Екскурсія по місту (селу).Приклад кращий за правило (Перехрестя та їх види. Дорожня розмітка. Елементи вулиць і доріг)

Про матеріал
Мета: практично ознайомити вихованців з дорогою, різними видами перехресть, дорожньою розміткою та елементами вулиць та доріг. Розвивати відчуття дороги, вміння правильно нею користуватися і застосовувати набуті знання з Правил дорожнього руху практично. Виховувати повагу до учасників дорожнього руху. Корегувати увагу дітей.
Перегляд файлу

Березнянська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат І – ІІ ступенів

Чернігівської обласної ради

 

 

 

 

Приклад кращий за правило (Перехрестя та їх види. Дорожня розмітка. Елементи вулиць і доріг)

Екскурсія по місту (селу).

 

 

D:\Нина\index.jpg 

 

Підготувала

вихователь

Пінчук Н.Ф.

 

 

 

 

 

 

Мета: практично ознайомити вихованців з дорогою, різними видами перехресть, дорожньою розміткою та елементами вулиць та доріг. Розвивати відчуття дороги, вміння правильно нею користуватися і застосовувати набуті знання з Правил дорожнього руху практично. Виховувати повагу до учасників дорожнього руху. Корегувати увагу дітей.

  1. Організаційний момент.

Перед проведенням такого заходу вихователь з дітьми повторюють про дорогу все, що вони вже вивчили. Вихователь  повідомляє місце, час і мету проведення екскурсії, ознайомлює з правилами поведінки під час екскурсії, з технікою безпеки і дає певні завдання. Адже діти повинні практично ознайомитися з дорогою, перехрестями, розміткою і зрозуміти важливість Правил дорожнього руху для водіїв та пішоходів. Вони (по можливості) повинні кілька разів пройти по пішохідних переходах, правильно визначити — можна переходити дорогу в даному місці і в даний час чи ні і чому, а ще запам’ятати назавжди, що дорога любить слухняних. Після цього вихователь розказує, як треба поводитися під час екскурсії. (Йти строєм заради своєї ж безпеки, не вибігати вперед, не відставати, не вискакувати зі строю, не кричати, бути уважним та чемним і т. д.)

Хід екскурсії.

  1. Вступне слово вихователя.

Загадка

Її топчуть, приминають, що є сили притискають,

Всяк по ній кудись спішить, а вона лягла — й лежить! (Дорога)

  1. Основна частина.

Вихователь проводить вихованців до заздалегідь визначеної ділянки шляху і починає з ними огляд дороги: з яких елементів вона складається, яка на ній розмітка і для чого це потрібно, де можна рухатися пішоходам, а де — транспортним засобам... Підводить до перехрестя і теж розповідає про нього, який це вид перехрестя, чому він так називається... Якщо є регульоване перехрестя — дітей можна організовано перевести через нього на зелене світло світлофора; якщо це безпечна ділянка дороги, але перехрестя нерегульоване, то учнів теж можна перевести по «зебрі», зважаючи на рух транспорту. Вихователь практично знайомить вихованців з проїжджою частиною дороги, тротуаром та узбіччям. Тут же пригадує правило, як треба рухатися за містом вздовж дороги узбіччям і тротуаром у населеному пункті. Діти ведуть спостереження за рухом транспорту і рухом пішоходів: як люди переходять дорогу, хто це робить правильно, а хто — ні. Повторюють Правила дорожнього руху, які вже вивчили.

  1.               Як позначаються пішохідні переходи? (Знаком і розміткою типу «Зебра».)
  2.               Як рухатись тротуаром? (Дотримуватися правого боку.)
  3.               Де на проїзній частині можна перечекати потік машин? (На «острівці безпеки».)
  4.               Як обходити автобус, тролейбус, автомобіль? (Ззаду.)
  5.               Як обходити трамвай? (Спереду.)
  6.               У заміській зоні, де немає тротуару, як рухатися пішоходу? (Назустріч транспорту.)
  7.               Що допомагає регулювальнику керувати дорожнім рухом? (Жезл регулювальника, який вночі підсвічується.)
  8.               А як поводити себе в транспорті? (Не можна бігати, висовуватися з вікон, кричати, голосно розмовляти, штовхатися. Треба уступати місце пасажирам з дітьми, інвалідам, хворим, стареньким.)
  9.               3 якого віку дозволено їздити на велосипеді? (З чотирнадцяти.)
  10.          Де можна переходити дорогу? (Пішохідними переходами, на перехрестях.)

Діти роблять висновки, що дорога — це дуже небезпечно і поводитися на ній треба обережно, знаючи добре Правила дорожнього руху.

Після цього вихователь веде вихованців у безпечне місце (сквер, узлісся, галявина), звідки видно дорогу, де діти здалеку спостерігають за дорогою, проводять ігри, змагання, бесіду.

Гра 1

Групу ділять на дві команди, що змагаються між собою. Хто більше правильно назве знаків — той переможець.

Завдання 1. Назвати найбільше попереджувальних дорожніх знаків.

Завдання 2. Назвати найбільше заборонних знаків.

Команди спочатку радяться між собою і записують назви знаків на аркуші паперу, вибирають по одному знавцеві, що читає назви знаків від однієї команди і від другої. Вихователь забирає аркуші й вирішує, у кого їх більше записано та хто ще більше назвав не повторюючись.

Гра 2 

Діти розмічають на майданчику дороги і перехрестя. Одні — водії, інші — пішоходи, хтось із дітей виконує роль світлофора. За звуковим сигналом «світлофора» починається рух транспорту на «дорозі». Інші діти — вболівальники і судді. Вони ж і вирішують правильність дій на умовній дорозі. Почергово всі діти у грі виконують різні ролі, щоб краще засвоїти Правила дорожнього руху.

  1. Підсумок екскурсії.

Вихователь дає завдання у вільний час від занять намалювати на аркушах паперу або в альбомах дорогу, транспортні засоби, себе на дорозі.

Потім вихователь наголошує про важливість знань Правил дорожнього руху, бо дорога — це небезпека, а життя людині дається лише один раз, тому його треба берегти і цінувати. (Наводить приклади ДТП з трагічними наслідками) Пропонує пояснити прислів’я:

  •                   Їдь тихо — обминеш лихо.
  •                   Битий шлях — найкоротший.
  •                   Приклад кращий за правило.

 

1

 

Завантаження...
docx
Пов’язані теми
Основи здоров’я, Виховна робота
Інкл
Додано
9 лютого 2020
Переглядів
428
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку