20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Сценарій виховної години " Птахи - наші друзі"

Про матеріал
Формувати уявлення про світ птахів; вчити дітей вдумливо, дбайливо ставитися до навколишнього середовища, замислюватися над наслідками своїх дій; розвивати спостережливість, інтерес до пізнання тваринного світу, допитливість; виховувати кращі людські якості, любов до природи.
Перегляд файлу

 

 

 

« Птахи наші

    друзі»

 

 

(3клас)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Птахи – наші друзі

 

Мета: формувати уявлення про світ птахів; вчити дітей вдумливо, дбайливо ставитися до навколишнього середовища, замислюватися над наслідками своїх дій; розвивати спостережливість, інтерес до пізнання тваринного світу, допитливість; виховувати кращі людські якості, любов до природи.

Обладнання: Картки зі словами для ігор, плакати на тему, малюнки дітей.

 

 

Хід заняття

 

І Організаційна частина

 

1. Привітальне слово вчителя.

Встаньте, діти, усміхніться

І до сонця потягніться,

До сусіда поверніться,

Один одному всміхніться.

Гостей наших привітаймо

( Добрий день!)

Та у подорож рушаймо!

2. Виступ дітей.

1. Гуляють білі сніговиці,

Тріщить мороз. Гудуть вітри.

Сидять зажурені синиці,

І повзики, і снігурі…

2. Зима…зима. Не те, що влітку –

Біліє далеч снігова,

І на малесеньку чечітку

Колючий острах навіва.

Дзьобатий дятел працьовито

У кору стука -  не дарма.

Але тепер йому не літо –

Кругом зима, кругом зима!

3 А сніг ле6жить, а вітер злиться.

І навіть щиглик на біду.

Хоч звичка в нього – бадьориться,

Притих під кущиком в саду.

3. Вступне слово вчителя.

- Дорогі друзі! Сьогоднішній ранок присвячений природі. Адже природа – це багатство народу .Її необхідно берегти, як ми бережемо життя людини.

( Запис голосів пташок.)

- Птахи – дивовижні створіння природи. Чи можемо ми уявити собі життя лісів, садів, луків без пташок? А скільки користі приносять птахи людині!

- Люди здавна спостерігали за польотом  пташок і мріяли піднятися в повітря.

Тепер ця мрія здійснилася. Стрімкі стальні птахи – літаки підкорили небесний простір.

- Сильних і сміливих людей прийнято називати соколами, орлами, коханих людей ласкаво називають « журавкою», « лебідкою», дітей ніжно називають чижиками, горобчиками, а  дратівливих – півниками.

- Давайте ж і ми сьогодні віддамо птахам день пошани і любові.

- Здійснимо  з вами подорож у казковий світ птахів. Подорожувати будемо по зупинках.

                           Світ пташок

Орнітологи                                  Загадкова

( цікавинки)

Скоромовна                                 Ігрова

Ерудитів                                       Народознавча

 

ІІ Основна частина.

1.Зупинка « Загадкова».

- Перша наша зупинка « Загадкова».

На зупинці « Загадковій»

Загадки пташок чудових.

( Діти тримають в руках малюнки птахів і читають загадки.)

  1. Не стулить і на мить очей –

Вночі полює на мишей.

Зате удень відпочива.

Ні, це не кішка, а … ( Сова)

  1. Що воно за птиця?

Все життя співати

В півня вчиться,

Але  й  досі зна вона всього

Лиш половину пісеньки його. ( Зозуля)

  1. Відгадайте, друзі, хто

Має носик – долото?

Ним комах з кори виймає,

Про здоровя  лісу дбає. ( Дятел)

  1. Довгі ноги, довгий ніс,

Прилетів – обід приніс:

Малих жабеняток

Для своїх дитяток. ( Журавель)

5.гриць дивується, питає,

Що за пташка так співає:

Як горобчик цвірінчить.

Мов сорока стрекотить,

А ще інколи бува.

Що кричить немов сова!

Хто ж виспівує отак? ( Шпак)

2. Зупинка « Ігрова».

- у пташині ігри радо

Ми  пограємо, малята.

 

1.Гра « Знайди зайве слово»

РОНАВО     КИГРА       КАШП         ШИНАМА     ЦЯСИНИ

( ворона, шпак граки, машина, синиця)

- Яке слово зайве? Чому?

            2. Гра « Анаграма». ( Робота в групі0

У  К  Р  А  В  О  С  Ш  П

1   2   3  4    5   6    7   8   9

 

2312 ( КРУК)

7654 ( СОВА)

8942 ( ШПАК)

 

3. Зупинка « Народознавча».

- З покоління в покоління передавалися спостереження за птахами та їх зв'язок із різними явищами природи. На низку памяті  добиралися народні прикмети, допомагали збагачувати погоду.

- Які народні прикмети ви дібрали?

( Складання квітки. Дитина читає прикмету, прикріплює пелюстку.)

 Птахи вють гнізда на сонячній стороні – на холодне літо.

Побачив шпака – знай: весна біля порога.

Гуси сидять, поховавши голови під крило, - буде похолодання .

Жайворонок з’явився – до тепла, а зяблик – до холоду.

Зозуля стала кувати – морозам не бувати.

Взимку птахи сідають на сніг і кричать – буде хуртовина.

 

3. Зупинка « Ерудитів».

- Що відоме і нове

Зустрічає скрізь тебе.

Все уважно розглядай,

Точну відповідь шукай.

Щоб помилок уникати,

Треба розум розвивати,

Гостре око, слух, терпіння.

І тоді прийде уміння.

- Ось і на нашій зупинці вам потрібно відгадати цікаві загадки і задачки.

Чи може страус себе назвати птахом? ( Ні. Бо він не може говорити.)

На дереві сидять два птахи: 2 горобців, всі інші ворони. Скільки ворон сидить   

   на дереві?

- Зимовий вітерець попустував:

Геометричні фігури він змішав.

А ти, ерудите. не барися,

Скоріше птаха ти складеш

І перемогу здобудеш.

( Діти складають танграм.)

 

 

5.Зупинка « Скоромовна».

- Діти, вам необхідно, якомога швидше промовити скоромовку.

Жатка в полі жито жне,

Жатку жайвір дожене.

Летіла сова.

Торохтіла слова:

- Чи сон це, чи слон це,

А може і сонце!

Горобець гука грака, ґава гатить гопака.

 

6. Зупинка « Орнітологів»

- Орнітологія – це наука, що вивчає птахів. Орнітолог – це та людина, яка вивчає життя пташок.

- Наші початківці – орнітологи підготували цікаві відомості про пташок.

Давайте вислухаємо їх.

( Виступ дітей.)

Найбільш морозостійкі серед птахів – качки і гуси. Витримують мороз до 110 градусів .

Найбільший птах у нашій країні  - лебідь. Його вага сягає 12 – 16 кг.

Деякі птахи стали у людей символами:

   лебідь – символ вірності і любові;

   ворона і сова – символ мудрості;

   голуб – символ миру.

 

ІІІ Заключна частина

1. Творчо – емоційна вправа.

- Діти. Заплющіть очі і уявіть себе пташками . Про що ви б попросили людей, щоб зберегти природу?

( Діти висловлюють думки.)

2. Виступ дітей.

1. Ми друзі і вірні, і щирі.

 Бо ми бережем повсякчас

Пташок, що літають у вирій.

І тих, що зимують у нас.

2. Зустрінуться в рідному краї

З ключем журавлиним вгорі

Синичок та щигликів зграї.

І сонце всміхнеться мені.

3. Ніколи не зробимо шкоди

Ми пташці у ріднім краю.

Нехай звеселяють природу -

Співають для нас у гаю.

3. Слово вчителя.

- Ну ось, діти, і закінчилася наша подорож до країни пташок. Але не слід забувати про наших пернатих друзів. Любіть і бережіть природу, будьте природі другом!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
6 лютого
Переглядів
135
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку