Екоквест «Рослини – цілителі»
Мета: поглибити знання учнів про лікарські рослини, їх лікувальну дію на організм людини, закріпити компетенції здорового способу життя; формувати науковий світогляд, громадянську позицію кожного учня, екологічну культуру, екологічне мислення; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, комунікативні здібності, творчу активність; виховувати зацікавленість, відповідальність, любов до природи рідного краю, дбайливе ставлення до природи, бажання брати участь у посильній природоохоронній роботі; здійснювати екологічне, етичне та моральне виховання школярів.
Обладнання: карта із зображенням маршруту руху команд, маршрутні листи, індивідуальні конвертики-завдання у формі листочків рослин, торбинки з овочами та фруктами, мішечки з лікарськими рослинами, саджанці хвойних, інвентар.
Форма заняття: квест
Міжпредметні зв’язки: математика, інформатика, технології
ТЗН: сенсорні телефони, класи з мультимедійними дошками, ноутбук
Випереджальне завдання:
ПЛАН ЕКОКВЕСТУ
Назви центрів квесту |
Завдання |
Місце проведення |
Екополіс |
Старт квесту. Інструктаж керівника гуртка. |
Вестибюль |
Екоцентр «Дерева – лікарі» |
Створення екопіраміди. Памятка-нагадування Природу треба берегти!» Гра «Знайди своє дерево» |
Кабінет фізики |
Екоцентр «У гостях у Барбарису» |
За фотоматеріалами, гербаріями та листочками розпізнати кущі |
Кабінет англійської мови |
Екоцентр «Квіткова медицина» |
Розпізнати лікарські рослини по запаху |
Кабінет математики |
Екоцентр «Аптека на підвіконні» |
Лікарські властивості кімнатних квітів |
Кабінет хімії |
Екомайстерня |
Майстер-клас «Виготовлення ляльки-травниці» |
Кабінет зарубіжної літератури |
Екобар «Фітофлора» |
Робота фітобару, створення колажу «Храм здоров᾽я» |
Їдальня |
Організаційна робота
Підготовка учнів до квесту:
Хід гри
Старт
Перед початком квесту всім командам видаються маршрутні листи. На кожній зупинці маршруту на учасників квесту чекали пізнавальні та розважальні завдання. В центрі Екомайстерня вихованців гуртка стануть учасниками майстер-класу по виготовленню ляльки травниці, який проведуть учениці 11 класу (Фляга К., Садова Д., Бочинська Д.). Весела команда кухарів чекає наших учасників у центрі Екобар з корисним та поживним меню для здоров᾽я.
Під час проходження завдань командам видавали конверти з частинами пазлу. У центрі Екомайстерня вихованці отримують останній пазл. Команди складають і отримується вислів видатного лікаря.
Після цікавого та насиченого квесту вихованці гуртка разом з організат орами зустрічаються в центрі Екобар «Фітофлора» на приємне чаювання.
Екоквест розпочинається зі збору всіх чотирьох команд.
Керівник гуртка зачитує правила:
Історія лікування травами має, певно, такий самий вік, як і історія людства. Споконвіку наші предки користувалися цілющими властивостями природи. І, головне, природа ніколи не відмовляла їм. Вона завжди підказувала, як можна зцілитися. Багато дикорослих рослин, які застосовувались в народній медицині, полегшували страждання хворих, сприяли їх одужанню. Так поступово почала розвиватись народна медицина.
Лікарські рослини можна знайти буквально скрізь: у полі, на луці, у лісі, на болоті, у саду. Вони - найбільше диво природи, царство краси і наше цілюще багатство. Історія траволікування налічує не сотні, а тисячі років, і лікарські рослини археологи знаходили навіть на стоянках первісної людини. Знання про лікарські рослини передавалися з покоління в покоління, а зі створенням писемності з'явилися і перші книги, трактати про використання лікарських трав для лікування. На роль траволікування та раціонального використання лікарських рослин звертають увагу і понині. Ось чому інтерес до літератури, яка відображає можливості сучасного траволікування, все більше зростає.
