Екологічний брей-ринг. Тема: "Місія - врятувати планету Земля!"

Про матеріал
Мета: в доступній та цікавій формі розкрити сутність сучасних екологічних проблем; формувати екологічне мислення та екологічний спосіб життя; виховувати почуття відповідальності за природу як Боже створіння.
Перегляд файлу

ЕКОЛОГІЧНИЙ БРЕЙ-РИНГ

день захисту дітей | Онлайн-тест – «На Урок»

МІСІЯ - ВРЯТУВАТИ ПЛАНЕТУ ЗЕМЛЯ!

 

Мета: в доступній та цікавій формі розкрити сутність сучасних екологічних проблем; формувати екологічне мислення та екологічний спосіб життя; виховувати почуття відповідальності за природу як Боже створіння.

ХІД ЗАХОДУ

Учитель: Нас зібрала разом надзвичайна ситуація. Нашій планеті загрожує екологічна небезпека. Міжнародне співтовариство вже тривалий час веде переговори з цього питання, але, на жаль ніяк не може дійти згоди.

Незабаром ситуація може вийти з-під контролю і тоді наслідки будуть непередбачувані. Оскільки, дорослі не можуть впоратися з цією проблемою, то вся надія на вас, діти! На вас лягає місія порятунку планети!

Зараз ми утворимо два спецзагони з урятування планети. До спецзагонів беруть найкращих, найсміливіших, найрозумніших і найвідповідальніших.

Представлення команд (Назва, девіз, розповідь про учасників).

Учитель: Отже, загони сформовані. Чи готові ви до виконання спецоперації?

Ваша місія?

Команди. ВРЯТУВАТИ ПЛАНЕТУ!

Учитель. Вірю, що ви впораєтеся!

1 рівень

1.Визначте найголовніші екологічні проблеми планети.

1.Забруднення світового океану.

  1.  Забруднення повітря ( промисловими викидами в атмосферу та вихлопними газами).
  2.  Глобальне потепління.
  3.  Утворення озонових дірок.
  4.  Вирубка лісів.
  5.  Забруднення грунтів.
  6.  Звалища промислових і ядерних відходів.
  7.  Побутові сміттєзвалища.
  8.  Розтавання полярних шапок.
  9.                    Знищення видів рослин і тварин.

2. Команди обмінюються запитаннями.

  •                  Чому виникають озонові дірки? (Від викидів в атмосферу фреонівРечовин, що використовуються в аерозольних балончиках і кондиціонерах).
  •  Де знаходяться озонові дірки? (над полюсами).
  •  Які наслідки руйнування озонового шару? (ультрафіолетові промені приводять до гибелі фітопланктону, росту захворювань очей і раку у людей).
  •  Що таке парниковий ефект? (Потепління.Діяльність людей порушує рівновагу газів у атмосфері. Від спалювання нафти, газу та вугілля збільшуються викиди вуглекислого газу, що веде до потепління).
  •  До чого призведе парниковий ефект? (До розтавання льодовиків на полюсах і в горах, це призведе до підвищення рівня океанів, затоплення територій, виникнення буревіїв, засух і паводків, знищення запасів прісної води).
  •  Що ще сприяє парниковому ефекту? (Вирубування лісів, забруднення світового океану, вихлопні гази автомобілів).

2 рівень

Учитель: В одному із зоопарків Німеччини на масивній клітці висить

напис: «Найстрашніший звір на Землі». Коли зацікавлений відвідувач притуляється до грат і зазирає всередину, то він бачить себе. За гратами встановлено дзеркало. То хто ж найдикіший звір і найбільший руйнівник природи? Людина! Людина, яка думає, що природа існує для неї і що вона має право робити з природою, що захоче. Чи це так? Доведіть свою думку.

Команди. Приблизна відповідь.(Людина сама є частиною природи, вона збудована подібно до тварин. Відрізняється лише мисленням, мовою, вмінням працювати. Людина залежна від природи і відповідальна за неї. Якщо людина шкодить природівона шкодить собі).

Учитель. Завдання рятувальників донести до всіх людей, як потрібно ставитися до природи і як навчитися співіснувати з нею.

Команди розповідають вірші.

Рятуємо чисте повітря. Рятуємо воду –

 В морях, океанах, малих і великих річках,

Рятуємо рідкісних птахів, звірів.

Рятуємо злаки. А потім рятуємо квіти.

Рятуєм світанки - від кіптяви, гару й димів.

Рятуємо тишу від голосних двигунів.

Рятуємо землю. А також рятуємо небо.

Рятуємо мрії. Кохання солодкий мотив.

Рятуємо ніжність. Від кого рятуєм? Від себе.

Доки не пізно і можна хоч щось зберегти.

Все на світі, все треба берегти —

І птаха, й звіра, і оту травину.

Не чванься тим, що цар природи ти,

Бо, врешті, ти - лише її частина.

Частина - невелика і залежна.

Цю істину сприймай беззастережно,

І як береш - то треба віддавати,

Коли й надалі хочеш царювати.

Бережіть цю землю, ції води,

Навіть стеблинку маленьку бережіть.

Оберігайте звірів всіх, що на природі.

Вбивайте звірів, що у вас самих!

Повітря, земля і вода - це Природа,

Природа - це Я і Ти - це Природа.

У Божому світі під сонцем одним Повинні ми жити у згоді.

Динамічна пауза

(Проводять капітани рятувальників)

З рівень Екологічна вікторина

* Чому потрібно охороняти рослини? (Вони виділяють в атмосферу кисень, є їжею для тварин і для людей, є необхідною ланкою ланцюгів живлення, з них виготовляють медикаменти, папір, тканину).

* Яких тварин називають санітарами? (Гієни, лисиці, ворони, чайки, поморники, мурахи. Вони з'їдають останки померлих тварин). Бацюн, бусол, гайстер, чорногуз - це все його імена. Хто це? (Лелека).

* Якої шкоди природі завдають багаття? (Багаття залишає на землі опік. Лише через 3 роки на цьому місці починає рости мох, гриби і аж потім трава).

* Для чого білці великий і пухнастий хвіст? (Щоб балансувати, тримати рівновагу у стрибках, які можуть мати довжину 15 м). Чи вміє білка плавати? (Так).

* А яка роль хвоста у бобра?  ( Руль для плавання. А ще лопата для

замазування щілин у плотинах. А також ним бобер подає сигнал небезпеки — б'є по воді).

* Чим корисні мурахи? (Знищують гусінь і тлю. Вони санітари лісу). Як в природі утримується рівновага між рослинами і тваринами? (Якщо зменшується кількість рослин, то у тварин зменшується потомство і навпаки при гарному врожаї рослин народжується більше малят у тварин).

* Чому перелітні птахи відлітають у теплі краї? (Щоб знайти собі корм).

* Який спосіб найкращої і найбезпечнішої боротьби з комахами на сільськогосподарських угіддях? (Притягнути до цієї справи птахів. Облаштувати їм годівнички, підгодовувати цілий рік. А також запустити туди жаб, ящірок, сонечок. Це — екологічне землеробство).

* Як ви гадаєте, чи мають значення в природі болота чи їх краще осушувати? (Так,значення велике. Це природні фільтри, що виділяють кисень і регулюють кругообіг води. Осушення боліт веде до катастрофічних наслідків).

* Чому так важливо зберегти світовий океан? (Океан виділяє половину всього кисню, зберігає тепло, регулює температуру планети).


* Чим забруднюються водойми? (Добривами з полів, каналізаційними витоками, викидами з заводів, нафтою з танкерів та кораблів, радіацією).

* Чому важливо врятувати ліси від знищення? (Вони дають кисень, є регулятором водного обміну, поглинають воду, є домівкою для багатьох видів рослин і тварин).

* Чому не можна спалювати опале листя? (Дим забруднює повітря. Є закон, що забороняє це робити. Листя потрібно прикопувати землею. Воно перегниє і стане хорошим добривом для рослин).

* Чому на річках взимку роблять ополонки? (Щоб рятувати рибу.

Під кригою рибі не вистачає кисню, яким вона дихає).

Гра для вболівальників «Вгадай тварину»

(Капітан підказує вболівальникам, не називаючи цю тварину. Яка з команд більше назве за 1 хвилину)

(Зебра, вовк, мураха, зубр, слон,лисиця, лось, кабан, ящірка, тигр, кит, коала, кінь, качконіс.

Жираф, носоріг, крокодил, заєць, олень, бобер, рись, жаба, кенгуру, дельфін, морж, панда, єхидна).

4 рівень Народ скаже - як зав'яже

Команди складають прислів’я та приказки з’єднуючи їх початок і кінець.

Ліс і вода - (брат і сестра).

Зрубали дерево - (прощайте птахи).

Ліс - (наше багатство).

Ластівка день починає, (а соловей кінчає).

Де звіру живеться, (там він і ведеться).

Бережеш дерево -(бережеш життя).

Рослини -(це окраса землі).

Де знищується природа, (там закінчується життя).

5 рівень Екологічна математика

  1.  20 кг макулатури збереже від вирубування одне дерево? Скільки ми можемо зберегти дерев, зібравши 1000 кг макулатури?

20x1000=20000 (кг)

  1.  За 1 год. 1га лісу поглинає 2 кг вуглекислого газу, це те, що видихають 200 осіб. Скільки кг вуглекислого газу поглине ліс за одну добу?

2x24=48 (кг)

  1.  «Боїнг» при перельоті з Парижа до Нью-Йорка «спалює» 34800 кг кисню. Скільки кисню згорить за 10 перельотів цього літака?

34800x10=348000 (кг)

  1.  Поліетиленовий пакет розкладається у грунті 200 років, а папір - у 100 разів швидше. За скільки років розкладеться папір у грунті?

200:100=2 (р.)

  1.  Посадка з тополь затримує 150 кг пилу, а посадка такої ж кількості вязів - у 6 разів більше. Скільки пилу затримають в’язи?

150x6=900 (кг)

  1.  Щохвилини знищується 50 т родючого грунту через неправильне його використання. Скільки тон грунту може знищитися за годину?

50x60=300 (т)

6 рівень

Виступ учнів.

Ви абиде не жбурляйте шкірки та кульки –

 Перетворяться міста наші в смітники.

Якщо будемо сміття всюди розкидати,

Скоро виростуть у нас сміттєві Карпати.

Як почнуть літати всі в школу на ракеті,

Дуже страшно буде нам на своїй планеті...

Вранці вийдеш погуляти, як давно вже звик,

Раптом -бамс! - по голові - драний черевик!

А за ним, неначе град, полетять із неба

 Банки, склянки папірці - те, що нам не треба!

І тоді на Новий рік йтиме не сніжок,

А на голови впаде злива із пляшок.

Що ж це вродить у саду або на городі,

Як замінить СМІТТЄверть все живе в природі?..

Хоч літати в школу нам рано на ракеті,

Зберігати чистоту час на всій планеті!

Учитель: І що його робити з отим сміттям?

Рятувальники готують спецпроект «Як врятуватися від сміття».

Дві команди презентують свої роботи у вигляді плакатів або колажів.

Тільки ти це можеш зробити!

Не чекай порятунку від інших!

Не дивися на поведінку інших!

Нехай тебе не обходить, що всі смітять.

Не озирайся на них!

Це твоя справа!

Поки сміття не поглинуло нас - рятуймося!

  •  Купуй якомога менше пластикових речей та поліетиленових пакетів, тоді менше доведеться викидати.
  •  Сортуй побутове сміття.
  •  Пластикові пляшки здавай на повторну переробку.
  •  Папір, картин та ганчір’я здавай в макулатуру. З нього виготовлять папір, тим самим збережуть не одне дерево.
  •  Металеві вироби, що вийшли з ужитку здавай в металолом.
  •  Скляні банки та пляшки також здавай на повторну переробку.
  •  Продуктові відходи можна переробити на добриво або нагодувати ними птахів та тварин.
  •  Папірці з цукерок та інше дрібне сміття викидай тільки в сміттєві урни та бачки. Вони є всюди біля магазинів та в людних місцях. Озирнися навкруг!
  •  Гарні речі та одяг, якими не користуєшся, віддай тим, хто цього потребує.
  •  Бери участь в екологічних акціях з прибирання території (пришкільної, скверів, лісів, берегів річок).
  •  Потурбуйся про чистоту власного під'їзду, двору.
  •  Влаштуй квітник у своєму дворі.
  •  Бери участь в акціях з благоустрою при будинкової території, двору, парку.
  •  Посади своє дерево.
  •  Стань прикладом гідної поведінки для інших.
  •  Не соромся зауважити тим, хто не вміє культурно поводитися. Треба ж комусь їх учити.
  •  Стань членом якоїсь екологічної чи туристичної організації. Вони є в нашому місті.
  •  Користуйся своїми правами громадянина та вимагай від влади та бізнесу будівництва високотехнологічних сміттєпереробних заводів, очисних споруд та насадження скверів та парків.

Ти сам твориш своє майбутнє.

Яким ти його хочеш бачити?

Майбутнє планети в твоїх руках!

Учитель: Неймовірно! Усі спецзавдання виконані нашими рятувальниками бездоганно! За це всім учасникам присвоюється звання супергероя - рятівника планети!

Однак місія не закінчена. Адже тепер ви отримуєте ще одне завдання — залучати до спец загонів нових рятувальників планети!

Невирішених проблем вистачає: це і проблема питної води, проблема голоду в світі, радіаційного забруднення від АЕС, захоронення токсичних відходів, впровадження альтернативних джерел енергії, заборона ГМО та клонування та багато інших. їх розв’язання чекає на вас, нове покоління.

Місія триває! Тож успіхів вам і перемоги!

 

docx
Додано
28 березня 2023
Переглядів
416
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку