Інтегрований урок "«Весна народів» Європейські революції 1848-1849 рр. і українські регіони Австрійської імперії"

Про матеріал
Цей урок дає змогу учням визначити зв'язок української історії з європейською; розуміти значення поняття «Весна народів» та визначати національні особливості та наслідки революції 1848-1849 рр. на західноукраїнських землях.
Перегляд файлу

 

 

 

Інтегрований урок з історії України та всесвітньої історії

«Весна народів» Європейські революції 1848-1849 рр. і українські регіони Австрійської імперії» 9 клас

 

вчитель: Кравцова Л.П.

 

Мета уроку:

  • Підкреслити зв'язок української історії з європейською.
  • Розуміти значення поняття «Весна народів».
  • Вміти визначати національні особливості та наслідки революції 1848-1849 рр. на західноукраїнських землях.

 

Оснащення: атласи, портрети діячів, політична карикатура

 

Хід уроку

 

І. Актуалізація опорних знань.

У.: 170 років тому Європа вийшла на Майдан – «Весна народів». Назвіть держави, де відбулися революції? Які особливості революції у Франції, Італії, Німеччині? Які народи проживали на території Австрійської імперії? (Робота з картою)

У.: Чому революції 1848-49рр. були названі «Весна народів»? (Проблемне питання)

У.: Продовжуючи вивчення теми, як випереджальне завдання, заповнимо таблицю з Австрії та Угорщини, бо з ними пов’язана історія західних регіонів України – Галичини, Північної Буковини, Закарпаття.

 

План

1. Революція в Австрійській імперії та на Угорщині.

 

Критерії

Австрійська імперія

Угорщина

Причини

Досягнення

Підсумок

 

 

    

 Революція – це пожежа, яку не можна допустити.

 

 Мозковий штурм:

  • В чому полягали спільні та відмінні риси революцій в Європейських країнах?
  • Як монархи відносились до Конституцій?
  • Для чого були прийняті Конституції, якщо монархи їх не дотримувалися?

(Робота з політичними карикатурами)

 

 

2. Революційні події на Україні.

- Які регіони України входили до складу Австрійської імперії?

- Визначте особливості революційних подій в українських регіонах. (Проблемне завдання)

 

2 частини населення Галичини

 

2 революції

Польська                         Русинська

                                                                                                        

 

13.04.1848р.-створення Центральної Ради Народової

«Тут немає Русі, тут є Польща»

02.05.1848р.-Головна Руська Рада (ГРР)- орган цивільного самоврядування (керівник: єпископ Гр. Якимович)

Галичина-польська провінція Австрійської імперії + Руський Собор (політична організація з шляхтичем русинського походження, що була створена 23.05.1848р.)

Розподіл Галичини на польську (західну) та українську (східну) частини з двома окремими адміністраціями та була приєднана до Східного Закарпаття і  Північної Буковини

  

 

Загострення українського питання на Слов'янському з'їзді у Празі (червень 1848р.)

 

3. Діяльність Головної Руської Ради (ГРР).

а) видання 1-ої щоденної газети «Зоря Галицька»

б) національно-культурне товариство Галицько-Руська Матиця: книги

в) Собор Руських вчених

г) кафедра української мови та літератури при Львівському університеті в 1849р.

д) обрання українських депутатів в австрійський парламент

 

ІІ. Підсумок.

Проблемне завдання «мікрофон»: Чому «Весна народів?» Які підсумки революції?

У.: Самі революції повсюди програли. Але вони стали уроком для керівних еліт, які розуміли необхідність реформ. Наприклад, в Данії, де не було революції, король прийняв Конституцію, випустив пар можливого невдоволення.

 

ІІІ. Заключна частина.

Домашнє завдання (§6 (п.3) – всесвітня історія, §9 – історія України).

У.: «Весна народів» - перший шаг для національного об’єднання та важний етап у національному відродженні України. Як весна оновлює природу, так революції змінили Європу. Європа стала іншою.

doc
Додано
31 січня 2020
Переглядів
624
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку