Тема: Природа – наш дім, бережімо його!
Мета: формувати уміння встановлювати взаємозв'язок між природними об'єктами; підсумувати пізнавальні інтереси учнів, сприяти вихованню в них почуття прекрасного; виховувати бережливе ставлення до природи, бажання зберегти нашу планету від екологічних лих, охороняти й примножувати її багатства і красу.
Обладнання: комп’ютер, ілюстративний матеріал (пам’ятки,дерево,прислів’я)
Хід заходу
Учитель. Друзі! Сьогодні ми з вами проведемо екологічний турнір. Пильно погляньте мені у очі, зарядіться від мене енергією, подивіться один на одного та усміхніться, налаштуйтесь на роботу.
Дивосвіт
Дивосвіт, дивосвіт.
Хто придумав оцей світ?
Землю красну таку
У зеленому вінку,
Всі ці квіти і ліси,
І пташині голоси ?
Ліс і річка, і поля –
Це ж усе моя земля !
-Згадаємо з вами. Що сонце, вітер, гори, ліси, моря, птахи, риби – все це .... (природа).Це наше благо, наше багатство, наше здоров'я.
-Що ми відносимо до живої природи? (відповіді дітей).
Здавна люди вірили в богів – покровителів усього живого на Землі. Такою покровителькою рослин уважали богиню Флору, а покровителькою тварин – богиню Фауну. Тому рослинний світ називають флорою, а тваринний – фауною.
Були в матінки –Природи дві донечки такої вроди:
Хто їх побачив хоч на мить, не зміг забути й розлюбить.
Голубооку звали Флора, у неї очі, наче зорі. Завжди замріяна, тендітна, ласкава, ніжна і привітна. А Фауна – швидка, як вітер, могла за птахами летіти. І за оленями стрибати та з білочками пустувати.
Обидві світ живий любили, відтак його боготворили. Тож вирішила мудра мати в придане їм подарунки дати: мрійливій Флорі – світ рослин, а Фауні швидкій–тваринний.
Живуть в легендах і понині всього живого дві богині.
Сьогодні ми поділимося на команди і трішечки позмагаємося та побачимо хто ж з вас краще вивчає наше довкілля. (Діти самі придумують назви команд і записують)
1. Конкурс «Бліц – турнір» (для всіх команд)
1.Якого птаха називають лікарем лісу? (дятел)
2.Яке дерево не скидає листя? (ялина)
3.Де в рослини утворюються поживні речовини? (листках)
3.Який лісовий мешканець сушить гриби на деревах ? (білка)
4.Чому мурахи ввечері поспішають додому ? (закриються ходи)
5.Яка пташка за день з'їдає більше, ніж важить сама ? (синичка)
6. Який птах витримує температуру до мінус 110 градусів С? (гусак)
7 У кого з птахів найдовший дьоб? (лелека до 19 см)
8. Який птах літає найшвидше? (сокіл-сапсан до 300км/год)
9. Який птах має найдовший язик? (дятел 14 см)
2. Інтерактивна гра «Мікрофон» «Що мені дає природа?»
Людина не може прожити без природи тому, що...
- Все необхідне для життя людина отримує від природи. Тому захищати й оберігати природу — наш обов'язок.
3. Фізхвилинка
1.Якщо ви смітите на вулиці – почухайте собі носик.
2.Якщо ви не смітите на вулиці – підстрибніть 3 рази.
3. Якщо ви не спалюєте сміття у дворі – сплесніть 3 рази в долоні.
4.Якщо ви не розбиваєте скляні пляшки – погладьте себе по голівці.
5.Чи ви розмовляєте з батьками про екологічні проблеми села чи місця яке вам дуже подобається ? Якщо так – підніміть 2 руки.
6. Чи болить у вас душа , коли бачите зламану гілку або молоде деревце? Якщо так – покладіть руку на серце.
7. Якщо хочете дружити , бути в злагоді з природою, то потисніть один одному руки.
4. Конкурс «Склади прислів'я»
Нема ліпшої краси, ніж гаї та ліси .
Природа – наша мати і треба її оберігати.
Де багато пташок ,там нема комашок.
До природи не неси шкоди.
5. Конкурс «Вгадай правило»
На дошці таблиця з малюнками правил поведінки в природі. Діти називають правило. Наприкінці гри всі отримують пам'ятки поведінки в природі.
Пам'ятка
• Не ламай гілки дерев і кущів.
• Не руйнуй мурашники.
• Не рви квітів – вони потрібні рослинам.
• Не руйнуй пташині гнізда.
• Не можна виливати горючі речовини і запалювати їх у лісі. Це може призвести до пожежі.
• Не можна палити вогонь в лісі.
6. Гра «Чим я можу допомогти природі?»
На дошці — намальоване дерево. Діти на «листочках» записують свої пропозиції щодо збереження природи та прикрашають ними його.
ІІІ. Підсумок заходу
-А зараз підіб'ємо підсумки нашої гри. Послухаємо учнів, які розкажуть про те, як же треба ставитися до природи, дбати про її збереження, щоб наша планета Земля ніколи не зазнала екологічного лиха.