Екологічна гра-квест "Як стати більш ефективним у суспільстві, поєднати екологію і благодійність"

Про матеріал
Екологічна гра-квест розрахована на учнів 1-4 класів. Діти переміщються постанціях, виконуючи екологічні завдання. В кінці заходи вихованці отримують пакети з сміттям та аналізуючи сортують їх.
Перегляд файлу

БУДИНОК ДИТЯЧОЇ ТВОРЧОСТІ

НОВОКАХОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

Еколого-натуралістичний напрям

 

 

 

 

 

Екологічна гра-квест

«Як стати більш ефективним у суспільстві,

 поєднати екологію і благодійність?»

 

 

 

Сценарій підготувала:

                                                   Керівник гуртків

                               БДТ

                                                                        Новокаховської міської ради

                                                                            Еколого-натуралістичного  напряму                           

                                                             Голованова Р. Я.

 

 

 

 

 

Нова Каховка – 2019р.

 

Тема: «Як стати більш ефективним у суспільстві,  поєднати екологію і благодійність?»

Мета: сформувати у дітей основи екологічної культури, правильне ставлення дитини до навколишньої природи,  до себе і до людей, вміння сортувати сміття.

звернути увагу учнів на проблему утилізації відходів та раціонального використання сировини; формування дбайливого ставлення до природи; розвитку дослідницьких навиків, екологічної культури.

 Завдання:

освітні (учасники засвоюють нові знання і закріплюють наявні, ознайомити з глобальними проблемами забруднення планети Земля; прищепити екологічне мислення; сформувати основи екологічної культури; навчити вирішувати екологічні завдання і проблеми);

розвиваючі (в процесі гри відбувається підвищення освітньої мотивації, розвиток творчих здібностей та індивідуальних позитивних психологічних якостей, формування дослідницьких навичок, самореалізація дітей);

виховні (навчити дітей взаємодіяти в колективі однолітків, підвищити атмосферу згуртованості і дружби, розвивати самостійність, активність та ініціативність; формувати навички толерантності, взаємодопомоги та інші)

Форма організації заходу: квест

Матеріально-технічне забезпечення заходу: назви станцій, матеріали для виконання завдань (коробки для сортування сміття, фотоматеріали, фотозона, папір, скло, органічні відходи, метал, пластик), батарейки, грамоти, контейнер для батарейок, різнокольорові хустки для капітанів.

Додатки: таблиці з правилами сортування сміття, назви станцій, назви команд Джерело, Юні екологи, Охоронці природи, Зелені долоньки, Господарі планети, маршрутний лист, інформація по станціям: папір, органіка, пластик, метал та скло.

Учасники заходу: вихованці гуртків станції юних натуралістів

Тривалість заходу: 1 година.

Хід квесту

І. Організаційний етап

Вступне слово: 

Ведучий. Добрий день, жителі прекрасної блакитної планети, діти зеленого міста Нової Каховки! Всі ми зобов’язані своїм життям планеті – прекрасної і єдиної Землі-матері. Зеленої від лісів, синьої від океанів, жовтої від пісків. Наша планета – найбільша таємниця і диво.

ІІ. Мотивація навчально-виховної діяльності вихованців.

  • А чи знаєте ви, що загрожує нашій планеті?

(відповіді дітей)

Так, дійсно, велику загрозу для навколишнього середовища несе саме його забруднення.

  • А чим саме забруднюється планета?
  • Що таке відходи?

Відхо́ди будь-які речовини, матеріали і предмети, що утворюються у процесі людської діяльності.

Проблема сміття на сьогоднішній день вже не просто труднощі, а глобальне екологічне завдання, яке потребує негайного вирішення. З 1 січня цього року набули чинності нові положення Закону «Про відходи». Це означає, що Україна мусить сортувати сміття, як це роблять у більшості країн Євросоюзу. Нова Каховка також активно долучається до сортування відходів!

Сьогодні ви дізнаєтесь які є види вторинної сировини, правила відокремлення сміття та спробуємо все це на практиці. (Додаток 1.)

ІІІ. Основна частина

Ведучий. Сьогодні ми будемо проходити квест «Як стати більш ефективним у суспільстві,  поєднати екологію і благодійність?», подорожувати по станціям та виконувати завдання.

Правила гри:

Наш квест буде складатися з п’яти станцій. На кожну станцію відводиться 10 хвилин, після  чого ви повинні перейти на іншу, про це вам сповістить дзвоник(свисток). Кожна команда отримує маршрутний лист,  на якому  вказані назви станцій і по черзі їх проходить.

Діти діляться на 5 команд, кожна отримує свою назву та дороговказні листи з назвою пунктів: Органіка, Папір, Метал, Скло, Пластик.

  • Діти, ви готові вирушити у подорож? Розпочинаймо!!!

Додаток (інформація по кожній  станції)

IV. Підведення підсумків.

Вкінці команди беруть пакети з сміттям та сортують сміття у завчасно підготовлені баки.

Заключне слово.

Ведучий. Дорогі діти, ви сьогодні дружно попрацювали. В результаті ви

 дізналися важливу інформацію  про те, як правильно сортувати сміття.

Ми – рятівники і охоронці нашого величезного будинку під назвою «Земля». Спробуємо зробити все, щоб наша планета стала чистою і квітучою. Світ у наших руках.

Учасникам гри довелося чимало попрацювати – розгадувати складні інтелектуальні завдання і головоломки, відгадувати загадки про рослинний і тваринний світ,  просуваючись від однієї станції до іншої. За успішне виконання завдань на кожній станції гри учасники отримували бали.

Цілий урок веселощів, азарту, гарного спортивного настрою, духу співпереживання, лідерства, перемоги – ось результат екологічного квесту «Як стати більш ефективним у суспільстві,  поєднати екологію і благодійність?»

Наука екологія вивчає наш будинок – планету. Все в нашому будинку взаємопов’язане, все залежать один від одного: якщо згасне сонце – все замерзне і покриється мороком; якщо зникнуть повітря і вода – не буде чим дихати і нічого буде пити; якщо зникнуть рослини – нічого буде їсти тваринам і людині …

Тому, зберегти природу означає зберегти життя.

І так увага! Зараз ви дізнаєтесь  результати гри. 

 

Звучить пісня «Кольорова планета» А. Побужанська

 Нагородження команд

 

 

 

 

 

Список використаної літератури:

 

  1. Книга юного натураліста: Наук.-попул. Кн.: Для серед. та ст. шк.. віку/ [Пер. З рос. М. Т. Дрозда; Упоряд. В. О. Синадська]; Худож. І. О. Комяхова. – К.: Веселка, 1988. – 293 с.: іл..

2. Курганова Н. В.. Усі крилаті вислови, прислів’я, приказки, загадки. – Харків: ТОРСІНГ ПЛЮС, 2005. – 320 с.

  1. Литвиненко О. І.. Екологічні дослідження у природі: Польовий практикум для учнів старшої школи. – Херсон, 2012. – 52 с.
  2. Любарова В. М., Стеценко І. Б.. Екологічний зорепад у іграх та розвагах. – К. : Шк. світ, 2009. – 128 с.
  3. Шевцова О. А.. Я пізнаю світ природи. Робочий зошит. – Х.: Вид. група «Основа», 2011. – 63 с.
  4. https://ukr.lb.ua/
  5. https://uk.wikipedia.org/wiki/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1.

до пункту ІІ. Мотивація навчально-виховної діяльності вихованців.

undefined

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

Станція “Папір ”

Ведучий 1. Добрий день! Вітаю вас на станції «Папір»!

А чи знаєте ви що, використаний папір — макулатуру — можна переробити на новий. Це допомагає зберегти дерева. На жаль, в Україні переробляють дуже мало макулатури — лише один використаний аркуш з тисячі має шанс знову стати корисним. Решта ж потрапляє на смітник.

В Японії 6 зошитів з 10 виготовляють з макулатури. Ми з вами можемо навчитися дбати про збереження лісів не гірше від японців! Для цього треба збирати вдома старі зошити, альбоми, коробки з-під продуктів, обгортки, газети, рекламні оголошення та здавати все це до пунктів прийому макулатури.

Цікавинки про папір

  1. Майже 2000 років тому китаєць Цай Лунь винайшов папір, використавши для його виготовлення деревину. Так, саме її. Перший папір був зроблений з тутового дерева. Сьогодні різні види паперу вимовляють з різних порід, а найбільше з – хвойних.
  2. Виявляється оси вміють виготовляти папір! Вони пережовують деревину, отриману масу висушують і використовують у будівництві своїх осель.
  3. Як ви гадаєте, скільки разів можна скласти один аркуш паперу? Спробуйте! Ось побачите: більше як у 7разів у вас точно не вийде. Причому незалежно від розміру аркуша.
  4. У лагуні Венеції виростає 500 тисяч тонн водоростей. Довгий час місцеві мешканці не знали що з ними робити. Одна фірма придумала спосіб позбутися набридливих водоростей та ще й мати з того зиск із них, почали виготовляти папір. Він цупкіший за звичайний і придатний для друку листівок, які користуються попитом туристів.
  5.  В Індії, де вирощують чай довго шукали, з чого виготовляти одноразові пакетики для нього. Після багатьох спроб індійці нарешті з’ясували: найпридатніші для виготовлення такого паперу коноплі.
  6. Раніше люди вміли виготовляти папір лише сіро-коричневого кольору, й через це ті, хто багато читав швидко втрачали зір. Лише 200 років тому було відкрито хлор – хімічну речовину, яку стали використовувати для відбілювання паперу.
  7. Американець за рік витрачає 300 кг паперу, африканець – менше 1 кг, українець – близько 25 кг. Чи можна зменшити цю кількість? Як? Що можеш для цього зробити ти й твоя родина?

Загадки

1. Де починається життя книги? (У лісі)

2. З якого матеріалу було виготовлено найпершу книгу? (Папірус)

3. Його винайшли китайці.

 У нас його виготовляють з дерева.

Він легко горить.

На ньому звичайно малюють чи пишуть.(Папір)

4. Викинутий папір «з'їдять» невидимки-мікроби за:

а) 1–2 роки;

б) 2–5 років;

в) 20 і більше років.

5. Дуже я потрібна всім –

І дорослим, і малим.

Всіх я розуму учу,

А сама завжди мовчу. (Книга)

6. В ньому я пишу весь час

І не тільки я – весь клас!

Пишем гарно, як один!

Бо «обличчя учнів» він. (Зошит)

7. В нім малюють сонце, квіти,

Маму, тата, гарний дім.

У цій «книзі» малювати

Дітям до вподоби всім (Альбом)

  1. Як ви думаєте, що об’єднує всі ці предмети? (Зроблені з паперу)
  2. Якщо вони з паперу, то значить вони які? (Паперові)

 

Гра «Хто більше?»

- Назвіть предмети, які виготовляють з паперу

 

Гра «Склади слово»

2    5    1    3    4

ку ра  ма  ла  ту

 

Ведучий 1. Одне дерево дає 45 тис. аркушів паперу. 45 тис аркушів не дають нам ні кисню, ні затінку, ні плодів, ні сировини. Саме тому ми повинні бережливо ставитися до дерев і економно використовувати деревину та папір. Росте дерево у сотні разів повільніше, ніж рубається. Отже, щоб скоротити рубки та використання деревини, папір треба використовувати повторно, віддаючи його на переробку.

Картинки по запросу як сортувати папір

  Бережімо нашу Землю! Всюди, на кожному кроці, всі разом і кожний окремо!

  Адже завтрашній день Землі буде таким, яким ми його зробимо сьогодні.

 

Станція “Пластик”

Ведучий 2. Діти, вітаю вас на станції «Пластик»! На цій станції вам доведеться пройти дуже цікавий екологічний квест! Ви зможете дізнатись як правильно сортувати сміття під маркування «пластик» та наслідки шкідливе забруднення Землі цим матеріалом.

  1.  Чи знали ви, що звичайна сім’я викидає щоденно в середньому 5 кг сміття? Звичайно, сміття оточує нас скрізь: воно під ногами, в лісі, в кущах, в річках, морях, під вікнами багатоповерхівок. Воно стало атрибутом нашого життя. Екологи називають проблему засміченості екологічною катастрофою. Скоро сміття поглине нас, нашу цивілізацію.
  2. Виходом з цієї ситуації є сортування сміття. Та як же правильно сортувати пластик?

 

  1.  Ви готові до пригод? Хочете відчути себе справжніми дослідниками нашої планети? (відповідь дітей). Для цього необхідно правильно відповісти на наступні питання.
  2. Я буду задавати вам питання та казати три варіанти відповіді, потрібно обрати одну правильну відповідь та пояснити чому, на вашу думку, правильно саме так.
  3. Тоді, почнемо!
  1. Більшу частину сміття, що забруднює Землю, становлять:

А) Пластмаса

Б) Скло.

В) Метал.

  1. Перш ніж почати утилізацію відходів, їх необхідно:

А) Розсортувати.

Б) Зібрати в одному місці.

В) Розкришити.

  1. Для того щоб переробити пластмасу, її необхідно:

А) Компостувати.

Б) Спалити у спеціальних умовах.

В) Переплавити.

  1. Першочергова турбота при виборі звалища:

А) Захист поверхні землі і ґрунтових вод.

Б) Огорожа місця звалища.

В) Укомплектування відповідною технікою.

  1. Шкідливі викиди впливають:

А) Тільки на ті регіони, де з’явилося забруднення.

Б) На прилеглі регіони.

В) Навіть на території, віддалені від місця, де забруднення “побачило світ”.

  1. Пляшка або банка з пластмаси, кинута в лісі, пролежить без зміни:

А) 10 років.

Б) 50 років.

В) 100 років і більше.

- Молодці, відповідали дуже добре!

  • Але для того щоб правильно утилізувати пластикову пляшку, необхідно зробити наступне…(вчитель показую як потрібно деформувати пляшку).
  • Щоб зменшити негативний вплив на НПС, потрібно віддавати перевагу пакетам з наступним маркування…(вчитель показує маркування на пакеті). Або взагалі відмовити від пакетів (показ та обговорення плакату,
  • Сміттєві пакету теж можуть бути біорозкладні. Як знайти такий пакет?
  • Для цього необхідно шукати позначку: «біо» або напис «з турботою про навколишнє природне середовище».
  • Взагалі, ми змогли б прожити і без пластику, для цього нам потрібно замінити пластик на інші матеріали (показ та обговорення плакату)

  • Я бачу, що ви дуже розумні дітки, тому наступне завдання виконаєте з легкістю. Готові? Отже, почнемо!
  • А хто з вас знає як правильно поводити себе у лісі?
  • (відповіді дітей).
  • Зараз я буду називати головні правила поводження в природі, а ви буде мені відповідати так чи ні.
  • Ці всі правила зображенні на нашій квіточці, ви по черзі буду відривати пелюсточки та казати чому саме так потрібно поводити себе в лісі
  • Діти, ви всі молодці гарно попрацювали! Давайте з вами скажемо головне правило! На рахунок три повторюємо за мною:

Збережемо нашу Землю!

 Завтрашній день Землі буде таким, яким ми його створимо сьогодні.

 

Станція «Скло»

Ведучий 3. Вітаю вас на станції «Скло»!

Діти, розкажіть, будь-ласка, як ми використовуємо скло в повсякденному житті? Які ви знаєте вироби зі скла?

А якщо у вас залишилася скляна пляшка, що з нею робити ?

(Продемонструвати дітям пусту пляшку).

Навіщо сортувати скло?

Бо вторинна переробка скла більш економічно доцільна, ніж виробництво нового скла. При цьому зберігається значна кількість енергії та природних ресурсів, а ще зменшується кількість сміття. Результат пошуку зображень за запитом "як сортувати скло"

Період розкладу скла 4000 років.

Скло – найбільш безпечна упаковка для продуктів харчування, оскільки не вступає в реакцію з їжею, на відміну від інших пакувальних матеріалів (пластик, метал).

Важливо, щоб скло було чистим!

А тепер завдання:

Порахуйте, скільки помилок зробили хлопці, які прийшли відпочити на річку. Назвіть помилки у вірші С. Міхалкова «Прогулянка».

Ми приїхали  на річку неділю провести,

А вільного містечка біля річки не найти.

Тут сидять і там сидять, загоряють і їдять,

Відпочивають, як хочуть, сотні дорослих і дітей.

Ми по бережку пройшли і галявину знайшли,

Але на сонячній галявині тут і там порожні банки

І, як ніби нам на зло, навіть бите скло.

Ми по бережку пройшли, місце нове знайшли,

Але і тут до нас сиділи: теж пили, теж їли,

Палили багаття, папір палили, насмітили і пішли.

Ми пройшли, звичайно, повз.

Ей, хлопці, – крикнув Діма, –

Ось містечко хоч куди!

Джерельна вода, чудовий вид, прекрасний пляж.

Розпаковувати багаж!

Ми купалися, засмагали, палили багаття, в футбол грали,

Веселилися, як могли: хороводом пісні співали …

Відпочили і пішли.

І залишилися на галявині біля погаслого багаття:

Дві розбитих нами склянки, дві розмоклих бублика,

Словом, сміття гора …

Ми приїхали на річку понеділок провести,

Тільки чистого містечка біля річки не найти.

Обговорення відповідей.

 

Станція «Метал»

Ведучий 4. Добрий день! Дуже рада вітати вас на станції «Метал»!

Що ви розумієте під цим словом? Наведіть приклади металів, які ви знаєте.

Чим шкідливий метал?

Метал – це найцінніше сміття на ринку вторинної сировини: його можна використовувати багато разів.

Можна викидати в метал:

  • Алюмінієві банки (від газованих напоїв);
  • Консервні банки;
  • Залізні кришки з-під скляних банок;
  • Бляшані банки (від чаю, кави, цукерок)

Як підготувати?

Промити консервні бляшанки, алюмінієві бляшанки максимально стискати,

НЕ МОЖНА викидати в метал:

  • Аерозольні балончики;
  • Використану фольгу

Переплавляють більшість малоактивних металів: кольорові метали(мідь, алюміній, олово), технічні сплави, чавун та ін.

З алюмінію зроблені бляшанки для напоїв а також балончики (косметика). Жерсть — це кришки, консервні бляшанки і кришкі з під консервації.

А чим шкідливі батарейки? Результат пошуку зображень за запитом "як сортувати метал"

Вчені всіх країн  найбільш токсичною складовою електронних відходів визнають батарейки  через те, що до їх складу входять солі важких, найбільш токсичних  хімічних елементів – Pb, Hg, Cd, Zn, Ni, Mn. Одна пальчикова батарейка незворотньо отруює 20 м2 ґрунту або 400 л води.

У нашому місті місця утилізації знаходяться у великих супермаркетах, наприклад «АТБ», «Watsons».

Похожее изображение

Станція «Органіка»

Ведучий 5.Добрий день! Діти ви потрапили на станцію «Органіка»!

Що  означає органічні відходи?

Чому в Україні потрібно запровадити сортування органічних відходів

1. Тому що це майже наполовину зменшить навантаження на полігони ТПВ, адже органічні відходи складають 25-35% загального об’єму відходів, або більше 50% загальної маси відходів.

2. Підвищить ефективність сортувальних ліній, адже коли у змішаному смітті нема вологих органічних відходів, ефективність сортування збільшується.

3. З органічних відходів отримують біогаз, який можна використовувати для опалення котелень(що зменшує потребу в вугіллі та зменшує витрати на теплоенергію) або для вироблення електрики.

4. Органічні відходи перетворюють на цінне органічне добриво.

 

Будь-які кухонні відходи у них відправляються до компостної ями на вулиці. А що робити людям, які живуть у квартирах? І мають намір прилаштувати свою органіку, а не викидати дуже корисну для грунту сировину в сміттєвий бак.
У компост годяться:

—овочеві очищення, фруктова шкірка і лушпиння (цибуля, насіння)

яєчна шкаралупа

каші

черствий хліб

залишки чаю та кави

-паперові серветки (без малюнку)

Для компостування категорично НЕ годяться:

М’ясо і риба

Напої (соки, компоти, супи, кисломолочні та молочні напої і т.д.)

— кістки

— Шкірка цитрусових (але її можна посушити і влітку робити настій, що відлякує шкідників)

Шкаралупа волоських горіхів

Будь-яке масло

Фекалії (в тому числі тварин, можуть бути заражені гельмінтами)

 

Відповісти на запитання

Потрібно підкреслити зайве в цьому ланцюжку слово.

  • Корінь, стебло, квітка, букет, лист – це частини рослин.
  • Сонце, камінь, дуб, небо, сніг – це нежива природа.
  • В’яз, вільха, ялиця, ясен, клен – це листяні дерева.
  • Глід, бересклет, ліщина, жимолость, липа, – це чагарники.
  • Поповзень, сойка, дятел, дрізд, корольок – зимуючі птахи.
  • Ведмідь, бурундук, борсук, білка – впадають в сплячку.
  • Ялина, сосна, ялиця, береза, модрина, туя, ялівець – це хвойні дерева.
  • Соловей, ластівка, стриж, ворона, зозуля, жайворонки – це перелітні птахи.
  • Горобець, соловей, жайворонок, дрізд – це птахи співучі.
  • Мати-й-мачуха, ромашка, деревій, кропива, кульбаба, вовче лико – це лікарські рослини.
  • Ваш молодший брат приніс з лісу їжачка. Що ви порадите брату?
  • Ти побачив надломлені гілочки дерева. Що ти зробиш?
  • Навесні ви пішли до лісу і побачили, що на галявині розпустилися перші конвалії. Що ви будете робити?
  • Збираючи гриби в лісі ви побачили мухомори. Ваші дії.
  • Ви побачили гніздо в траві. Ваші дії.
  • Пташеня стрибає стежкою. Твої дії.
  • Ви побачили гарного жука на дорозі. Що ви будете робити?
  • Діти знайшли в дуплі лісові горіхи і гриби. Що вони повинні зробити?
  • Хлопчик стоїть біля берези. Він збирається поласувати березовим соком. Чи правильно він робить?
  • Після походу залишилося сміття. Ваші дії.

 

 

 

 

Додаток 3

 

    Вказівники станцій

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4

до квесту

Маршрутні листи для команд

 

 

Команда «Джерело»

 

станції

Назва

станції

Бали

 

1.

 

Станція “Папір

 

 

 

 

 

2.

 

Станція “Пластик

 

 

 

 

 

 

3.

 

Станція «Скло»

 

 

 

 

 

4.

 

Станція «Метал»

 

 

 

 

 

5.

 

Станція «Органіка»

 

 

 

 

 

6.

 

Станція  «Призова»

 

 

 

 

 

 

 

Команда «Юні екологи»

 

станції

Назва

станції

Бали

 

1.

 

Станція “Папір

 

 

 

 

 

2.

 

Станція “Пластик

 

 

 

 

 

 

3.

 

Станція «Скло»

 

 

 

 

 

4.

 

Станція «Метал»

 

 

 

 

 

5.

 

Станція «Органіка»

 

 

 

 

 

6.

 

Станція  «Призова»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Команда «Охоронці природи»

 

станції

Назва

станції

Бали

 

1.

 

Станція “Папір

 

 

 

 

 

2.

 

Станція “Пластик

 

 

 

 

 

 

3.

 

Станція «Скло»

 

 

 

 

 

4.

 

Станція «Метал»

 

 

 

 

 

5.

 

Станція «Органіка»

 

 

 

 

 

6.

 

Станція  «Призова»

 

 

 

 

 

 

 

 

Команда «Зелені долоньки»

 

станції

Назва

станції

Бали

 

1.

 

Станція “Папір

 

 

 

 

 

2.

 

Станція “Пластик

 

 

 

 

 

 

3.

 

Станція «Скло»

 

 

 

 

 

4.

 

Станція «Метал»

 

 

 

 

 

5.

 

Станція «Органіка»

 

 

 

 

 

6.

 

Станція  «Призова»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Команда «Господарі планети»

 

станції

Назва

станції

Бали

 

1.

 

Станція “Папір

 

 

 

 

 

2.

 

Станція “Пластик

 

 

 

 

 

 

3.

 

Станція «Скло»

 

 

 

 

 

4.

 

Станція «Метал»

 

 

 

 

 

5.

 

Станція «Органіка»

 

 

 

 

 

6.

 

Станція  «Призова»

 

 

 

 

 

doc
Додано
1 квітня 2019
Переглядів
4168
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку