ЕКОНОМІКА В СТАРШІЙ ГРУПІ ЗДО. БІЛИЙ ХЛІБ РОСТЕ З ЧОРНОЇ ЗЕМЛІ...

Про матеріал
ЗАНЯТТЯ З ЕКОНОМІКИ В СТАРШІЙ ГРУПІ ЗДО НА ТТЕМУ" БІЛИЙ ХЛІБ РОСТЕ З ЧОРНОЇ ЗЕМЛІ"
Перегляд файлу

Заняття

Тема: «Білий хліб росте з чорної землі»

Мета: ознайомити дітей із тим, що хліб – це цінний продукт харчування, це святиня народу; розширити та закріпити послідовність, планомірність вирощування зерна. Скласти господарський ланцюжок, беручи до уваги пору року, кліматичні умови. Розвивати економічну бережливість. Виховувати почуття поваги до праці хліборобів, бережливе ставлення до хліба.

Словник: хлібороби, урожай, елеватор, перевізники, млин, пекарня, хліб завод,  смачно, поживно, економно.

Матеріал: Дидактична гра «Назви професії», сюжетні малюнки, прислів’я та приказки, вірші.

Хід заняття:

 

 «Хліб, як сонце» - каже мати,

«Хліб, як сонце» - каже тато,

«Хліб, як сонце» - кажуть люди,

«Хліб, як сонце» - завжди буде!

  • Чи здогадалися, діти, про що ми будемо сьогодні розмовляти? Для чого нам потрібен хліб?
  •  Чим пахне хліб? А зараз послухайте вірш.

Чи знаєш ти, чим пахне хліб,

Коли весною кілька діб

Гуркоче трактор за рікою?

 - Хліб пахне працею людською.

 - Чи знаєш ти чим хліб запах?

Коли жнивують у степах,

Твої батьки в гарячу пору?

 -Чим пахне хліб, чи знаєш ти

Як повезуть твої брати

Зерном наповнені машини?

Хліб пахне соками земними

-Чи знаєш ти, чим хліб землі

Пахтить на вашому столі

Весною влітку і зимою?

- Хліб пахне радістю людською,

- Без хліба неможливо уявити життя людини. Де виростає хліб? (У полі). З яких злакових рослин виготовляють борошно для хліба та хлібних виробів? (З пшениці, жита, ячменю).

- А чи багато  потрібно прикласти зусиль для того, щоб хліб з’явився у нас на столі?

Дидактична гра «Назви професії». Мета: закріпити знання про сільськогосподарські професії.

За допомогою сюжетних малюнків діти створюють ланцюжок появи хлібу на столі.

  • Хто працює в полі, вирощуючи хліб? (Тракторист, комбайнер, агроном).
  • Хто відвозить хліб на борошномельний завод? (Шофер).
  • Хто працює на борошномельному заводі? (Млинарі).
  • Хто випікає з борошна  хліб та хлібобулочні вироби? (Пекарі).
  • Як ми можемо назвати всі ці професії одним словом? (Хлібороби).
  • Як ви гадаєте, малята, яка праця у хліборобів? (Необхідна, важка, важлива, потрібна людям).
  • Які риси характеру притаманні людині, яка вибрала професію хлібороба?

(Мужність, сила, витриманість).

  • Яким повинен бути хлібороб? (Працьовитим, старанним, дбайливим, сумлінним).
  • Як ми повинні ставитися до професії хлібороба? (Шанувати, поважати, бережливо ставитися до хлібних виробів).

Фізхвилинка. Розігрування  потішки  «Печу, печу хлібчик».

Зараз у кожному навіть, у невеличкому місті  є хлібзавод, або пекарня, де випікають смачний свіжий хліб та хлібні вироби. Свіжий хліб машини доставляютьнавіть в найвіддаленіші села. А раніше селяни випікали хліб вдома, у печі. І був він дуже смачний. Народ здавна цінував та шанував хліб. Про це є багато прислів’їв та приказок.

  • На чорній землі білий хліб родить.
  • Як хліб буде, то й все буде.
  • Коли хліба край, то й під вербою рай.
  • Лежачого хліба ніде немає.
  • Хліб - вірний друг у дорозі.
  • Хліб – батько, вода – мати.
  • Без хліба, погана бесіда.
  • Давайте ще раз, повторимо, коли сіється зерно? (Восени).
  • Взимку зерно, що проросло вкриває сніг і воно засинає до весни. Весною зерно, прогріте сонцем та наповнене вологою талого снігу, починає швидко рости. Влітку зелень перетворюється в золото. Колоски нахиляють голови від важкого зерна. Починаються жнива. І ось, знову у кожній хаті на столі лежить духмяний запашний хліб.
  • Хлібороби - це люди, які годують всіх людей. Вони вирощують хліб. Хліб купують, виручені кошти знову вкладаються в посів та інше.
  • Хліб безцінний дар. Багато людей вкладають свою працю, свої сили для того, щоб він з’явився і ніколи не зникав з нашого столу. А тепер давайте поговоримо про те, як ми можемо і повинні зберігати хліб.
  • Не гратися хлібом.
  • Не брати хліба більше, ніж можеш з’їсти.
  • Не розкришувати хліб.
  • Не викидати крихти, краще їх віддати пташкам.
  • Не надкушувати хліб, щоб потім його викинути.
  • Купувати пів хлібини замість цілої, що б потім вона не черствіла.

Дотримуючись цих правил, ми навчимось бережливо ставитись до хліба, праці людей та добробуту родини.

 

docx
Додано
21 вересня 2021
Переглядів
756
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку