Тренінг
з основ здоров’я у 8 класі.
Тренінг з основ здоров’я у 8 класі.
Тема.Відпрацювання алгоритму відмови від небезпечних пропозицій в умовах тиску.
Мета:розвивати вміння відстоювати власну позицію, не піддаватися зовнішньому тиску; навчитися казати «Ні!» на пропозиції сексуального характеру; виховувати відчуття самоповаги та поваги до інших людей.
Очікувані результати:
Після цього тренінгу учасники:
Обладнання та матеріали:
Хід тренінгу:
Вступне слово.
Тема нашого заняття непроста і дуже актуальна:«Відпрацювання алгоритму відмови від небезпечних пропозицій в умовах тиску».
Метою даного тренінгу є:
Мета: підвищити рівень згуртованості групи, надати можливість учасникам проявити індивідуальність.
Учасники по черзі називають своє ім’я та захоплення ( Наприклад: Я- Віра, люблю малювати), а інші учасники вигукують: «І це-чудово!», водночас піднімають великий палець.
Мета: визначити правила продуктивної роботи групи під час тренінгу.
Запропонувати групі прийняти правила роботи і спілкування. Записати їх на великому аркуші паперу, який прикріпити на дошці (правила можна також оформити на пелюстках ромашки).
Правила групи:
Після запису правил, їх знову повторюють всі учні по черзі та коментують.
Мета: визначити очікування учасників від заняття.
Свої очікування учасники записують на різнокольорових стікерах у вигляді квітів. Після цього вони їх озвучують та прикріплюють на плакат, на якому намальована клумба.
Слово тренера. На жаль, ми живемо у світі, де існує таке явище, як насилля. Прояви насильства супроводжують людство з давніх давен. Постійно відбуваються війни, напади на людей, приниження та дискримінація. І ми вже звикли сприймати насильство, як щось неминуче. Але ми повинні задуматись, що це порушення наших прав, приниження честі та гідності людини. І коли насильство чиниться поруч з нами, у нас в домі, школі, на вулиці, не будьте байдужими, зупиніть його. Навчіться протидіяти, або хоча б не провокувати його своєю поведінкою або вчинками.
Робота в групах.
Пропоную учасникам поділитися на дві групи, розрахувавшись на день та ніч. Кожна із груп отримує завдання у конвертах.
Група 1. Скласти правила, які зможуть запобігти сексуальному насильству на вулиці.
Група 2. Скласти правила, які допоможуть запобігти насильству у сім’ї.
Групи озвучують результат своєї праці.
Всі стають в коло.Тренер запитує у дітей, чи знають вони, хто такі „карлики” та пропонує їм показати. Потім запитує, що таке „велетень” і також показати. Далі запитує чи багато діти знають рослин і тварин. І дає таке завдання: „Коли я буду називати будь-яку рослину, ви маєте показувати „карлика” і присісти, а коли я буду називати тварину – „велетня”, то підняти руки догори. Я можу вас плутати і називати інші слова.
Слово тренера.Сексуальні домагання- небажані пропозиції сексуального характеру. Уміння протистояти - важливий крок у розбудові рівноправних стосунків з протилежною статтю. Іноді такі домагання є ознакою готовності до насилля. Щоб не стати жертвою злочину, потрібноуміти протидіяти, уміти і відмовлятися. Однак той, хто робить такі пропозиції, не завжди припинить одразу домагання, він буде старатися використати різні методи впливу. Давайте їх пригадаємо.
(на дошку прикріплюю картинку із зображенням підлітка. Навколо нього-стрілки, на яких написані прийоми злочинця).
Учасники стають у коло. Двоє учнів є «злочинцями». Використовуючи усі прийоми впливу, вони повинні потравити у середину кола.
Гра триває, поки хоча б один із «злочинців» не проникне в коло або, якщо цього не сталося, через 2—3 хвилини просто зупиніть гру.
Висновок.Маніпуляції — це прийоми, до яких вдаються люди, змушуючи інших зробити те, чого ті не хочуть.
Робота в групах.
Мета: скласти алгоритм поведінки підлітка в умовах тиску у відповідній ситуації.
Завдання.
Група1. Одного вечора Оксана поверталася пізно додому від подруги. Вона вирішила скоротити дорогу і пішла через парк. На лавочці сиділи двоє хлопців і пили пиво. Вони пішли за дівчиною, нав’язуючи свою компанію, щоб провести її додому.
Група 2. На автобусній зупинці до семикласника Віті підійшов незнайомий чоловік і запропонував піти із ним, пообіцявши подарувати за це хлопцеві мобільний телефон.
Група 3. Віка вже рік зустрічалася із старшокласником Сашею. Останнім часом хлопець почав все частіше говорити про секс. Дівчина старалася переводити розмову на інші теми, але Саша наполягав: «Якщо ти мене любиш, то погодишся».
Група 4. Після вечірки ваші друзі розійшлися, залишивши вас з вашим другом на одинці у його квартирі. Зазвичай хлопець відносився до вас із повагою. Але зараз він під дією спиртних напоїв і веде себе агресивно. Він переконує вас у безпечності статевих стосунків.
Слово тренера. Отже, лише особисто від вас залежить, чи проявиться віктимна поведінка у ваших діях. Тільки вам вирішувати, як, де і з ким проводити час, але ви повинні завжди думати на три кроки уперед про те, які наслідки можуть бути, та намагатися не дати жодного шансу тим, хто шукає собі жертву як в психологічному, так і у фізичному аспектах.
Мета: розвивати здатність до самоаналізу, узагальнювати отриманий досвід.
Всі сидять у колі. Тренер кидає кубик учаснику, він розглядає грані із питаннями, обирає одне і дає на нього відповідь. Потім кидає іншому учаснику.
Аналіз очікуваних сподівань.
Учасники відповідають чи справдились їхні сподівання. Якщо так, то вони беруть свої квіти і «садять» їх на клумбу. Якщо ні, то квіти залишаються збоку.
Мета:створення позитивного настрою.
Усі стають у коло. Учасники по черзі беруть сусіда зліва за руку і продовжують фразу «Я бажаю тобі…». Не відпускати руки, поки коло не замкнеться.