Інтегрований урок з історії України та всесвітньої історії
«Весна народів» Європейські революції 1848-1849 рр. і українські регіони Австрійської імперії» 9 клас
вчитель: Кравцова Л.П.
Мета уроку:
Оснащення: атласи, портрети діячів, політична карикатура
Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань.
У.: 170 років тому Європа вийшла на Майдан – «Весна народів». Назвіть держави, де відбулися революції? Які особливості революції у Франції, Італії, Німеччині? Які народи проживали на території Австрійської імперії? (Робота з картою)
У.: Чому революції 1848-49рр. були названі «Весна народів»? (Проблемне питання)
У.: Продовжуючи вивчення теми, як випереджальне завдання, заповнимо таблицю з Австрії та Угорщини, бо з ними пов’язана історія західних регіонів України – Галичини, Північної Буковини, Закарпаття.
План
1. Революція в Австрійській імперії та на Угорщині.
Критерії |
Австрійська імперія |
Угорщина |
Причини Досягнення Підсумок |
|
|
Революція – це пожежа, яку не можна допустити.
Мозковий штурм:
(Робота з політичними карикатурами)
2. Революційні події на Україні.
- Які регіони України входили до складу Австрійської імперії?
- Визначте особливості революційних подій в українських регіонах. (Проблемне завдання)
2 частини населення Галичини
2 революції
Польська Русинська
13.04.1848р.-створення Центральної Ради Народової «Тут немає Русі, тут є Польща» |
02.05.1848р.-Головна Руська Рада (ГРР)- орган цивільного самоврядування (керівник: єпископ Гр. Якимович) |
Галичина-польська провінція Австрійської імперії + Руський Собор (політична організація з шляхтичем русинського походження, що була створена 23.05.1848р.) |
Розподіл Галичини на польську (західну) та українську (східну) частини з двома окремими адміністраціями та була приєднана до Східного Закарпаття і Північної Буковини |
Загострення українського питання на Слов'янському з'їзді у Празі (червень 1848р.)
3. Діяльність Головної Руської Ради (ГРР).
а) видання 1-ої щоденної газети «Зоря Галицька»
б) національно-культурне товариство Галицько-Руська Матиця: книги
в) Собор Руських вчених
г) кафедра української мови та літератури при Львівському університеті в 1849р.
д) обрання українських депутатів в австрійський парламент
ІІ. Підсумок.
Проблемне завдання «мікрофон»: Чому «Весна народів?» Які підсумки революції?
У.: Самі революції повсюди програли. Але вони стали уроком для керівних еліт, які розуміли необхідність реформ. Наприклад, в Данії, де не було революції, король прийняв Конституцію, випустив пар можливого невдоволення.
ІІІ. Заключна частина.
Домашнє завдання (§6 (п.3) – всесвітня історія, §9 – історія України).
У.: «Весна народів» - перший шаг для національного об’єднання та важний етап у національному відродженні України. Як весна оновлює природу, так революції змінили Європу. Європа стала іншою.