Екскурсія "Похід в екосистему"

Про матеріал
Розширювати і закріплювати знання дітей про зиму, зимові явища, зимівлі птахів і рослин. Вчити піклуватися про птахів. Спонукати дітей милуватися зимовими пейзажами, вміти описувати їх. Виховувати дбайливе ставлення до планети Земля.
Перегляд файлу

Похід в екосистему

«Чарівні алеї кличуть»

(для дітей старшого дошкільного віку)

 

Мета: Розширювати і закріплювати знання дітей про зиму, зимові явища, зимування птахів і рослин. Вчити піклуватися про птахів. Милуватися зимовими пейзажами, вміти описувати їх. Виховувати дбайливе ставлення до планети Земля. Розвивати зорову і слухову пам’ять, активізувати збагачення словникового запасу дітей по темі.

 

Хід подорожі:

Вірш

Навкруги казкові шати, сиве плетиво з гілок

Спробуй зразу відгадати, де тут в’яз, а де дубок

Все зима запорошила, запушила, замела

І стоїть в хустинці білій ось ялиночка мала

І берізка, мов лілея, в сукні з ніжних пелюстком

Замість бантика у неї з клена зірваний листок.

 

Вихователь: Про яку пору року йдеться у вірші?

А чи хочете зазирнути до зимового парку?

Ой! А це хто у нас сидить? Білочка!

Вона пропонує нам пройти до трьох алей, де нас чекає багато цікавинок.

Але, спочатку їй потрібно розповісти, що ми знаємо про зиму?

Що ми бачимо навкруги?

(відповіді дітей)

Вихователь: Заколисаний хуртовинами, одягнений у теплу, снігову шубу, спить парк. Ніщо не порушує його спокою. Сняться деревам білі сни. У зимову пору відпочивають лісові рослини.

(діти називають)

 

Дидактична гра: «Дерева й кущі»

(вихователь називає назву дерева – діти піднімають руки вгору, коли назву куща – руки вниз).

 

Перша алея «Зимові дерева»

Ялина і сосна – хвойні дерева. Їх хвоїнки вкриті восковим нальотом, тому сніг не міцно прилипає до них.

Хвоя лікує, очищає повітря, вічнозелені, бо вони не скидають хвою.

 - Для чого потрібно садити дерева?

 - Які дерева дають енергію? (дуб, каштан, горіх).

 -  Підійдіть до дуба, притуліться, щоб набратися енергії

 - В народі існують приказки про дерева:

« Могутній як дуб», «Вродлива мов калина», «Струнка як тополя», « Тремтить як осика».

 

Дидактична гра: «Відповідай одним словом»

(вихователь називає слова, а діти повинні назвати словом – узагальненням)

1.Синичка, дятел, сорока – зимуючі птахи.

2. Ялина, дуб, каштан – це дерева

3. Калина, шипшина, самшит – це кущі.

 

Друга алея «Дошка пошани пернатих»

(Чарівна скринька з загадками. Діти відгадують загадки про пташок).

 

Вихователь відводить дітей до годівниці, годують пташок, спостерігають за ними.

 

Творче завдання: «Кольорові мітки»

(малювання на снігу фарбами)

 

Третя алея «Морозний подих»

- Вдихніть свіже повітря! Підніміть руки в гору, вниз. Присядьте і торкніться снігу. Коли падає сніг, він очищає повітря від пилу, бруду, шкідливих речовин.

 

Фізкультхвилинка:

Навкруги вітер гуляє (ш-ш-ш).

Наші дерева хитає (нахили тулуба в сторони).

Угору вони тягнуться ( піднятися на носки).

А йому не піддаються

Тихне, тихне вітерець (присідання)

Вгомонися пустунець!

 

Підсумок: Все в природі взаємозалежне, це екосистема парк – рослини – дерева – кущі – птахи – комахи.

Єдиний ланцюжок, який не може існувати один без одного. Тому, слід бути дуже спостережливими, берегти природу і набиратися здоров’я від природи. Вчитися милуватися і берегти природу!

 

 

 

 

 

 

Література:

 

1. Базовий компонент дошкільної освіти.

2. Програма розвитку дитини дошкільного віку «Українське довкілля»

3. Т.Г.Левченко «Валеологія щодня» (основи здоров’я для дітей 5-6р.)

4. Н.І.Дикань. Мельниченко К.С. «Пізнавальний розвиток старших дошкільників»

5. Черкасова Ю.М. « Розвивальні прогулянки в ДНЗ».

 

docx
Додав(-ла)
Наполова Леся
Додано
10 січня 2023
Переглядів
156
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку