Екологічна гра
«Парасолька знань»
до Всесвітнього дня водно-болотних угідь
Вчитель початкових класів : Короход Н.І.
2023р
Мета заходу:
навчальна: сприяти підвищенню навчальної мотивації учнів; створити умови
для пізнання біорізноманіття водно-болотних угідь ,
використовуючи ігрову ситуацію;
розвиваюча: сприяти розвитку пізнавального інтересу, творчій активності
учнів, розширенню кругозору, формуванню інформаційної
культури учнів; сприяти розвитку навичок чіткого викладу своїх
думок, умінню моделювати ситуацію;
виховна: сприяти вихованню поваги до суперника; допомогти учням виявити
винахідливість, уміння працювати в команді; прищеплювати бережливе ставлення до природи, навколишнього середовища.
Форма проведення заходу: гра для учнів 3-4 класів.
Матеріальне забезпечення: парасолька, презентація, картки з завданнями конкурсів, паперові пір’їнки
Хід заходу
Учитель Доброго дня, шановні гості та учасники екологічної гри «Парасолька знань» Наша гра – це змагання розуму, кмітливості, винахідливості, творчості!
Щорічно відзначається Всесвітній день водно-болотних угідь. Саме 2 лютого 1971 року в м. Рамсар (Іран) була підписана конвенція про водно-болотні угіддя, які мають міжнародне значення, головним чином як місця масового розмноження та сезонних концентрацій водоплавних птахів. Кожна країна повинна для цього переліку надати хоча б одну територію. Україна приєдналась до цієї Конвенції у 1996 році. Зараз цей список налічує 1162 водно-болотних комплекса загальною площею майже 80 млн. км2.(перегляд відеопрезентації https://www.youtube.com/watch?v=pdEBsc74VVE )
-Отже розпочнемо нашу гру. В мене в руках парасолька із прикріплених до неї конверти із завданнями. По черзі кожна команда підходить і вибирає конверт. За кожну правильну відповідь отримує один бал.
1-е завдання «Розгадати загадки про птахів водно-болотних угідь»
В повітрі літає завжди суха буває
(Дика качка)
2-е завдання «Так чи ні»
Вода - об'єкт неживої природи. так
Без води неможливе життя на Землі. Так
В Україні достатньо питної води для всіх мешканців. Так
В Україні достатньо питної води для всіх мешканців. Ні
Прісної води на планеті значно менше, ніж солоної. Так
Промислові підприємства не забруднюють воду. Ні
Людям потрібно дбати, щоб вода не виливалася даремно. так
Для поливу городу доцільно використовувати питну воду. Ні
У багатьох країнах світу бракує прісної води. так
Вода - це життя та здоров'я. Так
3-е завдання «Розгадати загадки про рослин водно-болотних угідь»
(Латаття )
4-е завдання Склади пазли
Видра
ондатра
Бобри
5-е завдання Фізхвилинка «Стрибучі жабенятка»
https://www.youtube.com/watch?v=Dg5HyUnfOV8
6-е завдання «Ребуси»
Правильні відповіді (зліва направо): креветка, щука, риба-голка, мінога, восьминіг, рак, риба-їжак, товстолобик.
Підбиття підсумків . Рахунок балів і визначення переможців
«Вправа «Птах надій».
Від споживацького безглуздя
Довкілля треба вберегти,
Тож маємо навчитись жити
Лиш за законами краси.
Ми люди, а тому повинні
Розумне й вічне в світ нести:
У серці кожної людини
Зростити пагін доброти.
Не ламати, не вбивати,
Не рубати, не губити.
Пожаліти, захистити,
Напоїти, оживити.
На дошці прикріплений силует лебедя з крилами без пір'я. Для виконання вправи кожному учневі роздається пір'їнка. Наш лебідь дуже хоче злетіти, але не може. Крила не мають пір'я. Давайте допоможемо йому. Подаруємо ось ці чудові пір'ячка із побажаннями як потрібно оберігати болотно-водні угіддя
•Не забруднюйте водоймищ, біля яких живете!
•Не засмічуйте берег, на якому відпочиваєте!
•Висаджуйте дерева у береговій зоні!
•Дотримуйтесь правил полювання та риболовлі!
•Не турбуйте тварин в сезон тиші !