Екологічний квест "У пошуках тепла"

Про матеріал
Екологічний квест "У пошуках тепла" запропонований на допомогу вчителеві географії при вивченні теми "Вплив людини на природу" у 6 -му класі".
Перегляд файлу

Екологічний квест "У пошуках тепла"

Квест розрахований на 6 команд учнів 6-го  класів.

Мета: 

  • розширити знання учнів про природу;
  • сформувати поняття "тепло " та "температура";
  • удосконалити практичні навички, методом розв’язування логічних завдань;
  • сприяти становленню екологічного мислення;
  •  розвивати навички самостійного пошуку знань;
  • формувати в учнів вміння ощадливо використовувати тепло, що сприятиме збереженню клімату на всій Землі;
  • розвинути інтерес до пошукової діяльності, навички групової роботи;
  • виховувати свідомого та відповідального споживача;

Обладнання:  роздатковий матеріал, реквізит - біла сорочка, металева каструля, хутро, пластикові  контейнери (закриті) -5 шт., чорна фарба і пензлики;

 

Перебіг квесту

I.Організаційний момент

Оголошення теми квесту і алгоритму його проведення. Об'єднання учнів у команди. Вибір журі та капітанів команд.

II. Актуалізація  опорних знань та вмінь

Сьогодні  ми будемо говорити про необхідну потребу для нашого перебування у власній домівці чи у школі - а саме про тепло. Яке є важливим та цінним ресурсом.

Упродовж багатьох століть багато вчених досліджувало, що ж таке тепло?

  1. Як ви вважаєте, що таке тепло?

Тепло – це постійний рух атомів і молекул в предметі.  Все на світі складається з атомів і молекул. Наприклад, в повітрі атоми і молекули рухаються хаотично.

2)Що є дрібнішою частинкою атом чи молекула?

Атоми є найменшою частинкою. І Земля, і зорі, машини , люди все складається з цеглинок –атомів. Коли вони з’єднуються між собою утворюються молекули.

2)Чому про деяких людей говорять, що вони надто енергійні?

Енергія нізвідки не з’являється і нікуди не зникає, вона просто переходить з одного виду в інший – закон збереження енергії.

Ви бачили дію цього закону в повсякденні. Щоб ввімкнути праску, ви вставляєте штепсель у розетку. Коли електричний струм проходить через нагрівач приладу, виділяється тепло і праска стає гарячою. Тут електрична енергія переходить у теплову.

3)Спробуйте ще навести приклади зміни виду енергії

 (учні наводять приклади)

Отже, сьогодні ви дізнаєтесь про тепло значно більше.

III.Основна частина

Отже, шановні квестери. Запрошую вас у мандрівку "У пошуках тепла"

 

Станція 1.       Відгадайте  загадку:

Зустрічає нас щодня,

Вибір пропонує

Та у кожного він свій

кому - що імпонує.

Від негоди і від спеки нас оберігає

А коли красивий вигляд -

Успіхів бажає!

Правильна відповідь - одяг. Учасникам дається картинка  - "Одяг", вони рухаються далі, шукають станцію з відповідною картинкою.

Без названия.png

Станція 2.       (На станції наклеєне зображення одягу)

Без названия.png

Завдання:  Якого кольору потрібно одягати влітку і чому?

(Відповідь -  одяг білого кольору, адже білий не притягує сонячні промені, а чорний притягує тепло, тому нам спекотно)

За правильну відповідь учасникам надається  біла сорочка і вони шукають станцію з відповідним зображенням.

 

Станція 3.      На станції наклеєне зображення білої сорочки

http://5fan.ru/files/0/5fan_ru_3601.html_files/10.png

Завдання:  Чи можна ставити на плитку каструлю, доверху заповнену водою?

(відповідь- ні, вода при підвищенні температури збільшується в об'ємі, булькає і виливається)

За правильну відповідь дається зображення каструлі

 images (4).jpg

 Учасники шукають станцію з відповідними ознаками.

 

Станція 4.      На станції стоїть справжня каструля, в ній завдання.

Завдання: Для чого за батареями встановлюють теплові екрани?

(тепловий екран відбиває тепло, що йде від батареї і таким чином теплота йде в приміщення, а не в стіни)

За правильну відповідь дається зображення батареї         http://www.goandsee.ru/content/im006/im0191/191_02.jpg

Учасники шукають станцію з відповідними ознаками.

 

Станція 5.     У приміщенні знайти батарею і там організувати станцію. Для привернення уваги дітей саме на батарею, можна на неї наклеїти знак оклику або надпис  " БАТАРЕЯ"

Завдання: Чи гріє шуба?

Відповідь: (ні - шуба зберігає тепло, яке виділяє людина,а не гріє. Тому, якщо в мороз знаходитись довго в нерухомому положенні  - можна замерзнути у шубі.)

За правильну відповідь дається зображення шуби.

images (5).jpg

Учасники шукають станцію з відповідними ознаками.

 

Станція 6.     На станції висить шматок хутра, в ньому запитання

Завдання: Якщо вони літають високо - на гарну погоду, низько - на дощ.

Хто вони?

Відповідь: ластівки. Згідно з народними прикметами, ластівки літають низько -  до дощу. Чому? Відповідь на це питання проста і лежить в області фізики.. Річ у тому, що перед початком дощу або похмурої погоди вологість повітря піднімається внаслідок чого у мошок і інших комах крила при польоті покриваються маленькими краплями води і стають більш важкими, ніж зазвичай.

З цієї причини комахи не можуть так активно ними махати, плюс їхня маса збільшується, і вони починають літати набагато нижче. Ластівки ж у своєму польоті  ще й харчуються, добувають корм своїм пташенятам, внаслідок чого вони теж знижуються  слідом за комахами. Якби людське око могло легко розрізнити літаючих комах, то стало б відразу очевидним, чому ластівки перед дощем починають літати низько. За правильну відповідь дається зображення ластівки.

http://www.abc-color.com/image/coloring/birds/001/swallow/swallow-picture-color.png

Учасники шукають станцію з відповідними ознаками.

 

Станція 7.  На станції наклейка ластівки . http://www.abc-color.com/image/coloring/birds/001/swallow/swallow-picture-color.png

 Завдання: На дачних ділянках є душ, що складається з бака з водою, розміщеного над кабіною. Вода нагрівається Сонце. Що можна зробити з баком, щоб швидше нагріти воду природним способом?

(Помалювати бак у темний колір, бо чорний притягує сонячні промені.)

Учням пропонується помалювати пластиковий контейнер в чорний колір.

Цей експеримент можна продовжити. Набрати воду у два контейнери (чорний і прозорий). В сонячну погоду виставити їх на Сонце. Запропонувати час, наприклад з 12.00 до 16.00, а тоді виміряти температуру води в обох контейнерах. Де буде вища? Пояснити чому.

IV. Заключна частина.

 

Дякую вам за активність, креативність у виконанні завдань. Більшість з вас навряд чи замислюється над тим, звідки беруться тепло й гаряча вода і які зусилля та кошти витрачаються на їх виробництво. Але енергетичні ресурси, завдяки яким ми і маємо тепло та світло в наших оселях - не безмежні. Тому їх потрібно берегти.

Сподіваюся, що участь у цьому квесті спонукатиме учнів замислитися над тим, як вони використовують енергію, звідки вона береться і скільки це коштує. Успіхів!

 

V. Підсумкова частина

Члени журі підраховують бали, визначають переможців і нагороджують їх дипломами та подарунками

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання:  Якого кольору потрібно одягати влітку і чому?

 

 

 

docx
Додано
3 лютого 2021
Переглядів
394
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку