Екологічний проєкт на тему "Одне дерево посадив - недарма прожив"

Про матеріал
Актуалізація проблеми екологічного виховання дітей та молоді не викликає сумніву, адже екологічна ситуація в останні десятиліття набула тривожного статусу. Важливе значення у подоланні екологічної кризи, на думку науковців, належить освіті й педагогіці, зокрема середній освіті, що покликана формувати екологічну компетентність, екологічну культуру, фундаментальні екологічні знання, екологічне мислення і свідомість, що ґрунтуються на бережливому ставленні до природи, як унікального ресурсу. Глухів невідворотно обирає шлях сталого, екологічно - безпечного і комфортного соціально – економічного розвитку. Стратегія регіонального розвитку Глухівщини передбачає рівнозначимість його економічної, соціальної та екологічної складових. І сьогодні, як ніколи, потрібна зважена та розсудлива державна політика щодо ефективного використання природних ресурсів, їх заощадження та збереження.
Перегляд файлу

1

 

Комунальний заклад Сумської обласної ради -

Глухівський ліцей-інтернат з посиленою військово-фізичною підготовкою

 

 

Екологічний проєкт

“Одне дерево посадив – недарма прожив”

 

C:\Users\Олег\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG-1d1438ea9beddd9741f2c2a4098be517-V.JPG

               Виконавці: учні 11-их класів.

Керівник проєкту: Солдаткіна М.В.

Голова проєкту : панянка 11-Б класу Мітіна Марія

 

                                                                                    Глухів 2020

Зміст проєкту:                                                                    

І. Вступ-------------------------------------------------------------------- 4

1. Актуальність проєкту----------------------------------------------- 4

2. Паспорт проєкту------------------------------------------------------ 5

2.1. Мета проєкту-------------------------------------------------------- 5

2.2. Завдання проєкту--------------------------------------------------- 5

2.3. Учасники проєкту-------------------------------------------------- 6

2.4. Значення проєкту--------------------------------------------------- 6

2.5. Строк реалізації проєкту------------------------------------------ 6

2.6. Матеріали і обладнання ------------------------------------------ 6

2.7. Місце реалізації проєкту------------------------------------------- 6

ІІ. Основна частина

1.Етапи реалізації проєкту-------------------------------------------- 7

1.1. Підготовчий етап--------------------------------------------------- 7

1)   Вивчити наявний досвід по створенню ландшафтного дизайну і на основі вивченого розробити свій проєкт алеї магнолій.

2)   Організувати роботу по створенню алеї на території ліцею;

 а)   дослідити стан ділянки;

 б) вивчити асортимент квітково-декоративних рослин і способів їх використання для оздоблення території.

2)   Розробити ескізне проєктування алеї магнолій.

3)  Провести розрахунки і скласти кошторис.

1.2.Основний етап реалізації проєкту------------------------------  11

 Здійснити план на практиці--------------------------------------------  11

1.3. Заключний етап-----------------------------------------------------  11

1) Очікувані результати--------------------------------------------------- 11

2) Соціальний ефект проекту в довгостроковій перспективі-----  12

3) Перспектива розвитку проєкту-------------------------------------    13

ІІІ. Висновок --------------------------------------------------------------- 14

ІV. Література

Додаток А ------------------------------------------------------------------- 16

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І. Вступ  

Актуалізація проблеми екологічного виховання дітей та молоді не викликає сумніву, адже екологічна ситуація в останні десятиліття набула тривожного статусу. Важливе значення у подоланні екологічної кризи, на думку науковців, належить освіті й педагогіці, зокрема середній освіті, що покликана формувати екологічну компетентність, екологічну культуру, фундаментальні екологічні знання, екологічне мислення і свідомість, що ґрунтуються на бережливому ставленні до природи, як унікального ресурсу.

Глухів невідворотно обирає шлях сталого, екологічно - безпечного і комфортного соціально – економічного розвитку. Стратегія регіонального розвитку Глухівщини передбачає рівнозначимість його економічної, соціальної та екологічної складових. І сьогодні, як ніколи, потрібна зважена та розсудлива державна політика щодо ефективного використання природних ресурсів, їх заощадження та збереження.

  1. Актуальність проєкту:

Проєкт “Одне дерево посадив – недарма прожив” є актуальним у наш час, оскільки Глухів - це сучасне, чисте, комфортне, європейське місто, яке активно впроваджує інноваційну політику стосовно збереження чистоти довкілля за допомогою залучення до активної діяльності учнів закладів повної загальної середньої освіти.

Ефективність екологічного виховання й освіти безпосередньо залежить від педагогічних умов, організації процесу екологічного виховання та навчання і передбачає розробку навчально-методичного забезпечення. За умов оптимально організованої самостійної пізнавальної діяльності вихованців ефективність цього процесу підвищується. Візитна картка будь-якого навчального закладу – це його подвір’я. Воно повинно бути благо влаштованим, чистим і красивим. Ось чому ми пропонуємо прикрасити подвір’я ліцею. Ми віримо, що знайдуться люди, які готові відгукнутися на нашу пропозицію по благоустрою лілейної території.

2. Паспорт проєкту:

2.1. Мета проєкту:

  • формування особистості, яка здатна свідомо, активно, творчо впливати на навколишній світ;
  • формування в учнів умінь і навичок ініціативи, самостійності; віри у свої сили;
  • сприяння виробленню активної життєвої позиції, прагненню до здійснення громадянських дій;
  • здійснення еколого-просвітницької роботи;
  • залучення учнів до практичної діяльності з розв'язання проблем навколишнього середовища місцевого значення;
  • оформлення подвір’я ліцею алеєю магнолій.

2.2. Завдання проєкту:

  • підібрати та вивчити літературу по створенню ландшафтного дизайну;
  • скласти план роботи;
  • організація практичної діяльності учнів, спрямованої на розв'язання конкретної соціальної проблеми місцевої громади (наприклад, відсутність парку, скверу, необхідність озеленення території школи тощо);
  • висадження на пришкільній території садженців магнолії;
  • організація співпраці із зацікавленими (учні 11-их класів і батьки ) у організації даного проєкту;
  • провести розрахунки і скласти кошторис;
  • організувати догляд за алеєю;
  • проаналізувати виконану роботу.

2.3. Учасники проєкту: 36 учнів 11 класу.

2.4. Значення проєкту:

  • Благоустрій і озеленення території ліцею: гарна алея магнолій на території ліцею;
  • розвиток у панянок і ліцеїстів практичних навичок по догляду за вирощуванням рослин;
  • виховання позитивного ставлення до праці;
  • підвищення екологічної культури учнів;
  • розширення практичних уявлень про деякі професії (квітникар, озеленювач, флорист, фітодизайнер);
  • досвід роботи в колективі під час виконання спільної для всіх справи. Створення атмосфери співпраці між усіма учасниками групи;
  • виявлення фантазії, творчості, ініціативи та працелюбства у дітей та дорослих.
    1.        Строк реалізації проєкту:
    2.        Матеріали і обладнання: садовий інвентар (лопата,  гумові рукавички, відра, плівка, скотч, кілочки); саджанці магнолій; добрива.
    3.        Місце реалізації проєкту: територія КЗ СОР Глухівського

ліцею-інтернату з посиленою військово-фізичною підготовкою.

 

 

 

 

ІІ. Основна частина:

1. Етапи реалізації проєкту

1.1. Підготовчий етап:

  1) Вивчити наявний досвід по створенню ландшафтного дизайну і на основі вивченого розробити свій проєкт алеї ліцею.

   На даному етапі реалізації проекту планувалося організувати низку заходів. Провести анкетування та аналіз результатів соціологічного опитування учнів та батьків виховної групи на тему: «Якою я бачу шкільну алею».

   100 % опитаних в цілому задоволені станом подвір’я ліцею, але всі указали на те, що на нашій території можна створити нову алею, яка прикрасить  подвір’я ліцею , а для цього необхідно прикласти зусилля і фантазію, і не тільки дорослим, а й учням.

 Наступним завданням було ознайомити панянок і ліцеїстів з літературою, фото та відео по створенню ландшафтного дизайну. Забезпечити участь вихованців, вихователів  у проектуванні ландшафту приліцейної ділянки.       

   Існує така думка, що для оформлення алеї біля навчального закладу  обов’язково потрібно скористатися послугами фахівців. Насправді це не зовсім так. Якщо скласти план, визначити завдання і проявити трохи фантазії, то навіть у початківців вийде створити чудову алею.

2) Організувати роботу по створенню алеї магнолій.

а)  Дослідити стан ділянки.

   Важливе місце в проєкті відводиться дослідженню грунта. Головною метою є навчити учнів методом проведення досліджень в природі, здійснити знайомство з досліджувальною складовою проєктної діяльності в навчальному  закладі. В нашому проєкті нам необхідно дослідити грунт за типом. Це необхідно для того, щоб правильно підібрати рослини для оформлення нашої алеї.

    Результати дослідження:

   В ході досліджень виявили, що грунт складається переважно з каміння, піску, глини, коріння дерев, дуже бідний чорноземом. Відповідно, в такому грунті квіти будуть рости погано. Необхідно використовувати привозну землю. В цьому  нам допоможе адміністрація школи. Наша алея, яка розміщуватиметься вздовж доріжки корпусів добре освічуються сонцем протягом всього дня, а значить на них необхідно висаджувати світлолюбні квіткові рослини, котрі полюбляють добре освічені місця і стійкі до засухи. Отже, найкращим варіантом для нашої алеї є магнолія.

б) Вивчити асортимент квітково-декоративних рослин і способів їх використання для озеленення території:

   Опис і характеристика вибраної рослини:

   Магнолія:

  • Магнолія Суланжа

Латинська назва: Magnolia soulangeana.

Категорія: багаторічна рослина.

Сімейство: магнолієві.

Батьківщина: Франція.

Форма: гібридний сорт декоративного дерева (або куща).

Опис: Листопадне невисоке, густе, щільне деревце чи кущ висотою від 3 м до 10 м, з круглою кроною. Кора стовбура гладка, сіра, гілок — сірувато-коричнева з восковим нальотом, молоді пагони коричнювато-оливкові, злегка опушені, пізніше голі. Бруньки шовковисто-опушені. Листя магнолії Суланжа велике світло-зелене, оберненояйцеподібної форми з коротким вістрям на верхівці завдовжки до 16(20) см і шириною 5-8 см, зверху голе, знизу має легке опушення. Насіння дозріває у вересні — жовтні. Плоди багатолистянка, циліндричні або довгастоовальні 8-16 см завдовжки і 3-7 см шириною, рожево-пурпурові. Насіння чорне серцеподібне 8-10 мм довжиною, 9-12 мм шириною в червоній маслянистій оболоні. Маса 1000 насінини в оболоці - 400-600 грам.

  • Магнолія зірчаста

Латинська назва: Magnolia stellata.

Категорія: багаторічна рослина.

Сімейство: магнолієві.

Батьківщина: Японія (острів Хонсю).

Форма: листопадний густо розгалужений, широко розлогий чагарник з округлою кроною.

Опис:  листопадне дерево висотою до 4 м, часто зростаюче кустообразно, на батьківщині з компактною кулястою кроною. Пагони спочатку шовковисто опушені, потім голі. Бруньки опущені, довжиною близько 1 см, діаметром 0,3 см. Листя вузькоеліптичне, рідше узкояйцевидне, довжиною близько 10-12 см, шириною 3,4-4 см, на вершині поступово загострені або тупі, з клиновидною підставкою, зверху темно-зелені , голі, знизу по середній жилці рідко притиснуті, опущені. Черешки довжиною 3-10 мм.  Квіти сніжно-білі, з приємним ароматом, діаметром 8-10 см. Плід - циліндрична збірна листівка довжиною 5-6 см, загострена, скручена внаслідок недорозвинення окремих листівок, зеленувата, на освітленій стороні рожево-червона. Цвітіння в березні-квітні, задовго до появи листя. Плодоношення у вересні.

 

 

2) Розробити ескізне алеї магнолій:

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

3) Провести розрахунки і скласти кошторис:

п/п

Назва витрат

Кількість

(Шт.)

Вартість за одиницю товару

Сума (грн)

1.

Саджанець магнолії

(суланжа  дворічна - 70см.)

 

11

 

185

 

2035

2.

Мінеральне добриво «Agrecol»

2

145

290

3.

Гумові рукавиці

11

10

110

Сума загальних витрат

2435

 

 

 

1.2.Основний етап реалізації проєкту

   Здійснити план на практиці.

    На основному етапі роботи за проєктом в ході проведення практичних робіт на пришкільній ділянці забезпечується реальний внесок учасників проєкту в благоустрій та озеленення території. Для реалізації проєкту ми об’єднаємо учнів в робочі групи, щоб всі могли внести посильний вклад в оформлення дизайну пришкільної території.

   На даному етапі заплановано проведення наступних робіт робочими групами учнів:

Вимірювання та розбивка алеї манголій – панянки 11-Б класу.

Копання лунок для посадки магнолій – ліцеїсти 11-А класу.

Внесення добрив – ліцеїсти 11-А класу.

Висадка саджанців магнолій – панянки 11-Б класу.

Догляд за саджанцями (прополка, полив під час засухи) – всі учні групи.

1.3. Заключний етап         

1) Очікувані результати:

Очікувані результати можна розглядати і як соціальний ефект: підвищення екологічної культури учнів, створення естетично привабливого вигляду території ліцею.

Короткострокові результати:

1. Озеленення та благоустрій приліцейної ділянки: розбивка алеї. Підтримка чистоти і порядку на території ліцею.

2. Знайомство учнів з основами квітникарства, ландшафтного дизайну, оволодіння агротехнічними прийомами вирощування рослин.

Довгострокові результати:

- Поява в учасників проєкту навичок практичної природоохоронної роботи.

- Якісне поліпшення екологічного стану та естетичного вигляду ліцейної території.

- Підвищення рівня екологічної та загальної культури населення міста.

- Формування особистісних якостей в учнів: цілеспрямованості, працьовитості та ін..

3) Соціальний ефект проєкту в довгостроковій перспективі

Виразиться в тому, що підвищиться загальна й екологічна культура учнів, їх батьків, педагогічного колективу і технічного персоналу ліцею, а також жителів місцевості.

Кількісні показники:

- Збільшиться кількість співробітників ліцею, учнів і батьків, залучених у практичну діяльність з вирішення проблем благоустрою території пришкільної ділянки  ліцею.

- Збільшиться кількість учнів, вчителів, які взяли участь в організації та проведенні екологічних заходів.

- Розшириться видове різноманіття рослин на пришкільній ділянці.

Якісними показниками проєкту мають стати:

-  Територія освітнього закладу стане екологічно чистою.

- Реалізується новий підхід до дизайну території ліцею, її естетичного оформлення.

-  Відбудеться підвищення природоохоронної активності в учнів і мешканців району.

-  Панянки і ліцеїсти ознайомляться з основами квітникарства й оволодіють агротехнічними прийомами вирощування рослин.

Перспектива розвитку проєкту:

   На базі наявного досвіду організації роботи на території ліцею в перспективі заплановано створення «Алеї Випускників».

   Ці заходи зроблять ліцей і її територію більш привабливою, сприятимуть створенню позитивного іміджу ліцею. Проєкти (реалізовані і заплановані у перспективі) вирішать проблему зайнятості підлітків  у вільний від навчального процесу час, будуть сприяти їх соціальній адаптації.

Перспективу розвитку проєкту ми бачимо також у долученні учнів ліцею до озеленення пришкільних територій. Розвивати цю перспективу ми будемо за двома напрямками:

1. Інформування інших навчальних закладів м.Гухів про роботу нашого проєкту із закликом підтримувати його.

2. Власні дослідження щодо ландшафтного дизайну і правил міського озеленення, підбір відповідних рослин, які б прикрашали наше місто протягом року.

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Висновок

Ліцей – соціально-культурний центр. Він повинен як «храм знань» притягувати і молодших і дорослих. Цьому повинна слугувати і територія - шкільний двір.  Ця ідея зближення людини з природою є нерозривним  зв’язком, що ми й хочемо реалізувати й здійснити.

   Створення алеї магнолій - не тільки необхідність прикрасити територію ліцею, але й ініціатива, творчість, фантазія, уявлення. Творчість прекрасного – чудова ідея! 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література:

  • Білоус В. І. Декоративне садівництво (Основи квітникарства, дендрології та озеленення): Умань, 2005.
  • Білоус В. І. Садово-паркове мистецтво. Київ, 2001.
  • Білявський Г. О., Давиденко В. А. Ландшафтна екологія. Київ, 2007.
  • Крижанівська М. Я. Основи ландшафтного дизайну. «Ліра-К», 2009.
  • Кудрявец Д.Б., Петренко Н.А. Как вырастить цветы: кн. Для учащихся – М.:Просвещение,1993 г.
  • http://remontu.com.ua/proekt-landshaftnogo-dizajnu-shkilnogo-podvirya
  • http://www.pro-landshaft.ru/plants/detail/991/
  • http://kvetok.ru/rastenie/tagetes-ili-barkhattsy
  • http://kvetok.ru/rastenie/dvukistochnik-trostnikovyi
  • http://hebe.spb.ru/encflower/chlorophytum.htm

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Додаток А

https://www.hlukhivlitsey.in.ua/wp-content/uploads/2020/10/122891821_1798251880314260_3639315299475704472_o-768x1024.jpg

https://www.hlukhivlitsey.in.ua/wp-content/uploads/2020/10/122970683_1798251840314264_7672336151569963480_o-768x1024.jpg

 

https://www.hlukhivlitsey.in.ua/wp-content/uploads/2020/10/123024075_1798251973647584_4838220533639756064_o-768x1024.jpg

https://www.hlukhivlitsey.in.ua/wp-content/uploads/2020/10/123061519_1798251876980927_5687700720187834991_o-1024x768.jpg

docx
Додано
18 грудня 2020
Переглядів
1241
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку