1
Комунальний заклад Сумської обласної ради -
Глухівський ліцей-інтернат з посиленою військово-фізичною підготовкою
Екологічний проєкт
“Одне дерево посадив – недарма прожив”
Виконавці: учні 11-их класів.
Керівник проєкту: Солдаткіна М.В.
Голова проєкту : панянка 11-Б класу Мітіна Марія
Глухів 2020
Зміст проєкту:
І. Вступ-------------------------------------------------------------------- 4
1. Актуальність проєкту----------------------------------------------- 4
2. Паспорт проєкту------------------------------------------------------ 5
2.1. Мета проєкту-------------------------------------------------------- 5
2.2. Завдання проєкту--------------------------------------------------- 5
2.3. Учасники проєкту-------------------------------------------------- 6
2.4. Значення проєкту--------------------------------------------------- 6
2.5. Строк реалізації проєкту------------------------------------------ 6
2.6. Матеріали і обладнання ------------------------------------------ 6
2.7. Місце реалізації проєкту------------------------------------------- 6
ІІ. Основна частина
1.Етапи реалізації проєкту-------------------------------------------- 7
1.1. Підготовчий етап--------------------------------------------------- 7
1) Вивчити наявний досвід по створенню ландшафтного дизайну і на основі вивченого розробити свій проєкт алеї магнолій.
2) Організувати роботу по створенню алеї на території ліцею;
а) дослідити стан ділянки;
б) вивчити асортимент квітково-декоративних рослин і способів їх використання для оздоблення території.
2) Розробити ескізне проєктування алеї магнолій.
3) Провести розрахунки і скласти кошторис.
1.2.Основний етап реалізації проєкту------------------------------ 11
Здійснити план на практиці-------------------------------------------- 11
1.3. Заключний етап----------------------------------------------------- 11
1) Очікувані результати--------------------------------------------------- 11
2) Соціальний ефект проекту в довгостроковій перспективі----- 12
3) Перспектива розвитку проєкту------------------------------------- 13
ІІІ. Висновок --------------------------------------------------------------- 14
ІV. Література
Додаток А ------------------------------------------------------------------- 16
І. Вступ
Актуалізація проблеми екологічного виховання дітей та молоді не викликає сумніву, адже екологічна ситуація в останні десятиліття набула тривожного статусу. Важливе значення у подоланні екологічної кризи, на думку науковців, належить освіті й педагогіці, зокрема середній освіті, що покликана формувати екологічну компетентність, екологічну культуру, фундаментальні екологічні знання, екологічне мислення і свідомість, що ґрунтуються на бережливому ставленні до природи, як унікального ресурсу.
Глухів невідворотно обирає шлях сталого, екологічно - безпечного і комфортного соціально – економічного розвитку. Стратегія регіонального розвитку Глухівщини передбачає рівнозначимість його економічної, соціальної та екологічної складових. І сьогодні, як ніколи, потрібна зважена та розсудлива державна політика щодо ефективного використання природних ресурсів, їх заощадження та збереження.
Проєкт “Одне дерево посадив – недарма прожив” є актуальним у наш час, оскільки Глухів - це сучасне, чисте, комфортне, європейське місто, яке активно впроваджує інноваційну політику стосовно збереження чистоти довкілля за допомогою залучення до активної діяльності учнів закладів повної загальної середньої освіти.
Ефективність екологічного виховання й освіти безпосередньо залежить від педагогічних умов, організації процесу екологічного виховання та навчання і передбачає розробку навчально-методичного забезпечення. За умов оптимально організованої самостійної пізнавальної діяльності вихованців ефективність цього процесу підвищується. Візитна картка будь-якого навчального закладу – це його подвір’я. Воно повинно бути благо влаштованим, чистим і красивим. Ось чому ми пропонуємо прикрасити подвір’я ліцею. Ми віримо, що знайдуться люди, які готові відгукнутися на нашу пропозицію по благоустрою лілейної території.
2. Паспорт проєкту:
2.1. Мета проєкту:
2.2. Завдання проєкту:
2.3. Учасники проєкту: 36 учнів 11 класу.
2.4. Значення проєкту:
ліцею-інтернату з посиленою військово-фізичною підготовкою.
ІІ. Основна частина:
1. Етапи реалізації проєкту
1.1. Підготовчий етап:
1) Вивчити наявний досвід по створенню ландшафтного дизайну і на основі вивченого розробити свій проєкт алеї ліцею.
На даному етапі реалізації проекту планувалося організувати низку заходів. Провести анкетування та аналіз результатів соціологічного опитування учнів та батьків виховної групи на тему: «Якою я бачу шкільну алею».
100 % опитаних в цілому задоволені станом подвір’я ліцею, але всі указали на те, що на нашій території можна створити нову алею, яка прикрасить подвір’я ліцею , а для цього необхідно прикласти зусилля і фантазію, і не тільки дорослим, а й учням.
Наступним завданням було ознайомити панянок і ліцеїстів з літературою, фото та відео по створенню ландшафтного дизайну. Забезпечити участь вихованців, вихователів у проектуванні ландшафту приліцейної ділянки.
Існує така думка, що для оформлення алеї біля навчального закладу обов’язково потрібно скористатися послугами фахівців. Насправді це не зовсім так. Якщо скласти план, визначити завдання і проявити трохи фантазії, то навіть у початківців вийде створити чудову алею.
2) Організувати роботу по створенню алеї магнолій.
а) Дослідити стан ділянки.
Важливе місце в проєкті відводиться дослідженню грунта. Головною метою є навчити учнів методом проведення досліджень в природі, здійснити знайомство з досліджувальною складовою проєктної діяльності в навчальному закладі. В нашому проєкті нам необхідно дослідити грунт за типом. Це необхідно для того, щоб правильно підібрати рослини для оформлення нашої алеї.
Результати дослідження:
В ході досліджень виявили, що грунт складається переважно з каміння, піску, глини, коріння дерев, дуже бідний чорноземом. Відповідно, в такому грунті квіти будуть рости погано. Необхідно використовувати привозну землю. В цьому нам допоможе адміністрація школи. Наша алея, яка розміщуватиметься вздовж доріжки корпусів добре освічуються сонцем протягом всього дня, а значить на них необхідно висаджувати світлолюбні квіткові рослини, котрі полюбляють добре освічені місця і стійкі до засухи. Отже, найкращим варіантом для нашої алеї є магнолія.
б) Вивчити асортимент квітково-декоративних рослин і способів їх використання для озеленення території:
Опис і характеристика вибраної рослини:
Магнолія:
Латинська назва: Magnolia soulangeana.
Категорія: багаторічна рослина.
Сімейство: магнолієві.
Батьківщина: Франція.
Форма: гібридний сорт декоративного дерева (або куща).
Опис: Листопадне невисоке, густе, щільне деревце чи кущ висотою від 3 м до 10 м, з круглою кроною. Кора стовбура гладка, сіра, гілок — сірувато-коричнева з восковим нальотом, молоді пагони коричнювато-оливкові, злегка опушені, пізніше голі. Бруньки шовковисто-опушені. Листя магнолії Суланжа велике світло-зелене, оберненояйцеподібної форми з коротким вістрям на верхівці завдовжки до 16(20) см і шириною 5-8 см, зверху голе, знизу має легке опушення. Насіння дозріває у вересні — жовтні. Плоди багатолистянка, циліндричні або довгастоовальні 8-16 см завдовжки і 3-7 см шириною, рожево-пурпурові. Насіння чорне серцеподібне 8-10 мм довжиною, 9-12 мм шириною в червоній маслянистій оболоні. Маса 1000 насінини в оболоці - 400-600 грам.
Латинська назва: Magnolia stellata.
Категорія: багаторічна рослина.
Сімейство: магнолієві.
Батьківщина: Японія (острів Хонсю).
Форма: листопадний густо розгалужений, широко розлогий чагарник з округлою кроною.
Опис: листопадне дерево висотою до 4 м, часто зростаюче кустообразно, на батьківщині з компактною кулястою кроною. Пагони спочатку шовковисто опушені, потім голі. Бруньки опущені, довжиною близько 1 см, діаметром 0,3 см. Листя вузькоеліптичне, рідше узкояйцевидне, довжиною близько 10-12 см, шириною 3,4-4 см, на вершині поступово загострені або тупі, з клиновидною підставкою, зверху темно-зелені , голі, знизу по середній жилці рідко притиснуті, опущені. Черешки довжиною 3-10 мм. Квіти сніжно-білі, з приємним ароматом, діаметром 8-10 см. Плід - циліндрична збірна листівка довжиною 5-6 см, загострена, скручена внаслідок недорозвинення окремих листівок, зеленувата, на освітленій стороні рожево-червона. Цвітіння в березні-квітні, задовго до появи листя. Плодоношення у вересні.
2) Розробити ескізне алеї магнолій:
|
3) Провести розрахунки і скласти кошторис:
№ п/п |
Назва витрат |
Кількість (Шт.) |
Вартість за одиницю товару |
Сума (грн) |
1. |
Саджанець магнолії (суланжа дворічна - 70см.) |
11 |
185 |
2035 |
2. |
Мінеральне добриво «Agrecol» |
2 |
145 |
290 |
3. |
Гумові рукавиці |
11 |
10 |
110 |
Сума загальних витрат |
2435 |
1.2.Основний етап реалізації проєкту
Здійснити план на практиці.
На основному етапі роботи за проєктом в ході проведення практичних робіт на пришкільній ділянці забезпечується реальний внесок учасників проєкту в благоустрій та озеленення території. Для реалізації проєкту ми об’єднаємо учнів в робочі групи, щоб всі могли внести посильний вклад в оформлення дизайну пришкільної території.
На даному етапі заплановано проведення наступних робіт робочими групами учнів:
Вимірювання та розбивка алеї манголій – панянки 11-Б класу.
Копання лунок для посадки магнолій – ліцеїсти 11-А класу.
Внесення добрив – ліцеїсти 11-А класу.
Висадка саджанців магнолій – панянки 11-Б класу.
Догляд за саджанцями (прополка, полив під час засухи) – всі учні групи.
1.3. Заключний етап
1) Очікувані результати:
Очікувані результати можна розглядати і як соціальний ефект: підвищення екологічної культури учнів, створення естетично привабливого вигляду території ліцею.
Короткострокові результати:
1. Озеленення та благоустрій приліцейної ділянки: розбивка алеї. Підтримка чистоти і порядку на території ліцею.
2. Знайомство учнів з основами квітникарства, ландшафтного дизайну, оволодіння агротехнічними прийомами вирощування рослин.
Довгострокові результати:
- Поява в учасників проєкту навичок практичної природоохоронної роботи.
- Якісне поліпшення екологічного стану та естетичного вигляду ліцейної території.
- Підвищення рівня екологічної та загальної культури населення міста.
- Формування особистісних якостей в учнів: цілеспрямованості, працьовитості та ін..
3) Соціальний ефект проєкту в довгостроковій перспективі
Виразиться в тому, що підвищиться загальна й екологічна культура учнів, їх батьків, педагогічного колективу і технічного персоналу ліцею, а також жителів місцевості.
Кількісні показники:
- Збільшиться кількість співробітників ліцею, учнів і батьків, залучених у практичну діяльність з вирішення проблем благоустрою території пришкільної ділянки ліцею.
- Збільшиться кількість учнів, вчителів, які взяли участь в організації та проведенні екологічних заходів.
- Розшириться видове різноманіття рослин на пришкільній ділянці.
Якісними показниками проєкту мають стати:
- Територія освітнього закладу стане екологічно чистою.
- Реалізується новий підхід до дизайну території ліцею, її естетичного оформлення.
- Відбудеться підвищення природоохоронної активності в учнів і мешканців району.
- Панянки і ліцеїсти ознайомляться з основами квітникарства й оволодіють агротехнічними прийомами вирощування рослин.
Перспектива розвитку проєкту:
На базі наявного досвіду організації роботи на території ліцею в перспективі заплановано створення «Алеї Випускників».
Ці заходи зроблять ліцей і її територію більш привабливою, сприятимуть створенню позитивного іміджу ліцею. Проєкти (реалізовані і заплановані у перспективі) вирішать проблему зайнятості підлітків у вільний від навчального процесу час, будуть сприяти їх соціальній адаптації.
Перспективу розвитку проєкту ми бачимо також у долученні учнів ліцею до озеленення пришкільних територій. Розвивати цю перспективу ми будемо за двома напрямками:
1. Інформування інших навчальних закладів м.Гухів про роботу нашого проєкту із закликом підтримувати його.
2. Власні дослідження щодо ландшафтного дизайну і правил міського озеленення, підбір відповідних рослин, які б прикрашали наше місто протягом року.
ІІІ. Висновок
Ліцей – соціально-культурний центр. Він повинен як «храм знань» притягувати і молодших і дорослих. Цьому повинна слугувати і територія - шкільний двір. Ця ідея зближення людини з природою є нерозривним зв’язком, що ми й хочемо реалізувати й здійснити.
Створення алеї магнолій - не тільки необхідність прикрасити територію ліцею, але й ініціатива, творчість, фантазія, уявлення. Творчість прекрасного – чудова ідея!
Література:
Додаток А