екологічна гра на тему "Нехай Земля квітує всюди - природу збережемо, люди!"

Про матеріал

екологічна гра на тему "Нехай Земля квітує всюди – природу збережемо, люди" дозволить:

1. розширити знання учнів про природу;

2. розширити і поглибити знання учнів про концепцію сталого розвитку;

3. сприяти становленню екологічного мислення;

4. розвивати навички самостійного пошуку знань;

5. формувати критичне мислення, уміння відстоювати свою точку зору;

6.виховувати спостережливість, самопізнання та ставлення до навколишнього світу як до частинки самого себе, духовне становлення, гармонізацію особистості учня.

Перегляд файлу

Тема.  Нехай Земля квітує всюди – природу збережемо,  люди.

 

Мета:

  • розширити знання учнів про природу;
  • розширити і поглибити знання учнів про концепцію сталого розвитку;
  • сприяти становленню екологічного мислення;
  • розвивати навички самостійного пошуку знань;
  • формувати критичне мислення, уміння відстоювати свою точку зору;
  • виховувати  спостережливість, самопізнання  та ставлення  до навколишнього світу як до частинки самого себе, духовне становлення, гармонізацію  особистості учня.

 

Головні  ідеї  гри:

  • взаємозв’язок живого і неживого в природі;
  • багатогранність цінностей природи (матеріальних, емоційних, естетичних);
  • невідповідність соціально-економічного розвитку суспільства законам природи як причина  багатьох проблем сучасності;
  • необхідність оптимізації відносин суспільства і природи як комплексна соціальна  та екологічна проблема;
  • власна відповідальність кожного за стан навколишнього середовища.
  • виховання почуття любові до природи та бережливого ставлення до неї.

 

Обладнання: папір різного формату, пазли картинок про екологічні проблеми, фігурки тварин, подарунки, виставка картин про природу.

 

Форма проведення:  конкурс – гра

 

План проведення:

  1. Організаційний момент.
  2. Вступне  слово  викладача.
  3. Вправа – тест «Я і екологія».
  4. Гра.
  5. Заключне  слово  викладача.

Хід проведення:

  1. Організаційний момент.
  2. Вступне  слово  викладача.

 Усі ми живі творіння природи на планеті Земля її біологічні мешканці і

нам необхідно берегти свою землю, бо вона у Космосі така одна. І ніхто не знає, чи є ще якась, хоч одна планета, де процвітає життя подібне до нас. А людина – розумна, наділена великими можливостями, тому на неї покладена велика відповідальність щодо збереження Землі.

22 квітня – Міжнародний день Землі

Щорічно, 22 квітня люди по всій планеті відзначають День Землі. Цей день став загальнолюдським символічним святом любові та турботи за наш спільний дім. Саме 22 квітня в різних куточках земної кулі небайдужі до екологічних проблем люди проводять різні яскраві і в той же час корисні заходи, спрямовані на те, щоб у світі стало більше чистоти і відповідальності.

Засновником Дня Землі вважається Джон Стерлінг Мортон, який запропонував у 1872 році призначити щорічний день, присвячений озелененню навколишньої території. Пропозиція було схвалено і отримала широку підтримку жителів штату. У 1882 році День Дерева був оголошений урядом Небраска офіційним святом штату, дата його припадала на 22 квітня. Через 100 років у 1970 році День Дерева був перейменований у День Землі і став проводитися по всій території США. У цей день 22 квітня 1970 року в Нью-Йорку (США) студенти, школярі та їхні викладачі, вперше організували проведення національного свята – Дня Землі. Його учасники запропонували звичайним пересічним американцям звернути увагу на екологічні проблеми сьогодення і спробувати спільними зусиллями берегти зелену планету. Вже через рік у США було створено державне агентство з охорони навколишнього середовища, яке сьогодні діє досить активно і має тісні контакти з державними структурами багатьох країн, в тому числі і в Україні.

Міжнародним свято було оголошено в 1990 році. У той рік безліч обрізків матерії з написами і малюнками були пронесені по нашій планеті. З них склали прапор Землі площею 660 кв. м, який символізує єдність людей в турботі про майбутнє планети і закликає ставитися з повагою до оточуючого нас світу. За ініціативою американських природоохоронців зі Стенфордського університету 90-ті роки було проголошено “Десятиліття навколишнього середовища». Ця акція отримала підтримку в більш ніж 120 країнах світу, а понад 40 країн об’єднали свої зусилля для проведення кампанії по збереженню біологічного різноманіття. У цей день кожен мешканець планети може зробити свій маленький внесок у справу захисту навколишнього середовища: очистити від сміття прилеглу територію, висадити хоча б одне дерево, відмовитися хоча б на день від використання автомобіля.

Саме тоді про День Землі вперше почули і в Україні. І тільки через 2 роки День Землі став відзначатися в Україні як день захисту природи, день акцій з метою залучення уваги громадськості до проблем нашої планети.

У День Землі в різних країнах за традицією звучить Дзвін Миру, закликаючи людей Землі відчути всепланетну спільність і докласти зусиль для захисту миру на планеті та збереження краси нашого спільного дому. Дзвін Миру – символ спокою, мирного життя та дружби, вічного братерства й солідарності народів. І в той же час – це заклик до дії в ім’я збереження миру й життя на Землі, збереження Людини і Культури. Перший Дзвін Миру був встановлений в штаб-квартирі ООН в Нью-Йорку в 1954 р. Він відлитий з монет, які пожертвували діти всіх континентів, і є символом глобальної солідарності людей Землі. В нього також вплавлені ордени і медалі, інші почесні відзнаки людей багатьох країн. Напис на Дзвоні говорить: «Хай буде спільний мир у всьому світі».

  1. Вправа – тест «Я і екологія» (додаток)
  2. Гра.
  1. Конкурс  «Кросворд».

4.

 

 

 

6

 

 

 

 

7

 

 

5

 

 

 

2.

3.

 

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Знайдіть прізвище  вченого, який  запропонував ідею створення Червоної книги (прізвище зашифровано в комірках жовтого кольору)

 

1.Наука про довкілля.

2.Прізвище вченого, який першим дав визначення  екології.

3.Місце існування угрупування, з підкресленням зовнішніх щодо угрупування   чинників середовища.

4.Сукупність фізичних, природно-антропогенних, соціальних чинників життя людини.

5. Окремо взятий організм, пристосований до існування в певному середовищі (літосфери, гідросфери).

6.Природно- антропогене середовище.

7. Хто назвав екологію «філософією виживання людства»?

 

Відповіді до конкурсу  «Кросворд».

 

4.С

 

Е

 

 

Р

 

О

Е

 

 

В

І

2.Г

3.Е

Д

І

К

Л

1.Е

К

О

Л

О

Г

І

Я

К

О

В

 

Н

 

Л

В

К

Т

И

Т

Л

С

Е

О

Щ

 

Я

К

Л

П

Е

 

И

Ь

 

 

Й

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Правильна відповідь:  Скотт (англ. зоолог)

 

 

 

 

 

  1. Конкурс  «Екологічна проблема». Складіть пазли, запишіть екологічну проблему, дайте їй характеристику. Учням викладач роздає розрізаний малюнок будь – якої екологічної проблеми і вони повинні його скласти. Наприклад, можна застосувати наступні малюнки:

 

200804130025040

 

W9FUTYCAVDRF4ACADL3Q3OCA5DDO4LCAEL8DZKCAZORB55CAWW4Q3FCAW9UZ18CA9WPH84CAL2R6PICAOFRENACATY54ZJCA5XGU9LCA4UEPJMCAK4JT24CAE6TH8YCAALVB5XCAFW2UONCA3DW0T0CALOZJDO

  1. Конкурс  «Сміття».  Знайдіть  відповіді до тестів. Назвіть  суму правильних відповідей.

         1) Більшу частину сміття, що забруднює Землю, складають:

1. Пластмаса.

2. Скло.

3. Метал.

         2) Перш ніж почати утилізацію відходів, їх необхідно:

 1. Розсортувати.

2. Зібрати в одному місці.

3. Розкришити.

        3) Для того щоб переробити пластмасу, її необхідно:

1. Компостувати.

2. Спалити при спеціальних умовах.

3. Переплавлять.

        4) Першочергове турбота при виборі звалища:

1. Захист поверхні землі і ґрунтових вод.

2. Огорожа місця звалища.

3. Укомплектування відповідною технікою.

        5) Шкідливі викиди впливають:

1. Тільки на ті регіони, де з'явилося забруднення.

2. На прилеглі регіони.

3. Навіть на території, віддалені від місця,

де забруднення «побачило світ».

     6) Найстрашніша «добавка» до води:

1. Побутове сміття.

2. Пестициди.

3. Мінеральні добрива.

      7) Які з радіоактивних відходів цілеспрямовано розсіюють в навколишнє середовище:

1. Гази.

2. Рідини.

3. Тверді речовини.

     8) Пляшка чи банка з пластмаси, кинута в лісі,пролежить без зміни:

1. 10 років.

2. 50 років.

3. 100 років і більше.

     9) Надходження в середовище проживання шкідливих речовин

призводить до порушення функціонування екологічних систем, називають:

1. Забрудненням.

2. Екологічним кризою.

3. Інтродукції.

     10) Викинуту папір "з'їдять" невидимки - мікроби за:

1. 1-2 роки.

2. 5-8 років.

3. 20 і більше.

      11) Гарбологія це ...

1. Наука про дім;

2. Наука про грунті;

3. Наука про сміття.

       12) Найбільш ефективний шлях боротьби з наростаючим кількістю відходів, що потрапляють у навколишнє середовище:

1. Їх захоронення.

2. Розробка правових механізмів регулювання процесу.

3. Рециркуляція (повторне використання відходів).

Правильна сума відповідей: 1+1+2+1+3+3+1+3+1+1+3+3=23

 

  1. Конкурс  «Врятуй тварину».  З фігурок одержаних тварин команда повинна вибрати чотири, які занесені до Червоної книги.

Для цього конкурсу можна застосувати наступі малюнки (їх можна збільшити та вирізати контури):

 

http://coloring-pages-kidss.com/uploads/raskraska1/119.gifhttp://skachat-kartinki.ru/img/picture/Jan/19/6b963f041efb7d0c23cf8bd256d15f4a/mini_5.jpghttps://ds04.infourok.ru/uploads/ex/0190/00051e27-b6123e7e/hello_html_7cad7012.gifhttp://craftkids.ru/uploads/3/7/3/Morskoy-konek_37388.jpghttp://www.supercoloring.com/sites/default/files/styles/coloring_medium/public/cif/2008/11/kitten-coloring-page.jpghttp://dreempics.com/img/picture/Jun/03/ec3b642bb82b0c0ce9c2294d1854fe9c/7.jpghttp://i025.radikal.ru/1104/42/4a5d3e28e9ad.jpghttp://www.playing-field.ru/img/2015/051807/4516198http://detskoe-tvorchestvo.ru/tvorchestvo/russian/src/images/raskraski_dlya_detei/raskraski_dlya_detei_098.gif

http://boombob.ru/img/picture/May/15/d383d466d3fab26e72589a02e0793e94/1.jpghttp://raskraski.link/uploads/9/1/3/913-raskraska-Ezhik-v-lesu.jpghttp://hovrashok.com.ua/images/Jan/11/9ce2b813b8d058331537bad0f2d3a23e/mini_4.jpg

 

http://raskraski.link/uploads/5/1/8/5183-raskraska-raskraska-sova-na-dereve-v-shlyape.jpghttp://www.playing-field.ru/img/2015/051812/5927989http://raskraska1.com/assets/images/resources/263/raskraska-delfin35.jpghttp://uti-puti.com.ua/colloring/150/4.jpghttps://www.buzz2000.com/coloriage/nature-et-animaux/coloriage-nature-et-animaux-19474.jpghttp://stendy.ck.ua/published/publicdata/STENDYSTENDY/attachments/SC/products_pictures/DI-22_enl.jpg

 

5 Конкурс  «Встанови відповідність».  Встановіть правильну відповідність.

 

А. Природоохоронні території, на яких дозволено проводити екскурсії для організованих туристів

Б. Природоохоронні установи місцевого значення

В. Окремі об’єкти, які мають природоохоронне, наукове, естетичне або пізнавальне значення

Г. Заклади, створені для збереження, акліматизації та господарського використання рідкісних та інших видів як місцевої, так і світової фауни

Д Природні ділянки суходолу, цілісність яких охороняється законами держави

 

                       Заповідники

 

                       Зоологічні парки

 

 

                          Національні природні парки

 

                         Пам’ятки природи

 

                          Регіональні ландшафтні

 

                                                парки

 

6                     Природно-заповідний фонд держави

Відповіді: А — 3, Б — 5, В — 4, Г — 2, Д — 6.

 

6  Конкурс  «Віднови вираз».  Скласти відомі вирази про важливість природи і дбайливого до неї відношення.

• ЛІС - НАШЕ …… 

• ВОДА - ДЖЕРЕЛО ……

• ОХОРОНА ПРИРОДИ - СПРАВА ……

• ОХОРОНЯТИ  ПРИРОДУ - ОТЖЕ ОХОРОНЯТИ ……

Правильна відповідь:

• ЛІС - НАШЕ БАГАТСТВО!

• ВОДА - ДЖЕРЕЛО ЖИТТЯ!

• ОХОРОНА ПРИРОДИ - СПРАВА НАРОДУ!

• ОХОРОНЯТИ ПРИРОДУ - ОТЖЕ ОХОРОНЯТИ БАТЬКІВЩИНУ!

 

7  Конкурс  «Асоціативний кущ» .

(команда одержує  зображення сім'ї  і записує  навколо малюнка  наслідки втручання людини у природу). А потім кожна команда пропонує шляхи вирішення цієї проблеми.

http://raskraski-dlya-malchikov.ru/wp-content/uploads/Raskraska-semya-3.jpg


Можливі варіанти

 

 

 

 

Стан атмосфери

Нестача енергоресурсів

Кліматичні зміни

Зникнення видів

Вплив на гідросферу

Зростання населення

Деградація ґрунтів

Урбанізація

Знищення лісів

Зникнення видів

 


 

 

 

 

 

 

Екологічна проблема

Шляхи розв’язання проблеми

Стан атмосфери

Використання нових технологій, безвідходних виробництв, очисних споруд. Альтернатива використання фреоновмісних сполук

Нестача енергоресурсів

Ширше використання відновних енергоресурсів. Використання альтернативних джерел енергії

Кліматичні зміни

Використання безвідходних виробництв, зменшення концентрації СО2

Зникнення видів

Бережливе ставлення до живого, дотримання правил поведінки в природі, зменшення руйнування екосистеми

Вплив на гідросферу

Очищення стічних вод, захист водойм, збереження малих річок, упровадження замкнених циклів

Зростання населення

Просвітницька робота, пошуки шляхів збільшення обсягів виробництва продуктів харчування

Деградація ґрунтів

Упровадження нових технологій, раціональне використання добрив

Урбанізація

Створення зелених зон. Розв’язання проблеми утилізації побутових відходів

Знищення лісів

Збереження існуючих, відтворення знищених лісів, використання вторинних ресурсів

Зникнення видів

Збереження та  захист існуючих видів, збереження сучасного біорізноманіття

 

8  Конкурс  «Це може зробити кожен з нас».

Пишіть на обох боках паперу, використовуйте більше матеріалів з …

 

Намагайтеся купувати напої у скляних пляшках, якими можна …

 

Не купуйте більше, ніж вам може…

 

Заощаджуйте електроенергію та пальне, якщо можливо, користуйтеся передусім…

 

Одяг, яким ви вже не користуєтеся, …

 

Не викидайте старі іграшки, книжки: вони можуть…

 

Дізнайтеся, де поблизу є пункт прийому макулатури…

 

Якщо ви викидаєте жерстяні консервні банки, …

 

Намагайтесь акуратно користуватися скляною тарою, …

 

Якщо є присадибна ділянка, використовуйте харчові відходи…

 

Намагайтеся не користуватися пінопластом, оскільки він …

 

Полагодьте річ замість того, …

 

 

Правильна відповідь:

 

Пишіть на обох боках паперу, використовуйте більше матеріалів з …

макулатури

 

Намагайтеся купувати напої у скляних пляшках, якими можна

користуватися багато разів

Не купуйте більше, ніж вам може…

знадобитися

Заощаджуйте електроенергію та пальне, якщо можливо, користуйтеся передусім…

громадським транспортом

Одяг, яким ви вже не користуєтеся, …

краще віддати тим, хто потребує

Не викидайте старі іграшки, книжки: вони можуть…

комусь знадобитися

Дізнайтеся, де поблизу є пункт прийому макулатури…

і віднесіть туди використаний папір

Якщо ви викидаєте жерстяні консервні банки, …

помийте їх і зімніть

Намагайтесь акуратно користуватися скляною тарою, …

яку можна здати

Якщо є присадибна ділянка, використовуйте харчові відходи…

для приготування добрива

Намагайтеся не користуватися пінопластом, оскільки він …

практично не розкладається у природі

Полагодьте річ замість того, …

щоб її викинути

 

  1. Заключне слово  викладача.  

       Давня істина говорить: «Те, що ми маємо-не бережемо, коли втрачаємо-плачемо».

Отже варто вже зараз замислитися, аби не знищити назавжди те, що ми зобов’язані залишити нашим дітям і онукам, щоб і вони відчули насолоду в гармонійному житті з природою!

Невже нам треба втратити чисте повітря, чисту воду, березовий гай, рибу в ставку, щоб зрозуміти, що це і є цінності?

Екологічна ситуація на планеті складна, але чекати доки хтось вирішить всі проблеми – не вихід. Якщо ви відчуваєте, що далі це не може продовжуватися, ви відчуваєте необхідність змін - починайте з себе. Тож збережемо нашу Землю! Всюди, на кожнім кроці, усі разом, і кожний – окремо! Земля з її біосферою – велике чудо, вона в нас єдина. День прийдешній для нашої планети буде таким, яким ми його робитимемо сьогодні.

Для досягнення сприятливого для природи і людини майбуття відомий еколог і філософ Е. Калленбах виробив етичні правила поводження людини на Землі. Давайте спробуємо продовжити їх згідно зі своїми принципами:

 

Хвилинка усвідомлення. Правила поводження людини на Землі.

 

Люби і шануй Землю, яка…

Благословляє життя і управляє ним

Вважай кожен свій день на Землі священним і святкуй…

Зміну пір року

Не вважай себе вищим за інші живі істоти й не поводься так, щоб вони….

Зникли

Будь вдячний тваринам і рослинам за …

Їжу, яку вони тобі дають

Не ганяйся за прибутками від багатства Землі, а намагайся…

Відновити її виснажені сили

Не обкрадай майбутніх поколінь, виснажуючи….

Й забруднюючи Землю

Споживай дари Землі помірно, бо всі її мешканці…

Мають однакове право на її багатства

 

 

 Виконуючи ці правила, можна не сумніватися в добробуті нашої планети в майбутньому.

.                                 

 


 


 

 

Підсумки гри

 

№ конкурсу

1команда

2команда

Кількість балів

  1.  

 

 

 

 

  1.  

 

 

 

 

  1.  

 

 

 

 

  1.  

 

 

 

 

  1.  

 

 

 

 

  1.  

 

 

 

 

  1.  

 

 

 

 

  1.  

 

 

 

 

Всього

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шевченко Христина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
23 січня 2018
Переглядів
10609
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку