Предмет: Харківщинознавство
Клас: 8.
Тема: Економічний розвиток Слобожанщини.
Мета: формування в учнів уявлення про розвиток господарства Слобідської України у ХVII ст., закріплення знань про основні заняття жителів Слобожанщини; систематизація знань про соціальні стани та побут населення України та Харківщини зокрема; застосування вмінь використовувати інформаційні технології.
Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть: характеризувати економічний розвиток Слобожанщини: розвиток сільського господарства, промислів, ремесел, торгівлі; визначати соціальні стани та побут місцевого населення; уміти визначити відмінність економічного життя на Слобідській Україні від життя в інших регіонах; висловлювати власне судження щодо перспектив розвитку господарства Слобожанщини. Обладнання: карта Харківської області, карта-схема м. Харкова Тип уроку: розвиток історичних компетентностей
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань:
1.У чому полягала особливість адміністративного та політичного устрою на Харківщині? 2. Чому козацькі полки підпорядковувались Московському уряду? На яких умовах? 3. З якою метою Російська держава видавала слобідським полкам царські «жалувані грамоти»? ІІІ. Мотивація навчальної діяльності:
Згадайте з курсу історії України, якими були головні заняття населення України в ХVII ст. Якими, на вашу думку, були заняття жителів Слобожанщини? ІV. Вивчення нового матеріалу:
1. Особливість економічного розвитку Харківщини. 2. Сільське господарство та промисли. 3. Розвиток ремесла та торгівлі. 4. Соціальні стани та побут населення Харківщини. V. Рефлексія:
1.Який вид господарства, на вашу думку, був головним для слобожан? Свою думку обґрунтуйте. 2.Які соціальні верстви проживали на Харківщині? 3. З якою метою проводилися ярмарки? Чим вони відрізнялись від базарів? VІ. Підсумок уроку. VІІ. Домашнє завдання:
1. Опрацювати §21 посібника та завдання до нього. 2. Складання таблиці «Ремесла та промисли на Харківщині».