Екологічна стежина «КОЛОСОК»

Про матеріал
ВИКОРИСТАННЯ СТЕЖИНИ В НАВЧАЛЬНО – ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ : навчання свідомого бачення взаємодії об’єктів живої та неживої природи; залучення учнів до спілкування з природою. ВИДИ ПРИРОДООХОРОННОЇ РОБОТИ, ЯКІ ЗДІЙСНЮВАЛИСЯ НА СТЕЖИНІ : Дослідження забрудненості річок, опис видових складів рослинності на різних об’єктах
Перегляд файлу

Екологічна стежина

«КОЛОСОК»

0.jpeg

 

Паспорт

НАЗВА СТЕЖИНИ  «Колосок»

ШКОЛА №9 м. Первомайська

РАЙОН Первомайський

ОБЛАСТЬ Миколаївська

ПРОТЯЖНІСТЬ МАРШРУТУ 3 км

КІЛЬКІСТЬ ЗУПИНОК 6

ДАТА СТВОРЕННЯ

ПРІЗВИЩЕ ІМЯ ПО БАТЬКОВІ ВІДПОВІДАЛЬНОГО ЗА СТВОРЕННЯ :

Паращук Анастасія Василівна

ВИКОРИСТАННЯ СТЕЖИНИ В НАВЧАЛЬНО – ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ :

навчання свідомого бачення взаємодії об’єктів живої та неживої природи;

залучення учнів до спілкування з природою.

ВИДИ ПРИРОДООХОРОННОЇ РОБОТИ, ЯКІ ЗДІЙСНЮВАЛИСЯ НА СТЕЖИНІ :

Дослідження забрудненості річок, опис видових складів рослинності на різних об’єктах

КАРТА СХЕМА ТА БІОЛОГО – ГЕОГРАФІЧНИЙ ОПИС МАРШРУТУ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета : Ознайомлення учнів з природою берегів річок П. Буг та Кодима, виявлення видів забруднення. Вироблення правил поведінки в природі.

Завдання : навчити учнів впізнавати у природі вивчені живі об’єкти, бачити ознаки їх пристосування до умов існування, біологічні ритми, пояснювати екологічне значення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Маршрут

Зупинка 1 – Околиця школи

Зупинка 2 – Лісок біля правого берега р. Кодима

Зупинка 3 – Правий берег р. Кодима

Зупинка 4 – Лівий берег р. Кодима

Зупинка 5 – Луки у межиріччі річок П. Буг і Кодима

Зупинка 6 – Правий берег р. П. Буг

 

 

 

 

 

 

Зупинка 1 Околиця школи

SOShkola-9.jpg

Школа почала своє існування у 1953 році. Свій перший навчальний рік вона розпочала в конторі цукрового заводу. У 1956 році будівники БМУ-16 подарували 380 учням нову шкільну будівлю з великими світлими, теплими класами. Першим директором школи було призначено В.І.Васильєва.

В школі організовано роботу гуртків: “Закон і ми” (правовий профіль), керівник Рабецька Т.І.., “Мандрівник” (туристично-краєзнавчий), керівник Островська О.П., секцій з волейболу, баскетболу, футболу (спортивний профіль), керівник Костюк С.О., спецмедгрупи «Здоров’я», керівник Баранський В.В.; факультативів: “Пізнай себе”, керівник Радіца С.А., «Ділова українська мова», керівник Патраманська Н.Л., «Культура мовлення та стилістика української мови», керівник Чумак Н.В.
На базі школи працюють гуртки позашкільних навчальних закладів: “Початкове моделювання”, “Важка атлетика” (ДЮСШ), “Електроника та електротехніка”, «Оригінальне конструювання», «Комп’ютерний світ», «Декоративно прикладне моделювання», «Виготовлення сувенірів» (СЮТ). 

 

Зупинка 2 Лісок біля правого берега  р. Кодима

Завдання

Описати видовий склад рослинності. Підрахувати кількість пошкоджених дерев та кущів та оцінити стан рослинності за шкалою:

  • Відмінно
  • Добре
  • Задовільно
  • Незадовільно

Розробити критерії для оцінювання.

 

 

 

 

 

 

 

 

Зупинка 3 Правий берег річки Кодима

Кодима — річка в Україні, на півночі Одеської та північному-заходу Миколаївської області, в межах Кодимського, Балтського і Любашівського районів (Одеська область) та Кривоозерського і Первомайського районів (Миколаївська область). Права притока Південного Бугу (басейн Чорного моря)

Річка Кодима бере початок із джерел на висоті 265—270 м над рівнем моря в заболоченій місцевості, що в центральній частині міста Кодими Кодимського району (тепер це новозабудований мікрорайон під назвою «Озера»). Тече спершу на південний схід, далі — переважно на схід, у пригирловій частині повертає на північний схід. Впадає до Південного Бугу в південно-західній частині міста Первомайська.

На берегах річки розташовані міста: Кодима, Балта, Первомайськ.

Завдання

Виконати фізико – географічний опис водойми. Виявити ступінь забрудненості  річки  (високий, середній, низький), розглянути видовий склад рослин, що  спричинив заростання річки.

 

Зупинка 4 Лівий берег річки Кодима

Завдання

Зробити спостереження та описати стан берегової лінії на відстані 500 м.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зупинка 5 Луки у межиріччі річок Південний Буг та Кодима

Завдання

Визначити видовий склад рослинності. Короткий опис тварин, які впливають на різноманіття флори даної території.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зупинка  6 Правий  берег річки Південний Буг

Упродовж століть назву річки змінювали. Турки називали її Ак-су, що означає "біла вода", греки - Гіпанісом або Іпанісом. Слов'яни нарекли річку Богом (в розумінні "багата" або "та, що тече по багатій, родючій землі"). Вважається також, що назва річки походить від слова «бгати», тобто згинати, звідси — «кривий», «покручений». Ще у француза Ґійома Левассера де Боплана, який може вважатись засновником української картографії, вона зафіксована саме як Бог Руський. Сучасну назву річка отримала випадково. Проводячи на початку XX століття дослідження Правобережної України, російський геолог В.Д. Ласкарєв звернув увагу на існування двох річок з однаковими (як йому здалося) назвами – Буг. Західна річка й справді звалася Бугом, південна - Богом. Проте В. Д. Ласкарєв не помітив цього і, щоб можна було в подальшому розрізняти річки, наніс їх на карту як Західний Буг і Південний Буг.

Завдання

Описати фізико-географічне положення річки.

Визначити тип забруднення

Підведення підсумків про проведену екологічну стежину.

P3220072.JPG

Рис. 1 Правий берег річки Південний Буг.

P3220098.JPG

Висновки : підведення підсумків по зробленій роботі та відповідно оформити.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 лютого 2020
Переглядів
588
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку