Екологічна безпека урок з основ здоров я 8 клас

Про матеріал

Урок з основ здоров'я або як класну годину,позакласний захід можно провести для учнів 8 класів.

Сформувати поняття про екологічну безпеку,безпека в місті.

Перегляд файлу

Тема: Екологічна безпека

Мета:            Ознайомлення з поняттям і складовими екологічної безпеки.

Дослідження екологічного стану свого населеного пункту.

Нові терміни:   екологія,екологічна безпека,екологічна проблеми.

Обладнання:    папір,олівці,фломастери,маркери,ножиці,скоч ,клей.

План заняття.

1.Актуалізація теми ,стартові завдання 10 хв.

2.Міні –лекція 5 хв.

3.Робота в групах 25 хв.

4.Підсумкове завдання -5 хв.

Хід уроку.

І.Організація учбової діяльності.

ІІ. Актуалізація теми ,стартові завдання .

1.Добрий ранок всім!Тема нашого заняття «Екологічна безпека .»

Нашим завданням буде вивчити нові терміни з теми6»екологія»,екологічні проблеми «екологічна безпека»,вміти називати чинники негативного впливу діяльності людини на довкілля6 воду,повітря,землю6 вміти наводити приклади стану довкілля на здоров’я людини6 вміти показувати досліджуваний екологічний стан свого населеного пункту.

2.Вправа «Знайомство!»

Продовжить фразу..»У нашому місті мені найбільше подобається….»

3.Ви ,напевно, часто чуєте слова «екологія»,»екологічна ситуації», «екологічна безпека».

Екологія спершу була галуззю біології ,яка вивчає взаємозв’язок живих організмів і природного середовища. У наш час цим терміном позначають науку про взаємовплив людини і природи та про засади раціонального природокористування.»

4.Опережаюче домашнє завдання (композиція,Чорнобиль і його радіаційний вплив на здоров’я людей )

Мозковий штурм на початку .

Як ви вважаєте яка екологічна безпека нашого міста.

На дошці умовна лінія.

З одного її кінця з лівого поставте «мотоцикл»)хто вважає його безпечним екологічним середовищем ,а з іншого – ті,хто думає ,що екологічна ситуація у ньому загрожує життю і здоровю людей.

Решта –посередині чи ближче до того чи того кінця.

Хто може пояснити свою позицію.(бажаючи)

Подивимось нашу домашню заготовку.

Не допустимо Чорнобилів!

(Грає інструментальна музика Д Маликова)

Учениця Весна. І шум пробуджених струмків ,

І перші грози ,й промені привітні…

Було чи ні ,у березні чи квітні

Котились сльози в сонця по щоці .

А вранці роси впали на поріг ,

Знялись за обрій стомлені лелеки.

Я вийду з хати і піду далеко

Своїх лелек зустріть з ясних доріг.

Лелека1.

Вже стільки років ми вбиваєм крила,

Долаючи тяжкі перелітні стежки,

Щоб повернутись в край де мати породила,

А землю цю вже вкрили полини.

Лелека2.

Пам`ятає  ще дідова хата

Під чорнобильським чорним дощем

Тихий шум материнки і м’яти,

І прощання останнього щем.

Залишились хати,наче вдови.

Хмара болю над світом пройшла.

І Чорніють від смутку підкови

На безлюдних дорогах села.

Лелека 1.

Ми покинули дідову хату

Під обпалений подих весни .

Дичавіють любисток і м’ята, І давно не димлять комини.

Лелека 2

Плине час і поступово відходить в історію страшний випадок на Чорнобильської АЕС у 1986р.

Лелека 1 Але час невладний стерти наслідки трагедії:людського болю,страждань,укорінілих та звичних нині хвороб ,зламаних доль,обірваних життів…

Лелека2 .наслідки страшного лиха  ми відчуваємо досі.

Лелека1.

Полетімо ,друже ,над містами неньки України,

Нагадаємо людям про помилки  неприпустимі.

Лелека2 Нехай через роки й епохи

Ніколи не повторяться чорнобильські уроки!

Лелека1 Послухай лиш,як важко дихає земля,Стомилася уже від болю втрат.

Десятки років тут мовчать  поля…

Послухаймо ж ,як важко дихає земля…

Пісня Землі

(На мотив пісні «Генерали пісчаних кар’єрів)

Колись цвіли сади на цій землі, Й дитячий сміх тут теж лунав .

В здоров’ї  й щасті тут жили батьки,

А вітер радість дарував.

Та раптом зникло все в єдину мить,

Й пташиний спів вже більше не бринить.

 

Земля,налита стронцієм ,мовчить,ржавіє ліс,шумить трава.

Лиш саркофаг над нею височить.

Цей саркофаг –людська біда .

І сонцю більше не радіє луг,

Й земля лиш тужить від хвороб і мук.

 

Запам’ятайте, друзі,цей урок!

І щоб не сталось більш біди ,

Зробіть назустріч ви природі крок,

Лишайтесь,перш за все ,людьми.

Завжди уквітчуйте природи храм,

Тоді й нащадки будуть вдячні вам.

Лелека 2.

Чути птиць із непроглядних нетрів,

Світить  сонце з голубих небес.

Грізна зона-тридцять кілометрів

З центром на Чорнобильській АЕС

Лелека1.

Тут було село .тепер його немає.

Там річка омивала береги.

І люди там були ,тепер і їх немає – роз’їхались по світу хто куди…

Лелека 2.

Летімо,друже милий,далі

В те місто,що другим домом стало.

Лелека12

А ось і містечко,розташоване за 140 км від зони екологічного лиха шестеро евакуйованих-безпосередньо з м. Прип`ять.

Лелека 1.

Рідне місто 243-х учасників ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС у 1986р.

Лелека 1 Але час невладний стерти наслідки трагедії:людського болю,страждань,укорінілих та звичних нині хвороб ,зламаних доль,обірваних життів…

Лелека2 .наслідки страшного лиха  ми відчуваємо досі.

Лелека1.

Полетімо ,друже ,над містами неньки України,

Нагадаємо людям про помилки  неприпустимі.

Лелека2 Нехай через роки й епохи

Ніколи не повторяться чорнобильські уроки!

Лелека1 Послухай лиш,як важко дихає земля,Стомилася уже від болю втрат.

Десятки років тут мовчать  поля…

Послухаймо ж ,як важко дихає земля…

Пісня Землі

(На мотив пісні «Генерали пісчаних кар’єрів)

Колись цвіли сади на цій землі, Й дитячий сміх тут теж лунав .

В здоров’ї  й щасті тут жили батьки,

А вітер радість дарував.

Та раптом зникло все в єдину мить,

Й пташиний спів вже більше не бринить.

 

Земля,налита стронцієм ,мовчить,ржавіє ліс,шумить трава.

Лиш саркофаг над нею височить.

Цей саркофаг –людська біда .

І сонцю більше не радіє луг,

Й земля лиш тужить від хвороб і мук.

 

Запам’ятайте, друзі,цей урок!

І щоб не сталось більш біди ,

Зробіть назустріч ви природі крок,

Лишайтесь,перш за все ,людьми.

Завжди уквітчуйте природи храм,

Тоді й нащадки будуть вдячні вам.

Лелека 2.

Чути птиць із непроглядних нетрів,

Світить  сонце з голубих небес.

Грізна зона-тридцять кілометрів

З центром на Чорнобильській АЕС

Лелека1.

Тут було село .тепер його немає.

Там річка омивала береги.

І люди там були ,тепер і їх немає – роз’їхались по світу хто куди…

Лелека 2.

Летімо,друже милий,далі

В те місто,що другим домом стало.

Лелека12

А ось і містечко,розташоване за 140 км від зони екологічного лиха шестеро евакуйованих-безпосередньо з м. Прип`ять.

Лелека 1.

Рідне місто 243-х учасників ліквідації аварії на Чорнобильській

випадок  раку шлунка

випадки раку легенів

випадки раку шкіри

випадки раку ліпоїдної тканини. А з 1999 року випадки раку щитоподібної залози

 

2010 році  в Нікополі на протязі року

Рак губи -27 людей

 Рак Порожнина рота -20 людей

Рак шлунка 42 людини

Рак  товстої кишки -101 людина

Рак прямої кишки 84 людини

Рак гортані 35 людей

Рак легень 92 людини

 Рак кісток і м’яких тканин -25 людей

Рак шкіри-219 людей

Рак молочної залози 300 людей

Рак простати -33 людини

Рак сечового міхура 49 людей

Щитовидної залози - 55 людей

Захворювання лімфоми -54 .

Лелека2

У цьому місті 2183 дитини мають статус « чорнобильців».

Лелека1.

140 кілометрів-здається,чимала відстань .25 –років –здається,тривалий час.  Але наслідки трагедії відчуваємо в цьому місті досі.

Лелека2.

Саме про відлуння чорнобильської трагедії на рідній землі говоритимемо  в епізоді з науково-практичної конференції.

Виходять  на сцену учасники конференції

 

Лікар.

Шановні учасники конференції!Важко нині переоцінити наслідки чорнобильського вибуху.

Але чи є щось точніше ,щось переконливіше за цифри,що свідчать про збільшення в нашому районі кількості захворювань,які є прямим наслідком впливу радіації.

У 1987-1988 рр. у Нікопольському районі спостерігається різке збільшення кількості онкохворих , а до 2005 р.- спад захворювання ,але причиною цього спаду є висока смертність  онкохворих. У 1989 році в районі вперше зафіксоване :

людини

Рак нирок-62 людини

Рак підшлункової залози-12 людей

Меланоми-30 людей

Інші-83 людини

Всього за рік зафіксованих 1324 людини -1%

А ось іще не менш насторожливі цифри:облік хворих на вегето-судинну дистонію почався лише у 1999 р. і нині їх кількість поступово зростає.

Саме вегето-судинна дистонією у після аварійний період завуалювали прямий наслідок радіаційного забруднення –променеву хворобу.

Як наслідок зараз склалася важка демографічна ситуація.2010 році на Україні 101,4 тис. новонароджених,а смертність 153 тис.  людей. Як правило,лише кожне третє немовля є відносно здоровим. Про яке процвітання нації можна говорити!?

Минають роки для нашої Батьківщини Чорнобиль залишається на болючішою раною .Уся Україна  зараз гостро відчуває себе зоною суцільного екологічного лиха.

Кожен з нас має замислитися над майбуттям наступних поколінь.

Чорнобильське лихо - застереження всьому людству країні кожному х нас бережіть Землю,захищайте її.Ми ,діти України ,її майбутнє,сподіваємося ,що наша держава зможе врятувати від екологічної біди південні

міста , Придніпров`я , Донбаса усі інші регіони очистити від отрути колись чисті річки,повернути народові відчуття господаря своєї землі.

Лелека 1 Як бачимо ,наслідки дуже трагічні .невже не видно просвіту в пітьмі ?

Учень 1 Ні ,час мине,і землю ми загоїмо !

Учень 2 І люди повертаються до хат!

Учень1.Але ж коли ми цей урок засвоїмо ,

Що йдучи усесильно  до мети ,

Не треба забувати про озони ,про землю й води ,жита срібний дзвін.

Учень 2 Ніколи омертвілі зони

Разом нащадкам не залишимо своїм!

Учень 1 Ми чудово розуміємо,що в нашому віці важко зробити для ліквідації наслідків радіаційного забруднення. Але ми  намагаємося донести людству краплину екологічного благополуччя,поступово перетвориться в море екологічного добробуту.

Учень 2.

А в цій краплині6участь в екологічних акціях «Посади дерево»,»Залишмо світ добра ,а не сміття»;

  • організація просвітницької роботи з населенням міста через виступи агітбригад ,випуск и екологічних газет.

Учень 1 До 20- річниці чорнобильської трагедії у місті відкрито пам’ятник  потерпілим від аварії.

Учень2.Також у школі учнями були зібрані вірші,малюнки, що передають переживання  ,турботу їх авторів і про сам факт трагедії ,і про майбутнє України.

Учень1 Всього зібрано 20 поетичних творів 15 ілюстрацій . Їі створили учні нашої школи.

Учень 2.Пропонуємо вашій увазі вірш

 

Тривожність

Як чорний ворон,налетіло горе,

Поніміли села і міста.

Гірка зоря ,що на Чорнобиль впала ,Крилом хвороби землю обпекла.

Сталось те ,що  й статися повинно,

Вже безсилі скарги і плачі.

Ти й тоді мовчала,Україно,Як почула вибух уночі.

Ти тремтіла в лапах лейкемії ,Плакала від страшної чуми,А в той час в колонах урочистих

Твоїх синів на вірну смерть вели.

Їх колони мертво , безгомінна

Йшли ,як на банкет в розгул чуми ….

За чиєсь безумство ,Україно,

Ти платила рідними дітьми.

Тихо й страшно дихають турбіни ,

І тривожність в серці не засне ,

Бо Чорнобиль болем України

Вічно буде мучити мене.

Учень 2

Хай стане дух міцніше у стократ.

Хай над землею чисте небо буде.

Чорнобиль - попередження набат,Його уроків людство не забуде!

 

Учень1

Любимо світ ,в якому ми живемо ,

Це поле ,ці ліси ,озера, ріки.

Бо ми ,як сонце ,зійдемо й зійдемо .

А їм ще зоставатися навіки.

Учень2 

Людство прагне Всесвіт осягти

І себе у ньому зрозуміти  .

А тривожне «Бути і не бути?»

Страшно над планетою висить.

Учень 1 .

На Землі ,у дому вселюдському ,протиріч і негараздів тьма.

Будьмо ,люди,обережніші у ньому  ,

Іншого життя у нас нема!

Разом .

Людство ,зупинись!.

Висновки Лише переживши не одну екологічну катастрофу ,люди усвідомили , рельєф, грунт ,підземні і поверхневі води,рослинний і тваринний світ тісно взаємопов’язані.

Зміна одного елемента( забруднення атмосфери0 може призвести до непередбачуваних змін решти його елементів - забруднення поверхневих і підземних вод ,землі та вирощуваних на ній продуктів харчування .

Усе це негативно впливає на здоров’я людей, погіршує якість їхнього життя.

Робота в групах .

3 групи:

Вода -                                     Проблема чистої води

Повітря -                               Проблема чистого повітря

Земля -                                   Проблема чистої землі.

Робота з підручником.

Звіти груп. Обговорення.

Підсумкове завдання.

1.Люди ,як і всі живі істоти ,повинні мати у навколишньому середовищі все  необхідне для своєї життєдіяльності :чисту воду ,родючу землю ,незабруднене повітря. Інакше їхньому здоров’ю  загрожує небезпека .

Очищення питної води здійснюють на водозбірних станціях.

Воно потребує значних матеріальних витрат.

Тому питну воду треба економити і не використовувати для технічних потреб.

Основними забруднювачами атмосфери є транспорт і промислові підприємства.

Найбільші забруднювачі літосфери –гірно – добувна промисловість і сільське господарство.

Інтенсивне ведення сільського господарства  призводить до зниження родючості грунтів аж до опустелювання значних територій ,заболочування ,засолення,забруднення орних земель пестицидами і мінеральними добривами.

Захист природи –завдання держави,місцевої громади і кожної людини.

2.Зворотний зв'язок.

Чи змінилась ваша думка? Повертаємось до умовної лінії .

На цьому занятті я зрозумів…

Додаткове заняття. Екологічний проект .

1.5-6 учнів (журналіст,оператор,дизайнер,видавець,координатор проекту)

Обстежте територію вашого міста  і …

  • визначте основні забруднювачі  /пром..підп.,с/г, транспорт,населення)
  • робота комунальних служб  (чи часто вивозять сміття ,чи достатньо мусоробаків)
  • сфотографувати ,зробіть стенд,газету,листівку,роздайте мешканцям міста з зверненням.)
  • Домашнє завдання   №8,повторити 5-7

 

docx
Додано
26 лютого 2020
Переглядів
1509
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку