Урок "Сім’я. Твоя родина. Обов'язки дитини вдома і в школі. "

Про матеріал
Даний матеріал допоможе сформувати уявлення в учнів про сім’ю, родину як про найближчих і найрідніших людей, розкрити значення сім'ї в житті людини; розширити знання учнів про склад родини; розвивати вміння і навички турботи про членів сім'ї, комунікативну компетенцію, уяву, зв’язне мовлення, вміння працювати в парі; вчити виконувати свої обов'язки в родині і в школі; виховувати бажання допомагати батькам та шанобливе ставлення до старших членів своєї сім’ї, виховувати повагу до людей, які живуть поруч; гордість за свій рід, свою Батьківщину; прагнення здобувати знання, щоб бути гідним учнем своєї рідної школи і громадянином своєї держави
Перегляд файлу

 

Урок з основ здоров'я

 2 клас

Тема.Сімя. Твоя родина. Обов'язки дитини вдома і в школі.

Мета: формувати уявлення в учнів про сім’ю, родину як про найближчих і найрідніших людей, розкрити значення сім'ї в житті людини; розширити знання учнів про склад родини; розвивати вміння і навички турботи про членів сім'ї, комунікативну компетенцію, уяву, зв’язне мовлення, вміння працювати в  парі; вчити виконувати свої обов'язки в родині і в школі; виховувати бажання допомагати батькам та шанобливе ставлення до старших членів своєї сім’ї, виховувати повагу до  людей, які живуть поруч; гордість за свій рід, свою Батьківщину;  прагнення здобувати знання, щоб бути гідним учнем своєї рідної  школи і громадянином своєї держави.

Обладнання. Підручник, зошит, картки,  предметні малюнки, комп'ютер, презентація "Я і моя родина – скарб  України",  фонограма пісні «Родина» , фотографії родин учнів класу,  алея родовідних дерев.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

- Діти, я рада зустрічі з вами. Давайте покладемо руки на парти долоньками вгору. Привітаємося до сонечка, яке хоче дарувати вам своє тепло і гарний настрій.

А коли буде гарний настрій, то і буде у вас гарне здоров'я. Адже здоров'я -найбільший скарб у житті. Бережіть його! Коли ти здоровий, легко впораєшся з будь-якою справою. Купити здоров'я неможливо. Його потрібно зберігати і зміцнювати.

1. Вправа « Мікрофон». Бесіда про зміцнення здоров'я.

  • А для чого людині здоров'я?
  • Що воно дає?
  • Як потрібно дбати про здоров'я?

2. Вправа « Незакінчене речення».

... це я здорова.

Здоров'я залежить від...

( Поведінки, умов життя, настрою, харчування, дотримання режиму дня, взаєморозуміння в сім'ї).

Адже, здоров'я дитини - багатство родини. Тоді ви будете гарно вчитись.

Будете уважними і старанними, коли будете піклуватися про своє здоров'я.

а)Девіз нашого уроку:

Буду здоровим.

Хочу все знати.

Буду уважним, старанним.

Буду активним.

Знаю сам - навчу того, хто не знає.

б)Правила уроку

Якщо ми будемо такими, то разом створимо цікавий, творчий,продуктивний урок.

 

 

 

 

 

II. Повідомлення теми і мети уроку.

- Про тему нашого уроку ви дізнаєтесь, коли відгадаєте ребус. Ребус.

  р1а

Сьогодні ми спробуємо з'ясувати значення та зміст відомих слів: сім'я, родина. Ви поповните свої знання про те, які права й обов'язки можуть мати діти в сім'ї.

 

III. Вивчення нового матеріалу.

1. Читання вірша.

 

- Про кого розповідається у вірші?

 

Усе, що є найкраще у дитини:

її талант, культура, доброта -

Від тата й мами йде і від родини -

Незаперечна істина свята.

Сім'я, родина - це велике диво.

Там є любов і ласка, і тепло.

Там дітям затишно і радісно, й щасливо,

Сьогодні так і завжди так було.

Надія Красоткіна

 

2. Розповідь учителя з елементами бесіди.

 

      - Що таке родина?

Найдорожчі люди, які оточують вас,- це ваша сім'я.

     - Послухайте вірш Варвари Гринько «Сім'я» і назвіть членів родини.

     Мама, тато, дід, бабуся -

Всіх назву, не помилюся. Старший братик і сестричка

    В нас сімейка невеличка.

 

- Ці люди не просто живуть разом з вами - вони піклуються про вас, передусім про ваше здоров'я і життя. Батьки забезпечують вам необхідне харчування, одяг, шкільне приладдя, турбуються про вашу безпеку в домі й по дорозі до школи, дбають про ваш настрій і самопочуття.

Звісно, у кожного є свої обов'язки у сім'ї. Наприклад, тато в сім'ї найчастіше заробляє гроші, майже завжди важкою працею, щоб годувати та одягати всю сім'ю. Мами пораються  по господарству: готують їжу, прибирають у домі, слідкують за порядком.

 

 

 

 

Тато і мама виховують дітей, навчають їх правил поведінки в суспільстві, стежать за їхнім здоров'ям. Діти допомагають своїм батькам: миють посуд за собою, витирають пил з меблів, вранці застеляють ліжко, підмітають підлогу, допомагають доглядати за кімнатними рослинами. Можуть здійснити покупки у магазині. Хочу дізнатися, як ви допомагаєте своїм батькам?

 (Розповідь учнів)

Отже, сімейні обов'язки існували здавна, існують і зараз, їх має кожна людина, що живе сама або з сім'єю. Між членами родини повинні бути доброзичливі і турботливі стосунки. Дорослі піклуються про дітей, а діти з повагою та пошаною ставляться до старших, прислухаються до їхніх порад, виконують у сім'ї свої обов'язки. Намагаються не засмучувати своїх батьків, добре навчаються у школі. Крім домашніх обов'язків у кожного з вас є ще шкільні обов'язки. Ваш головний обов'язок - навчання.

 

3. Робота в парах. « Склади вислови про навчання».

 

а) До, віконце, знань, навчання.

б) Інших, сам, навчишся, і, навчай.

 

4. Бесіда.

- Які є ще обов'язки у вас у школі, крім навчання?

( Витирати дошку, поливати кімнатні рослини, витирати пил)

 

Гра «Шкільна сім’я»

Я читаю речення. Якщо вам подобається це речення, кажіть:

 «Це ж бо я, це ж бо я,

це моя шкільна сім’я»,

а якщо не подобається – плескайте в долоні.

 

  •                   Хто бадьорою ходою кожен день крокує в школу?
  •                   Хто це з вас приходить в клас, спізнюючись повсякчас?
  •                   Хто морозу не боїться, мчить на ковзанах, мов птиця?
  •                   Хто з вас вчителя не слуха, відверта від нього вуха?
  •                   Хто із вас не ходить хмурий, любить спорт і фізкультуру?
  •                   Хто із вас такий хороший, загоряти йде в калошах?
  •                   Хто з вас, хочу запитати, любить грати й танцювати?
  •                   Хто це з вас, набравшись сил, м’ячиком вікно розбив?
  •                   Прошу дружно всіх сказати, хто дванадцять хоче мати?

Членів сім'ї пов'язує любов і ніжність, турбота одне про одного, взаємоповага і взаємодопомога. Найбільше диво в сім'ї - це ви. Батьки хочуть виростити здорових, добрих і розумних дітей.

  • Сім'я складається з мами, тата, дітей. Але прислухаймось до того, як звучить слово сім'я. Що ви чуєте?

( Чуються два слова - сім і я).

  • Що це означає?

 

 

 

( Сім'я складається з багатьох людей: дітей, мами, тата. У мами і тата теж є батьки - ваші дідусі і бабусі. Це вже родина).

 

  • Отже, родина - це ваші найближчі родичі: тато, мама, брати, сестри, бабусі та дідусі.
  • Родину можна порівняти із деревом.
  • Хто про вас найбільше піклується  із членів вашої родини?

Поетична хвилинка

(Розповіді учнями віршів про членів своєї родини)

1.Мама – найкраща людина у світі,
Знають це всі і дорослі, і діти
Морок не ляже на рідний поріг,
Мама не пустить, вона – оберіг!

2.Татку, татусеньку, таточку, татку,
Кращого в світі немає навкруг.
Таточку, хочу тебе я обійняти,
Ти мій порадник, заступник і друг.

3.І до дідуся іду по науку:
Діду, дідусю, навчи в світі жить.
Він на голівку кладе свою руку,
Голос сріблястий струмочком біжить.

4.Це моя бабуся, до якої притулюся.
Все бабуся зрозуміє.
Поцілує. пожаліє .
Бо бабуся – охорона,
Від хвороб всіх оборона.

 

5.Дружна, весела, велика сім”я!
Таточку, мамочко, бабусю, дідусю –
Мій оберіг і родина моя!

 

6.Родина, рід, які слова святі.

Вони потрібні кожному в житті,

Бо всі ми з вами ніжні гілочки,

На дереві, що вже стоять віки.

Це дерево – наш славний родовід,

Це – батько й мати, прадід твій і дід.

 

 

 

 

7.Мати,батько, мова, Батьківщина -

От і вся моя родина.

Батьківщина, мова, батько, мати -

Нас повік не роз'єднати

 

5.Фізкультхвилинка під музичний супровід

 

6.Робота в зошиті ( с.35)

Розгляньте родовідне дерево Даринки.

 

7.Інтерактивна вправа « Оживи родинне дерево» (створення алеї родинних дерев)
Розповіді учнів.

 

8. Робота за підручником( с.60- 63)
а). Бесіда за малюнком підручника

  • Хто входить до складу родини?
  • Розгляньте фотографію з сімейного альбому Надійки ( с.60) і відгадайте загадку про її родину.
  • Сергійко - рідний брат Надійки. Віталій - тато Сергійка. Дарина - його дружина. Катерина - мама Віталія. Панас - її чоловік. Людмила - мама Дарини.

-Як Надійка називає Віталія, Дарину, Катерину, Панаса і Людмилу?

  • Кому Надійка доводиться сестрою, донькою,

онукою?

б). Розгляд малюнка підручника ( с.61)

  • Яка у Надійки родина? Який її девіз?

 Працюємо і відпочиваємо разом!»)

  • Що роблять бабуся з дідусем? Що роблять батьки? Що роблять діти?

 

9.Інтерактивна вправа « Побудова асоціативного куща».,)

 

На аркуші паперу записано слово РОДИНА. Назвіть і запишіть асоціації до цього слова.

 

 Презентація  « Я і моя родина – скарб України»(повідомленя про сімю)

В цьому колі ми родина

Ми, і всі, і ти, і я.

Поверніться, посміхніться,

Обніміться, подружіться

 

У нас немає «ти»,

У нас немає «я»

Ми – єдиний клас,

М и – одна сімя.

 

 

10. Слово вчителя:

- Якщо хтось із вас не знає членів своєї родини, обов'язково розпитайте у своїх близьких і запам'ятайте їх. Треба берегти родовідне коріння, шанувати батька і матір, дідуся і бабусю,- рідних і близьких. Бо ж ви - молоді зелені листочки на родинному дереві, і вам дбати про те, щоб це дерево не зів'яло, не засохло, а ставало дедалі сильнішим і міцнішим.

Пісня про маму й тата

 

IV. Узагальнення та систематизація отриманих знань

1.Гра «Ланцюжок ніжних слів»

1 ряд

Складання ніжних слів про маму і тата.

2 ряд

Складання ніжних слів про бабусю й дідуся.

3ряд

Складання ніжних слів про сестричку й братика.

 

2.  Слово вчителя:

  • Хто про вас піклується, вчить як потрібно поводитись?

(всі члени сімї).

- А ви любите своїх рідних?

 

Ісусику любий, Ісусику милий,

Вже ангели в небі свічки засвітили.

До тебе підносим маленькі долоні

І молимось щиро за маму, за тата,

За діда, бабусю, сестричку і брата,

За всіх, кого любим,

За всіх, хто нас любить,

Хто нам помагає і ніжно голубить.

 

3..Робота в парах « Склади прислів'я». Учитель роздає учням картки у вигляді кольорових квіток, розрізаних навпіл.

 Завдання - знайти половинку до своєї квітки. Коли скласти квітку, то на зворотному боці - записані прислів'я..

 

4.Гра «Заселимо будиночки»

Перед вами три будиночка.

В першому будиночку живуть дівчатка й хлопчики, які люблять сваритися, ображають друзів, не слухають дорослих.

В другому будиночку живуть гарні дівчатка й хлопчики. Вони добрі, розумні, слухняні, поважають дорослих.

 А в третьому будиночку живуть такі дівчатка й хлопчики, які можуть бути слухняними, але не хочуть; можуть не сваритися з іншими, але їм більше подобається бути забіяками.

Заселіть свою фотографію в той будиночок, в якому б ви хотіли жити.

 

 

 

Тест

 1 .Сім'я - це:

а) мама, тато, діти;

б) всі родичі, які є в людини.

2.Чи впливають стосунки в сім'ї на здоров'я її членів?

 а) Так.

б) Ні.

 

V. Підсумок уроку

- Про що ми говорили на уроці?

- Як повинні жити усі члени родини?

     Це дуже важливо, щоб сім'я, родина була згуртованою, дружною, міцною. Бо сильна сім'я, родина, рід — це міцна держава.

У кожного з нас є своя родина. І якщо складемо всі родини — це весь український народ, вся Україна.

 Фонограма пісні «Родина»

Учитель:

Сім’я, родина, Україна

Які слова святі.

Вони потрібні кожному в житті.

Якщо зміцніє хоч одна родина -

Міцніше стане наша Україна.

 

Дорогі діти! Підбиваючи підсумок уроку, я хочу, щоб ви запам’ятали ось такі слова народної мудрості, які коментує В. О. Сухомлинський: «Три біди є у людини: смерть, старість і погані діти. Старість неминуча, смерть невблаганна, перед нею не можна зачинити двері свого дому, а від поганих дітей можна зберегти дім, як від вогню. І це залежить не тільки від батьків, а й від самих дітей.»

Тож намагайтеся бути слухняними і вихованими, турбуйтеся про своїх батьків і не задавайте їм прикрощів.

Тож шануйте своє коріння. Любіть і бережіть свої родини!

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
doc
Додав(-ла)
Осика Ніна
Додано
14 лютого 2020
Переглядів
3910
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку