Експрес - зошит до уроку української мови "Узагальнення та систематизація вивченого про числівник"

Про матеріал

Експрес - зошит для уроку української мови для учнів 6 класу на тему "Узагальнення та систематизація вивченого про числівник" . Метою уроку є поглиблення та систематизація знань учнів про числівники, особливостей їх відмінювання та написання; сприяння вдосконаленню вмінь та навичок учнів щодо вживання числівників, а за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати любов і повагу до рідного краю.

Перегляд файлу

 

 

 

 

УЧНЯ / УЧЕНИЦІ    6  КЛАСУ

______________________________________________

______________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема  уроку :

«Узагальнення та систематизація вивченого про числівник»

 

 

 

  •  ТРЕБА  ЗНАТИ :

*морфологічні  ознаки числівника, його  синтаксичну роль;

*розряди числівників  за значенням.

 

  • ТРЕБА  ВМІТИ :

*розпізнавати  числівники;

*утворювати  й відмінювати  числівники;

*правильно поєднувати  числівники  з іменниками;

*використовувати  числівники  в мовленні;

*висловлювати  власну  аргументовану  думку.

 

  • ЦІНУВАТИ :

*красу  та багатство  рідного  краю;

*безкорисливість,  патріотизм, щирість, гуманізм.

 

 

 

МОВОЗНАВЧЕ  ЛОТО 

 

«Числівник,Україна  і  я»

 

 

1

 

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

 

7

 

8

 

9

 

10

 

11

 

 

12

 

13

 

14

 

15

 

16

 

 

17

 

18

 

19

 

20

 

 

питання  про числівник

питання  про Україну

питання  про  особисте

 

 

 

Розподільний  диктант «Історія рідної  країни»

Прості  числівники

Складні числівники

Складені  числівники

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 «Розгублений  іменник»   

П*ятсот  тридцять три (стілець)_____________________________________

дев’яносто п’ять (гривня)_________________________________________

 семеро(студент) _________________________________________________

двоє (киянин)______ _____________________________________________

обидва(брат)____________________________________________________

третина (читач) _________________________________________________

багато(виборець) _______________________________________________

одна шоста (аркуш) _____________________________________________

три й одна п’ята(метр) __________________________________________    півтори (сторінка) ____________________________________ __________ нуль(одиниця) _________________________________________________

двоє (вікно) ____________________________________________________

чотири з половиною (відсоток)____________________________________

тисяча (примірник) ______________________________________________    

 

«Утвори  прикметники  з  числівника  та  іменника»

Зразок : 20  днів – двадцятиденний

90 кілограмів – _______________________________________________

30  діб –  _______________________________________________

40 хвилин –       _______________________________________________

50 років –  ______________________________________________

20  поверх –  ______________________________________________

5  тисяч –  ______________________________________________

10 метрів ______________________________________________

100 кілометрів – _____________________________________________

7 мільйонів –    ______________________________________________

 

«Утвори  збірні  числівники»

5 ______________________________________________

7______________________________________________

15______________________________________________

20______________________________________________

30______________________________________________

11______________________________________________

35______________________________________________

 

 

 

 «Фразеологічний  лабіринт» 

1.___________________________________________________

2.___________________________________________________

3.___________________________________________________

4.___________________________________________________

«Перекладач»           

Четыре, пять, шестью, семь, семнадцать, семьсот, восемнадцать, пятьсот, одиннадцать, четыреста, миллион, миллиард, шестнадцатый, семидесятый, шестидесятники, сорок  девятый, третысячный

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

«Потрібний  відмінок» 

Запишіть  числівники  у  формі  родового, давального  та  орудного  відмінка.

I  варіант - один , чотири , п’ятдесят, двісті ,  третій.

II варіант - сім , п’ять , сімдесят , п’ятсот,  восьмий .

III варіант – три, дев’ять, сорок, сімсот, п’ятий

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Розбір  числівника  як  частини  мови

Деякі  історики  стверджують, що  перші  поселення  на  території  Генічеська  з’явилися  ще  у восьмому  столітті  до  нашої ери.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Опитування «Шанс»

1.

Числівники 40, 90, 100  в  родовому, даваль -ному  й місцевому  відмінках  мають закінчення  - а

 

Так  ;  ні

 

2.

У  числівниках  на позначення  десятків (50 – 80) відмінюється тільки  перша     частина

 

Так  ;  ні

 

3.

У  числівниках  на позначення  сотень ( 200 – 900) відмінюються  обидві   частини

 

Так  ;  ні

 

4.

У  складених   кількісних  числівниках відмінюються  і  пишуться  окремо  всі  складові  частини

 

Так  ;  ні

 

5.

Числівники   нуль, мільйон, мільярд  відмінюються як  прикметники

 

Так  ;  ні

 

6.

Деякі  порядкові  числівники  відмінюються  як  прикметники

 

Так  ;  ні

 

 

 

Мої  враження  від  завдань на уроці

!!!

(це  було легко)

(все , як  завжди)

???

(у мене виникли питання)

 

 

 

 

 

 

Оцінка  за  урок

 

самооцінка

 

Оцінка однокласника

 

Оцінка вчителя

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Я, відомо, дуже знатний,
Кількість можу означати
І порядок при лічбі,
Підкажу мерщій тобі.
Чи який, чи котрий, скільки –
Запитай мене лиш тільки.
Щоб не буть багатослівним
Називаюсь я … (___________).

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Марченко Світлана Анатоліївна
    Дякую.Не зовсім зрозуміло,як виконувати перші вправи...Лото,розподільний диктант..фразеологічний лабіринт
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 червня 2018
Переглядів
1222
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку