Предмет: історія України. Клас: 5.
Тема: Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Про що і про кого розповідає історія»
Мета уроку: створити умови для розвитку історичної компетентності учнів; розвитку інтересу до вивчення історії України, логічного мислення, історичної грамотної мови, самоконтролю; виховання ключових історичних компетентності.
Очікувані результати: Після цього уроку учні зможуть: пояснювати розвиток історичних подій та діяльність провідних історичних діячів. Обладнання уроку: підручник. Тип уроку: перевірка та оцінювання досягнення компетентностей.
Перебіг уроку
1. Організаційний етап.
2. Етап тематичних питань:
І рівень 1. В якому році була прийнята конституція України? а)1991 б) 1995 в) 2001 г) 1996 2. В якому році розпочалась Друга світова війна? а) 1938 б) 1941 в) 1939 г) 1942 3. Вищий навчальний заклад, до спільноти якого належать студенти та викладачі: а) школа б) гімназія в) університет г) колегіум 4. У 1648-1654 роках очолив Національно – визвольну війну: а) Іван Мазепа б) Петро Дорошенко в) Дмитро Вишневецький г) Богдан Хмельницький 5. Засновники міста Києва: а) Аскольд б) Олег в) Кий г) Володимир Великий 6. За Конституцією України главою держави є… а) Депутати б) Президент в) Гетьман г) Прем’єр - міністр ІІ рівень 7. Дайте визначення термінів: Геральдика - історична наука, що вивчає герби. Республіка - держава, в якій влада належить представникам народу, обраним на певний час. 8. Хто зображений на світлині? Дмитро Іванович Яворницький
9. Розташуйте в хронологічні послідовності історичні події:
Проголошення Незалежності України; Українська революція; Княжа доба; Друга світова війна. ІІІ рівень
10. Назвіть події, що відбулися. 1) 24 серпня 1991 р. 2) 1 грудня 1991 р. 3) 22 червня 1941 р. 11) Назвіть племена, що населяли територію України до появи тут слов’ян. Кіммерійці, скіфи. IV рівень 12. Уявіть себе мешканцями України у 1917-1920-х років. Про що ви могли б прочитати у газетах того часу? Придумайте кілька заголовків уявних статей про події в Україні за часів революції.
3. Підсумок уроку.
4. Домашнє завдання: Повторити § 10-20