Майстер-клас "Квіти в українському віночку"

Про матеріал
Діти ознайомлюються з рослинами-символами України. Кожен учень розробляє власний український віночок
Перегляд файлу

Майстер-клас

Тема: «Квіти в українському віночку»

 

Дата проведення:

 

Місце проведення:

Керівник гуртка: Голованова Р. Я.

Мета: ознайомити молодь з історією українського віночка, звичаями та обрядами, повязаними з цим чудовим оберегом. Поглибити знання учнів про про рослини-символи, український віночок, про значення кожної стрічки у вінку, про послідовність вплітання квітів та стрічок. Розвивати мовлення, мислення учнів, удосконалювати навички виразного читання віршів, навички правильного читання прозового тексту. Залучати до збирання відомостей про народні традиції. Виховувати любов і повагу до нашої землі, рідного краю, до традицій нашого народу.

Матеріал: картки із завданнями, музичне обладнання, папір для виготовлення віночку: жовтого, зеленого та білого кольору, ножиці, клей, макет віночка.

Хід майстер-класу

I. Організаційний момент

II. Засвоєння нових знань

Епіграф

Хто вміє віночок вити

Той вміє життя любити.

Керівник гуртка: ,,Добрий день! Вітаю вас!

До заняття готові?”

— Діти, у народі кажуть, що добрий гість - дому радість. Сподіваюсь, що ви, як і я покажете себе з найкращої сторони, щоб у нас залишились гарні спогади про вас і цей майстер-класс.

1. Організація робочого місця

Актуалізація знань і умінь учнів.

1.Інтелектуальна гра

(Записати потрібні букви о або и)

Він...ч...к в...т... – ж...ття люб...т... .

2.Евристична бесіда

Дуже багато народних звичаїв, обрядів, ритуалів, повір’їв, пов’язаних саме з вінком. Він – невід’ємна частина українського національного костюма. Це не тільки прикраса, це – оберіг, таємничий "знахар душі”. У ньому, вірили люди, є сила, котра болі знімає, здоров’я додає.

- Коли дівчата одягали віночок?

- З яких квітів його плетуть?

- Які стрічки пов’язують? Чому?

- Яке значення мають певні квіти у віночку?

3. Слухання вірша

Квітів яскравих барвисті узори

Сяють в віночку, як вранішні зорі.

Кожна говорить до нас, промовляє,

Про свої символи розповідає.

Запашні чорнобривці – це кожен знає –

Символ Вкраїни, рідного краю.

Цвіт незабудки – пам’ять про рід

Й вірну любов – панацею від бід.

Безсмертник – здоров’я,

барвінок – життя.

Ромашки – це юність і доброта.

Мак – мужність, молодість і краса,

Вогонь ясний, що не згаса,

Та водночас – печаль і туга

За втраченим в двобої другом.

Сині волошки – краплиночки неба –

Довірливо й скромно

всміхнуться до тебе.

Цвіт яблуні та білий вишні –

Це материнська любов ніжна.

Гроно калини – врода дівоча.

Любисток – завжди про кохання шепоче.

Нагідки – відомо всім – сонячні квіти,

Деревій же – нескореність і довголіття.

Розум і гнучкість – хміль кучерявий,

А всі квіти разом – краса наша й слава,

Їх назбирайте на клумбі і в полі,

Щоб розцвітала веселкою доля.

А на голівках юних, дівочих,

Завжди красувавсь український віночок.

Керівник гуртка:

Українці споконвіку люблять і шанують квіти. Наші предки вважали, що їх даровано нам Богом. Немає жодної української хати, біля якої дбайливі руки господині не влаштували б яскравих квіткових острівців. Квіти милують око, хвилюють душу, прив'язуючи наші серця до рідної домівки. Вони - на вишиваних рушниках, обрусах, на нашому національному строї: символізують доброту, щирість душі й оберігають від хвороби, злого ока. Та особливим оберегом завжди був саме вінок. Це - не просто прикраса, а ,,лікар душі’’. Бо має він чарівну силу, що біль знімає й силу береже.

На нашому з вами майстер-класі ми створимо декоративний віночок.

III. Практична частина:

Звучить музика.

Кожна квітка у віночку щось символізувала. Групи виготовляють квіти для віночка

  1. Інструктаж до виконання практичної роботи.
  2. Поетапна розповідь керівника

- діти, як ви бачите у кожного на столі є ножиці, клей, двосторонній папір та деякі заготівлі для віночка: стрічка під віночок зеленого кольору, квадрати білого кольору для квітів, листочки;

-давайте для початку ви піднімете свої оченятка, та уважно прослідкуєте за рухами рук та етапами виготовлення ромашки:

1. беремо квадрат білого кольору; правий, верхній куточок згинаємо до лівого нижнього кутка так, щоб знизу у нас отрималось вільне місце, відрізаємо стрічку за допомогою ножиць; у нас з вами отримався трикутник; цей трикутник згинаємо навпіл, знову отримався трикутник, тільки меншого розміру, знову згинаємо трикутник навпіл. Розгортаємо наш трикутник, посередині отрималась вздовж лінія. У кожного з вас на столі є шаблон, прикладаємо його до трикутничка гострими кінчиками один до одного, обводимо олівцем, знімаємо шаблон та обрізаємо по обведеній лінії. Розгортаємо квіточку та робимо 5 таких квіток. Приклеюємо одну частину квітки до іншої навхрест.

Зробимо зарядку для пальців.

Підготуймося до праці.

Вправа

Руки долонями одна до одної, пальці обох рук притиснуті по парно. Не розтуляючи долоней, по черзі, починаючи з мізинців, розводимо пальці; потім знову стуляємо, починаючи з великого. (Вправа виконується 3-5 разів)

2. Тепер зробимо серединку для нашої ромашки. Для цього беремо смужку жовтого кольору та ножиці. Нарізаємо по усій довжині міленькі смужечки, не торкаючись кінця полоски. Згортаємо в коло дуже щільно, та заклеюємо край. Намащюємо клеєм середину ромашки, та приклеюємо до неї жовту серединку.

3. Так як листочки у нас вже є. Нам залишилось зібрати усе разом, для цього беремо 2 смужки зеленого кольору та скріплюємо їх, далі клеїмо по краям ромашки та одну по середині, між ромашками приклеюємо листочки. Ось і отримався наш гарний віночок.

Фізкультпауза. (під музичний супровід)

Повіяв сильний – сильний вітер,

Нахилив додолу квіти.

Квіти нахиляються,

У росі вмиваються.

Сонечко встало,

Квіточки підняло.

Гаєм літають бджоли,

Все цвіте довкола.

Пташки в вишині літають,

А діти тихенько за парти сідають.

Підсумок заняття:

Робота над загадками

Стоїть півень на току у червонім ковпаку. (Мак).

Лист зелений не пропав, а під снігом задрімав, щоб у синю сукенчину одягнуть весняну днину. (Барвінок)

Що за диво-дивина в житті квітка є одна? Пала, мов ліхтарик, червоний кептарик. (Мак).

Наче сонце, серединка, пелюстків біла хустинка. Знає бджілка і мурашка, звуть цю квіточку... (Ромашка).

Навесні зацвіте білим цвітом, а у жнива – червоним плодом. (Калина).

Синьоока чарівниця, де вінки вона спліта. Часто в полі її бачим у пшеницях та в житах. (Волошка).

Заключне слово керівника:

- Ми познайомились з одним із українських оберегів, а саме з українським віночком, гарним і загадковим, таємничим і відвертим, прикрасою й оберегом дівчини з малих літ аж до весілля. Нехай у серцях ваших прокинеться бажання більше дізнатись про наші звичаї, традиції, обереги. Спробуйте переповісти про наш урок своїм друзям, відшукайте нові легенди й повідомлення. Поповнімо наші знання із скарбничок народних оповідей. Дякую вам за увагу! Та до нових зустрічей!!!

IV. Прибирання робочих місць.

 

 

 

doc
Додано
1 квітня 2019
Переглядів
886
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку