КИЇВСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ БУДИНОК ХУДОЖНЬОЇ ТА ТЕХНІЧНОЇ ТВОРЧОСТІ
ПЛАН-КОНСПЕКТ ВІДКРИТОГО ЗАНЯТТЯ
«У пошуках скарбів»
ІНКЛЮЗИВНОГО ГУРТКА «Я І СВІТ НАВКОЛО МЕНЕ»
Підготувала:
Кудрявцева М.І., керівник гуртка
Київ 2023
Тема: У пошуках скарбів.
Мета:
Навчальна: узагальнити знання вихованців щодо надання основних характеристик предметів, закріпити вміння аналізувати інформацію.
Розвивальна: розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення, уяву, мовлення, дрібну моторику, вміння порівнювати, зорове сприйняття, просторове уявлення.
Виховна: виховувати мотивацію до пізнання нового, активність, взаємодію з однолітками, інтерес до ігор інтелектуального характеру, бажання долати труднощі і розвивати потребу доводити розпочату справу до кінця. Сприяти вихованню взаємоповаги, взаємодії при виконанні спільного завдання.
Тип: інтегроване заняття.
Форма: групова робота.
Обладнання: дидактичні посібники «Цікаві знахідки», «Логічні блоки Дьєнеша», дидактичні ігри «Метикун», «Знайди відмінності» («Підводний світ»), роздатковий матеріал: графічний диктант «Скарб пірата», картки-«зашифровки» (5 шт. , на кожній картці зашифрована літера імені. Зібравши всі підказки, діти мають розшифрувати ім’я АЛІНА), таблиця з дешифрованим «алфавітом», скринька, яка зачинена на ключ.
ХІД ЗАНЯТТЯ
І. Вступна частина.
1.1.Вітання.
1.2.Повідомлення теми та мети заняття:
Сьогодні ми з вами вирушаємо у справжню подорож. Наша мета – знайти скарби піратів. А відшукати їх зможуть тільки найрозумніші, найуважніші і найнаполегливіші.
1.3.Мотивація активної діяльності:
За кожне виконане завдання ми з вами будемо отримувати підказки, які наблизять нас до мети нашого заняття. Якщо ви готові, розпочинаємо нашу мандрівку!
ІІ. Основна частина .
2.1.Знайти всі сховані предмети. (Завдання для розвитку уваги, зорового сприйняття, пам’яті, вибіркового сприйняття (дидактичний посібник «Цікаві знахідки»).
Після виконання завдання вихованці отримають підказку №1 і відшукують літеру, яка зашифрована в ній.
2.2.Гра з логічними блоками Дьєнеша «Пірати». Завдання: викласти доріжку з блоків від пірата до скрині зі скарбами, орієнтуючись на картки з підказками.
Після виконання завдання вихованці гуртка отримують підказку №2 і відшукують літеру, яка зашифрована.
2.3.Завдання для розвитку пам’яті та уваги (дидактична гра «Метикун»). Розкласти кристали за зразком. Керівник гуртка показує картку зі зразком, вихованці уважно дивляться і мають запам’ятати, де який кристалик знаходиться. Потім керівник гуртка закриває картку – зразок, і вихованці повинні відтворити за допомогою кристалів на ігровому полі запропонований зразок.
Після виконання завдання вихованці отримують підказку №3 і відшукують літеру, яка зашифрована.
2.4.Пальчикова гімнастика. Вихованці гуртка загинають по черзі пальці на руці відповідно до тексту вірша:
Задрімав мізинчик трішки,
Безіменний– стриб! у ліжко
А середній вже лежить,
Вказівний давно вже спить.
Вранці всі схопились враз:
На заняття бігти час!
(на останні 2 рядки вихованці розгинають і згинають всі пальці на руках одночасно)
2.5.Графічний диктант «Піратська скриня»
Після виконання завдання гуртківці отримують підказку №4 і відшукують літеру, яка зашифрована.
2.6.Дидактична гра «Знайди відмінності» («Підводний світ»). Вихованці уважно роздивляються обидві картинки і знаходять відмінності.
Після виконання завдання вихованці отримують підказку №5 і відшукують літеру, яка зашифрована.
ІІІ. Заключна частина.
Сьогодні ви неймовірні молодці! Виконали всі завдання, які були у вас. Тепер час скласти з цих букв слово!
Вихованці гуртка вписують всі букви, які вони розшифрували, і складають слово - АЛІНА. (У нашому випадку- це ім’я гості, що була на нашому відкритому занятті).Гуртківцям віддають ключ від скрині, вони відчиняють її, а там…