Екологічний турнір ''Природа-наш дім, бережімо його!''

Про матеріал
Виховний захід для наскрізної лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток» – це формування в учнів соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості, у результаті яких вони дбайливо й відповідально ставитимуться до довкілля, усвідомлюючи важливіcть сталого розвитку для збереження довкілля й розвитку суспільства.
Перегляд файлу

Тема:  Природа – наш дім, бережімо його! 

Мета: формувати уміння встановлювати взаємозв'язок між природними об'єктами; підсумувати пізнавальні інтереси учнів, сприяти вихованню в них почуття прекрасного; виховувати бережливе ставлення до природи, бажання зберегти нашу планету від екологічних лих, охороняти й примножувати її багатства і красу.

Обладнання: комп’ютер, ілюстративний матеріал (пам’ятки,дерево,прислів’я)

                                   Хід заходу

Учитель. Друзі! Сьогодні ми з вами проведемо екологічний турнір. Пильно погляньте мені у очі, зарядіться від мене енергією, подивіться один на одного та усміхніться, налаштуйтесь на роботу.

Дивосвіт 
Дивосвіт, дивосвіт. 
Хто придумав оцей світ? 
Землю красну таку 
У зеленому вінку, 
Всі ці квіти і ліси, 
І пташині голоси ? 
Ліс і річка, і поля – 
Це ж усе моя земля !

-Згадаємо з вами. Що сонце, вітер, гори, ліси, моря, птахи, риби – все це .... (природа).Це наше благо, наше багатство, наше здоров'я.

-Що ми відносимо до живої природи? (відповіді дітей). 
Здавна люди вірили в богів – покровителів усього живого на Землі. Такою покровителькою рослин уважали богиню Флору, а покровителькою тварин – богиню Фауну. Тому рослинний світ називають флорою, а тваринний – фауною. 

Були в матінки –Природи дві донечки такої вроди: 
Хто їх побачив хоч на мить, не зміг забути й розлюбить. 

Голубооку звали Флора, у неї очі, наче зорі.  Завжди замріяна, тендітна, ласкава, ніжна і привітна.  А Фауна – швидка, як вітер, могла за птахами летіти.  І за оленями стрибати та з білочками пустувати. 

Обидві світ живий любили, відтак його боготворили.  Тож вирішила мудра мати в придане їм подарунки дати:  мрійливій Флорі – світ рослин, а Фауні швидкій–тваринний. 
Живуть в легендах і понині всього живого дві богині.

Сьогодні ми поділимося на команди і трішечки позмагаємося та побачимо хто ж з вас краще вивчає наше довкілля. (Діти самі придумують назви команд і записують)

1. Конкурс «Бліц – турнір»   (для всіх команд) 

1.Якого птаха називають лікарем лісу? (дятел) 
2.Яке дерево не скидає листя? (ялина) 
3.Де в рослини утворюються поживні речовини? (листках) 
3.Який лісовий мешканець сушить гриби на деревах ? (білка) 
4.Чому мурахи ввечері поспішають додому ? (закриються ходи) 
5.Яка пташка за день з'їдає більше, ніж важить сама ? (синичка)
6. Який птах витримує температуру до мінус 110 градусів С? (гусак) 
7 У кого з птахів найдовший дьоб? (лелека до 19 см) 
8. Який птах літає найшвидше? (сокіл-сапсан до 300км/год) 
9. Який птах має найдовший язик? (дятел 14 см) 

 2. Інтерактивна гра «Мікрофон» «Що мені дає природа?»

         Людина не може прожити без природи тому, що...
- Все необхідне для життя людина отримує від природи. Тому захищати й оберігати природу — наш обов'язок.
             3. Фізхвилинка

1.Якщо ви смітите на вулиці – почухайте собі носик. 
2.Якщо ви не смітите на вулиці – підстрибніть 3 рази. 
3. Якщо ви не спалюєте сміття у дворі – сплесніть 3 рази в долоні. 
4.Якщо ви не розбиваєте скляні пляшки – погладьте себе по голівці. 
5.Чи ви розмовляєте з батьками про екологічні проблеми села чи місця яке вам дуже подобається ? Якщо так – підніміть 2 руки. 
6. Чи болить у вас душа , коли бачите зламану гілку або молоде деревце? Якщо так – покладіть руку на серце. 
7. Якщо хочете дружити , бути в злагоді з природою, то потисніть один одному руки.

           4. Конкурс «Склади прислів'я»

Нема ліпшої краси, ніж гаї та ліси . 
Природа – наша мати і треба її оберігати. 

Де багато пташок ,там нема комашок. 
До природи не неси шкоди.

            5. Конкурс «Вгадай правило»

На дошці таблиця з малюнками правил поведінки в природі. Діти називають правило. Наприкінці гри всі отримують пам'ятки поведінки в природі.

Пам'ятка 
• Не ламай гілки дерев і кущів. 
• Не руйнуй мурашники. 
• Не рви квітів – вони потрібні рослинам. 
• Не руйнуй пташині гнізда. 
• Не можна виливати горючі речовини і запалювати їх у лісі. Це може призвести до пожежі. 
• Не можна палити вогонь в лісі.

            6. Гра «Чим я можу допомогти природі?»

На дошці — намальоване дерево. Діти на «листочках» записують свої пропозиції щодо збереження природи та прикрашають ними його.

ІІІ. Підсумок заходу

           -А зараз підіб'ємо підсумки нашої гри. Послухаємо учнів, які розкажуть про те, як же треба ставитися до природи, дбати про її збереження, щоб наша планета Земля ніколи не зазнала екологічного лиха.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
16 лютого 2020
Переглядів
594
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку