Екологічний квест "Подорож зеленою країною"

Про матеріал
Екологічний квест "Подорож зеленою країною" для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку. Мета - дізнатись про квест як форму екологічного виховання і естетичного світосприймання, основні елементи та етапи його проведення; підвищити рівень естетичного розвитку дітей, забезпечити комплексний підхід до гармонійного розвитку, встановити зв'язок естетичного виховання з усіма сторонами виховного процесу; розвивати творчі здібності, логічне мислення, естетичні смаки, вміння виробляти власну точку зору; вдосконалити трудове, естетичне й екологічне виховання.
Перегляд файлу

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ  БРОВАРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ БРОВАРСЬКОГО РАЙОНУ  КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ДИТЯЧИЙ ЕСТЕТИКО-НАТУРАЛІСТИЧНИЙ ЦЕНТР «КАМЕЛІЯ»

 

 

 

ЕКОЛОГІЧНИЙ КВЕСТ

Музиченко Катерина Володимирівна,

завідувачка організаційно-масовим відділом, керівник гуртків

 

 

 

 

м. Бровари

Виховний захід

Для дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку.

Основним завданням квесту є формування у вихованців таких компетентностей: 

-пізнавальної: дізнатись про квест як форму екологічного виховання і естетичного світосприймання, основні елементи та етапи  його проведення;

- практичної:  підвищити рівень естетичного розвитку дітей,  забезпечити комплексний підхід до гармонійного розвитку,  встановити зв'язок естетичного виховання з усіма сторонами виховного процесу;

 -творчої: розвивати творчі здібності, логічне мислення, естетичні смаки, вміння виробляти власну точку зору;  

            -соціальної: вдосконалити трудове, естетичне й екологічне виховання.

Місце проведення.

  Ландшафтний сад  ДЕНЦ «Камелія».

Тип завдань.

 Інтелектуально-ігрові.

Тип проходження.

Лінійний – станції команда проходить одну за одною.

Музичне оформлення.

 СД записи фонової музики, фонограми пісень.

Обладнання.

 Парти, мольберти, фарби, папір, посадковий матеріал, гасла розрізані на пазли, маршрутні листи.

 (Звучать фанфари)

Ведуча

 Доброго дня всім учасникам квесту «Подорож зеленою країною», батькам та гостям нашої гри.

Діти, сьогодні ми пограємо у цікаву і захоплюючу гру – квест. Що означає це слово, можливо, комусь відомо?

Квест (від англ. quest - пошук, пошуки пригод) – аматорське спортивно-інтелектуальне змагання, основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань командами або окремими гравцями.

Під час гри команди вирішують логічні завдання, здійснюють пошук на місцевості, будують оптимальні маршрути переміщення, шукають оригінальні рішення і підказки. Після завершення чергового завдання команди переходять до виконання наступного. Перемагає команда, що виконала всі завдання.

 Пропоную вихованцям поділитися на дві команди. Перша команда з назвою «Непереможні», друга команда «Смайлик». Команда обирає капітана, отримує маршрутний лист (Додаток 1,2) та прослуховує правила гри.

 

 

  

 

 

 

Ведуча

  Територія парку ДЕНЦ «Камелія» поділена на зони. Кожна ігрова  станція розміщена на тематичній зоні та має свій порядковий номер.  Станція «Зелена аптека» (№1) розміщена у саду лікарських рослин, станція «Квіти» (№2) у саду однорічних та багаторічних квіткових рослин, станція «Сад фруктових дерев та кущів» (№3) розміщена на території парку та у саду дерев та кущів, станція «Стежинка відчуттів» (№4) розмістилася у парку, де знаходиться стежинка Фребеля. Станція «Палітра» (№5) розміщена на сонячній галявині парку ДЕНЦ «Камелія» і станція  «Оранжерейна» (№6) розміщена біля теплиці нашого центру.

 У маршрутному листі вказана назва, послідовність та номер  станції. Капітан команди, отримавши маршрутний лист у лічильної комісії, відправляється у подорож. На кожній станції команда отримує частину пазлу (Додаток 3,4)(гасло розрізане на кількість частин, що відповідають кількості станцій), з яких в кінці гри складається гасло «Очистимо планету від сміття», «Від нас залежить наше майбутнє» (колір паперу, на якому надрукований маршрутний лист  та гасло для команд різний (для команди №1 зелений, для команди №2 синій))

 На станції команду зустрічає агент, який пропонує інформаційний матеріал, а потім проводить інтелектуально-ігровий блок (гра, запитання, загадки, виконання завдання). Після чого проводиться оцінювання та занесення результатів у маршрутний лист           (максимальний час перебування на станції 10 хвилин). Після закінчення роботи на станції команда отримує пазл, агент переводить команду на іншу станцію (відповідно до маршрутного листа) та зустрічає наступну команду.

 Команда, яка закінчила проходження всіх станцій відповідно до маршрутного листа, та набрала найбільшу кількість балів є переможцем.

 

Ведуча

 За ходом гри, підрахунком результатів та визначенням переможців слідкує лічильна комісія у складі:

1.

2.

3.

Ведуча

 Ну от і познайомилися! Пропоную капітанам команд підійти до лічильної комісії та отримати конверти з  маршрутними листами. (Капітани отримавши маршрутний лист, повертається до команди). Кожна команда повинна пройти 6 ігрових точок, на кожній точці вас зустрічає агент, який повідомляє інформацію та завдання, після того, як завдання виконано, агент оцінює його виконання та заносить результат до маршрутного листа. Команда отримує частину пазлу та переходить на наступну станцію.

Ведуча

 Командам зрозумілі правила гри? (відповідь команди). Отже, розпочинаємо наш квест. Бажаємо успіху всім командам! Один, два, три – гру почали!

(Команди починають змагатися. Попередньо агенти знаходяться на своїх ігрових точках і зустрічають команди).

 

(Пройшовши всі ігрові точки, та виконавши завдання на них, команда повертається на початкову позицію).

 

Ведуча

 Вітаємо всіх учасників квесту «Подорож зеленою країною» із успішним завершенням пройденого маршруту. Команди з отриманих пазлів складіть екологічне гасло та прочитайте його. Капітани команд здайте маршрутні листи для обробки лічильній комісії. І поки лічильна комісія працює над підрахунками результатів гри, я запрошую команди, по черзі,  на екскурсію до нашої чудової теплиці, де ви зможете ознайомитися із різновидами кімнатних та екзотичних рослин.

 (проходить екскурсія)

Ведуча

 Екскурсія закінчилась. І ми знову з вами на нашому ігровому майданчику. Настав довгоочікуваний момент. Завершила роботу лічильна комісія і її члени готові до оголошення результатів.

 Запрошуємо голову лічильної комісії до нагородження

І місце здобула команда_______________  кількість балів_______

ІІ місце здобула команда_______________ кількість балів_______

 

(командам вручаються дипломи та солодкі подарунки)

 

Ведуча

 Квест «Подорож зеленою країною» для вас підготовили та провели

______________________________________________________________

______________________________________________________________

______________________________________________________________

Ведуча

 Гру закінчено. Дякую командам за участь, батькам та гостям за підтримку.

 До побачення!

 До нових зустрічей!

 

 

 

 

Ігрова станція «Зелена аптека» (№1)

Сьогодні ми поговоримо про лікувальні властивості рослин, відгадаємо загадки, познайомимося з народними легендами про походження лікарських рослин.     

  Природа-матінка не тільки дарує нам свою красу, вона ще й цілителька. Сьогодні  ми поговоримо про чудодійні властивості рослин. Ви зустрічаєте їх дуже часто у лісі, у лузі, на полі, але, навіть, і не замислюєтесь, що у вас під ногами справжній скарб. І цей скарб - лікарські рослини.

 До чудо-ліків в гості вирушаймо,

Дивинку щонайменшу помічаймо.

Де материнка, подорожник, молочай,

Повинен знати кожен травознай.

Із вдячністю цілющі трави пийте,

Ростіть на славу й здоровійте!

 Рослини - безцінний дар природи.Вони годують, одягають, зігрівають, лікують, рятують. Рослини — це посуд і меблі, це будинки та обереги. У піснях, казках, прислів’ях, легендах оспівані, опоетизовані, наділені магічною силою ці вічні супутники життя людського.

 А тому, лікарські рослини  - одне з основних джерел одержання лікувальних і профілактичних засобів сучасної медицини. Люди при недугах  все частіше звертаються до «Зеленої аптеки».

 Аптека зелена, зелена аптека!

 Від тебе й від мене вона недалеко.

 Зелена аптека лежить навкруги,

 Зелені горби і зелені луги.

  Зелені сади і ліси, і поля –

 Уся наша рідна квітуча земля!

 

Запитання до дітей:

         - Що таке «зелена аптека»?

         - Якими лікарськими рослинами ви користувалися?

         - При яких захворюваннях ви їх використовували?

         - Лікарські рослини – це тільки трав'янисті рослин, чи кущі і дерева  

              також?

         -Яка рослина вважається «еліксиром життя».

           (Кожна правильна відповідь оцінюється в один бал).

 

Наступне завдання, відгадайте загадки: (Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал)

 Загадки про лікарські рослини

Ми дзвіночки білосніжні,

Аромат в нас ніжний.

В зеленім листі спочиваєм,

П'янкий запах маєм. (Конвалія)     

Я росту в лісі, в гаю.

Добрий друг я бджіл і ос.

По латині я «календула».

А ще яке ім'я я маю? (Нагідки)

 Що то за рослина,

Що вбиває звіра? ( Звіробій)

 Сонечко в траві зійшло,

Усміхнулось, розцвіло.

Потім стало біле-біле

І за вітром полетіло. (Кульбаба)

Викупана в сонечку,

Стоїть донечка.

Бджоли сонячний медок

Дістають з її квіток. (Липа)

На просторах поля золотого

Сині зірочки тремтять,

Мов шматочки неба голубого

Виграють, виблискують, горять. (Волошки)

Виросли на лузі

Сестрички маленькі.

Очки – золоті,

А вічки – біленькі. (Ромашки)

Хоч трава дуже гірка,

З неї користь неабияка. (Полин)

Бородавки зчистить з тіл,

Звідси й назва — .... (Чистотіл)

Ліг пластом біля дороги,

Бо розкидав руки-ноги. (Подорожник)

А зараз пограємо в гру «Корисні поради»

Як листки її пом'яти —

Добре чути запах... (м'яти).

Гризла білочка горішки,

Заболіли зуби трішки.

Що порадимо від зубного болю?

(М'яту, материнку)

Цілу нічку лисеня

Не змикало оченят.

З чого зварити відвар, щоб лікувати очі?

(Ромашка)

 

Наступне завдання: 

Хто згадає правила поведінки під час збору лікарських трав?

(Максимальна кількість балів  5)

  • Коли збирають лікарські рослини, не треба намагатися їх всі зібрати в тому місті, де ви займаєтесь збором.
  •  Частину залишають у природі, щоб рослини продовжували розмножуватись.
  • Деякі лікарські рослини через те, що їх збирали великими партіями, зовсім зникли в природі, або їх залишилося дуже мало. Це – первоцвіт, валеріана, плавун… Їх зовсім не треба збирати.
  •  Краще всього робити заготовки подорожнику, пижми, тисячолисника, ромашки, кульбаби, чистотілу, деревію та інші.
  • Під час збору не можна ласувати ягодами, плодами, коріннями. Після збору лікарських трав обов’язково помийте руки.

 

 Легенди про лікарські рослини.

Конвалія

Квіти конвалії символізують вірність, ніжність, чистоту кохання. У різних народів про конвалію існує багато легенд, переказів, казок, повір'їв, вона оспівана в піснях.

Діана – богиня мисливства – у своїх лісових мандрівках любила підійматися високо в гори. Одного разу її підстерегли злі боги лісів і полів. Вони вирішили полонити її. Та красуня врятувалася втечею. Бігла так швидко, що аж піт стікав з її лиця рясними краплинами. І де ці краплини падали, там проростали чарівні конвалії.

 

 В інших легендах розповідається про те, що конвалія проросла з розірваного намиста Білосніжки, що це ліхтарики гномів.

Калина

       Калина коло хати —здавна найперша і найзвичайніша ознака оселі українця, символ щастя, родинного благополуччя і достатку. Ось послухайте легенду про калину.  Було це дуже давно, на Україну нападали монголо-татари. В одному селі було весілля. Дівчата - красуні веселились. І раптом на село напали вороги. Вони хотіли викрасти дівчат, але ті почали тікати в болото. Вороги побігли за ними. Так і загинули дівчата-красуні і вороги на болоті. Де загинула красуня - там кущ калини, а де ворог — купа гнилі.

Материнка

   Жили собі хлопчик і дівчинка, зігрівала їх любов’ю і ласкою добра і ніжна матір. Та несподівано спіткало родину горе – занедужала і злягла матуся. Сирітки щоденно ходили на могилу. Плакали благали матінку встати, повернутися до них, зрошували слізьми могилу. Одного дня побачили діти на могилі ніжну, запашну, червонувато-рожеву квітку. Вони повірили, що то мати повернулася до них у вигляді квітки, і назвали її материнкою. 

Ромашка

      У бідної жінки захворів син. Грошей на ліки в неї не було і вона ходила по степу і збирала всі рослини, які хто порадить.
Одного разу вона зустріла бабусю, яка несла в руках пучок білих пахучих квітів. Почувши про горе матері, бабуся простягла ій квіти: "Зроби з них відвар і напої синочка”. "А як же звуться ці квіти?” - запитала жінка.

 "Як вилікується синок, то й назвеш їх ім'ям свого сина”. Хлопчика звали Романом, тож мати, напуваючи його відваром, промовляла: "Пий, синочку,ромашку і будеш здоровим!”.

 

Календула

В древніх, як східних, так і західних цивілізаціях цю миловидну квітку цінували за її лікувальні, кулінарні та косметичні властивості. Від латинського слова календула походить назва: "маленький календар", "маленький годинник", адже пелюстки квітів календули розкриваються, якщо надворі ясний день, і згортаються, якщо сонечко заходить.

Підведення підсумків.

Педагог
       Дякую всім вам за цікаві розповіді. Сподіваюсь, що ви будете з повагою ставитись до цілющих трав України і використовувати їх лише в межах власних потреб. А зараз пропоную спробувати фіточаїв  з нашого «Лікарського городу».  Запршую всіх до столу. (Пригощання дітей фіточаєм). Смачного всім.

DSC05981DSC05942

     

 

 

 

 

А тепер переходимо до іншої ігрової станції.

 

Ігрова станція «Квіти» (№2)

УКРАЇНСЬКІ КВІТИ

 

Вийшли зрання на гуляння

Українські діти, їх стрічали і вітали

Українські квіти.

Ось волошки, сонні трошки.

Синім шовком шиті.

Ясноокі, чисто вмиті,

Розбрелись по житі.

Ось рожева конюшина,

А на ній і комашина,

Що, не дивлячись на ранок,

їсть солодке на сніданок.

На горбочку мак,

В шапці, як козак.

Він яскравий, як вогонь!

А бундючний — Бог баронь!

Вміє, задаватись так Тільки ще будяк! 

Там росте холодна м'ята (Добре пахне, як пом'ята). 

Там шовковая трава Щось шепоче, як жива. 

А з травички — ніжні личка: 

То вже «Братик і Сестричка» У тих самих кольорах, 

Що на наших прапорах. Розбрелись по полю діти — 

Більші, менші і малі — Молоді яскраві квіти 

Української землі.

Г. Черінь

 

 Про які квіти говорить автор у вірші?

 Що цікавого про квіти ви дізналися?

 

  Сьогодні ми з вами познайомимось з квітами нашого саду, поговоримо про їх значення у нашому житті.

Подивіться на ці квіти. Хто знає, як вони називаються?

Якого кольору квіти?

Якого розміру листя?

Чи пахне ця квітка?

Керівник запитує дітей. За кожну правильну відповідь 1 бал.

       Наприклад, маки, іриси, півонії.

 Без квітів не можна уявити нашого життя. Ми милуємося їхньою красою, вони прикрашають житло. З давніх часів деякі квіти вважають оберегами. Обереги — це те, що береже людину.

Чорнобривці разом з іншими травами клали до першої купелі немовляти, щоб дитина була людям мила, як та квітка.

Рослиною-оберегом вважали мак. Його вплітали у віночки дівчата, вишивали на сорочках та рушниках. Насінням маку, освяченим на свято Маковея, обсипали садибу, людей і худобу.

Є багато звичаїв, пов’язаних з віночком. У давні часи останній сніп з поля несла найгарніша дівчина. Цей сніп прикрашали віночком як символом наступного врожаю. Український віночок — не просто прикраса, а й оберіг, «знахар душі», бо в ньому є така чаклунська сила, що «болі знімає, волосся береже».

Чи не найбільш поширеною й улюбленою в Україні здавна вважали рожу рожеву, або мальву. Безліч відтінків — від білого, рожевого до червоного й багряного — створює дивовижну веселку навколо оселі.

Безліч квітів не тільки роблять наше життя яскравішим, вони також сприяють очищенню і оздоровленню повітря навколо нас, наповнюючи його киснем, тонким і ніжним ароматом. Вчені довели, що ці прекрасні створіння вміють поглинати негативну енергію, натомість віддаючи позитивно заряджені частинки. Лише згадайте посмішки і радість людей, яким ви дарували квіти ... 

Дивні особливості рослин - один з головних приводів до виникнення легенд. Багатьом з них приписуються надприродні сили.

 Послухайте кілька легенд про квіти

Легенда про іриси

Іриси- прекрасні і ніжні рослини. Практично у кожного народу є своя легенда про іриси. Одна з цих легенд говорить, що найперша квітка ірису розквітла кілька мільйонів років тому  в красивому лісі на схилі невеликої гори. Квітка була настільки красива, що всі звірі, птахи і комахи прийшли подивитися на неї. І навіть вітер і вода не втрималися від споглядання цього прекрасного чуда. І почали вони сперечатися , кому з них вона буде належати. Суперечка тривала 4 дні. Поки вони сперечалися, насіння ірису дозріло, і вітер розніс його по світу, а вода підхопила і понесла в далекі країни. З тих пір іриси ростуть в різних містах світу.

У Японії існує свято, присвячене милуванню квітами. Він називається "Ханамі". У японській мові ієрогліфи слів "ірис" і "військовий дух" позначаються одним символом. У свято " Ханамі" хлопчикам роблять талісмани з квітів ірису, тому що вони впевнені, що ці талісмани вселяють мужність і відвагу. Також роблять напої з квіток, які зцілюють багато хвороб.

                      

Легенда про мак

 

Мак-найдревніша рослина. Про цю чудову рослину в Україні існує багато легенд. І ось одна із них.

Було це давно-давно, коли ще на нашу землю нападали кочівники-печеніги. В одному місті жили дуже вродливі дівчата. Хороводи водили, пісень співали. Побачили це печеніги і вирішили захопити дівчат у полон. Підстерегли вони, коли загін воїнів залишив місто і пішов у похід, та й оточили місто з усіх сторін. Зрозуміли дівчата, що їм прийшов кінець і вирішили врятуватися, втекти з міста через підземний хід. Вийшли вони на широке зелене поле і кинулись тікати до лісу. Та побачили їх вороги і оточили з усіх сторін. І звернулася тоді найвродливіша дівчина, донька воєводи, із проханням до матінки-землі: Матінко-земле, врятуй нас від неволі, від життя страшного у печенігів-нечестивців. Допоможи нам знищити їх!

І зглянулася земля-матінка на сльози дівчат-полонянок. Тільки доторкнеться до дівчини печеніг, як вона стає квіткою-маком, червоною, як жар і красивою, як самі дівчата.

Так і не змогли вороги захопити в полон жодної дівчини. Потомилися печеніги і вирішили спочити. Та тільки розсідлали коней і лягли на землю, як поснули непробудним сном. Це дівчата наслали на них сон-дрімоту, відплатили за себе.

Рано-вранці поверталися із походу руські воїни. І побачили вони червону, як жар, долину маків, а біля них сплячих ворогів-печенігів. Кинулися вони на печенігів і повбивали всіх. І коли пролилася остання крапля крові печенігів, кожна квітка маку ожила і стала дівчиною. У руках дівчата тримали червоні квіти маку і подарували їх воїнам-визволителям.

І земля-матінка залишила на згадку про цей бій квіти маку. Вони щороку виростали на цій долині і радували око людям своєю красою.

 Легенда про півонію

Богиня Флора, збираючись у подорож, вирішила на час своєї відсутності вибрати заступника. Для цього зібрала рад, запросивши представників усіх квітів. Квіти прийшли вчасно, тільки троянда спізнювалася . Але, коли вона з'явилася, присутні були вражені її пишністю і стали умовляти залишитися заступником Флори. Лише одна півонія заперечувала, оскільки вважала, що вона перевершує троянду по всіх якостях. Півонія пнулася, надувалася, щоб перевершити троянду якщо не красою і запахом, то хоча б величиною. Всіх вразила невимовна її зухвалість, і квіти обрали троянду заступницею Флори. Тоді півонія стала голосно протестувати і так розшумілася, що Флора не витримала : Горда, нерозумна квітко! - Сказала вона. - Залишайся за самовдоволення  завжди такою товсою і надутою, як сьогодні. І нехай жодний метелик не торкнеться тебе поцілунком, жодна бджола не візьме з твого віночка меду, жодна дівчина не приколе тебе до своїх грудей !

Казка запевняла, що прокляття Флори виповнилося: півонія залишилася товстою і незграбною, мов би уособлюючи порожнечу і чванство, і жодна бджола не бере з неї взяток.  Але наше життя спростовує міфи! І бджоли у нас взяток з півоній беруть, і дівчата їх на груди приколюють ! Тому що за красою форм і забарвленням квітів, ароматом і ошатною зеленню півонії належить по праву одне з перших місць серед кращих садових багаторічників.

Не даремно в Японії та Китаї ця розкішна квітка символізує                     багатство і славу!

Легенда про ромашку

       У бідної жінки захворів син. Грошей на ліки в неї не було і вона ходила по степу і збирала всі рослини, які хто порадить.
Одного разу вона зустріла бабусю, яка несла в руках пучок білих пахучих квітів. Почувши про горе матері, бабуся простягла ій квіти: "Зроби з них відвар і напої синочка”. "А як же звуться ці квіти?” - запитала жінка. "Як вилікується синок, то й назвеш їх ім'ям свого сина”.
      Хлопчика звали Романом, тож мати, напуваючи його відваром, промовляла: "Пий, синочку, ромашку і будеш здоровим!”

 

А зараз, діти, придивіться, на що схожа ця територія?

- Так, це український квітник і сільська хата. Подивіться, які квіти тут ростуть. Хто з вас знає їх назви?

Зверніть  увагу на декоративний килим. Подивіться які рослинки тут ростуть. Спробуйте на дотик. Хто знає, як називається ця рослина. Так, це мох.

 

Діти, а зараз відгадайте загадки

За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.


Золотисте ситечко
Покотилось в літечко.
Загляда в віконечко,
Наче справжнє сонечко 
(Соняшник)

Не оса, а жало має,
Не вогонь, а обпікає,
Коли йдете в ліс гуляти,
Обминіть її, малята.
(Кропива)

Сонечко в травах зійшло, 
Усміхнулось, розцвіло, 
Потім стало біле-біле
І за вітром полетіло 
(Кульбаба)

Я найперша зацвітаю 
Синім цвітом серед гаю, 
Відгадайте, що за квітка,
Бо мене не стане влітку 
(Пролісок)


Запалали в чистім полі,          
Наче галстуки червоні.
То палає в полі так 
Польовий червоний... 
(Мак)

Червона кожушинка, 
Всередині вітамінка. — 
Хто хоче зірвати,
Той поколеться 
(Шипшина)


Наче сонце, серединка,
Пелюстків біла хустинка.
Знає бджілка і мурашка,
Що звуть квіточку ...
(Ромашка)

Квіточки маленькі —   
Суконьки синенькі.         
Радо сонечко вітають,     
Ніжним співом зустрічають. 
Добрий день, комашки, 
І  жучки, й мурашки, 
З добрим ранком, коники, — 
Радо дзвонять...       
(Дзвоники)


Били мене, били, на шматки порвали, 
У воді мочили, по траві валяли.
Одну половину з кашею поїли,
Другу половину — на плечі наділи. 
(Льон)


Лист зелений не пропав,
А під снігом задрімав,
Щоб у синю сукенчину
Одягнуть весняну днину.
(Барвінок)

У матінки – квіточки
Лиш блакитні діточки.
З жита виглядають,
Літечко вітають.
(Волошки)
Навесні я сіяла насіннячко, 
Доглядало квіти тепле літечко. 
Восени на святі любій мамі 
Подарую я червоні... (Мальви)

Росте біля криниці 
Всіх квіточок цариця. 
Як до тебе горнеться, 
То боляче колеться.
Й біля огорожі розцвітають... 
(Рожі)

В квітнику у мене виріс
Синьоокий, пишний ...
(Ірис)

Посадила в квітнику 
Квітку ніжну та струнку. 
Жовті ніжні пелюстки, 
Зеленесенькі листки. 
В квітнику у мене зріс 
Гордий красень... Це —
(Нарцис)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

На квітник погляньте, діти,
Там козак стоїть між квітів.
Весь червоний – гордий пан.
Не козак це, а ...
(Тюльпан)

Фіолетові фіранки
У світлиці та на ґанку.
Фіолетові малята
Весну люблять зустрічати.
(Фіалки)

Дуже скромна і тендітна,
Серед квітів непримітна.
Та якщо в руці пом’яти,
То умить впізнаєш...
(М’яту)


ЗагадкHYPERLINK "https://www.google.com.ua/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&ved=0CFsQFjAE&url=http%3A%2F%2Fdetki.webiren.com%2Fblog%2F2012%2F03%2F13%2Fzagadki-pro-tvarin-ukr%2F&ei=zUOEU5GUA-ip4gTN44DQBQ&usg=AFQjCNEDRuCdA5O4zdO1ol-_JJFg8_FZ3Q&sig2=RHTz04lcxjBtn5IZmfGmgA&bvm=bv.67720277,d.bGE"иHYPERLINK "https://www.google.com.ua/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&ved=0CFsQFjAE&url=http%3A%2F%2Fdetki.webiren.com%2Fblog%2F2012%2F03%2F13%2Fzagadki-pro-tvarin-ukr%2F&ei=zUOEU5GUA-ip4gTN44DQBQ&usg=AFQjCNEDRuCdA5O4zdO1ol-_JJFg8_FZ3Q&sig2=RHTz04lcxjBtn5IZmfGmgA&bvm=bv.67720277,d.bGE"-HYPERLINK "https://www.google.com.ua/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&ved=0CFsQFjAE&url=http%3A%2F%2Fdetki.webiren.com%2Fblog%2F2012%2F03%2F13%2Fzagadki-pro-tvarin-ukr%2F&ei=zUOEU5GUA-ip4gTN44DQBQ&usg=AFQjCNEDRuCdA5O4zdO1ol-_JJFg8_FZ3Q&sig2=RHTz04lcxjBtn5IZmfGmgA&bvm=bv.67720277,d.bGE" HYPERLINK "https://www.google.com.ua/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&ved=0CFsQFjAE&url=http%3A%2F%2Fdetki.webiren.com%2Fblog%2F2012%2F03%2F13%2Fzagadki-pro-tvarin-ukr%2F&ei=zUOEU5GUA-ip4gTN44DQBQ&usg=AFQjCNEDRuCdA5O4zdO1ol-_JJFg8_FZ3Q&sig2=RHTz04lcxjBtn5IZmfGmgA&bvm=bv.67720277,d.bGE"добавлянкиHYPERLINK "https://www.google.com.ua/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&ved=0CFsQFjAE&url=http%3A%2F%2Fdetki.webiren.com%2Fblog%2F2012%2F03%2F13%2Fzagadki-pro-tvarin-ukr%2F&ei=zUOEU5GUA-ip4gTN44DQBQ&usg=AFQjCNEDRuCdA5O4zdO1ol-_JJFg8_FZ3Q&sig2=RHTz04lcxjBtn5IZmfGmgA&bvm=bv.67720277,d.bGE" про квіти

За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

Тонка ніжка, наче спис,
Жовта квітка, це –

 

 

Носить атласний жупан  

Лицар квітів, пан- 

 

 

 

Мов із квітами візок, фіолетовий...   

 

Жовтий, в смужечку сміливець,
Це не джміль, а... 

    

 

Хоч червоні, та не сальви
На стеблі розквітли... 

 

 

На стеблі ідилія,
В білий вбралась..      

 

 

Наче м’ячики, бутони -
Пишні кульки, це – 

   

 

Звіддаля ще пахне він,
Білі квіти - це – 

       

 

Підсумок на ігровій станції «Квіти»

-Молодці! Ви добре знайомі з квітами.

Керівник оцінює відповіді вписує результат до маршрутного листа. Команда отримує пазл гасла та переходить на іншу ігрову станцію.

 

 

 

 

Ігрова станція «Сад фруктових дерев та кущів» (№3)

 

Доброго дня любі діти. Ми з вами знаходимося на території ДЕНЦ «Камелія». І сьогодні я з радістю хочу вам запропонувати попрацювати та погратися на ігровій точці в саду, який створили педагоги та  вихованці нашого центру.

Вдихніть це чисте повітря. Воно наповнює легені, все ваше тіло здоров’ям. Заплющіть очки і послухайте, як тихо навкруги, непорушно стоять дерева, десь впала гілка... Прислухайтесь, хтось співає чарівну пісеньку. Може, це горобчик, чи синичка? Розплющіть оченята. Потягніться до сонечка, що ледь помітно виглядає з-поміж хмаринок, хоча майже і не гріє, до неба, подивіться на хмаринки, а тепер одне на одного. Подаруйте усмішку і побажайте подумки здоров’я і добра одне одному. Отож, вирушаємо в подорож з гарним настроєм.

 Пропоную відвідати «Фруктовий сад».

Фруктовий сад – це місце де ростуть дерева, які після цвітіння дають плоди фруктів (яблуні, груші, сливи, черешні, вишні, абрикоси, персики ), що є дуже корисними для нашого організму своїми вітамінами та поживними речовинами. Вживання фруктів зміцнює імунну систему, і організм стає стійким до захворювань.

Весною, коли пробуджується навкруги все живе, на деревах з’являються бруньки, з яких згодом, утворюються листочки та квіточки. Квітучий сад зачаровує нас неповторною красою. На кожну квіточку спішить бджілка, яка збираючи нектар, запилює її. Нектар потім бджілки трудівниці перетворюють у мед, а із запиленої квіточки утворюються маленькі плоди. (Діти розглядають маленькі плоди яблуні, черешні, вишні, сливи, абрикоси). Отже  запитання. Чим відрізняються плоди яблуні від плодів абрикоси?

 

  1. На дотик. 2. За формою. 3. За кольором.(весною)

 (кожна правильна відповідь 1 бал) 

 

 

 Яблуні      Абрикоси

на дотик  гладенькі            на дотик пухнасті

по формі круглі     по формі овальні

по кольору темні зелені   по кольору світло зелені

 А чим відрізняються листочки цих дерев? По кольору у яблуні листочки темніші, а у абрикоси світліші. По формі у яблуні заокруглені, а у абрикоси продовгуваті.

  

 А щоб виростити гарні фрукти в саду, потрібно докласти чималих зусиль. Підніміть, будь ласка, руки ті, у кого біля будинку, чи можливо у бабусі є садочок. (Діти піднімають руки).  І мабуть ви не один раз допомагали доглядати за деревами. Поливали їх, прибирали бур’яни, а восени збирали урожай.

 Я хочу запитати вас, чи знаєте ви, що є люди, для яких садівництво – це професія. (назвіть цю професію. Правильна відповідь-1 бал) Садівники працюють у великих садах і праці там багато. Діти відповідають на запитання, які роботи є в саду (полив, обрізка, прополка бур’янів, розпушування грунту біля дерев, обприскування дерев від шкідників, збір урожаю). І тільки виконуючи цю роботу протягом весни і літа, восени можна зібрати гарний урожай.

 З деревами та кущами ми з вами познайомилися. А тепер давайте розповімо, що росте у нашому саду. Для цього відгадайте загадки. (кожна правильна відповідь – 1 бал)

 

 

 

    Сам жовтенький, соковитий

    Достигає серед літа.

    Він у джемі, у варенні

    І солодкий, і приємний. (Абрикос)

 Поміж листя оксамиту

 Дозрівають серед літа,

 Мов сережки, червоненькі,

 Дрібні ягідки смачненькі. (Вишні)

    На гілках висять шари,

    Посиніли від жари. (Сливи)

 Солодка, соковита,

 Соком вся налита.

 Її скоріше з’їсти мушу,

 Бо дозріла жовта… (груша)

    Пухнастий, запашний,

    Рум’яний і смачний.

    Кругленьку форму маю,

    На півдні я зростаю. (Персик)

 Жовте з боком червоненьким

 З дерева дістану.

 Дуже добре, солоденьке

 Кругле і духм’яне. (Яблуко)

Пропоную рухливу гру на свіжому повітрі.

Пригунці-горобчики. Попередньо на асфальті крейдою креслять коло. У центрі кола стоїть ведучий - «ворона». За колом стоять всі гравці, які є «горобцями». Вони встрибують в коло і стрибають всередині нього. Потім так само з нього вистрибують. «Ворона» намагається зловити «горобчика», коли той скаче всередині кола. Якщо «горобчика» все-таки зловили, то він стає ведучим і гра починається спочатку.

 

Ходьба по мотузку
Запропонуйте дітям пройти по чарівному мотузочку. Цікаво, які сюрпризи чекають їх на цьому шляху?
Під час гри розвиваються відчуття рівноваги, координація рухів, загальна моторика, орієнтація в просторі, аналітичне мислення.
Опис гри
1. Візьміть довгий мотузок.
2. Прокладіть його з одного кінця  в інший, маршрут зробіть таким чином, щоб мотузок огинав різні перешкоди, проходив над або під ними.
3. Запропонуйте дітям по черзі пройти по мотузку. Можна додати казкову мотивацію мети мандрівки і перешкод на шляху.
4. Нехай діти постараються не впасти, інакше доведеться розпочинати все спочатку.               

– Молодці, діти.

Отже запам’ятайте:

Все на землі, все треба берегти:

І птаха, й звіра, і оту травину.

Не чванься тим, що цар природи ти,

Бо врешті, ти - лише її частинка.

 

Запрошую команду на наступну ігрову станцію

 

 

 

Ігрова станція «Стежинка відчуттів» (№4)

Сьогодні у нас незвичайна подорож. Ми будемо мандрувати стежинкою відчуттів. Створена вона з різних матеріалів, і особливо цікава для вас, наших найменших відвідувачів.

Перш ніж ми почнемо свій шлях, я хочу, щоб ви відгадали загадки і відповіли, на яку ділянку доріжки ми потрапили?

(Кожна правильна відповідь 1 бал)

Він жовтенький і сипучий,

У дворі лежить у кучі.

Якщо хочеш – можеш брати

І фортецю будувати.

Тільки воду мусиш мати.

   (Пісок)

Колір, як у яйця жовток

Берег моря вкрив… пісок.

 

Так, дітки, ми потрапили на діляночку з крупним річковим піском.

 

Дітки з задоволенням проходячи босоніж по річковому піску, розповідають, який приємний він на дотик.

 

На морському бережку

Ми не бачимо піску.

Камінці лежать маленькі,

Круглі, плоскі і гладенькі.

   (Галька)

 

Діти проходять босими ніжками по гладенькій морській гальці, потім по невідшліфованим камінцям, здійснюючи таким чином масаж стоп.

 

Наступна загадка:

Навесні прокинеться,

З сонечком обніметься.

Та зелені шати

Нумо приміряти.

   (Дерево)

Чим більше кілець, тим старший жилець.

    (Дерево)

На ялинці й на сосні

Виростаємо міцні.

   (Шишки)

Діти з задоволенням пізнають нові відчуття, проходячи босоніж по шишкам, дерев’яним спилам та округлим колодам, розуміючи, що один і той же матеріал може бути таким різним на дотик.

Крім пізнавального та естетичного впливу на дитину, стежинка відчуттів є профілактичною, лікувальною. Це - загартування всього організму, та профілактика плоскостопості.

Особливо корисно при початковому ступені плоскостопості ходіння по колоді босоніж. Також позитивно впливає ходіння по нерівній поверхні , по піску. Діти дошкільного та молодшого шкільного віку виконують такі гімнастичні вправи для стоп, як «підгортати пісок ногами» ходіння на зовнішньому краї стопи – «клишоногий ведмедик».

Формування естетичних та пізнавальних відчуттів відбувається у дітей, коли вони проходять босими ніжками по гладенькій морській гальці. Малюки уявляють, що вони знаходяться на березі моря, чують плескіт водички. Далі ніжками дітки проходять по річковому пісочку, уявляють що знаходяться на піщаному березі річки.

 (По завершенню проходження «доріжки відчуттів», діти, які набрали найбільшу кількість балів за правильні відповіді на загадки, нагороджуються призами).

Пропоную гру на свіжому повітрі «Гра з піском».

 Діти беруть у долоні пісок (вдих), тримають його в міцно зажатих кулаках (затримка дихання).

Посипають коліна піском, розкриваючи долоні (видих), струшують пісок з рук, розслабляючи кисті і пальці рук, руки падають уздовж тулуба. Гра повторюється 2-3 рази.

Дякую та запрошую команду на наступну станцію.

 

 

 

 

 

Ігрова станція «Палітра» (№5)

   Якщо ви хочете, любі дітлахи, потрапити

У світ краси,

У царство флори чарівної,

То поспішайте до «Камелії»

На зустріч…

Вашу команду чекає вирішення багатьох завдань, але, я впевнена, ви з усім впораєтеся і першими досягнете фінішу. Бажаю вам успіхів!

На нас у цей сонячний день чекає подорож у чарівний світ природи і ландшафтного дизайну!

    Запрошуємо вас, юні наші генії, в ландшафтний сад,

Тут неповторний ніжний аромат,

Парфуми з пахощів дерев, кущів відомих,

Калейдоскоп барвистих пеларгоній.

 

Керівник запитує дітей які квіти вони побачили в ландшафтному саду.              За кожну правильну відповідь 1 бал.

Наприклад, маки, іриси, півонії, лілії.

 

На станції «Палітра» ми помандруємо у дивовижний   світ казки, герой, якої живе в ландшафтному саду, де ми з вами нині знаходимося!

    Отож,

    Де пада промінь сонечка на височінь ліска,

    Виблискує дашок простий хатинки-теремка.

Керівник показує біля саду хатинку Лісовичка та запитує дітей які предмети вони помітили поряд.            

 За кожну правильну відповідь 1 бал.

Наприклад, лавка, горщик, пеньочки, гніздо лелеки.

 

  А змайстрував собі хатину

   З соковитої лозини,

   З золотої шелюги,

   З молодої ситняги,

   З хмизу, листя й гілочок

   Фантазер –Лісовичок.

Як ви, діти зрозуміли, зараз ми намалюємо цю чарівну хатинку.

(Діти малюють, поглядаючи на хатинку  Лісовичка).

    Керівник продовжує розповідь про Лісовичка.

Від хатки стежинка – зелена царинка

Веде нас до грядки в намисті з роси.

Природа зібрала у квітах всі сили,

Поети писали про квіти вірші.

Цілющі, корисні, як Мавки красиві,

Вони допоможуть і тілу й душі.

 

Керівник запитує дітей які декорації вони побачили в ландшафтному саду.  За кожну правильну відповідь 1 бал.

Наприклад, їжачок, грибочок, лелека, глечик.

 

А далі помічаєм клумбу запашних ірисів.

Йдемо поглядом – і вже у хвойнім лісі.

А он стежинка веде до спочинку.

Бачите килим пухнастий камінцями вкритий,

А на ньому сукуленти і мох соковитий.

(Діти продовжують малювати фарбами, старанно прописують кожну деталь).

Керівник запитує дітей які кольори утворяться при змішуванні жовтої фарби і синьої, жовтої і червоної.             

За кожну правильну відповідь 1 бал.

Наприклад, жовта фарби і синя при змішуванні дає зелений колір, жовта і червона – оранжевий.      

 

Підсумок на станції «Палітра».

Діти, чи задоволені ви мандрівкою у чарівний світ природи і мистецтва? Про що ви дізналися сьогодні на станції «Палітра»?

 Керівник  аналізує відповіді та говорить кожній дитині про оригінальність її картини та кладе до маршрутного листа чарівний пазл, як нагороду за винахідливість.

Керівник демонструє картини та з учасниками квесту роблять фотографії і ще раз наголошує, що в кожному учаснику гри живе  геній та всі разом у команді вони – сила і можуть досягти успіху. З побажаннями вдалого проходження квесту на інших станціях, керівник їх проводжає.

 

 

 

 

Ігрова станція «Оранжерейна» (№6)

Добрий день діти. Я вас вітаю на станції «Оранжерейна!»

Квіти, як люди, щедрі на добро,

І, щиро ніжність людям віддаючи,

Вони цвітуть, зігріваючи серця,

Як маленькі теплі вогники.

    (Кармізе Жан)

 У світі велика кількість квітів, і у кожної своя історія, свій зовнішній вигляд, забарвлення, форма, запах. Квіти символи любові і вірності, ніжності й уваги, а також символ пам’яті. Мало хто задумувався, який шлях пройшли вони, щоб потрапити у наші квартири. А прийшли ці чудові витвори природи до нас із вологих лісів Південної Америки, саван і пустель Африки, Австралії і Китаю.

 Наше завдання, сьогодні, навчитися розпізнавати кімнатні квіти та правильно їх  пересаджувати.

За кожну правильну відповідь ви будете одержувати 1 бал.

Завдання І.  

 Які ви знаєте кімнатні квіти?

(Фікус, традесканція, бегонія, товстянка, папороть, аспарагус, пеларгонія, алое та інші).

Завдання ІІ.

Як правильно посадити кімнатні квіти?

  1. Що потрібно для посадки кімнатної рослини?

(Горщик, грунт, дренаж, вода).

  1. Який використовується інвентар?

(Лопатки, ганчірки, кілочки, лійка).

  1. Виконання практичної роботи дітьми по посадці бегонії.

(Кожна дитина вибирає  рослину бегонії і висаджує  у горщик).

 

Завдання ІІІ. 

Вікторина.

1.Яку користь приносять кімнатні рослини?

(Прикрашають оселю, очищають повітря в кімнаті, мають лікарські властивості).

2.Які  кімнатні  рослини з лікарськими властивостями ви знаєте? (Алое, пеларгонія, хлорофітум, каланхое).

 3.У якої кімнатної рослини на листях народжуються маленькі рослинки і падаючи в грунт проростають? (Каланхое).

Завдання ІV.

Впізнай рослину.

1. Рослина, яка « крокує стіною». Листя зелене, шкірясте. Стебло – довгі віти. Може вкрити всю стелю і стіну, в природі росте у листяних лісах, забираючись на високі дерева.(Плющ)

2. Кімнатна рослина наших бабусь. Листя посічене, округлої форми.

Квіти різноманітних відтінків – від біло-рожевого до яскраво-червоного. Листя має своєрідний запах, який освіжає повітря та очищує його від бактерій. (Пеларгонія)

3.Вишукана рослина з темно – зеленими вітами. Вони немов пухнасте пір`ячко птахів, ніжні, майже наскрізні. Листячко тонке та м`яке, як пушинки. Стебло з невеличкими колючками. Ним прикрашають букети. (Аспарагус).

Виконавши завдання з пересадки рослин  та отримавши частину пазлу і відмітки у маршрутному листі,  команда рухається відповідно до маршруту.

 

 

 

 

 

 

 

           Додаток 1

Маршрутний лист

команда «Смайлик»

 

 

п/п

Назва ігрової станції

Кількість балів

Примітка

1.

Ігрова станція «Зелена аптека»

 

 

 

2.

Ігрова станція «Квіти»

 

 

 

3.

Ігрова станція «Сад фруктових дерев та кущів»

 

 

4.

Ігрова станція «Стежина відчуттів»

 

 

 

5.

Ігрова станція «Палітра»

 

 

 

6.

Ігрова станція «Оранжерейна»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


          Додаток 2

Маршрутний лист

команда «Непереможні»

 

 

п/п

Назва ігрової станції

Кількість балів

Примітка

1.

Ігрова станція «Квіти»

 

 

 

2.

Ігрова станція «Сад фруктових дерев та кущів»

 

 

3.

Ігрова станція «Стежина відчуттів»

 

 

 

4.

Ігрова станція «Палітра»

 

 

 

5.

Ігрова станція «Оранжерейна»

 

 

 

6.

Ігрова станція «Зелена аптека»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

          Додаток 3

    

 

«Від   нас залежить  наше майбутнє»

 

 

 

 

 

          Додаток 4

    

 

«Очистимо планету    від сміття»

 

 

docx
Додано
26 січня 2022
Переглядів
1320
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку