Експрес - зошит до уроку української мови "Узагальнення та систематизація вивченого про числівник"

Про матеріал

Експрес - зошит для уроку української мови для учнів 6 класу на тему "Узагальнення та систематизація вивченого про числівник" . Метою уроку є поглиблення та систематизація знань учнів про числівники, особливостей їх відмінювання та написання; сприяння вдосконаленню вмінь та навичок учнів щодо вживання числівників, а за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати любов і повагу до рідного краю.

Перегляд файлу

 

 

 

 

УЧНЯ / УЧЕНИЦІ    6  КЛАСУ

______________________________________________

______________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема  уроку :

«Узагальнення та систематизація вивченого про числівник»

 

 

 

  •  ТРЕБА  ЗНАТИ :

*морфологічні  ознаки числівника, його  синтаксичну роль;

*розряди числівників  за значенням.

 

  • ТРЕБА  ВМІТИ :

*розпізнавати  числівники;

*утворювати  й відмінювати  числівники;

*правильно поєднувати  числівники  з іменниками;

*використовувати  числівники  в мовленні;

*висловлювати  власну  аргументовану  думку.

 

  • ЦІНУВАТИ :

*красу  та багатство  рідного  краю;

*безкорисливість,  патріотизм, щирість, гуманізм.

 

 

 

МОВОЗНАВЧЕ  ЛОТО 

 

«Числівник,Україна  і  я»

 

 

1

 

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

 

7

 

8

 

9

 

10

 

11

 

 

12

 

13

 

14

 

15

 

16

 

 

17

 

18

 

19

 

20

 

 

питання  про числівник

питання  про Україну

питання  про  особисте

 

 

 

Розподільний  диктант «Історія рідної  країни»

Прості  числівники

Складні числівники

Складені  числівники

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 «Розгублений  іменник»   

П*ятсот  тридцять три (стілець)_____________________________________

дев’яносто п’ять (гривня)_________________________________________

 семеро(студент) _________________________________________________

двоє (киянин)______ _____________________________________________

обидва(брат)____________________________________________________

третина (читач) _________________________________________________

багато(виборець) _______________________________________________

одна шоста (аркуш) _____________________________________________

три й одна п’ята(метр) __________________________________________    півтори (сторінка) ____________________________________ __________ нуль(одиниця) _________________________________________________

двоє (вікно) ____________________________________________________

чотири з половиною (відсоток)____________________________________

тисяча (примірник) ______________________________________________    

 

«Утвори  прикметники  з  числівника  та  іменника»

Зразок : 20  днів – двадцятиденний

90 кілограмів – _______________________________________________

30  діб –  _______________________________________________

40 хвилин –       _______________________________________________

50 років –  ______________________________________________

20  поверх –  ______________________________________________

5  тисяч –  ______________________________________________

10 метрів ______________________________________________

100 кілометрів – _____________________________________________

7 мільйонів –    ______________________________________________

 

«Утвори  збірні  числівники»

5 ______________________________________________

7______________________________________________

15______________________________________________

20______________________________________________

30______________________________________________

11______________________________________________

35______________________________________________

 

 

 

 «Фразеологічний  лабіринт» 

1.___________________________________________________

2.___________________________________________________

3.___________________________________________________

4.___________________________________________________

«Перекладач»           

Четыре, пять, шестью, семь, семнадцать, семьсот, восемнадцать, пятьсот, одиннадцать, четыреста, миллион, миллиард, шестнадцатый, семидесятый, шестидесятники, сорок  девятый, третысячный

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

«Потрібний  відмінок» 

Запишіть  числівники  у  формі  родового, давального  та  орудного  відмінка.

I  варіант - один , чотири , п’ятдесят, двісті ,  третій.

II варіант - сім , п’ять , сімдесят , п’ятсот,  восьмий .

III варіант – три, дев’ять, сорок, сімсот, п’ятий

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Розбір  числівника  як  частини  мови

Деякі  історики  стверджують, що  перші  поселення  на  території  Генічеська  з’явилися  ще  у восьмому  столітті  до  нашої ери.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Опитування «Шанс»

1.

Числівники 40, 90, 100  в  родовому, даваль -ному  й місцевому  відмінках  мають закінчення  - а

 

Так  ;  ні

 

2.

У  числівниках  на позначення  десятків (50 – 80) відмінюється тільки  перша     частина

 

Так  ;  ні

 

3.

У  числівниках  на позначення  сотень ( 200 – 900) відмінюються  обидві   частини

 

Так  ;  ні

 

4.

У  складених   кількісних  числівниках відмінюються  і  пишуться  окремо  всі  складові  частини

 

Так  ;  ні

 

5.

Числівники   нуль, мільйон, мільярд  відмінюються як  прикметники

 

Так  ;  ні

 

6.

Деякі  порядкові  числівники  відмінюються  як  прикметники

 

Так  ;  ні

 

 

 

Мої  враження  від  завдань на уроці

!!!

(це  було легко)

(все , як  завжди)

???

(у мене виникли питання)

 

 

 

 

 

 

Оцінка  за  урок

 

самооцінка

 

Оцінка однокласника

 

Оцінка вчителя

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Я, відомо, дуже знатний,
Кількість можу означати
І порядок при лічбі,
Підкажу мерщій тобі.
Чи який, чи котрий, скільки –
Запитай мене лиш тільки.
Щоб не буть багатослівним
Називаюсь я … (___________).

 

docx
Додано
28 червня 2018
Переглядів
382
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку