Екологічна гра "Учись природу шанувати"

Про матеріал
Напевно не знайдеться в світі такої людини, яка б не любила природу. Одні милуються барвами лісу, інші обожнюють гори та бурхливі річки, а ще інші в захваті від простору степу. Все це матінка-природа, перша наша годувальниця, рятівниця і цілителька. Цей позакласний захід формує свідоме ставлення до природи, розкриває практичні дії людини щодо збереження довкілля; розвиває патріотичні почуття та екологічне мислення.
Перегляд файлу

 «Учись природу шанувати»

 Екологічна гра  

Мета:конкретизувати знання учнів про адаптацію організмів до середовища існування; розглянути практичні дії людини щодо збереження довкілля, охорони природи; продовжити роботу з естетичного і екологічного виховання школярів; здійснити моральне виховання дітей шляхом формування свідомого ставлення до природи.

Природа – це казка, природа – це диво,

Все для всіх у ній є.

Йди і ти у природу щасливо – 

Людям радість вона дає.

У кожну пору вона чарівна,

Придивляйся, пізнавай.

Природа гарна, тиха, дивна – 

Вчися і спостерігай.

На початку гри ведучий представляє команди. Для підбиття підсумків обирається журі.

Вступне слово ведучого.

«Рибі — вода, птахам — повітря, звірам — ліс, степ, гори. А людям потрібна Батьківщина. І охороняти природу — значить охороняти Батьківщину». Ось так чітко розподілив М.Пришвін сфери існування живих істот. Але ми знаємо, що насправді не все так просто вирішується в природі, що часто необдумане втручання людей може призвести до безповоротної трагедії. 

Відповівши на запитання Конкурсу 1 нашої гри, кожне з яких оцінюється в три бали, ви зможете довести свою підготовленість до вдумливої і відповідальної «співпраці» з природою.

Конкурс 1. «Майбутні господарі Землі»

Відповідає команда, яка перша знайшла правильну відповідь.

Запитання:

1.   Як можна захистити  врожаї сільськогосподарських культур  від шкідників, не застосовуючи отрутохімікатів? (Дотримуючись правильної сівозміни, застосовуючи біологічні засоби захисту рослин.)

2.   Взимку на річках та озерах роблять ополонки, у які вставляють снопи з очерету, соломи. З якою метою  це  робиться?  (Таким чином створюються умови для газообміну між повітрям та водоймою, внаслідок чого вода збагачується на кисень і запобігається задуха риб.)

3. В одному з господарств викопали котлован, заповнили його водою. Чи можна запускати туди риб? (Ні, оскільки ще не забезпечено умов, необхідних для існування риб: немає рослин і достатньої кількості кисню, немає їжі.)

4.  З метою стимулювання росту дуба у висоту разом з ним вирощують інші породи (підгін). Яка особливість дуба при цьому враховується? Для чого застосовується цей прийом? (Дуб світлолюбна рослина, не виносить затінення зверху. За умов затінення з боків бічні відгалуження відмирають, дерево тягнеться вгору. Формується деревина без сучків, більш високого ґатунку.)

Конкурс 2. «Айболить»

У відомого російського біолога Ігоря Акимушкіна є такі слова: «Хто не відчуває чарівності квітів, зелені трави, хто не бачить краси дикого звіра, той хворий, того лікувати потрібно».

Зараз ми дізнаємося, чи є серед учасників нашої гри хворі з діагнозом «байдужий до природної краси». Завдання командам: після хвилинної підготовки представити рослину, назву якої вони дізнаються, відірвавши «пелюстку ромашки», як найчарівнішу, найнеобхіднішу на Землі. 

Конкурс 3. «Мудрість народна»

Важко уявити життя людей без тварин. Ми звикли бачити їх завжди поруч, спостерігати за їхньою поведінкою і навіть іноді порівнювати їх із собою. І деякі з цих порівнянь настільки прижилися в побуті, що достатньо, наприклад, зауважити на чиюсь адресу, що він осел або баран, і більше ніяких пояснень не потрібно. Зараз команди спробують закінчити народні порівняння і пояснити їх зміст. Відповідає та команда, яка швидше знайшла правильну відповідь.

Завдання:

Гудуть, як... (бджоли у вулику, джмелі.)

Живуть, як... (кіт з собакою.)

Написав, мов... (курка лапою.)

Розбирається, як... (баран на зорях, баран в аптеці.)

Дав, як... (кіт наплакав.)

Конкурс 4. «Червона книга – сигнал тривоги»

Кожна команда за 1 хв. згадує і записує різних рослин і тварин, занесених до Червоної книги України. За кожну правильну відповідь — один бал.

Конкурс 6. «Живі синоптики»

Сьогодні добре знають люди, яка погода завтра буде,

бо теле- й радіопрогноз підкаже — спека чи мороз.

В старі ж часи і це знаменно — діди й бабусі наперед                            

прогнозували достеменно погоду з безлічі прикмет.

Рослини, знаєм, не прогледять ані жари, ні бур, ні гроз.

І про погоду попередять — умій лише читать прогноз.

Усім відомо, що й тварини погоду можуть підказать.

Та щоб читать по них прогнози, повинні Ви спостерігать.

Команди повинні за 1 хв. навести приклади прикмет зміни погоди; дати наукове пояснення тих прикмет, які наводять. 

За кожну правильну відповідь — один бал.

Конкурс 7. «Поясніть явище»

Команди по черзі отримують запитання, кожне з яких оцінюється в три бали. Якщо після 30-ти секунд обговорення гравці не дали правильної відповіді, запитання пропонується уболівальникам, які можуть принести своїй команді один бал.

Запитання:

1. Один із неохайних учнів вкинув у вазон із кімнатними рослинами кісточку з яблука. Насіння проросло і виросло молоде деревце. Учні доглядали за ним і хотіли мати вічнозелену яблуньку, але щоосені листя на ній жовтіло і опадало. Поясніть причини такого явища. (Листопад це своєрідна адаптація дерев до сезонних змін у природі. Визначальним чинником є тривалість світлового дня, що восени зменшується.)

2. Під соснами в лісі зустрічаються молоді ялинки, але під ялинами ніколи немає молодих сосон. Чому? (Ялина тіньовитривала порода, її сходи потерпають від сонячних опіків на відкритій місцевості і знаходять сприятливі умови у сосновому затінку. Світлолюбній сосні не вистачає освітлення під кронами ялини.)

3.   Якщо  кімнатні рослини поливати кип’яченою водою вони загинуть. Поясніть чому. (Кип’ячена вода майже не містить кисню, необхідного для дихання коренів).

4. У теплу пору року деякі риби закопуються у мул, засинають. Поясніть причини й екологічне значення цього явища. (У теплій воді зменшується вміст кисню, і під час сплячки у риб уповільнюється обмін речовин, отже, зменшується потреба у надходженні кисню. Таким чином, сплячка допомагає вижити за несприятливих умов. Це є однією з обставин пристосування до умов існування.)

Наприкінці гри журі підбиває підсумки, оголошує команду-переможницю, вручає призи.

Заключне слово ведучого.

Напевно не знайдеться в світі такої людини, яка б не любила природу. Одні милуються барвами лісу, інші обожнюють гори та бурхливі річки, а ще інші в захваті від простору степу. Все це матінка-природа, перша наша годувальниця, рятівниця і цілителька.

Так і хочеться оцей чебрець,

 І оцей ліс, і Бабку. 

1 всю мирну землю 

Руками обійняти, 

Губами до її материнського 

Лона припасти, 

Припасти й сказати:

— Земле ти наша! Якою красою обдаровуєш людину! Якими барвами радуєш, якими пахощами вітаєш.

Ти даєш хліб і до хліба. 

Стелеш під ноги трави і квіти, 

Напинаєш над головою 

Голубе небо із ясним сонечком.

 Як не любити тебе! Як не берегти

 Краси твоєї, не примножувати її... 

Домашнє завдання. Подумайте, що саме ви зробили для того, щоб навколо вас стало краще.

 

 

docx
Додано
5 лютого 2023
Переглядів
637
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку