Година спілкування. Чистота та охайність. Правила особистої гігієни.

Про матеріал
Здоров'язберігаючі технології в навчанні та вихованні молодших школярів. Бесіда про чистоту та охайність. Поглиблення знань про правила особистої гігієни.
Перегляд файлу

Година спілкування

Тема: Будь чистим і охайним. Правила особистої гігієни

Мета: Ознайомити учнів із поняттям «гігієна», з однією з вимог гігієни – чистотою; про те, що чистота є однією з умов формування, збереження та зміцнення здоров‘я, переконати учнів у необхідності виконувати вимоги особистої гігієни; розвивати у учнів знання елементарних правил гігієни, вміння робити власні висновки, узагальнення; виховувати у учнів санітарно – гігієнічні вміння

Обладнання: мультимедійна дошка, вологі серветки, гребінці, чоловічі сорочки, великий яскравий конверт

Хід заняття

І.Організація початку заняття

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Вихователь:

- Діти, подивіться уривок із мультфільму. Пригадайте, будь ласка, як він називається. ( Фрагмент мультфільму «Мийдодір»)

- Як називається мультфільм?

- Чому від хлопчика утекли всі речі?

Про що кричав йому умивальник?

- Як ви вважаєте, чи потрібно бути щодня чистим і охайним, щоб зберегти своє здоров’я ?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні на уроці ми з вами поговоримо про те, що треба робити , щоб бути чистим та охайним. Для цього детальніше познайомимся із словом « Гігієна», дізнаємось з вами про речі, які належать до предметів індивідуального користування, як доглядати за зубами, вухами, носом, очима, шкірою, волоссям

1. Розповідь вихователя про чистоту ,як основну вимогу особистої гігієни.

- Про чистоту , хто всюди дбає,

Завжди здоров ‘я добре має.

І настрій в того просто гарний,

І в світі він живе не марно.

- Слово «Гігієна» - здоровий спосіб життя. Одна з головних вимог гігієни – чистота. Народна мудрість говорить « Чистота -  запорука здоров ‘я». Щоб бути здоровим , треба щодня бути чистим і охайним.

IV. А  )Відгадування загадок.

Перевіримо, чи ви у мене уважні? Чи впораєтесь?

1. Білих 30 зубчиків для кучерів і чубчиків

По голівці ходять – волосся в порядок приводять. ( Гребінець)

2. Гладеньке, запашне,

Миє чистенько,

Треба, щоб у кожного було,

Що , малята ? ( мило)

3. Якщо руки ваші в ваксі, 
Якщо на ніс сіли клякси,
Хто тоді ваш перший друг,
Змиє бруд з лиця і рук?(Вода)


4. Не гризе і не кусає,
а розчеше кіски Олі,
чубчик Петрикові й Толі.(Гребінець)

5. Хто завжди правду каже?
Який є, таким покаже,
І без слів про все рас скаже.
На нього дивишся, а себе бачиш.(Дзеркало)

6. Є у мене дивне скельце,
що з усіх кривляється:
як до нього усміхнешся,
воно теж всміхається.(Дзеркало)

7. Витирають залюбки
ноги, руки малюки.
Витирають щічки
Павлик та Марічка.(Рушник)

8. Чистить курточку, штанці,
Чобітки і сап’янці…
Дуже працьовита тітка.
Здогадались, хто це?(Щітка)

Б) Бесіда про предмети індивідуального користування.

- Діти, гребінець, мило, зубна щітка, носовичок, рушник, зубна паста - належать до предметів індивідуального користування. Кожен з вас повинен мати ці предмети і сам користуватися ними.

- Діти . ви розгадали загадки, а тепер невеличка гра «Скажи навпаки»
 

Брудний одяг — чистий одяг.
Охайна дівчинка —...
Неохайний хлопчик —...
Здорова людина —

Хворий хлопчик –

Весела дівчинка - ...

Гаряча вода  -….

Довге волосся - …

Вчитель: Молодці А тепер  детальніше поговоримо про гігієну.

В). « Догляд за руками, тілом і волоссям».

- Діти, я вам роздаю вологі серветки. Витріть свої руки.

- Подивіться на чисту серветку і на ту, що тільки витерли руки.

- Що ви бачите?

- Давайте уявно покажемо, як треба мити руки:

1. Треба спочатку закотити рукава вище ліктів.

2.Відкрити не сильно кран і намочити руки.

3. Взяти мило і намилити руки.

4. Покласти мило.

5. Миємо руки : треба, щоб вони перекочувались одна по одній, як санчата з гори: то права з’їжджає по лівій, то ліва по правій. Потім треба покласти долонька до долоньки і потерти. А вже після цього сполоснути і витерти.

1) Руки треба мити з милом після відвідування туалету, ігор з тваринами, якщо ви звідкись прийшли, після брудної роботи.

2)Нігті на руках слід підстригати 1 раз на тиждень, а на ногах – 1 раз у два тижні.

3)Ніколи не гризіть нігті.

Своє тіло ми повинні мити кожного дня. Наша шкіра повинна бути завжди чистою. Приймати ванну ми повинні 1 раз на тиждень. Своє волосся необхідно мити в міру забруднення, прочісувати власним гребінцем або щіткою 2-3 рази на день. Зачіски у дівчаток і хлопчиків повинні бути зручними і охайними.

- Запам‘ятайте: користуватися чужим гребінцем, заколками , головними уборами – заборонено.

Г).«Догляд за зубами»

Діти, а давайте зараз разом з вами пригадаємо правила догляду за зубами. Всі пам’ятають?

1)Чистити зуби треба вранці та ввечері перед сном.

2)На зубну щітку видавлюємо трішки зубної пасти.

3)Рухами знизу – вгору чистять нижні зуби, зверху – вниз – верхні зуби. Коловими рухами щітки чистять зовнішню і внутрішню поверхні кутніх зубів.

4)Коли почистите зуби, щітку вимийте з милом і поставте сушитися догори щетиною ( показує)

5)Ніколи не чистіть зуби чужою щіткою.

6)Після вживання їжі слід полоскати рот теплою водою.

7) Не колупайтеся між зубами металевими предметами.

8)Зубну щітку змінюйте 4 рази на рік.

9)Два рази на рік треба приходити в лікарню і перевіряти зуби.

Д)  А тепер надамо слово нашим  однокласникам, які підготували для вас декілька смішинок:

Смішинки – веселики ( виступають діти)

Жирафа

Побачивши в зоопарку жирафу, Славко мамі сказав:

      От добре, що я на неї не схожий!

      А то чого?

      Еге, довелося б щодня мити таку довгу шию.

Хочеш їсти — мийся

      Я не буду, мамо, митись —

Можна знову забруднитись...

      То й не треба їсти,  Вово, —

Все одно захочеш знову.

Кмітливий онук

      Бабусю, почитай мені газету, — просить хлопчик.

      Як же я тобі, рідненький, читатиму, коли я вже літер не бачу? То давай я буду на літери дивитись, а ти читай.

Е) Фізкультхвилинка (діти разом з вчителем виконують рухливі вправи під  музичний супровід)

Є) Гра-змагання ( хто швидше і ліпше впорається із завданням)

1. Дві пари дівчаток, що мають довге волосся, заплітають одна одній коси, зав’язують бант. (Звучить музика. Перемагає та пара, яка скоріше виконала завдання).

2. Двоє хлопчиків застібають ґудзики на сорочках двом хлопчикам. (Звучить музика. Перемагає той хлопчик, хто скоріше застібнув ґудзики на сорочці партнера).

Ж) Вихователь читає лист від Королеви Чистоти:

"Я – Королева Чистоти. Всі жителі мого королівства дотримуються таких важливих законів:

Закон 1. Треба стежити за чистотою всюди: вдома, у школі, на подвір’ї, на вулиці.

Закон 2. Дотримуватися правил моєї сестриці -  Гігієни, дружити  з підлеглими -  милом, водою, зубною пастою та щіткою, шампунем та рушником.

І якщо ви будете виконувати ці закони, ви будете здорові!

З) Підведення підсумків уроку.

ІІІ. Заключна частина

Учитель. Пам'ятайте завжди, що ваше здоров'я залежить від вас, від способу вашого життя. Робіть усе для того, щоб зростати й іти у світ здоровими, життєрадісними.
Здорово, чудово, ясно!
Хто здоровий, той сміється.
Все йому в житті вдається.
Хто здоровий — не сумує,
Над загадками мудрує.

 

Хто здоровий, той не плаче.
Жде його в житті удача.
Бо здоров'я — це прекрасно,
 

 

 

Література :

Будна Н.О.,Бей П.І.   Уроки з курсу «Основи здоров’я», 1клас – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2006

Бойченко Т.Є. Основи здоров’я: Підручник для 1кл. загальноосвіт. навч. закл.- К.: Генеза, 2007

Друзь З.В.  Пізнавальні завдання з ознайомлення з навколишнім світом у 1-2 класах: Посібник для вчителя.-К.: Рад.шк.,1990

Усачев А.  « Азбука здоровья», М. «Росмэн», 1997

Л.В. Ященко " Здоровя дітей - багатство нації"  Видавнича група " Основа" 2015

 

doc
Додано
18 грудня 2020
Переглядів
1194
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку