Квест - «Твоя безпека – запорука здоров’я»

Про матеріал
Матеріал розроблений у вигляді квесту до дня Цивільного захисту у школі. Розрахований для учнів 6-7 класів. Допоможе учням пригадати основні правила поведінки у надзвичайних ситуаціях та в ігровій формі виконати завдання і позмагатись з іншими командами. До участі можуть бути залучені старшокласники, медики та вчителі школи.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Квест

 «Твоя безпека – запорука здоров’я»

Мета: за допомогою гри повторити та закріпити знання з ЦЗ. Виховувати почуття відповідальності за своє життя та життя близьких, родичів, товаришів.

 

Вікова аудиторія: учні 6 класів.

 

Опис гри:   Змагання  передбачає проходження на кращий час  командами учнів 6 етапів (станцій),  на яких вони отримують залікові бали. Кожен клас має кілька питання. Запитання роздруковані на окремих картках і учні обирають самі завдання, або вчитель пропонує завдання кожній команді окремо. За правильну відповідь  вони отримують 3 бали, якщо учні дають відповідь при допомозі вчителя – 1 бал. В разі порушення правил на етапі отримують 1 хвилину  штрафного часу. Переможцем стає команда, яка отримує найбільше балів при кращому часі. Судді на етапах – вчителі відповідного фаху та старшокласники.

 

 

 

 

Розробила

вчитель географії та біології

Павлоградської ЗШ І-ІІІ ст № 5

Пугач С.В

 

 

 

 

 

 

2019-2020 н.р.

 

 

 

 

І. Організаційний момент

Збір учасників квесту у великому холі школи.

Доброго дня, шановні учасники нашого квесту! Сьогодні ми з вами перевіримо, чи добре ви знаєте, як чинити у тій чи іншій небезпечній ситуації! Але не все так просто, як вам здається! Кожна команда отримає перший листок-завдання. Вирішивши його, ви здогадаєтесь, куди вам вирушити далі, щоб досягти кінцевої станції. На кожній станції ви не лише маєте дати відповідь на запитання, а й отримаєте нове завдання, яке доведеться розгадати, щоб продовжити рух до наступної станції. І так буде у кожній точці. Початкова точка у кожної команди буде різна. Ну що ж, почнемо?

ІІ. Хід змагань

Запитання для пересування:

  1. На вас чекають біля стенду присвяченого ЦЗ (2 поверх, біля каб. Ритміки)
  2. Це людина, яка знає про всі ваші дитячі щеплення, яка періодично перевіряє вас на педикульоз, відповідає за надання першої медичної допомоги. (біля мед.кабінету)
  3. Людина, яка вчить нас берегти своє життя. ( біля кабінету ОБЖ)

 

Станція: Природні НС (стихійні лиха)

Зараз Вам необхідно скласти розумну шпаргалку

Відгадайте про що  йде мова та запиши термін у першу колонку шпаргалки  

  1.  Неконтрольоване горіння поза спеціальним вогнищем, що розповсюджується в часі і просторі.
  2. Електричний розряд між хмарами або між хмарою і землею.
  3.  Природне лихо, що виникає, коли вода виходить за межі звичайних для неї берегів і затоплює значні ділянки суходолу
  4. Підземні поштовхи, що супроводжуються коливаннями земної поверхні
  5. Гігантський атмосферний вихор з високою швидкістю повітряного потоку - більше 30 м / сек і з меншим до центру тиском повітря.
  6. Наметена вітром кучугура снігу.
  7. Cповзання і відрив мас гірських порід вниз схилом під дією сили тяжіння.
  8. Фасований заряд толу або іншої твердої вибухової речовини, зазвичай прямокутної форми.

 

Виберіть  дії, які відповідають кожній ситуації та запиши у шпаргалку у другу колонку з обох боків

А) дзвонити 101 та 102

Б)  закрити всі вікна і двері

В) дзвонити 101

Г) вимкнути мобільний телефон,

Д)  підніміться на верхні поверхи або горищні приміщення,

Ж)  підготуватися до можливої евакуації

З) якнайдалі відійти від будівель

И) обмежити пересування

На виконання завдання  4 хвилини.

 

Номер

Термін

Дії

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

Пожежа

Гроза

Повінь, паводок

Землетрус

Ураган

Нанос, намет

Зсув

Вибухівка, тротил

 

 

  • Запитання для наступного пересування: Місце, де у школі буде подано спеціальний звуковий сигнал для повідомлення про Надзвичайну Ситуацію ?  (Довгий дзвоник. Станція біля центрального входу, біля дзвоника)

 

Станція: Техногенні  НС і небезпечні ситуації

На виконання завдання 5 хв. Час пішов.

Перелік питань

1.Завивання сирен, переривчасті гудки підприємств означають:

А) Повітряна тривога

Б) Увага всім

В)  Хімічна тривога

Г) Радіаційна система

2. Почувши завивання сирен, переривчасті гудки підприємств, Ви:

А)вдягнете засоби індивідуального захисту і вибіжите у двір.

Б)вимкнете світло, газ, воду, візьмете необхідні речі і вийдете у двір.

В)негайно одягнетесь,  візьмете засоби індивідуального захисту, необхідні речі

Г)Негайно ввімкнете телевізор, радіоприймач, репродуктор радіотрансляційної мережі і прослухаєте інформацію управління (відділу) з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення.

3. Ваші дії при виявленні запаху газу:

А)закрити крани на газових приладах,

Б) відкрити вікна, двері, зробити протяги,

В)викликати службу 104

Г)всі відповіді вірні

4. Що треба захопити у сховище

А)документи, теплі речі, їжу, воду, аптечку

Б) теплі речі, їжу, аптечку, телефон

В) легкозаймисті і пахучі речовини, громіздкі речі, домашніх тварин

Г) плащі, рукавиці, гумові чоботи, окуляри, противогаз

5. Як діяти під час повені, яка тебе застала в багатоповерховому будинку?

А) заховатись у сховище

Б)  піднятися на дах, горище або вищий поверх

В) вибігти на вулицю та шукати найвищий будинок щоб на нього піднятися

Г) негайно покинути приміщення

6. Ваші дії при виявленні вибухонебезпечних предметів?

А)зателефонувати 101 та 102

Б) зателефонувати 102

В) зателефонувати 103

Г) зателефонувати 104

7. Як діяти під час землетрусу?

А) негайно покинути приміщення та відійти від будинку на відстань, рівну його висоті

Б) піднятися на дах, горище або вищий поверх

В) сховатись у сховище

Г) вдягнете засоби індивідуального захисту і вибіжите у двір

8. Погасивши палаючий одяг па потерпілому та викликавши 103 необхідно:

А) зняти предмети одягу, які згоріли або ще тліють, навіть якщо вони пристали до тіла

Б) змастити опіки будь яким кремами, лосьйонами, оліями або маслами

В) негайно проколоти всі пухирі

Г) облити місця опіків великою кількістю води, але будьте обережні, щоб уникнути переохолодження 

9. Як можна прибрати ртуть самостійно до приїзду працівників служби НС

А) вимити ганчіркою

Б) зібрати  за допомогою пилососа

В) підмести віником 

Г) за допомогою шприца, двох аркушів паперу або вологої газети.

 

Запитання для наступного пересування: Це людина, яка знає про всі ваші дитячі щеплення, яка періодично перевіряє  вас на  педикульоз, відповідає за надання першої медичної допомоги ….. (Медичний працівник. Мед.пункт)

Станція: Швидка допомога

Команди мають дати відповіді на запитання та запропонувати допомогу.

: Що вам відомо про Тепловий удар.

: Як зупинити Кровотечу з носа.

: Що може бути причиною Хімічного опіку.

: Ви впали та сильно подряпались. Як зупинити Кровотечу на руці.

: Як діяти, якщо у приміщенні розбився Ртутний термометр?

: Як потрібно залишати зону Хімічного зараження?

 

  • Запитання для наступного пересування: Борець за здоровий спосіб життя у школі, який сам полюбляє спорт і вас вчить його любити

(Вчитель фізичної культури, збір біля спортзалу)

 

Станція: Шкідливі звички

: На сьогоднішній день 90% захворілих раком легень    курять чи курили... Що саме викликає  цю хворобу? (Нікотин)

: Що таке алкоголізм? (надмірне та неконтрольоване вживання спиртних напоїв)

: Які хвороби викликає алкоголізм? ( захворювання ССС, безпліддя та ін)

: Як привчати свій організм до низьких температур? (загартовуватись)

: Що таке здоровий спосіб життя? ( дотримання здорового харчування, загартовування, активний відпочинок)

 

Запитання для наступного пересування: Людина, яка вчить нас берегти своє життя   (вчитель Основ здоров’я)

Станція: Медична служба

: Як вберегтися від сонячного опіку.

: Як вберегтися від отруєння грибами.

: Як вберегтися від удару струмом.

: Як вберегтися від термічного опіку.

: Що може спричинити струс мозку.

: Що може спричинити отруєння  чадним газом.

 

Запитання для наступного пересування: Вчитель, що поєднує нас з природою, вчить любити її, шанувати, берегти, а також знайомить з впливом середовища на людей!                                  (вчитель леографії, природознавства)

Станція: Екологічна

: Відео-запитання ( з презентації)

ІІІ. Підбиття підсумків і нагородження переможців.

Отож, як бачимо, іноді складні життєві обставини вимагають від людини мужності та рішучості, вмілості та вправності, вміння не розгубитися у складній ситуації. Я гадаю, що тепер і наші учні зможуть подолати будь-які проблеми. Наш квест закінчується. Тепер давайте знову поглянемо на фотографіюнашої планети. Планету Земля людина тримає у своїх руках – добрих, надійних, турботливих. Адже Земля – це наша домівка, ми будемо піклуватися про неї, і вона відповість нам взаємністю. 

 

Головне, що є в людини – це життя

 І зберегти його – справа легка.

 Якщо ви знаннями певними володієте

 І застосувати їх вмієте.

Будьте завжди обережні,

 Знайте про небезпеку,

 Не зчиняйте паніку, хоч це і нелегко.

 А далі дійте сміливо, не зволікайте.

 Впевнено всі труднощі долайте.

Бо Ви – майбутнє України.

 Від того, як вчитесь Ви нині,

 Залежить Ваше майбуття.

 І в цілому на Землі життя!

                               Нагороження учасників квесту

 

 

Додатки:

 

Маршрутний лист команди

 _________6-А кл________

Станція

Кількість отриманих балів

Штрафний час

Суддя

1. Станція: Природні НС (стихійні лиха)

 

 

 

2. Станція: Техногенні  НС і небезпечні ситуації

 

 

 

3. Станція: Швидка допомога

 

 

 

4. Станція: Шкідливі звички

 

 

 

5. Станція: Медична служба

 

 

 

6. Станція: Екологічна

 

 

 

Загальна кількість балів:

Загальний час:

 

 

Маршрутний лист команди

 ______6-Б кл___________

Станція

Кількість отриманих балів

Штрафний час

Суддя

1.Станція: Швидка допомога

 

 

 

2. Станція: Шкідливі звички

 

 

 

3. Станція: Медична служба

 

 

 

4. Станція: Екологічна

 

 

 

5. Станція: Природні НС (стихійні лиха)

 

 

 

6. Станція: Техногенні  НС і небезпечні ситуації

 

 

 

Загальна кількість балів:

Загальний час:

 

Станція: Природні НС (стихійні лиха)

Номер

Термін

Дії

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

4.

 

 

5.

 

 

6.

 

 

7

 

 

8.

 

 

 

 

Маршрутний лист команди

 ______6-В кл___________

Станція

Кількість отриманих балів

Штрафний час

Суддя

1.Станція: Медична служба

 

 

 

2. Станція: Екологічна

 

 

 

3. Станція: Природні НС (стихійні лиха)

 

 

 

4. Станція: Техногенні  НС і небезпечні ситуації

 

 

 

5. Станція: Швидка допомога

 

 

 

6. Станція: Шкідливі звички

 

 

 

Загальна кількість балів:

Загальний час:

 

 

 

 

 

 

 

Станція: Природні НС (стихійні лиха)

Номер

Термін

Дії

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

4.

 

 

5.

 

 

6.

 

 

7

 

 

8.

 

 

 

Станція: Природні НС (стихійні лиха)

Номер

Термін

Дії

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

4.

 

 

5.

 

 

6.

 

 

7

 

 

8.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Запитання для визначення маршруту

  • 1. На вас чекають біля стенду присвяченого ЦЗ

 

 

  • Місце, де у школі буде подано спеціальний звуковий сигнал для повідомлення про Надзвичайну Ситуацію ?

 

 

  • Це людина, яка знає про всі ваші дитячі щеплення, яка періодично перевіряє  у вас педикульоз, відповідає за надання першої медичної допомоги.

 

  • Борець за здоровий спосіб життя у школі, який сам полюбляє спорт і вас вчить його любити.

 

  • Людина, яка вчить нас берегти своє життя.

 

  • Вчитель, що поєднує нас з природою, вчить любити її, шанувати, берегти, а також знайомить з впливом середовища на людей!
  • На вас чекають біля стенду присвяченого ЦЗ

 

 

  • Місце, де у школі буде подано спеціальний звуковий сигнал для повідомлення про Надзвичайну Ситуацію ?

 

 

  • 1. Це людина, яка знає про всі ваші дитячі щеплення, яка періодично перевіряє  у вас педикульоз, відповідає за надання першої медичної допомоги.

 

  • Борець за здоровий спосіб життя у школі, який сам полюбляє спорт і вас вчить його любити.

 

  • Людина, яка вчить нас берегти своє життя.

 

  • Вчитель, що поєднує нас з природою, вчить любити її, шанувати, берегти, а також знайомить з впливом середовища на людей!
  • На вас чекають біля стенду присвяченого ЦЗ

 

  • Місце, де у школі буде подано спеціальний звуковий сигнал для повідомлення про Надзвичайну Ситуацію ?

 

  • Це людина, яка знає про всі ваші дитячі щеплення, яка періодично перевіряє  у вас педикульоз, відповідає за надання першої медичної допомоги.
  • Борець за здоровий спосіб життя у школі, який сам полюбляє спорт і вас вчить його любити.

 

 

  • 1. Людина, яка вчить нас берегти своє життя.

 

 

  • Вчитель, що поєднує нас з природою, вчить любити її, шанувати, берегти, а також знайомить з впливом середовища на людей!

 

docx
Додано
10 лютого 2020
Переглядів
1810
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку