Екологічна та енергоефективна освіта в інтересах сталого розвитку.

Про матеріал
Екологічна та енергоефективна освіта в інтересах сталого розвитку. Особливою формою « наскрізного навчання» є інтегровані уроки з аспектами освіти для сталого розвитку, які спрямовані на встановлення міжпредметних зв`язків, що сприяють формуванню в учнів цілісного, системного знання, актуалізації особистісного ставлення до питань, що розглядаються на уроці. Така система роботи сприяє побудові власного життя учнями на основі набутих навичок та умінь, організовувати життя сім`ї та громади з урахуванням потреб сталого розвитку. Чільне місце в процесі екологічного виховання належить предмету математики. Роль математики в екологічному та енергоефективному вихованні полягає в тому, що методом доцільно дібраних задач, функціональних залежностей можна навчити учнів розуміти окремі екологічні та енергоефективні поняття, прищеплювати навички раціонального використання природних ресурсів, розкрити роль математики у пізнанні найбільш загальних і фундаментальних законів природи, створити базу для формування наукового світогляду. Вивчення початкового курсу математики повинно озброїти учнів знаннями і міцними навичками в межах програмових вимог, сприяти розв’язанню виховних завдань сучасної школи. І щоб цього досягти слід використовувати в роботі різноманітні види роботи, зокрема приділяється увага вправам природничого змісту, наприклад: Вивчаючи складання і віднімання в межах 10, використовується лічильний матеріал із зображенням звірів, використовування сюжету казок. Сорока-ворона кашку варила Діток кормила. П‘ять діток мала, Одного наказала. Він нічого не робив і обід не заслужив. Мама кашку насипала. То скількох нагодувала? Лізі казку про рукавичку прочитала старша сестричка Мишка, жабка, вовк, кабан, Ведмідь – набрідь Скільки звірів, підкажіть? Велику користь приносять математичні лічилки, віршовані задачі, які розвивають не лише вміння рахувати, а й уяву, логічне мислення. Посадив ведмідь в лісочку 6 берізок, 3 дубочки. Рахувати сам не вмів і зозулю попросив. Почала вона літати, почала вона кувати. Та не може полічить, ану ж, ви допоможіть. На уроках математики ввожу цікавинки природи, задачі природничого змісту з повчальною природоохоронною інформацією, які активізують пізнавальний інтерес до навколишнього середовища, а отже, бажання його захищати та оберігати. Три учениці — Тополина, Каштанова і Кленова — посадили біля школи три дерева: каштан , тополю і клен. Причому жодна з них не посадила дерево тієї породи, від якої пішло її прізвище. Деревце якої породи посадила Кленова , якщо це був не каштан ? А які дерева посадили Тополина і Каштанова ? Відповідь: Тополина Каштанова Кленова каштан + - - тополя - - + клен - + - Отже тополя яку посадила одна із дівчаток ----- чемпіон із вбирання бруду. Одна доросла тополя виробляє за сезон стільки кисню, скільки одній людині потрібно на рік. До того ж тополя — чемпіон із вбирання забруднених речовин: доросле дерево за сезон «споживає» до 70 кг бруду! Це дерево найменше потерпає від блискавок . Крім цього, вона поглинає порох, приглушує шум. За думкою парапсихологів тополя дає ясність мислення, відчуття перспективи, знімає злість і образи. Достатньо лише долонями притулитися до неї. Використання задач з природничим та енергозберігаючим змістом на уроках математики допомагає не лише виробити у дітей логічно і критично мислити, засвоїти програмовий матеріал та усвідомлено застосовувати здобуті знання а й формувати живий інтерес як до математики, так і до екологічних знань, виховувати любов і бережливе ставлення до всього живого. А це означає - посіяти в дитячих душах зерна гуманізму, людяності, моральної краси, формувати екологічну культуру. .Гусінь листячко жувала І знічев'я рахувала: - 33 листки кленових, 26 листків дубових, Ще з вільхи 15 з'їм І наїмся вже зовсім… Полічити цей обід Нам швиденько, друзі, слід. На зимівлю – не для втіхи – Носять білочки горіхи: 18 у Пустунки, 14 у Стрибунки, Непосидко здивував: На 2 менше назбирав, Ніж обидві ті сестри. Скільки в брата, говор Бджоли влітку час не гають – Цілий день медок збирають, У комірках воскових Є чимало меду в них: 28 – мед гречаний, 10 – липовий духмяний, 6 – із польових квіток… Порахуйте весь медок. Для Зайчихи – мами діти Відшукали в полі квіти: У букеті 3 ромашки, 25 стеблинок кашки, 7 галузок звіробою… Порахуймо все з тобою. . На одному квадратному метрі поля, на якому збирали пшеницю, втрачено 2 колоски. В одному колоску 12 зернин (маса однієї зернини становить 1/2 г). Які втрати зерна, якщо площа поля, засіяного пшеницею, становить 500 га7 . На виготовлення 800 зошитів потрібно 70 кг паперу. Скільки паперу потрібно на виготовлення 1600 зошитів? До ферми потрібно підвести водопровід, довжина якого 189 м, Є труби, довжина яких 5 і 7 м. Скільки треба використати труб двох видів щоб була найменша кількість з'єднань ? (Труби доцільно не розрізувати) . Як зміниться кількість вуглекислого газу на кінець уроку, якщо в кімнаті 35 чоловік і кожен з них у середньому протягом однієї хвилини виділяє у процесі дихання 250 мл вуглекислого газу? Екологічне виховання на сьогоднішній день стоїть першочерговою проблемою людства. Для виховання екологічної свідомості і культури в молодших школярів широкі можливості розкриває безпосереднє спілкування з природою. Тому перед вчителем постає проблема: як дати учням найпростіші знання про рослинний і тваринний світ, з`ясувати їх роль у природі, значення для людини, організувати посильну практичну участь молодших школярів у природоохоронних заходах. Особлива увага надається початковій школі, де формуються задатки майбутнього громадянина. «Треба підвести школярів до висновку: все необхідне для життя дає людині природа, і наголосити, що її багатства не безмежні, тому використовувати їх слід розумно й бережливо». Поряд з іншими предметами, математика початкової школи по-своєму сприяє вихованню природоохорони та енергозбереженню, розширенню знань дітей про їх елементи.
Перегляд файлу

Екологічна та енергоефективна освіта в інтересах сталого розвитку.

 

Особливою формою « наскрізного навчання» є інтегровані уроки з аспектами освіти для сталого розвитку, які спрямовані на  встановлення міжпредметних зв`язків, що сприяють формуванню в учнів цілісного, системного знання, актуалізації особистісного ставлення до питань, що розглядаються на уроці.

 

Така система роботи сприяє побудові власного життя учнями на основі набутих навичок та умінь, організовувати життя сім`ї та громади з урахуванням потреб сталого розвитку.

Чільне місце в процесі екологічного виховання належить предмету математики. Роль математики в екологічному  та енергоефективному вихованні полягає в тому, що методом доцільно дібраних задач, функціональних залежностей можна навчити учнів розуміти окремі екологічні  та енергоефективні поняття, прищеплювати навички раціонального використання природних ресурсів, розкрити роль математики у пізнанні найбільш загальних і фундаментальних законів природи, створити базу для формування наукового світогляду.

 

Вивчення початкового курсу математики повинно озброїти учнів знаннями і міцними навичками в межах програмових вимог, сприяти розв’язанню виховних завдань сучасної школи. І щоб цього досягти слід використовувати в роботі різноманітні види роботи, зокрема приділяється увага вправам природничого змісту, наприклад:

 

Вивчаючи складання і віднімання в межах 10, використовується лічильний матеріал із зображенням звірів, використовування сюжету казок.

 

Сорока-ворона кашку варила

Діток кормила.

П‘ять діток мала,

Одного наказала.

Він нічого не робив і обід не заслужив.

Мама кашку насипала.

То скількох нагодувала?

 

Лізі казку про рукавичку

прочитала старша сестричка

Мишка, жабка, вовк, кабан,

Ведмідь – набрідь

Скільки звірів, підкажіть?

 

 Велику користь приносять математичні лічилки, віршовані задачі, які розвивають не лише вміння рахувати, а й уяву, логічне мислення.

 

Посадив ведмідь в лісочку 6 берізок, 3 дубочки. Рахувати сам не вмів і зозулю попросив. Почала вона літати, почала вона кувати. Та не може полічить, ану ж, ви допоможіть.

 

На уроках математики ввожу цікавинки природи, задачі природничого змісту з повчальною природоохоронною інформацією, які активізують пізнавальний інтерес до навколишнього середовища, а отже, бажання його захищати та оберігати.

Три учениці —  Тополина,  Каштанова і Кленова — посадили біля школи три дерева: каштан ,  тополю і клен. Причому жодна з них не посадила дерево тієї породи, від якої пішло її прізвище. Деревце якої породи посадила Кленова , якщо це був не каштан ? А які дерева посадили Тополина   і Каштанова ? 

Відповідь:

 

Тополина

Каштанова

Кленова

каштан 

+

-

-

тополя 

-

-

+

клен

-

+

-

 

Отже тополя яку посадила одна із дівчаток ----- чемпіон із вбирання бруду.    Одна доросла тополя виробляє за сезон стільки кисню, скільки одній людині потрібно на рік. До того ж тополя — чемпіон із вбирання забруднених речовин: доросле дерево за сезон «споживає» до 70 кг бруду! Це дерево найменше потерпає від блискавок . Крім цього, вона поглинає порох, приглушує шум.   За думкою парапсихологів тополя дає ясність мислення, відчуття перспективи, знімає злість і образи. Достатньо лише долонями притулитися до неї.

 

 

 

Використання задач з природничим та енергозберігаючим  змістом на уроках математики допомагає не лише виробити у дітей логічно і критично мислити, засвоїти програмовий матеріал та усвідомлено застосовувати здобуті знання а й формувати живий інтерес як до математики, так і до екологічних знань, виховувати любов і бережливе ставлення до всього живого.

А це означає - посіяти в дитячих душах зерна гуманізму, людяності, моральної краси, формувати екологічну культуру.

 

.Гусінь листячко жувала

І знічев'я рахувала:

- 33 листки кленових,

26 листків дубових,

Ще з вільхи 15 з'їм

І наїмся вже зовсім…

Полічити цей обід

Нам швиденько, друзі, слід.

 

На зимівлю – не для втіхи –

Носять білочки горіхи:

18 у Пустунки,

14 у Стрибунки,

Непосидко здивував:

На 2 менше назбирав,

Ніж обидві ті сестри.

Скільки в брата, говор

 

Бджоли влітку час не гають –

Цілий день медок збирають,

У комірках воскових

Є чимало меду в них:

28 – мед гречаний,

10 – липовий духмяний,

6 – із польових квіток…

Порахуйте весь медок.

 

Для Зайчихи – мами діти

Відшукали в полі квіти:

У букеті 3 ромашки,

25 стеблинок кашки,

7 галузок звіробою…

Порахуймо все з тобою.

 

. На одному квадратному метрі поля, на якому збирали пшеницю, втрачено 2 колоски. В одному колоску 12 зернин (маса однієї зернини становить 1/2 г). Які втрати зерна, якщо площа поля, засіяного пшеницею, становить 500 га7

 

. На виготовлення 800 зошитів потрібно 70 кг паперу. Скільки паперу потрібно на виготовлення 1600 зошитів?

 

До ферми потрібно підвести водопровід, довжина якого 189 м, Є труби, довжина яких 5 і 7 м. Скільки треба використати труб двох видів щоб була найменша кількість з'єднань ? (Труби доцільно не розрізувати)

 

. Як зміниться кількість вуглекислого газу на кінець уроку, якщо в кімнаті 35 чоловік і кожен з них у середньому протягом однієї хвилини виділяє у процесі дихання 250 мл  вуглекислого газу?

 

Екологічне виховання на сьогоднішній день стоїть першочерговою проблемою людства. Для виховання екологічної  свідомості і культури в молодших школярів широкі можливості розкриває безпосереднє спілкування з природою. Тому перед вчителем постає проблема: як дати учням найпростіші знання про рослинний і тваринний світ, з`ясувати їх роль у природі, значення для людини, організувати посильну практичну участь молодших школярів у природоохоронних заходах. Особлива увага надається початковій школі, де формуються задатки майбутнього громадянина. «Треба підвести школярів до висновку: все необхідне для життя дає людині природа, і наголосити, що її багатства не безмежні, тому використовувати їх слід розумно й бережливо». Поряд з іншими предметами, математика початкової школи по-своєму сприяє вихованню природоохорони та енергозбереженню, розширенню знань дітей про їх елементи.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 листопада 2023
Переглядів
44
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку