Експрес - зошит для уроку української мови для учнів 6 класу на тему "Узагальнення та систематизація вивченого про числівник" . Метою уроку є поглиблення та систематизація знань учнів про числівники, особливостей їх відмінювання та написання; сприяння вдосконаленню вмінь та навичок учнів щодо вживання числівників, а за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати любов і повагу до рідного краю.
УЧНЯ / УЧЕНИЦІ 6 КЛАСУ
______________________________________________
______________________________________________
Тема уроку :
«Узагальнення та систематизація вивченого про числівник»
*морфологічні ознаки числівника, його синтаксичну роль;
*розряди числівників за значенням.
*розпізнавати числівники;
*утворювати й відмінювати числівники;
*правильно поєднувати числівники з іменниками;
*використовувати числівники в мовленні;
*висловлювати власну аргументовану думку.
*красу та багатство рідного краю;
*безкорисливість, патріотизм, щирість, гуманізм.
МОВОЗНАВЧЕ ЛОТО
«Числівник,Україна і я»
1
|
2 |
3 |
4 |
5 |
6
|
7 |
8 |
9 |
10 |
11
|
12 |
13 |
14 |
15 |
16
|
17 |
18 |
19 |
20 |
питання про числівник
питання про Україну
питання про особисте
Розподільний диктант «Історія рідної країни»
Прості числівники |
Складні числівники |
Складені числівники |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
«Розгублений іменник»
П*ятсот тридцять три (стілець)_____________________________________
дев’яносто п’ять (гривня)_________________________________________
семеро(студент) _________________________________________________
двоє (киянин)______ _____________________________________________
обидва(брат)____________________________________________________
третина (читач) _________________________________________________
багато(виборець) _______________________________________________
одна шоста (аркуш) _____________________________________________
три й одна п’ята(метр) __________________________________________ півтори (сторінка) ____________________________________ __________ нуль(одиниця) _________________________________________________
двоє (вікно) ____________________________________________________
чотири з половиною (відсоток)____________________________________
тисяча (примірник) ______________________________________________
«Утвори прикметники з числівника та іменника»
Зразок : 20 днів – двадцятиденний
90 кілограмів – _______________________________________________
30 діб – _______________________________________________
40 хвилин – _______________________________________________
50 років – ______________________________________________
20 поверх – ______________________________________________
5 тисяч – ______________________________________________
10 метрів ______________________________________________
100 кілометрів – _____________________________________________
7 мільйонів – ______________________________________________
«Утвори збірні числівники»
5 ______________________________________________
7______________________________________________
15______________________________________________
20______________________________________________
30______________________________________________
11______________________________________________
35______________________________________________
«Фразеологічний лабіринт»
1.___________________________________________________
2.___________________________________________________
3.___________________________________________________
4.___________________________________________________
«Перекладач»
Четыре, пять, шестью, семь, семнадцать, семьсот, восемнадцать, пятьсот, одиннадцать, четыреста, миллион, миллиард, шестнадцатый, семидесятый, шестидесятники, сорок девятый, третысячный
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
«Потрібний відмінок»
Запишіть числівники у формі родового, давального та орудного відмінка.
I варіант - один , чотири , п’ятдесят, двісті , третій.
II варіант - сім , п’ять , сімдесят , п’ятсот, восьмий .
III варіант – три, дев’ять, сорок, сімсот, п’ятий
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Розбір числівника як частини мови
Деякі історики стверджують, що перші поселення на території Генічеська з’явилися ще у восьмому столітті до нашої ери.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Опитування «Шанс»
1. |
Числівники 40, 90, 100 в родовому, даваль -ному й місцевому відмінках мають закінчення - а
|
Так ; ні |
|
2. |
У числівниках на позначення десятків (50 – 80) відмінюється тільки перша частина
|
Так ; ні |
|
3. |
У числівниках на позначення сотень ( 200 – 900) відмінюються обидві частини
|
Так ; ні |
|
4. |
У складених кількісних числівниках відмінюються і пишуться окремо всі складові частини
|
Так ; ні |
|
5. |
Числівники нуль, мільйон, мільярд відмінюються як прикметники
|
Так ; ні |
|
6. |
Деякі порядкові числівники відмінюються як прикметники
|
Так ; ні |
|
Мої враження від завдань на уроці
!!! (це було легко) |
… (все , як завжди) |
??? (у мене виникли питання) |
|
|
|
Оцінка за урок
самооцінка |
Оцінка однокласника |
Оцінка вчителя |
|
|
|
Я, відомо, дуже знатний,
Кількість можу означати
І порядок при лічбі,
Підкажу мерщій тобі.
Чи який, чи котрий, скільки –
Запитай мене лиш тільки.
Щоб не буть багатослівним
Називаюсь я … (___________).