Ви учасники екоквесту «Рослини-цілителі» отримали маршрутні листи. Кожна команда повинна відвідати екоцентри відповідно маршруту, виконати завдання керівника екоцентру і тільки тоді ви отримаєте окремий пазл, зібравши всі пазли ви дізнаєтеся прізвище відомого лікаря та його вислів. Тож вперед! На вас чекають перемоги!
«Дерева – лікарі»
Звернення дідуся Краєзнавця:
Доброго дня учасники екоквесту!
Я дуже радий зустріти вас сьогодні у гостях в царстві чарівної Природи. Наша природа – це цілителька. В Україні зростає дуже багато «друзів здоров’я» людини – лікарських рослин.
З біблійних оповідань перші люди Адам і Єва жили у раю і не знали ні холоду, ні хвороб, ні голоду. Проте, після гріхопадіння Бог вигнав їх із раю. І зазнали вони великої нужди, здолали їх численні хвороби. Бог змилостивився над людьми і своєю доброю рукою щедро посіяв рослини, щоб вони оберігали людей від хвороб, годували їх, одягали. Не існує жодної рослини, яка б не мала благотворної дії на організм людини.
Завдання:
Основою живої природи є рослини, які дають їжу й кисень усім живим організмам. Їх називають легенями нашої планети. Щорічно кількість насаджень на території нашої школи зменшується. Давайте подумаємо над таким питанням: «Що може зробити людина для збереження зелених насаджень?» Свої відповіді оформите у вигляді піраміди:
На планеті |
||||||||
У країні |
||||||||
У селі |
||||||||
У школі |
||||||||
Удома |
||||||||
Лікарські рослини – наші друзі, без них не буде ні життя, ні їжі, ні ліків. Вони дають людям дуже багато, а вимагають дуже мало: уваги, турботи й доброти.
(Кожна команда отримує відповідний пазл)
«У гостях у Барбарису»
Звернення Мудрого Травника:
Радий вас вітати у своєму центрі!
Кожному із нас відомо, що саме із зеленого листочка бере початок усе живе на Землі. У будь-яку скрутну хвилину ми звертаємося до рослини, як до рятівниці. Людина використовує понад 300 000 видів рослин, більшість із них - лікарські.
Аптека зелена!
Зелена аптека - вона недалеко!
Зелена аптека лежить навкруги:
Зелені горби і зелені луги!
Зелені сади, і ліси, і поля,
Усе наша рідна квітуча земля!
Зелена аптека – це трави і квіти,
Що в кошик збирають дорослі і діти!
Зелена аптека, що бачимо навкруг,
Це наш помічник і хороший наш друг!
Тож пропоную вам стати дослідниками і виконати завдання практичної роботи.
Завдання
Розпізнати за фотоматеріалами, за гербарієм, за листками - кущові насадження території нашої школи.
(Кожна команда отримує відповідний пазл)
«Квіткова медицина»
Звернення дівчинки Квіточки
Привіт мої вельмишановні гості!
Народні травознаї за тисячі років зуміли накопичити безліч відомостей про корисні властивості рослин. І в наших аптеках,серед багатьох сучасних препаратів займають гідне місце трави, настоянки з трав, пігулки на трав'яній основі.
Народне прислів’я каже: Купити можна все, не можна купити здоров’я. Здоров’я – найдорожче, людина завжди дбала про своє здоров’я, тому з давніх-давен користувалися народною медициною.
При зборі лікарських рослин слід дотримуватись певних правил. Ці правила ми підготували для вас у буклеті:
Завдання: у кожній із торбинок містяться суміші лікарських рослин. Впізнайте їх по запаху. (Деревій, ромашка, чорнобривці, липа, чебрець, череда, шалфей, календула)
(Кожна команда отримує відповідний пазл)
З давніх давен людина відчувала свій нерозривний зв’язок з природою. Вона не тільки отримувала задоволення, вдихаючи запах листя й аромат квітів, але і відчувала при цьому приплив бадьорості і сил. Здавна люди знали, що багато рослин здатні зцілювати, і зверталися до них за допомогою. Зараз навіть важко уявити дім, в якому не було б кімнатних рослин. Багато з них є дуже корисними. І ось ця виставка розповідає про найкорисніші лікарські кімнатні рослини.
(в класі створено виставку лікарських кімнатних рослин з теоретичним матеріалом для ознайомлення)
Завдання: Додайте і відгадайте
1. Одиниця площі + башта перемоги у греків.
2. Колючка троянди + частина колеса машини.
3. Інша назва ряду хижаки + операція на війні.
4. Літера А + птах родини Воронові.
5. Колір +орган рослини.
6. Маленький ресторан + прикраса дівчат-українок.
7. Сорт груш + «не проти».
8. Обмолочений сніп + стара жінка.
9. Операція в торгівлі (наказова форма) + анти «дай».
10. Річка Франції + пір’я птахів.
11.Майже лялька Барбі + основна їжа китайців.
12. Клич на допомогу + анти «дай».
Відповіді
З природою живи у дружбі,то буде вона тобі у службі.
(Кожна команда отримує відповідний пазл)
Теоретичний матеріал
Раніше цю ляльку виготовляли для того, щоб повітря в хаті було більш чистим. Підвішували її там, де було більш «застояне» повітря, або над колискою. В середину Кубишки-травниці вкладали ароматну траву, для того, щоб збільшити насиченість аромату потрібно ляльку пом`яти в руках. Ще це робили для відлякування злих духів і хвороб. Через два роки траву в ляльці змінювали.
Значення ляльки змінюється в залежності від того, яка ароматична трава знаходиться в середині. Так як раніше приділяли ретельну увагу підбору трав і знали для чого і коли їх застосовувати, то і лялька могла відігнати лихо, або взяти, перевести хвороби в інший світ, де вони не можуть нашкодити людям. Травниця може використовуватися і як ігрова лялька.
Як зробити ляльку -Травницю
1. Ознайомитися з послідовністю виготовлення ляльки.
2. Підготувати матеріал:
• квадрат білого кольору (для тіла)- 20х20 см;
• 2 квадрати (для грудей) – 13х13 см;
• квадрат яскравого забарвлення (для спідниці)- 25х25 см;
• трикутник (для хустки) – 15х15 см;
• прямокутник (для ріжок) – 1х8 см;
• прямокутник білий (для фартука) – 5х10 см;
• 2 квадрати (для мішечків в руки) — 4х4 см;
• наповнювач (вата, синтепон, вєтош);
• червона нитка, голка, мереживо;
• ароматична суха трава.
Розглянемо ароматні трави, які можуть вкладатися в низ ляльки і в мішечки в руках. Наповнюють як одним видом трав, так і збором. М`ята, меліса (гарний сон), чабрець (дихальні шляхи), гілочки туї, часник, соснові бруньки (при вірусах взимку), звіробій (невростенія, головні болі), лаванда (антимікробний засіб, проти молі), чабрець (антисептик), душиця(заспокійливе і при ангіні), полинь, хвоя (можжевєльник), базилік, смородинове листя, шалфей, ромашка,материнка, тощо. А якщо додати одну гвоздичку, або подрібнену корицю, то можно довго насолоджуватися їх ароматом.
3. Виготовлення верхньої частини ляльки.
3.1 На центр квадрата, розміром 20х20 см, викласти трохи наповнювача. Скласти білий квадрат по діагоналі, сформувати голівку. Обв`язати червоною ниткою. Края не відривати, вони знадобляться для подальшого виготовлення.
3.2 На центри малих квадратів (13х13 см) викласти наповнювачі, сформувати груди. Обв`язати окремою ниткою кожний шар. Нитки звисаючими треба залишити.
3.3 Закласти ручки, як показано на картинці, обв`язати ниткою.
3.4 Обв`язати талію нитками. Які залишилися з формування голови. Та тулупі можно зробити обережний хрест парну кількість разів (по 2 оберти).
3.5 Прив`язати груди (кожну окремо) до талії. Це можна робити тими нитками, якими обв`язували груди, або талію.
4. Виготовлення нижньої частини ляльки.
4.1 Закласти кути в бік вивороту на найбільмому квадраті (25х25 см). Прошити голкою швом «уперед голка» по контуру ( вийде майже коло).
4.2 Викласти в середину духмяні лікарські трави. З практики з дуже подрібненими травами складно працювати. Краще їх завчасно сховати у мішечок з щільної марлі, або м`якої тонкої тканини. Мішечок можно зробити так, як і спідницю ляльки. Не забувати, що в середину цього ж мішечка треба буде вкласти основу ляльки.
4.3 Стягнути нитку, але повністю не зашивати.
5. З`єднання ляльки.
5.1 Верхню частину ляльки вкласти в нижню. Стягнути до кінця нитку. Треба сказати, що нитка повинна бути міцною, так як не кожна витримує такий натяг.
5.2 Обв`язати декілько разів навколо талії. Голкою не можна прошивати тіло! Достатньо міцного обв`язування і зв`язування кінців.
6. Оздоблення ляльки.
6.1 З прямокутника 1х8 см зав`язати 2 вузлики- це будуть ріжки на голову. В літературі написано, що прямокутник повинен бути червоного кольору.
6.2 Викласти ріжки на голівку, зверху покрити хусткою і обв`язати її кінці навколо шиї.
6.3 До прямокутника (10х5 см)- фартушка пришити вручну мереживо.
6.4 Прикласти фартушок до талії, лицьовою стороною до обличчя ляльки. Обв`язати ниткою.
6.5 Можно оформити ще красивий поясок.
6.6 До ручок прив`язують мішечки з ароматною травою.
Травниця – берегиня
(Кожна команда отримує відповідний пазл)
Керівник гуртка:
Шановні учасники екоквесту!
Сьогодні ви дізналися, що рослини, які нас оточують, є живою лікарнею, лікарями, рятівниками. Настав час обіду. Наша команда кухарів пропонує нам відвідати екобар «Фітофтора». Частування відповідно меню, що затверджене медичною сестрою.
(частування учасників екоквесту)
Фінал. (виступ учасників екоквесту)
1. Помандруйте в поле, в гай -
Трав і квітів там розмай.
І у цьому розмаїтті
Ви знайдете безліч ліків.
2 Як зустрінуться вам, друзі,
Запашні ромашки в лузі.
Не забудьте їм вклонитись,
З пелюсток росою вмитись,
Бо ромашкові відвари –
То найкращі ліки – чари.
3. Коли хтось упав раптово,
Чи поранив руку, ногу –
Подорожник всім – дружок,
Прикладіть його листок.
4. З кропиви борщі й салати
Добрі можна зготувати.
Хоч жалюча кропива,
Та жаліє всіх вона.
5. Від застуди і від кашлю
Випийте мікстуру краще:
З мати – й – мачухи відвар
Допоможе, друзі, вам.
6. Заболіли раптом зуби
Є шалфей, кора із дуба.
А нема зеленки, йоду –
Чистотіл знайдіть в городі.
7. Валер’янки слізки – краплі
Заспокоять серце ваше.
А заварите лопух –
Вже волосся – мовби пух.
8. Скрізь: і в лісі, і у лузі –
Знайдете надійних друзів.
9. Пам’ятайте, любі діти!
Час травичку пожаліти!
Роси зберете медові –
Разом:
Будете усі здорові.
Керівник гуртка:
Та наша зустріч на цьому не закінчується. Пропоную нам всім разом створити колаж «Храм здоров᾽я»
Давайте будемо цінувати й берегти все, що нас оточує в рідному краю, дотримуватися правил поведінки в природі, аби ми зростали добрішими, чуйнішими та пам’ятали, що торкнутися краси можна тільки серцем.
Оформлення командами колажу.
(Кожна команда отримує відповідний пазл)
Вислів: «Лікар хвороби лікує, але сцілює природа» (Гіппократ)
Додаток 1
Перелік дерев і кущів, які посаджені
на території шкільного подвір’я
Види дерев та кущів |
К-сть |
Дерева
Горіх Груша Вишня Абрикос Каштан Тополя пірамідальна Тополя кругла Акація біла Шовковиця Яблуко
|
63 10 6 18 22 24 18 10 2 4 |
Кущі
Шипшина Бирючина Барбарис Бузок Рози Гібіскус Чайна роза Айва Японська Спірея Ван-Гутта Тикома
|
29 215 19 24 16 2 6 35 4 4
|
Перелік квіткових насаджень клумб та пейзажних композицій
Клумба № 1
Клумба № 2
Клумба № 3
Клумба № 4
Пейзажна композиція № 1
Пейзажна композиція № 2
Додаток 2
Лікувальні властивості дерев
Лікувальні властивості яблуні. Свіжі, печені, відварені яблука регулюють діяльність шлунково-кишкового тракту. Мають заспокійливу, загальнозміцнювальну, стимулювальну кровотворення, протизапальну, протимікробну, антисептичну, ніжну послаблювальну, легку сечогінну властивості.
Перешкоджає утворенню в організмі надлишків сечової кислоти. Теплий яблучний чай має цілющу дію при простудному кашлі і набряку голосових зв’язок, а яблучне пюре і яблучний сік – позитивну дію при різних шлунково-кишкових захворюваннях.
Лікувальні властивості вишні пояснюються її багатим складом: чого варті одні тільки антоціани - природні барвники. Завдяки своїй антиоксидантної активності, вони не тільки зміцнюють капіляри і запобігають передчасному старінню клітин, але і знижують підвищений тиск; є хорошим профілактичним засобом, що зменшує ймовірність розвитку онкологічних захворювань. Вітаміни і мінерали беруть участь в процесі кровотворення, покращують діяльність центральної нервової системи і головного мозку.
Лікувальні властивості груші. У нетрадиційній медицині застосовуються свіжі плоди груші звичайної або приготована з плодів наливка. Їх вживають у якості в’яжучого засобу від розладів кишечника та шлунка, а відвар з сушених плодів цього дерева застосовують від проносу, кашлю, а також як протигарячковий і жарознижувальний засіб. Крім цього відомо, що сік груші є ефективним сечогінним засобом і може застосовуватись при нирковокам’яній хворобі.
Акація
Енергетичні властивості: покращує настрій, полегшує ходу, бадьорить, дарує продовження роду.
Лікувальні властивості: Кора отруйна. Квіти використовують як спазмолітичний, жарознижувальний, відхаркувальний засіб, при захворюваннях печінки.
Тополя - застосування в медицині
В якості лікувальної сировини використовують бруньки тополі(як листові, так і квіткові), листя, кору.
Бруньки чорної тополі збирають в квітні-травні, до моменту їх відкриття. Завдяки наявності великої кількості гірких смол, ефірних олій, мінеральних солей, органічних кислот і вітамінів, бруньки тополі знаходять застосування у виді:
- Екстракт з тополиних бруньок і мазь з розтертих бруньок в суміші з вершковим маслом або нутряним салом застосовують для лікування артритів, ревматизму, остеохондрозів, геморою, гнійних ран, фурункульозів, дерматологічних захворювань.
- Спиртовий настій бруньок чорної тополі застосовують в комплексному лікуванні туберкульозу, хронічних бронхітів, нервової збудливості.
- Водними настоями з успіхом лікують запальні захворювання сечостатевої сфери(наприклад, трихомонадний кольпіт), поверхневі виразки, дерматити, неврози, подагру і "в'ялий" кишечник.
Кінський каштан з давніх часів використовується в народній медицині багатьох країн. У XVIII-ХІХ ст. в народній медицині країн півдня Європи плоди і кору каштана застосовували як замінник кори хінного дерева для лікування малярії, гарячкових станів і амебній дизентерії.Японські лікарі радять своїм пацієнтам носити спеціальні жилетки, в які вшиті плоди каштанів. Такий незвичайний спосіб лікування покращує стан при бронхіті, туберкульозі та інших захворюваннях легенів.
