Формувальне оцінювання

Про матеріал
В даній презентації міститься матеріал про формувальне оцінювання. Визначено принципи формувального оцінювання, інструменти а також стратегії.Описано які навички розвиваються у дітей використовучи інструменти формувального оцінювання. Також чітко говориться про техніки формувального оцінювання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Формувальне оцінювання в НУШ

Номер слайду 2

Формувальне оцінювання-механізм зібрання інформації за допомогою якої вчитель обстежує, коригує навчальний процес для поліпшення навчальної діяльності учнів. Завдання формувального оцінювання — мотивувати і надихати дитину на навчання, формувати її впевненість у собі, стимулювати бажання вчитися та запобігти дитячому страху помилок.

Номер слайду 3

Принципи формувального оцінювання-зрозумілість навчальної мети;-критеріальність оцінювання;-постійний зворотній зв’язок від вчителя до учня, від учня до вчителя і до самого учня;-самооцінювання, взаємооцінювання.

Номер слайду 4

Інструменти формувального оцінювання-листи самооцінки, -анкети, -опитувальники, -критеріальні таблиці, -дискрептори до самостійних робіт, -рефлексія, -самооцінювання.

Номер слайду 5

Стратегії формувального оцінювання1. Виявити потребу учнів та спонукати їх до самонавчання та співробітництва.2. Спостереження за процесом навчання.3. Розвиток самооцінки та рефлексії.4. Зворотній зв’язок.

Номер слайду 6

При використанні інструментів формувального оцінювання в учнів розвиваються навички-самомотивації-самостійної роботи-самооцінювання-відповідальність за своє навчання-вчитися відстежувати свої успіхи-розуміти зворотній зв’язок який отримуєш і працювати

Номер слайду 7

Оцінюючи учнів за певними критеріями, педагог показує дітям, що саме вони мають вивчити. Це допомагає вчителю скласти покроковий план навчання учнів. А щоб бути успішним у навчанні та реалізувати свої навчальні плани, учень має розуміти. Куди я йду?Де я перебуваю тепер?Що я маю робити, щоб досягти поставленої мети?

Номер слайду 8

 На рівні «Куди я йду?» вчитель надає учням чітке та зрозуміле бачення навчальної мети та кінцевого результату. Також педагог має тут продемонструвати зразки робіт високого та низького рівня успішності.

Номер слайду 9

На рівні «Де я тепер?» учитель допомагає учням ставити власні цілі, надає регулярний описовий зворотний зв’язок та навчає учнів оцінювати власні досягнення.

Номер слайду 10

На рівні «Що я маю робити, щоб досягти поставленої мети?» вчитель за результатами оцінювання визначає подальші кроки в навчанні учнів. А ще надає інструкцію, орієнтовану на потреби кожного учня, та дає дітям можливість відстежувати власні успіхи в навчанні, розмірковувати над ними і ділитися ними з іншими.

Номер слайду 11

Техніки формувального оцінювання. Візуальні техніки формувального оцінювання. Письмові техніки формувального оцінювання. Усні техніки формувального оцінювання. Креативні техніки Рухові техніки формувального оцінювання

Номер слайду 12

Візуальні техніки формувального оцінювання1.      Техніка із застосуванням карток2.      Сигнали рукою.3.      Техніка із застосуванням піктограм / смайлів4.      Шкалування

Номер слайду 13

Письмові техніки формувального оцінювання1.      Вікторина2.      Соціологічне опитування (Діаграма думок). 3.      Карта розуму (Інтелект карта). 4.      З-ХД-Д (Знаю, Хочу дізнатися, Дізнався) діаграма.5.      3-2-1 зворотній відлік. 6.      Есе7.      Вхідні – вихідні квитки. 8.      Журнал записів. 9.      Одне речення.

Номер слайду 14

Усні техніки формувального оцінювання1.    Чотири кути.2.      Список «Топ-10». 3.      Кубування. 4.      Трихвилинна пауза. 5.      Вимірювання температури. 6.      Шпаргалки. 7.      Дзиґа / спінер. 8.      ППЗПП (Пригадай, Підсумуй, Запитай, Прокоментуй, Пов'яжи)9.      Дві зірки й побажання

Номер слайду 15

Креативні техніки формувального оцінювання1.Ілюстрація/Екскіз/Скетч/Комікс/Скрайбін.2. Реклама/Памфлет/Мультимедійний плакат/Інфографіка.3. Комікс.4. Think-Ink-Pair-Share

Номер слайду 16

Рухові техніки формувального оцінювання1.      Бліц-побачення. 2.      Мозковий штурм «Карусель». 3.      Обернись і обговори. 4.      Панельна дискусія. 5.      Інсценізація. 6.      Перевірка помилок. 7. Вибувайлик.8. Голосування ногами

Номер слайду 17

Переваги формувального оцінювання. Для вчителя-чітко сформулювати освітній результат, який потрібно отримати та оцінити в кожному окремому випадку та організувати, відповідно до цього, свою роботу;-зробити учня суб’єктом освітньої та оцінювальної діяльності. Для учня-вчитися на помилках;-зрозуміти, що є важливим, а що другорядним;-зрозуміти в яких видах діяльності є успіхи;-визначити чого вони не вміють робити.

Номер слайду 18

Використання позитивних оцінювальних суджень і коментарів як стимулу набуття молодшими школярами ключових компетентностей. Позитивні оцінювальні судження:«молодець», «дякую», «пишаюся твоїми досягненнями», «ти сьогодні на висоті», «маєш гарні результати», «докладаєш максимум зусиль» тощо. Якщо ж у дитини є певні проблеми у виконанні того чи іншого завдання, вживаємо позитивно спрямовані твердження:«У подальшому тобі треба приділити увагу…», «Необхідно додатково попрацювати …», «Треба спрямувати зусилля на…», «Зверни особливу увагу на…», «Спробуй докласти зусиль до…». Під час взаємооцінювання потрібно використовувати ряд словосполучень:«Дозволь дати тобі пораду…», «Мені дуже приємно тобі сказати, що…», «Якщо ти постараєшся, у тебе все вийде краще. Для цього зверни увагу на…»

Номер слайду 19

Дякую за увагу.

pptx
Додано
14 листопада 2023
Переглядів
198
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку