Мета (формувати компетентності): предметні (розуміння ролі письменників-просвітників у розвитку й утіленні ідей Просвітництва; уміння характеризувати вивчені твори як вершинні здобутки письменників доби Просвітництва; словниковий запас; розвинені зв'язне мовлення та критичне мислення; навички компаративного аналізу художніх творів; прагнення сповідувати загальнолюдські цінності); ключові (уміння вчитися: активну пізнавальну діяльність; критичне мислення; уміння систематизувати й узагальнювати; комунікативні: зв'язне мовлення, навички аналізу художнього твору, толерантного висловлення думок і почуттів, оцінних тверджень; інформаційні: уміння виокремлювати головне та художні деталі; загальнокультурні: естетичний смак, читацькі інтереси, світогляд).
КОНТРОЛЬНА РОБОТА ЗА ТЕМАМИ «ВСТУП», «ПРОСВІТНИЦТВО: ТВОРЧІСТЬ ДЖ. СВІФТА, Й. В. ҐЕТЕ, Ф. ШИЛ-ЛЕРА»
Мета (формувати компетентності): предметні (розуміння ролі письменників-просвітників у розвитку й утіленні ідей Просвітництва; уміння характеризувати вивчені твори як вершинні здобутки письменників доби Просвітництва; словниковий запас; розвинені зв'язне мовлення та критичне мислення; навички компаративного аналізу художніх творів; прагнення сповідувати загальнолюдські цінності); ключові (уміння вчитися: активну пізнавальну діяльність; критичне мислення; уміння систематизувати й узагальнювати; комунікативні: зв'язне мовлення, навички аналізу художнього твору, толерантного висловлення думок і почуттів, оцінних тверджень; інформаційні: уміння виокремлювати головне та художні деталі; загальнокультурні: естетичний смак, читацькі інтереси, світогляд).
Тип уроку: урок контролю та корекції знань, умінь і навичок.
Обладнання: картки із завданнями.
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
ІІІ. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ
1. Інструктаж щодо виконання контрольної роботи
2. Виконання контрольної роботи
І рівень (0,5 б.)
1.Просвітництво — це:
а) літературний напрям;
б) течія;
в) стиль.
2. Укажіть століття, яке увійшло в історію людства як доба Просвітництва:
a) ХVІ ст.;
б) ХVІІ ст. ;
в) ХVІІІ ст.
3. Філософів і письменників XVIII століття називають:
а) ученими;
б) просвітителями;
в) мислителями.
4. В якій країні зародилося Просвітництво:
а) Англії;
б) Франції;
в) Японії.
5. Митці епохи Просвітництва головним законом життя вважали закон:
а) свободи;
б) розуму;
в) пристрасті;
г) добра.
6. Укажіть науки, які вивчав Гуллівер.
а) Біологію, фізику, математику;
б) юриспруденцію, судову справу, криміналістику;
в) математику, навігацію, медицину.
7. Позначте, ким був Гуллівер на судні:
а) хірургом;
б) капітаном;
в) боцманом.
8. Гуллівер повернувся додому…
а) на човні;
б) на кораблі;
в) на плоті.
9. Ім’я Квінбус Флестрін перекладається як:
а) Людина-Гора;
б) Людина-Велетень;
в) Людина-Чужинець.
10. Музику до оди Фрідріха Шиллера «До радості», яка є гімном
ЄС, написав:
а) Моцарт;
б) Бетховен;
в) Бах.
11. Маленькому хлопчикові, героєві балади «Вільшаний король», привиділися вночі:
а) вільшаний король і його доньки;
б) духи й привиди;
в) морський цар і його доньки;
12. У якій формі побудований вірш Гете «Прометей»?
а) монолог;
б) діалог;
в) опис.
ІІ рівень (1 б.)
1. Як обиралися кандидати на високі посади в романі Дж. Свіфта «Мандри Гуллівера»? (Вони мали танцювати на канаті.)
2. Визначите тему та ідею "Травневої пісні" Гете. (Тема : Значення любові у житті людини. Світосприйняття закоханого.Ідея : Зображення кохання через образи природи.)
3.Чому саме ода «До радості» Ф. Шиллера стала гімном Євросоюзу ? (Тому що слова «обнімітесь, міліони, піднімітесь мов брати! – є закликом до створення великого європейського братства)
ІІІ рівень (3 б.)
1. Написати твір-мініатюру на тему: «Мій улюблений твір доби Просвітництва».
IV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Рефлексія
роботи? якими саме?
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Індивідуальне: підготувати повідомлення про романтизм у мистецтві ХVІІІ ст.