Лікувальні властивості шовковиці
Лікувальні властивості горіха
У народній медицині волоський горіх застосовують при запальних процесах в шлунку та кишечнику, рахіті, ексудативному діатезі, кровотечах і подагрі. Зовнішньо його препарати рекомендують для загоєння ран, що виникли при хронічному отруєнні ртуттю, при хворобах ясен, викликаних дефіцитом вітамінів, і при запаленні очей (золотуха).
Лікувальні властивості кущів
Калина
Енергетичні властивості: заспокоює, допомагає вилікувати гінекологічні захворювання, але довгий контакт з калиною не бажаний — наводить до безсоння.
Лікувальні властивості: Ягоди калини застосовують як проносний, сечогінний, протизапальний засіб, при гастриті зі зниженою кислотністю, бронхіті, запаленні легень.Відвар з кори має болезаспокійливу, судинозвужувальну, кровоспинну дію. Заспокоює нервову систему, знижує вміст холестерину, застосовується при атеросклерозі, пародонтозі, стоматиті, шкірної алергії, екземи.
В лікувальних і профілактичних цілях використовуються плоди айви, її насіння і листочки. З них готують: вітамінізовані желе і компоти, домашній мармелад, варення та джеми. Так як більшість вітамінів і мікроелементів втрачають свої властивості в процесі приготування (особливо під час теплової обробки), лікарі радять вживати цілі плоди айви, пити свіжовичавлений сік, додавати потроху в чай.
Лікувальними властивостями володіють не тільки самі плоди, а й листя айви
Свіжовичавлений сік використовують як:
Важливо! Сік айви добре допомагає при недокрів’ї, анемії, астматичних, легеневих і серцево-судинних захворюваннях.
Шипшина
Шипшина регулює згортання крові та проникність кровоносних судин, поліпшує регенерацію, стимулює вироблення колагену. Відновлює захисні властивості організму, зміцнює імунну систему, активізує кровотворні процеси та обмін речовин. Зміцнює фізичну працездатність і стимулює розумову діяльність. Знижує рівень холестерину в крові та розчиняє холестеринові бляшки. Має антиоксидантні та жовчогінні властивості. Перешкоджає утворенню згустків крові та каменів у сечовій системі, знімає напруження стінок судин, стимулює фібриноліз, поліпшує роботу печінки. Має антигістамінну, спазмолітичну, бактеріостатичну дію.
В експерименті знижує кислотність шлункового соку, прискорює загоєння ран, опіків будь-якого походження, у тому числі променеве ураження. Живить і відновлює слизову оболонку порожнини рота. Шипшина корисна в якості вітамінного, загальнозміцнювального засобу.
Лікування шипшиною входить до складу комплексної терапії при гемофілії, геморагічному діатезі, внутрішніх кровотечах і крововиливах, при променевій хворобі, хворобі Аддісона. Використовуються лікувальні властивості шипшини для лікування захворювань печінки (холецистит, гепатит), нирок (нефрити) та запалень сечової системи. Вживають її у випадку травм, переломів, ран, що довго не загоюються. Користь шипшини виявляється при застудних та вірусних захворюваннях, пневмоніях. Її призначають при хворобах очей, атеросклерозі, тромбозі, злоякісних новоутвореннях, порушеннях сольового балансу і роботи судин головного мозку. Як допоміжний лікувальний засіб показана при цукровому діабеті, ішемічній хворобі серця. Властивості шипшини регулювати тиск застосовуються при гіпертонічній хворобі.
Шипшина — ефективний препарат для лікування анемії, авітамінозу та гіпоавітамінозу вітаміну С, тому призначається при лактації. Ці ж корисні властивості шипшини актуальні під час вагітності, коли різко зростає потреба у вітаміні С.
Окрім нормалізації обміну речовин і водно-сольового балансу, шипшина очищує організм, тому є засобом для схуднення. Найчастіше використовується відвар або чай із плодів шипшини. Напій приємний на смак, корисний для схуднення, допомагає захистити організм від дефіциту вітамінів та макроелементів під час дієти чи голодування.
Рослина має жовчогінну, протизапальну, бактерицидну, знеболюючу, кровоспинну, спазмолітичну, жарознижуючу, протипухлинну дію.
Зрілі ягоди барбарису з медом є цінним продуктом для підвищення захисних функцій організму при радіоактивному опроміненні. Ягоди, сік, відвар ягід, листя, кори застосовують для лікування наркоманії, при захворюваннях селезінки.
Не рекомендують його використовувати при жовчнокам’яній хворобі, при цирозі печінки, при складній формі гепатиту, індивідуальної непереносимості, а також дітям до 12 років.
Додаток 3
Маршрутна карта екоквесту «Рослини – цілителі»
Додаток 4
Маршрути для команд
Команда «Каштан» |
Команда «Шипшина» |
Команда «Тюльпан» |
Команда «Фікус» |
|
|||
2.Екоцентр Дерева – лікарі |
2. Екоцентр У гостях у Барбариса |
2. Екоцентр Квітникова медицина |
2. Екоцентр Аптека на підвіконні |
3. Екоцентр У гостях у Барбариса |
3. Екоцентр Квітникова медицина |
3. Екоцентр Аптека на підвіконні |
3. Екоцентр Дерева – лікарі |
4. Екоцентр Квітникова медицина |
4. Екоцентр Аптека на підвіконні |
4. Екоцентр Дерева – лікарі |
4. Екоцентр У гостях у Барбариса |
5. Екоцентр Аптека на підвіконні |
5. Екоцентр Дерева – лікарі |
5. Екоцентр У гостях у Барбариса |
5. Екоцентр Квітникова медицина |
6.Екомайстерня |
|||
7.Екобар «Фітофлора» |
Вибери своє дерево
Січень Лютий
1 – яблуня 1-3 – кипарис
2-11 – ялина 4-8 – тополя
12-24 – в’яз 9-18 – кедр
25-31 – кипарис 19-28(29) – сосна
Березень Квітень
1-10 – верба 1-10 – горобина
11-20 – липа 11-20 – клен
21 – дуб 21-30 – волоський горіх
Травень Червень
1-4 – жасмин 1-3 – ясен
15-24 – каштан 4-13 – граб
25-31 – ясен 14-23 – інжир
24 – береза 25-30 – яблуння
Липень Серпень
1-4 – яблуня 1-4 – кипарис
5-14 – ялина 5-13 – тополя
15-25 – в’яз 14-23 – кедр
26-31 – кипарис 24-31 – сосна
Вересень Жовтень
1-2 – сосна 1-3 – ліщина
3-12 – верба 4-13 – горобина
13-22 – липа 14-23 – клен
23 – малина 24-31 – волоський горіх
24-30 – ліщина
Листопад Грудень
1-2 – вол. горіх 1 – ясен
3-11 – жасмин 2-11 – граб
12-21 – каштан 12-21 – інжир
22-30 – ясен 22 – береза
23-31 – яблуня
Висновок
Сьогодні екологічні знання та екологічна культура мають бути невід’ємною частиною всебічно розвинутої людини, і досягти цього можна лише завдяки наполегливій просвітницько-виховній роботі. То ж перед бібліотеками нашого міста і надалі стоїть завдання формування екологічної культури читачів, виховання любові до природи, готовності берегти і примножувати її багатства.
Давньокитайський філософ Гуань-цзи говорив: «Розраховуєш на рік – саджай рис. Розраховуєш на 10 років – саджай дерево. Розраховуєш на 100 років – освічуй людей». Тому наше завдання – дивитися в майбутнє, виховувати екологічно грамотне покоління.
Таким чином, екологічна освіта і виховання спрямовані на забезпечення потреб особистості у творчій самореалізації, формування особистості з високим рівнем загальнолюдської культури, підготовку до активної професійної та громадської діяльності. Класні керівники та вчителі – предметники працюють у напрямі виховання в учнів потреби спілкування з природою та безпосередньої участі в її охороні, організовують змістовне екологічно грамотне дозвілля.
Література
1