|
21- 24 |
|
4 |
«Мій рідний край» Вивчення історії рідного краю – виникнення, перекази сторожил, міфи та легенди. Етнографічні особливості, видатні особистості.
|
25 -30 |
|
6 |
Віртуальні екскурсії козацькими краями
|
31 - 34 |
|
4 |
Екскурсія до військової частини
|
35 – 38 |
|
4 |
Екскурсія до Парку Партизанської Слави
|
39 - 40 |
|
2 |
Екскурсія до парку Воїнів-інтернаціоналістів
|
|
|
20 |
4. «Гей ви, хлопці, славні запорожці». Вивчення історії запорізького козацтва |
41 – 42 |
|
2 |
Українське козацтво в сучасних умовах. Державна політика України у питанні розвитку козацтва. |
43 – 44 |
|
2 |
Вивчення історії запоріжського козацтва: побут, місця проживання. Духовні цінності козаків, зброя. Сучасні твори та літописи. |
45 – 46 |
|
2 |
Історико–краєзнавчі джерела про рідний край. Речові джерела. Образотворчі джерела. Фотографії, листівки. «Козацькі прізвища та роди нашого краю». Гетьманські столиці. |
47 -52 |
|
6 |
Екскурсія до військової частини
|
53 -60 |
|
8 |
Туристсько-краєзнавча подорож з активним способом пересування
|
|
|
12 |
5. Учнівське (дитяче) самоврядування. Козацькі клейноди |
61 – 62 |
|
2 |
Ознайомлення з правилами Козацької Ради (самоуправління, козацьке коло) |
63 – 64 |
|
2 |
Створення дитячого об’єднання – рою. Вибір ройового. Ознайомлення і розподіл обов’язків |
65 – 70 |
|
6 |
Підготовка до свята Козацької Ради
|
71 - 72 |
|
2 |
Проведення свята Козацької Ради
|
|
|
40 |
6. «Козацькому роду нема переводу». Відродження військово-спортивного мистецтва українського козацтва |
73 – 74 |
|
2 |
Збройні Сили України на сучасному етапі. Структура воєнної організації держави. |
75 - 76 |
|
2 |
Державна та військова символіка України.
|
77 -78 |
|
2 |
Товариство сприяння обороні України – оборонно-патріотична організація українського народу. |
79 - 80 |
|
2 |
Поняття про бій. Сутність сучасного загальновійськового бою.
|
81 - 82 |
|
2 |
Особиста зброя та екіпіровка солдата в бою.
|
83 - 84 |
|
2 |
Козацькі прийоми ведення бою.
|
84 - 87 |
|
4 |
Основи стрільби із стрілецької зброї. Внутрішня балістика стрільби. Поняття про стрільбу і балістику. Явище пострілу. Початкова швидкість кулі, віддача зброї та її вплив. Політ кулі у повітрі. |
88 - 92 |
|
4 |
Стрілецька зброя, поводження з нею, догляд і зберігання. Пневматична гвинтівка, АК-74. Загальні відомості. Призначення, бойові властивості. Поняття про будову. |
93 - 96 |
|
4 |
Підсумкове заняття за І семестр
|
№ п/п |
Дата |
К-сть годин |
Тема уроку |
97-100 |
|
4 |
Тренування у приготуванні до стрільби. Порядок виконання та умови вправ стрільби. Дії за командами "До бою", "Вогонь", "Припинити вогонь", та інші. Вимоги безпеки. |
101-106 |
|
6 |
Тренування у стрільбі з пневматичної гвинтівки. Відпрацювання елементів прицілювання. |
107-110 |
|
4 |
Основи військового впоряду.
|
111-113 |
|
2 |
Виконання стройової пісні та стройових прийомів.
|
|
|
|
7. «Козацькими стежками». Туристсько-краєзнавча робота |
114-123 |
|
10 |
Природа рідного краю. Опанування початкової туристсько-спортивної майстерності |
124-131 |
|
8 |
Орієнтування на місцевості. Визначення сторін горизонту. Магнітний азимут. В’язання вузлів. |
132-135 |
|
4 |
Порядок руху за азимутом, обхід перешкод, пошук об’єкта.
|
136-139 |
|
4 |
Спортивне змагання «Козацькі ігри»
|
140-145 |
|
6 |
Піший похід з активним пересуванням
|
|
|
|
8. Від козацьких забав до олімпійських вершин |
146-147 |
|
2 |
Що таке козацька воля? Впевненість і знання як фактори самовиховання. |
148-151 |
|
4 |
Спеціальні вправи на місцевості. Крос по пересічній місцевості.
|
152-153 |
|
2 |
Вправи на колодах різної висоти з навантаженням.
|
154-155 |
|
2 |
Подолання окремих інженерних та природних перешкод.
|
156-159 |
|
4 |
Спеціальні тренування в умовах походу (козацького рейду). Вправи на опір з елементами протидії.
|
160-161 |
|
2 |
Метання гранати на влучність.
|
162-167 |
|
6 |
Розвиток фізичних якостей:
|
168-171 |
|
4 |
Накладання пов’язок. Накладання кровоспинного джгута. Порядок стискання судин для зупинки кровотечі. |
172-173 |
|
2 |
Поняття про переломи і вивихи. Види переломів. Іммобілізація кінцівок. |
174-175 |
|
2 |
Правила транспортування потерпілих при різноманітних ушкодженнях та пораненнях. |
|
|
|
9. «Слава козацька не вмре, не загине…». Відродження народних мистецьких традицій |
176-179 |
|
4 |
Основи пошуково-дослідницької роботи. Обрядові свята кожної пори року. |
180-185 |
|
6 |
Участь у концертах, фестивалях, виставах, конкурсах.
|
|
|
|
10. Підсумкове військово–спортивне свято |
186-214 |
|
28 |
Підсумкове військово–спортивне свято |
215-216 |
|
2 |
Підсумкове заняття за рік |