РЕСУРСНЕ ЗАНЯТТЯ "ЛАЙФХАКИ ВЧИТЕЛЮ - ІННОВАТОРУ"
Виявити кмітливість, придумати нестандартний підхід до звичайних речей у житті - це одна з рис українців .
Зараз з'явилося модне слово ЛАЙФХАК.
*лайфхак – сленґовий термін, що означає маленьку хитрість або корисну пораду, яка допомагає вирішувати побутові проблеми, тим самим заощаджуючи час.
Чи можливий лафхак у школі? Звичайно!
А якщо спробувати зацікавити наших школярів???
Пропоную до уваги декілька практичних вправ для осучаснення процесу уроку.
Кожен присутній знає правила роботи в групі, ми їх використовуємо систематично в своїй роботі, єдине прохання – притримуємося регламенту.
Вправа 1. «Фоторобот»
Учасникам пропонується скласти збірний фотопортрет групи. Зображення будується виходячи з кількості учасників групи зверху вниз. У зображення входять: голова, очі, ніс, рот і т.д. Ведучий зачитує назви складових частин тіла, а потім запитує, яка у фоторобота буде голова? Починається обговорення, яке триває не більше 1мінути. Група приймає рішення делегувати в фоторобот чиюсь голову і аргументувати свій вибір. Потім вибираються риси обличчя, руки, тулуб і т.д. У висновку вправи учасники дають ім'я складеним фотороботом.
Ця вправа готує групу до заняття і створює позитивний емоційний фон.
Вправа 2 «Угадай, хто я?» ( учень, директор, тьютор, педагог – організатор)
Учитель може адаптувати гру з фільму Квентіна Тарантіно «Безславні виродки» та за її допомогою закріпити знання художнього тексту або теоретичного матеріалу вивченої теми. Принцип гри такий: один учень одягає на голову паперовий обруч, на якому написано ім’я персонажа, мовознавче поняття (наприклад, «іменник», «Матс Мюрстен», «Учень» «Вчитель», «Батьки»,, «Директор»)
Завдання учня — вгадати це слово за допомогою класу. Дитина ставить запитання, відповідь на які може бути лише «так» чи «ні». Наприклад, на обручі написано «Лисичка -сестричка». Учень намагається вгадати, підбираючи характеристики героїв: «Я жінка?» — «Ні». — «Я молодий чоловік?» — «Ні». — Якщо учень називає персонажа неправильно, він програє.
Вправа 3 «Спина до спини»
( Пара сидить спиною один до одного) Скласти по малюнку фігуру за вказівками сусіда з фігурок танграмм
Вправа 4 «Конверт проблем»
Робота в групах
- Сформулюйте на аркуші найбільші проблеми чи страх у роботі в НУШ. Обміняйтесь. Дайте поради, як краще вирішити це питання. Вони повинні бути конкретними і дієвими. ( конверт іде по коло в групі, поки не повернеться до власника)
Вправа 5 «Рука дружби»
Обведіть на своєму аркуші праву руку, підпишіть своє прізвище і передайте по колу своєму сусідові, де кожен напише свої побажання. Вправа продовжується до тих пір поки «своя» рука не повернеться до свого власника.