Урок "Чому потрібно дбати про довкілля"

Про матеріал
Формування уявлення учнів про причинно-наслідкові зв'язки поведінки людей і стану природи; навчання дотримуватися правил поведінки в довкіллі; розвиток екологічну свідомість; виховання бажання бути турботливими господарями довкілля...
Перегляд файлу

Тема: Чому потрібно дбати про довкілля

Мета: формування предметних компетентностей: формувати уявлення учнів про причинно-наслідкові зв'язки поведінки людей і стану природи; вчити дотримувати правил поведінки в довкіллі; розвивати екологічну свідомість; виховувати бажання бути турботливими господарями довкілля;

 формування ключових компетентностей: спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами; уміння навчатися впродовж життя; компетентності в природничих науках і технологіях; загальнокультурна грамотність, екологічна грамотність і здорове життя.

Обладнання: комп'ютер, тематичні малюнки, листочки.

Тип уроку: урок формування вмінь та навичок.

Освітні галузі: соціальна і здоров'язбережувальна, природнича, мовно-літературна.

 

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

Ось і пролунав дзвінок. Починаємо урок.

Сьогодні до нас завітали гості. Давайте їх привітаємо……

Прочитайте тему нашого уроку. Що ви очікуєте від уроку?

1. Організаційний момент

21 квітня-день довкілля.(мал.1)

22 квітня-день Землі.

- Що вибачите на малюнку листочка? Завод.(мал.2)

- Як ви гадаєте про що нас просить листочок? Про допомогу.

- Як ми ставимось до нашої планети? ( мал.3)

Саме про це ми і будемо сьогодні говорити.

Презентація

— Люди живуть на планеті більше двох тисяч років.

— Чи завжди вони дбайливо ставилися до багатств природи?

- Чи берегли своє довкілля? (слайд1,2)

          

2. Актуалізація опорних знань

а)Що таке довкілля?

Вірш В.Чуба «Довкілля»

Опитування. (мал.4, плакат) (Стіна слів,Довкілля.) (слайд3)

 

Запис у зошити.(стор.52 ,1)

б) – Яке буває довкілля? (стор.52,2) Природне і створене руками людини.

     - Обведіть природне довкілля.

(слайд 4,5,6)

       

 ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Вивчення нового матеріалу

а) Розповідь з елементами бесіди.

— Жила собі людина і поступово пізнавала дивовижний і чарівний світ. Брала від природи все: повітря — щоб дихати, водичку — щоб пити, а рослини — щоб їсти. Людина була дуже спостережлива і навчилася багато чого від рослин і тварин та й сама почала вдосконалювати свій світ. Вона навчилася добувати вогонь, приручила тварин, навчилася захищатися від хижих звірів і полювати, будувати житло, знаходити і готувати собі їжу, яка зробила б її сильнішою.

І чим краще людина пізнавала світ, тим більше будувала будинків, мостів, доріг, змінюючи у такий спосіб природне середовище, своє довкілля. І нині вона живе у гарних будинках, що захищають її від холоду, вітру і дощу, а попідруч у неї — світло, вода, тепло. Так, тепер це наше довкілля.

— А тепер поміркуймо, чи можемо ми обійтися без цього чарівного довкілля.

— Як людина використовує повітря?

Уся земна куля вкрита повітрям. Ми його не помічаємо, але коли б воно раптом зникло, то не змогли б прожити і кількох секунд, бо відразу закипить уся вода на Землі, а промені Сонця спалять усе живе. Саме повітря захищає нас від згубної дії сонячних променів.

— Яким воно має бути?

— Яке значення для природи має вода?

— Ми не можемо уявити довкілля без води. Бо вода — це життя. Вона є у всьому живому. Люди і більшість тварин на дві третини складаються з води, а деякі рослини містять чотири п'ятих частини води. Вода займає дві третини земної поверхні. Кількість її не змінюється, а от води, придатної для живих організмів, стає дедалі менше, тому що людина забруднює воду відходами промислової діяльності.

Тому запам'ятайте: воду слід берегти, очищати ріки, розчищати джерельця і струмочки, не забруднювати берегів.

— А яким сумним було б довкілля без рослин! Голе каміння, розпечений пісок і клуби пилу... Це зовсім неприваблива картина. Інша річ — квітучі поля, співучі ліси, степи, гаї та діброви! Рослини не лише милують зір, вони ще й очищають повітря та воду. Недарма їх називають легенями планети. А разом із тваринним світом рослини годують людину. Отже, чим більше ми посадимо лісів, садів, гаїв, дібров, тим гарнішим і чистішим буде довкілля, у якому ми живемо.

— А ще людина повинна розумно використовувати природні багатства, тобто давати природі можливість відновлювати свої сили.

2. Стратегія «Синтез думок».

 а) Що наносить шкоди природі? (Плакат)

 (слайд7,8,9,10,11,12,13,)

б)  Земля просить допомоги.

Робота з дод. листком і зошитом(стор.52,3,4,5,6)

(слайд14,15,16)

     

 (Плакат «Асоціативний кущ)

Фізкультхвилинка «Райдуга»

3. Творче перенесення знань і навичок у нові ситуації

а) Виступ еколога. (Стіна слів.Еколог.)

Підготовлений учень зачитує повідомлення.

ЕКОЛОГІЧНА СИТУАЦІЯ В УКРАЇНІ

· Використовується більша частина всього земельного фонду.

· Знижена родючість земель унаслідок інтенсивного використання.

· Вода більшості водойм є забрудненою.

· Маємо дуже мало лісових насаджень. Вирубуються ліси.

· Збільшуються обсяги побутових відходів, тому що мало переробних заводів.

· На здоров'я населення вплинула аварія на Чорнобильській АЕС.

SOS- від Землі (слайд17)   Чим допоможемо?

б)Сортування сміття(Стіна слів.Утилізація.)

Екологічна гра

SOS- від  повітря(слайд18)  Чим допоможемо?

SOS- від води(слайд19) Чим допоможемо?

SOS- від рослин і тварин (слайд20)   Чим допоможемо?

в) Яким має бути ставлення людини до природи?

(слайд21,22,23,24)

    

Узагальнена відповідь:

Дбаючи про довкілля, слід відмовитися від поліетиленових пакетів, від одноразових пляшок та посуду; бути енергоефективним у побуті; обирати найбільш екологічний транспорт; економити воду; сортувати сміття і віддавати на переробку.

Висновок. Такі поради не тільки збережуть довкілля, а й сімейний бюджет.

— Тому ми, діти, повинні допомагати дорослим не тільки берегти природу, але й відновлювати її. Вирощувати квіти, годувати птахів, садити дерева, не залишати після себе сміття. А ще необхідно добре вчитися. Навіщо?

— Бо знання допоможуть зберегти природу від загибелі. Адже природа потрібна не лише нам, але й майбутнім поколінням!

 г) Підсумок.  Вірш.

д) Робота над прислів'ями.

— Поясніть зміст прислів'їв.

· Нема ліпшої краси — ніж гаї та ліси.

· Природа — наша мати, і треба її оберігати.

· Де багато пташок, там немає комашок.

· До природи не неси шкоди.

 

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1. Вправа «Не хочу хвалитися, але я...»

Кожен учень доповнює фразу «Не хочу хвалитися, але я...» словами, що стосуються теми уроку. (Наприклад: економно використовую воду, прибираю у дворі, викидаю сміття тільки у сміттєві баки, вчуся сортувати сміття тощо.)

2. Домашнє завдання

— Дослідіть, яке сміття переважає у вашому населеному пункті. Куди воно зникає?

 

 

 

docx
Додано
23 січня 2022
Переглядів
2499
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку