Екологічне свято "Торкнутися краси можна тільки серцем!"

Про матеріал
Метою даного заходу є формування екологічної культури учнів; розширення уявлення про цінність та багатогранність природи; розвиток уміння аналізувати, робити висновки; виховувати любов до рідного краю, дбайливо ставитися до природи.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                             Чадукова  Оксана  Вікторівна

                                                                                              учитель  початкових  класів вищої

                                                                   категорії ,  учитель -методист                                                                              

                                                                   КЗ  «Нікольська ЗОШ  I-III ступенів №1

                                                                    імені Якименка А.Д. Нікольської

                                                                    селищної ради Донецької області»

                                                                    опорна школа

                                                                  

 

Мета: формувати екологічну культуру; розширювати уявлення учнів про цінність та багатогранність природи; учити аналізувати, робити висновки; виховувати любов до рідного краю, дбайливе ставлення до природи.
Обладнання: записи пісень; Червона книга України; плакати «Охорона природи»; ілюстративний матеріал «Рослини України»; фізична карта України.

                                                  Хід  свята

1 учень

-Добрий день, вельмишановні гості.

 2 учень

-Здоровенькі були, добрі люди!

Ведучий

У кожного з нас  три  матері : перша - це ненька , що нас народила. Друга- Батьківщина. Третя – мати природа. Вона    наша перша цілителька  і годувальниця. Шепіт зелених дібров,спів дзвінкоголосих пташок, запах і розмаїття трав , квітів – усе це дорге серцю, чарує і хвилює людину. Земля – наша домівка. Ліси, луки , річки – одвічна краса природи.Та чи вічна вона?

ПІСНЯ ХВАЛЬКА

(На галявину вибігає хлопчик , співає  на мелодію пісні Петрика П’яточкіна з мультфільма «Як Петрик П’яточкін слоників рахував»  

 

Хвалькувати вам не стану,як природу пізнаю.

Як метелика спіймаю,йому крильця обірву.

Не втече від мене коник . я його наздожену.

І додому любій мамі його в склянці принесу. //2рази

Павучок сидить цікавий , треба враз його спіймать.

Перелічити всі лапки, і де ротик розпізнать.

Не втече від мене жабка ,вся зелена і слизька.

Поживе у нашій ванні замість бридкого ставка.//2рази

Ведучий

Зупинись нерозумний малеча, слухай голос своєї Землі.

( Показ презентації «Голос Землі»)

«Важко мені діти мої, кровиночки мої.Чи не я вас породила ? Лілею для вас кожний кущик, травиночку кожну. Всі свої багатства віддаю вам до останку.Захищаю братів ваших менших- тваринок. За що раните мене , діти мої, чому не шануєте? Не брудніть мене , не засмічуйте, бо я ваша мати і що ви без мене?»

1 учень

Бережіть природу , любі діти,

Вам життя вона оберігає.

Хто байдуже ставиться до неї ,

Той до Бога серденька не має.

2 учень

А якщо його немає в грудях,

До природи він байдужий буде.

Пам’ятаймо це і я, і ти
Маймо  в серці зерна доброти.

3 учень

Ні , зернята будуть проростати,

Спів почуєте душі своєї.

Про природу будете ви дбати.

Вірним другом станете для неї.

 

4 учень

Підем садом, полем, а чи лугом!

Будем ми природі вірним другом.

Коли лісом будемо іти ,

Скріззь посіймо зерна доброти!

(Заходить дівчина в костюмі богині Флори)

ФЛОРА

Я- Флора, древня богиня,

Зелен-роду берегиня.

І вродлива , й сановита,

Вся квітами оповита.

Розсіваю квіти всюди,

Аби радість мали люди.

І дерева , трави , квіти –

То неначе мої діти.

Одягаю в різні шати,

Восени вкладаю спати.

Буджу ранньою весною.

Жити в праці й непокої.

Ведучий

Флора – в Древній  Греції  зображалась  у  виглялі  жінки  з  квітами  в руках, вважалася богинею квітів, цвітіння. Зараз це слово означає увесь рослинний світ.

ПІСНЯ «ВИЙШЛИ ДІТОНЬКИ НА ЛУГ» Б. Фильц

( Виходять дівчата , розігрують сценку за мотивами оповідання В.Сухомлинського   «Соромно перед соловейком» )

Віра поїла і кинула рештки під кущик , а Оленка заховала сміття в кошик.

Віра: - Навіщо ти ховаєш? Викинь, адже ніхто не бачить.

 Оленка: - Ні , Віро,Не викину я сміття під кущ, мені перед соловейком соромно.

Віра: - Чудна ти, Оленко!

Флора: - Дякую тобі, Оленко ,за твою порядність. Ліс – це багатоповерховий будинок.На першрму поверсі росте мох.На другому – травичка. На третьому- кущі. На четвертому – дерева.

ТРАВИЧКА

Я – травичка – невеличка,

Хоч маленька я сестричка,

Та без мене сумно буде

Влітку й навесні.

- Діти , скажіть , яка користь від мене ?

А тепер спробуйте відгадати рослину за описом.

У лісі ця рослина дуже поширена . Вона постійно нагадує про себе тим, що дуже «кусається». Як називається ця рослина?

( Кропива)

-Вірно , діти, кропива. «Кусається» , бо стебло кропиви та листя має жалючі волоски . Корисна тим, що містить багато вітамінів. 

-У лісі зустрічається рослина , яка неначе тільки й чекає , щоб до неї доторкнулися люди або тварини. Вона чіпляється за них. Що це?

(Череда)

-Вірно!

Ведуча

-А які ще лікарські рослини ви знаєте?

(Діти відповідають)

- Зустрічайте ще одного гостя.Він дуже корисний для здоров’я.

КУЩ ШИПШИНИ

Дуже прості в мене квіти,

Але ніжні й запашні.

Люблять їх і бджоли , й діти-

Ключки їм не страшні.

Восени ж, як скину листя,

Кожна гілка , як в намисті.

Я – шипшиною зовусь.

-З пелюсток  моїх квітів варять смачне і цілюще варення. А чай з моїх ягід кислий,  бо багатий на вітамін «С».

(Пригощає гостей чаєм з шипшини.)

ФЛОРА

Хто у нашому гайочку

Носить біленьку сорочку?

В неї листячко , як слізка,

А зовуть її ……………. берізка!

БЕРЕЗА

Хто з вас пив цей сік з берізки?

В цьому напої – цінніші ліки

Від багатьох недуг,

Він здоров’я вірний друг.

І кров вашу профільтрує,

І легені підлікує.

А березові бруньки

Й молодесенькі листки,

Вам дають настій відмінний ,

У якому вітаміни!

Ведучий

-Березу називають деревом чотирьох справ.

1-ша справа – світло дарувати.Це означає , що колись давно, коли не було електрики, селяни освічували  хати березовою скибкою ( лучиною)

2-га справа – крик втихомирювати , що означає в давнину із рестя берези одержували дьоготь , чорну пахучу масляну рідину. Цим дьогтем змащували колеса возів і карет, щоб не рипіли і не пищали.

3-тя справа – дотримуватися чистоти . Це дуже просто – з березових гілок ріжуть віники, мітли , а ще – віники для лазні.

4 -та справа – хворих лікувати.Береза дає людям цілющий сік. Якщо поранити березу навесні, вона за добу втратить 5 літрів соку.Тому сік збирають тільки з старих дерев, а рани заліплюють глиною.

ФЛОРА

Поклонімося березці нині,

 що добро несе людині. 

БЕРЕЗА , ШИПШИНА , ТРАВИЧКА

-Боже ! Хай воля твоя допоможе людям мудрими стати,

Землиці дар зберігати! 

(Входить ФАУНА)

ФАУНА

-Я – Фауна , давня богиня,

Тваринок усіх берегиня.

Мої дітки –і птахи, і рибки!

Та горе мені , горе.

Що маю робити?

Моїх зниклих діточок

Вже не народити!

Ведучий

-Свідомо чи ні , люди знищили вже чимало рослин і тварин.Існує «Червона книга», книга –оберіг. Але в цій «Червоній книзі» є ЧОРНІ сторінки . Ось декілька з них.

( Виходять діти , тримають чорний папір. На ньому зображені тварини.

Діти розповідають під метроном ) 

 Учень 1

ПІСКУХА СТЕПОВА – найдрібніша серед зайцеподібних тварин.

На території України більше не зустрічається!!!

Учень 2

ТУР , ДИКИЙ  БИК- повністю зник з обличчя Землі. Останній загинув у 1627 році. Цей могутній звір залишився у пам’яті людей в казках і легендах.

Учень 3

ЗАЄЦЬ - БІЛЯК – ще в минулому столітті на території України було багато зайців-біляків , про яких писали : «взимку білий- влітку сірий». У наш час зайці-біляки зникли,можливо через малосніжні зими. Залишилися  в Україні лише зайці-русаки, які і взимку сірі.

Учень 4

САЙГАК – жив ще за часів мамонтів . Чисельність стад досягала 10 тисяч голів . За переказами козаків- запорожців стада сайгаків підходили до самісіньких хат , бо козаки  не  полювали  на них у той час , коли мали  з’являтися  маленькі сайгаченята.

Ведучий

-Сьогодні в світі втрачено 1200 видів тварин. Нині  щороку  зникає  один  вид  тварин.

ВСІ  УЧНІ  ВСТАЮТЬ ( хвилина мовчання під метроном)

Учень 1

З дитинства вже знаєм чого нам всім треба:

Чистого дощику , ясного неба.

Треба і чути , і бачити  літом,

 як заливається жайвір над житом.

Учень 2

Треба , щоб в лісі для лиса і лося ,

Місця живого хоч трохи знайшлося.

Треба ще рибок малих і великих

Нам зберегти в озерах і ріках.

 

 

Учень 3

Треба виходить не так і багато!

Люди! Чи важко про все це подбати!

ПІСНЯ  «Я МОЛЮСЬ  ЗА ТЕБЕ , УКРАЇНО»

Слова Інна Мадей

Музика Ігор Юрковський

            Приспів

Я молюсь за тебе, Україно,

За твоє минуле й майбуття.

Боже, дай могутні сильні крила

Долетіть до кращого життя.

              *******

Моя земля , земля моїх батьків,

Прекрасна ти лугами і лісами.

Гордитись можеш протягом віків

Славними синами і доньками.

Душа твоя тріпоче ,як у птаха серце,

Неволити її- поганий знак.

І лиш очей бездонних два озерця

Говорять про усе, про все мовчать.

             Приспів

 Я молюсь за тебе, Україно,

За твоє минуле й майбуття.

Боже, дай могутні сильні крила

Долетіть до кращого життя.

          *******

Моя земля , земля моїх бажань,

Ти – Батьківщина щастя і любові.

В своїй природі відкриваєш нам

Дива й багатства вже забуті й нові.

Ти чуєш , земле, шепочуть трави в полі ,

І бачиш квітів усмішки землі.

І кращої у світі не зустрінеш долі,

Як та , яка дісталась лиш тобі.

         Приспів

Я молюсь за тебе, Україно,

За твоє минуле й майбуття.

Боже, дай могутні сильні крила

Долетіть до кращого життя.

 

 

 

docx
Додано
23 січня 2022
Переглядів
358
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку