Екологічний проект "Розвідка весняних прикмет"

Про матеріал
Розвивати спостережливість, творчі здібності учнів, уміння аналізувати і порівнювати, узагальнювати; виховувати бережливе ставлення до природи. Завдання. Визначити зміни в живій і неживій природі з приходом весни.
Перегляд файлу

 

 

Екологічний проект

Розвідка весняних прикмет

3 клас

 

 

 

                               

Тип проекту: творчий, колективний, тривалий, ігровий.

Мета.  Розвивати спостережливість, творчі здібності учнів, уміння аналізувати і порівнювати, узагальнювати;

виховувати бережливе ставлення до природи.

Завдання.  Визначити зміни в живій і неживій природі з приходом весни.

І етап: підготовчий.

Школярі отримують листа від птахів.

Доброго дня, любі друзі!

Учора на узліссі відбулися збори птахів. Необхідно було вирішити, чи не пора мостити птахам гнізда? Вийшло так, що одна половина присутніх вважала, що пора, а інші птахи говорили, що рано. Одні кричали, що трава вже зелена, цвітуть первоцвіти, а інші – що ще холодно, на деревах немає листя.

Ми не знаємо , що робити. Підкажіть нам , будь ласка! Адже ви навчаєтесь у школі і, мабуть, зможете визначити, прийшла весна чи ні? Ще кажуть, що йде вона до нас через ваше село. Будь ласка, розкажіть нам, чи далеко весна, коли вона прийде до лісу?

Але збори просять надати переконливі докази! Адже мостити гнізда для птахів дуже непроста справа!

Дуже сподіваємось на вашу допомогу!

Приймається рішення допомогти птахам.

Клас поділяється на команди, які «шукають» докази того, що весна прийшла.

 

ІІ етап: гра – подорож.

Мета. Розвідка весняних прикмет у природі, оточуючому середовищі.

Об’єкти досліджень: «Хмари», «Водичка», «Галявина», «Шкільний сад», «Комахи», «Пернаті», «Квіти», «Перехожі».

Команди – розвідники збирають інформацію, записують побачене на маршруті у вигляді звіту подорожі, ілюструючи кожний доказ малюнком.

 

ІІІ етап: домашнє завдання, метою якого є збір інформації про весну.

            Джерела інформації:

«Скарбничка народної мудрості»;

«Поради» дорослих;

Шкільний підручник;

Сторінки книг і журналів.

 

ІV етап: ігровий. Свято «Зустріч весни»

Свято «Зустріч весни»

Дійові особи: Горобчик, Сонечко, команди «Пролісок», «Струмочок», «Вербові котики».

Сонечко: Так сталося, що одного дня пташки несподівано надіслали учням вашого класу листа, у якому просили допомогти дізнатися, прийшла весна чи ні.

Горобчик: Тож сьогодні мене запросили на свято, щоб дати відповідь на складне для нас, птахів, запитання: «Мостити гнізда чи ні?»

Сонечко: Дізнатись, чи прийшла весна не за календарем, а в природі учні вирішили так: вони сформували команди розвідників для збору переконливих доказів приходу весни. Вирушаючи до лісу, саду, спостерігаючи за працею дорослих, командам необхідно було вирішити, чи прийшла весна.

Горобчик: І ось сьогодні нас з тобою, Сонечко, запросили на свято «Зустріч весни», щоб розповісти, прийшла весна чи ні, час мостити гнізда пташкам чи ні.

(Обирається журі, яке має визначити команду-переможця.)

*  Конкурс – візитка (Команди представляють себе (назва, девіз), здають звіт розвідки весняних прикмет)

«Пролісок»:                  Навесні ми зацвітаєм

                                        Синім цвітом серед гаю.

                                        Ми квіти тендітні,

                                        Проліски привітні

 «Струмочок»:              Ми струмочки весняні,

                                         Ми струмочки голосисті,

                                         Течемо до річечки,

                                         Нашої сестрички.

«Вербові котики»:        Вербові котики не сплять,

                                         Сонце раді ми вітать.

                                         Прокидайтеся від сну,

                                         Всі зустрінемо весну.

Конкурс «Поетична перлина»

(Діти розповідають вірші про весну)

Ось весна вже зовсім близько!

З гір біжить, шумить потік.

Нам в гаю дає берізка

Життєдайний свіжий сік.

А сама берізка біла

Березневі бачить сни.

Якщо сніг вже скрізь розтанув

І травичка зеленіє,

Ще й пташок співає зграя,

То це, діти, означає,

          Що до  нас прийшла весна.

Весна-чарівниця,

Неначе цариця,

Наказ свій послала,

Щоб краса вставала!

Проліски, травичка

Й зелена муравка,

Й фіалочка красна,

Всі квіти весняні,

Веселі, кохані,

З під листя виходять,

Головки підводять

Од сну зимового до сонця ясного    

Встала весна!

Чорну землю

Сонну розбудила,

Заквітчала її рястом,

Барвінком укрила.

А у полі жайворонок,

Соловейко в гаї

Землю, убрану весною,

З сонцем зустрічають.

Вже прийшла весна в оселі,

Розквіта рясний садок,

І летять, летять веселі

Зграї радісних пташок.

Швидше, любі, прилітайте, 

Ми вас бачимо здаля.

Із весною привітайте

І лісочок, і поля.      

Гляньте, діточки малі,

        Прилетіли журавлі.

Сіли собі на ріллі

Та все курличуть: «Кру-кру-кру,

Стрічайте весноньку красну!»

Гляньте, діточки малі, -

Прилетіли гусочки,

Гуси прилетіли –

За ставочком сіли,

Та все кличуть « Ге – ге - ге!

Вже до нас весна іде».

Гляньте, мої діточки,

Прилетіли качечки.

Качечки прилетіли –

На лужечку сіли.

Сіли собі на лужок,

Завели кривий танок.

Прийшла весна – і золотисті

Упали з неба промінці.

І враз прокинувсь ліс тінистий,

Зраділи білочки, зайці,

Ведмедик, їжачок, лисиця,

А на гілках шпачок, синиця

Щодня ведуть свої пісні,

Уклінно дякують весні.

Весно, весно, весняночко!

          Прийди до нас, паняночко!

Розвій хмари-сніговії,

Розбий мости крижанії,

Зміни чари зимові,

Зрости трави шовкові,

Посій квіти замашненькі,

Приводь пташки голосненькі.

Весно, весно,  озовися ,

Прийди до нас, не барися!

Подихом легким,

          Подихом чистим

Віє на землю весна.

Під сонечком теплим

Грайливим струмочком

В березні плаче зима.

Все частіше ясне сонце

         На свій шлях виходить,

Все тепліше по віконцях

Проміннячком водить.

Щораз довше огріває

Замерзлу земельку –

Всміхається, обіцяє

Пору веселеньку.

Всміхається приязненько,

Що вже минув лютий,

Що приходить березненько

Річечку розкути.

Розкувати річечку з льоду,

Сніги розтопити,

Сонячнії бережечки

Квітами встелити.

Насипати зілля-рясту

В садочку, в леваді –

Приходь, приходь, березеньку,

Діти тобі раді!

 Я квітую, - каже квітень, –

          Квітом луків і гаїв.

Листя зграйками на вітах

Жде-чекає солов’їв!

Конкурс художників «Портрет весни».

          – Художники мають виконати завдання – розфарбувати запропоновані у чорно-білому варіанті пейзажі так, щоб вони відповідали весняній порі. Пейзажі можна доповнювати деталями.

 

Конкурс «Скринька народної мудрості»

                     

                   Для спостережливих

 

Масове цвітіння пролісків – на помірну погоду влітку.

Багато пролісків – добре вродить картопля.

Весною розлігся на воді лист латаття білого – приморозків більше не буде.

Ранньою весною спів жайворонка – на гарну погоду.

Благовіщення без ластівок – холодна погода.

Зозуля кує – морозу не буде.

 

Конкурс « Весни чарівні голоси»

Відгадування загадок про птахів; відгадування пташки за її голосом (запис співу різних пташок)

Загадки про птахів

Відгадайте, діти, хто

Має носик-долото –

Ним комах з кори виймає,

Про здоров’я лісу дбає? (Дятел)

              * * *

Дивний ключ у небі синім

Не залізний, а пташиний.

Цим ключем в залізній млі

Прилітають …(журавлі)

              * * *

Лісовий рябенький птах

Безліч знищує комах!

Він свого гнізда не має,

Пісеньку просту співає. (Зозуля)

            * * *

Довгі ноги, довгий ніс,

Прилетів, обід приніс:

Кілька жабенят

Для своїх малят. (Лелека)

             * * *          

Швидко скрізь літає,

Безліч мошок поїдає,

За вікном гніздо будує,

Тільки в нас щось не зимує.

              * * *

        У садочку понад тином

Я зробив йому хатину.

Він навколо обдивився,

Засміявся й оселився. ( Шпак)

 

Конкурс «Ми –  композитори весни»

Виконання пісень про весну, костюмованого танцю квітів, веснянок, гаївок, дитячих народних ігор.

 

Конкурс « Весняні аромати»

Відгадування загадок про весняні квіти.

 

Перші квіти проростають

З цибулин очок малих,

Красну весну зустрічають.

Розпізнайте, діти, їх. ( Підсніжники)

               * * *

Я весною зацвітаю

Синім цвітом серед гаю.

Відгадайте, що за квітка,

Бо мене не стане влітку. ( Пролісок)

            * * *

 Я на інших геть не схожий,

Кучерявий та пригожий.

Постелю під голе віття

Фіолетові суцвіття. (Ряст)

               * * *  

Ми дзвіночки білосніжні,

Аромат в нас ніжний, ніжний.

Хто це? Знаю, знаю я –

Лісова … (конвалія).

               * * *

Я той сніг колю «голками» –

Зелененькими листками,

Білу квітку вивільняю,

В ноги березню схиляю. (Підсніжник)

 

Конкурс «В’язаночка оповідань»

   Учні розповідають оповідання і казки, які вони склали про весну.

Горобчик: Дякую вам, діти, що допомогли нам, пташкам. Дійсно, ваша інформація про зміни в природі є переконливою. Весна прийшла.

Сонечко: Тож лети до птахів, повідом їм про це!

Горобчик: Так, треба швидко летіти. Пора мені, пора летіти мостити гнізда. До побачення діти, дякую вам за свято!

 

Конкурсна програма завершується підсумками журі. Переможців нагороджують грамотами.

 

 

 

doc
Додано
17 листопада 2021
Переглядів
211
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку