ЕКОНОМІКА В СТАРШІЙ ГРУПІ ЗДО. БЕРЕЖЕМО ОДЯГ

Про матеріал
Мета заняття:закріпити і розширити уявлення дітей про потреби людини в одязі, правила користування ним. Формувати елементарні навички догляду за речами, їх ремонтом.
Перегляд файлу

Заняття

Тема: «Бережемо одяг»

Мета: закріпити і розширити уявлення дітей про потреби людини в одязі, правила користування ним. Формувати елементарні навички догляду за речами, їх ремонтом. Дати зрозуміти, що в цілях економії із старого одягу можна створити багато різних, корисних речей (з старих джинсів – шорти, з пальто- куртку, з сукні - спідницю тощо), що це суттєво впливає на економію сімейного бюджету. Виховувати бережливе ставлення до власних речей, працелюбність, охайність. Залучати дітей до лагодження, творчого перевтілення, з метою подальшого використання старих речей.

Словник: ремонт, швейна майстерня, економія, сімейний бюджет.

Матеріал:  предметні картинки, загадки, вірш, скоромовка, клаптики тканин, сукня, спідниця, шорти, джинси, різноманітне взуття, голка, нитка, ножиці, шило, швейна машинка. 

Хід заняття:

  • Малята, де ми можемо придбати собі одяг та взуття? (в крамницях, на базарі, інтернет магазинах).Правильно. Кожен може придбати  собі і костюм, і штани, і гарну сукню в крамниці де продається одяг.

Скоромовка

Сорока блискучу копійку знайшла,

З копійкою тою в крамницю пішла,

В крамниці сороці дали продавці

Для доні - спідничку, синочку – штанці.

А щоб гарний одяг і красиве взуття потрапили на полиці магазину його слід спочатку зробити, виготовити.

  • Хто знає як виготовляють одяг? (Його шиють). Звичайно,

(на дошці зображення предметів, якими користуються працівники швейних професій).

  • А для того щоб пошити костюм чи черевики, потрібні особливі помічники. А чи знаєте ви, малята, їх? (так).
  • Тоді напевно, і загадки про них відгадаєте.

Біжить собі свинка,

У неї срібна спинка,

А хвіст конопляний

                              (голка і нитка)

 

Я блискуча, гостренька,

Маю вічко маленьке

За собою несу

Довгу – довгу косу

                              (Голка)

 

Два кінця, два кільця,

Посередині цвяшок

                                 (Ножиці)

 

Дуже гостре я, міцне,

Знає кожен мене,

Я завжди при нагоді

Всім шевцям у пригоді

                          (Шило)

 

  • Молодці, малята! Назвіть буть ласка, ще раз всі речі, які допомагають виготовити наше вбрання.

Отже, наше вбрання шиють. Але спочатку його, слід розкроїти.

  • Хто цим займається? (Кравець),
  • Хто шиє одяг? (Швачка),
  • Хто шиє взуття?(Швець або чоботар).
  • Діти а яке вбрання подобається всім? (гарне, ошатне, зручне)
  • Чи легко виготовити його?

Якими повинні бути люди швацьких професій, щоб їх праця приносила всім задоволення та радість? (старанними, уважними, роботящими, сумлінними).

Фізхвилинка (Народна гра «Голочка і нитка»)

  • А зараз послухайте вірш:

Цілий тиждень шила Катя

Для сестрички модне плаття

Стала міряти сестриця -

Плаття зовсім не годиться.

Нині з плаття для сестрички

Шиє Катя рукавички.

  • Малята, про що розповідається в цьому вірші?
  • Що хотіла зробити Катя?
  • Чи вдалося їй добре зробити цю справу?
  • Як вирішала Катя виправити свою помилку?
  • Чи можемо ми назвати Катю заощадливою?
  • Чому?
  • А як її назвати? (Відповіді дітей).

А зараз ми пограємо в гру «Ремонтуємо речі»

Якщо одежина порвалась, її треба…(зашити).

Якщо штани занадто довгі, їх потрібно…(підшити).

Якщо відірвалась кишеня, її треба…(пришити).

Якщо спідниця надто широк, її треба…(вшити).

  • Молодці! Якщо ми будемо виконувати всі ці дії наш одяг не тільки буде цілим та гарним, а ще ми зможемо економити гроші для сімейного бюджету.
  • А які ви ще знаєте способи економії? (можна із пальто перешити куртку, або жилет; із сукні – спідницю; із джинсів - шорти тощо). Також «старі» речі можна «обновити», якщо вишити на них гарні квіточки та візерунки.
  • А зараз обговоримо ситуацію:
  • Покупці прийшли до  крамниці, розгубилися, бо продавці забули розставити цінники на товарах. Що робити?  Піти до іншої крамниці, чи звернутися до продавців?
  • Одного дня все взуття «образилось» на власників, а одяг «засмутився». Чому так сталося?
  • Що власноруч зробиш- ні за які гроші не купиш. Пригадайте, як ремонтували одяг та взуття члени твоєї родини. А що зробив ти?
  • Добре. Сьогодні ввечері вдома разом з батьками із клаптиків тканини пошийте сукні, спіднички, сорочки для наших ляльок.

А завтра ми не тільки одягнемо лялькам нове вбрання, а й проведемо конкурс «Краще економне вбрання».

Сьогодні на занятті ми зрозуміли що, бережне відношення до одягу та взуття, вчасний ремонт значно економить сімейний бюджет. Що старі речі можуть отримати нове життя, якщо їх творчо перетворити для подальшого застосування.

 

docx
Додано
25 жовтня 2021
Переглядів
991
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку